Vreemde situatie

28-04-2021 21:21 30 berichten
Hallo!

Misschien kunnen jullie mij verder helpen met een rare situatie.
Ik heb een zakelijk nummer voor mijn bedrijf en gebruik zakelijke whatsapp met dus mijn bedrijfsnaam.
Ik werd vanmorgen 2x gebeld door een nummer met daarop volgend een whatsapp bericht waarin werd geschreven: u had mij gebeld. Mvg (naam persoon)
Ik was op dat moment met een klant bezig en heb niet gebeld. Het nummer stond ook niet opgeslagen in mijn telefoon en ik doe niet aan koude acquisitie.
Ik reageer vriendelijk dat ik niet had gebeld, de persoon zegt van wel (zucht) dus ik stuur een screenshot waarop te zien is dat ik niet heb gebeld.
Vanavond stuurt deze persoon dat ik dat wel heb gedaan, hij had nu bewijs (schreef hij letterlijk) en stuurde een screenshot waarop je ziet dat ik gebeld zou hebben. Je ziet inderdaad mijn bedrijfsnaam, of nou ja een verbastering ervan.
Hoe kan dit, probeert iemand een grap uit te halen? Ik snap niet hoe dit kan en aangezien ik niet meer met mijn provider kan bellen nu dacht ik dat hier misschien iemand zit die er verstand en/of ervaring mee heeft.

Groetjes!
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:43
99.20% gewijzigd
Nee, in de screenshot zie ik dat ik gebeld zou hebben.
En ik werk dus wel bij dat bedrijf, de fout is meer iets zoals “Stellar haarmode” ipv “Stellar hair fashion” (disclaimer: dit is niet mijn bedrijfsnaam)
Hij maakt me net uit voor leugenaar dus ik blokkeer z’n nummer maar aangezien hij maar door gaat. Ik begrijp dus niet hoe dit kan.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:43
93.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren en lekker laten gaan, als hij je niet wil geloven dan toch niet? Dat is zijn probleem, niet de jouwe
Minto schreef:
28-04-2021 21:34
Droeftoeter.

Hij. Niet jij.
Haha dank je voor de “niet jij” toevoeging 😉

Het is niet dat ik me er over druk maak, ik begrijp alleen niet hoe dat kan. Vriendlief denkt dat iemand een beetje heeft geknutseld met die screenshot en mij aan het stangen is.
Ik zou het negeren. Misschien een hardnekkige oplichter, die inderdaad wat handig is met screenshots/paint/photoshop etc? Waarom zou hij anders zo volhouden - ik zou allang opgegeven hebben en gedacht hebben - jo dan niet, niet mijn probleem.
Ik had op z’n hoogst een screenshot terug gestuurd waarin het belletje niet staat. En verder klaar. Wat een drammer, wat wil hij bereiken?
Frizz schreef:
28-04-2021 21:52
Ik had op z’n hoogst een screenshot terug gestuurd waarin het belletje niet staat. En verder klaar. Wat een drammer, wat wil hij bereiken?
Ja heb ik ook gedaan, daarom begrijp ik er geen bal van. Maar als ik jullie zo lees is de kans groot dat die persoon gewoon irritant aan het doen is.
Wat ik dan weer suf van mijzelf vind dat ik daar niet aan dacht omdat ik dacht dat er misschien iets raars was met m’n telefoon.
Zeker niet terugbellen. De scam is dat je een nummer belt waarvoor jij voor een belachelijk bedrag moet betalen. Meestal bellen ze zonder iets te zeggen en hangen snel op in de hoop dat je dan terugbelt, maar het is voor het eerst dat ik hoor dat ze zó ver gaan.
cygnus wijzigde dit bericht op 28-04-2021 22:02
Reden: Typo
0.92% gewijzigd
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
28-04-2021 22:02
Zeker niet terugbellen. De scam is dat je een nummer belt waarvoor jij voor een belachelijk bedrag moet betalen. Meestal bellen ze zonder iets te zeggen en hangen snel op in de hoop dat je dan terugbelt, maar het is voor het eerst dat ik hoor dat ze zó ver gaan.
Dank je voor je waarschuwing
Wat wil hij nou bereiken? Als iemand zegt dat die niet had gebeld, dan laat je het er toch bij zitten? Jij geeft aan dat je niet hebt gebeld dus je hebt hem ook niks te vertellen. Klaar.

Dus, ik zou hem zeker niet bellen en hem verder negeren.
Maar hij liet jou een screenshot zien van zijn telefoon? Ik weet niet hoe zakelijk whatsapp werkt, maar kan hij niet jouw nummer onder een andere naam hebben opgeslagen?
LoiseauVélo schreef:
28-04-2021 22:26
Maar hij liet jou een screenshot zien van zijn telefoon? Ik weet niet hoe zakelijk whatsapp werkt, maar kan hij niet jouw nummer onder een andere naam hebben opgeslagen?
Ja een screenshot inderdaad. Zakelijk whatsapp werkt in de basis hetzelfde, ik zei het er vooral bij om aan te geven dat er geen persoonlijke gegevens van mij bijstaan.
Hij kan inderdaad mijn nummer met een andere/verkeerde naam hebben opgeslagen maar dan alsnog ontgaat het waarom.
Maar goed, sommige dingen moet je niet willen begrijpen blijkbaar 🙂
Heb je zijn nummer al door Google gehaald? Dat doe ik altijd als ik door een vreemd nummer ben gebeld en ik wil weten wie het is.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
stellar schreef:
28-04-2021 22:31
Ja een screenshot inderdaad. Zakelijk whatsapp werkt in de basis hetzelfde, ik zei het er vooral bij om aan te geven dat er geen persoonlijke gegevens van mij bijstaan.
Hij kan inderdaad mijn nummer met een andere/verkeerde naam hebben opgeslagen maar dan alsnog ontgaat het waarom.
Maar goed, sommige dingen moet je niet willen begrijpen blijkbaar 🙂
Een screenshot is gewoon een JPG-bestandje. Die kan je gewoon maken in Photoshop. Kan je vervolgens alles mee doen...
Fate is just the weight of circumstances
Wat een raar gedoe. Als jij zegt dat je niet hebt gebeld, is het toch gewoon klaar. Tenzij je hem 1000x zou hebben gebeld ofzo. Er is geen reden voor contact dus ik zou hem lekker in zijn sop gaar laten koken.
Raar verhaal. Ik snap wel dat je nieuwsgierig bent, zou ik ook zijn.
Ik zou alleen niet weten wat die vent probeert te bereiken. Aangezien hij zo volhardend is lijkt het me oplichting. Goed dat je hem blokkeert.
stellar schreef:
28-04-2021 21:56
Wat ik dan weer suf van mijzelf vind dat ik daar niet aan dacht omdat ik dacht dat er misschien iets raars was met m’n telefoon.
Ik zou niet twijfelen. Je weet heus wel wie je wel en niet gebeld hebt.
En een telefoon gaat dat niet uit zichzelf doen en dat dan ook nog eens uit de bellijst verwijderen
Ik denk niet dat hij degene is die de scam uitvoert, maar degene die hem heeft gekregen. Ik heb ook een zakelijk nummer. Ik ben er inmiddels achter dat de criminelen bestaande nummers gebruiken als nummer wat je in je scherm ziet, terwijl ze dus eigenlijk vanaf een ander nummer (India of zo) bellen.

Dus ik denk dat die meneer echt denkt dat jij gebeld hebt. Maar hij is gebeld door een oplichter die jouw nummer misbruikt.
Meerkat schreef:
28-04-2021 23:12
Ik denk niet dat hij degene is die de scam uitvoert, maar degene die hem heeft gekregen. Ik heb ook een zakelijk nummer. Ik ben er inmiddels achter dat de criminelen bestaande nummers gebruiken als nummer wat je in je scherm ziet, terwijl ze dus eigenlijk vanaf een ander nummer (India of zo) bellen.

Dus ik denk dat die meneer echt denkt dat jij gebeld hebt. Maar hij is gebeld door een oplichter die jouw nummer misbruikt.
Heet dat geen spoofing ofzo?
minnimouse schreef:
28-04-2021 23:13
Heet dat geen spoofing ofzo?

Dat zou wel eens kunnen. Ik bel tegenwoordig dus niet meer terug als ik een nummer zie dat ik niet ken, al zou me dat een nieuwe klant kunnen kosten. Maar die spreekt dan hopelijk wél iets in of stuurt een app of zo. Maar het risico dat ik een onbekende lastig val zoals TO nu is lastiggevallen wil ik ook niet.
Frizz schreef:
28-04-2021 21:52
Dat heeft ze toch gedaan?
Bedankt voor de nieuwe reacties, geen idee wat spoofing was dus nog wat geleerd ook. Ik bel straks even met de provider, misschien kunnen zij mij verder helpen/adviseren.
Ik zou alle mogelijke contactpersonen in mijn telefoon ‘Stellar hair fashion’ kunnen noemen. Zo krijg je in mijn beloverzicht ‘het bewijs’ dat ik al maanden regelmatig door jou gebeld word zonder ook maar 1 belletje van de echte jou te ontvangen!

Blokkeren die hap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven