Luchtbed dreumes

30-04-2021 15:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan kamperen met onze twee kinderen. Oudste slaapt prima op een luchtbed, maar voor jongste van dan anderhalf kom ik er niet goed uit. Ze slaapt slecht en alleen bij ons in bed. Dat gaat thuis prima, tussen mij en de muur, maar hoe we dit kunnen aanpakken in de tent weet ik even niet.
Als ik google vind ik van die Deryan tentjes, maar dat wordt net als een campingbedje een drama. Verder zie ik speciale Intexluchtbedden met een verhoogde rand, maar ik vind het wat eng als ze daar met haar gezicht tegenaan zou liggen.
Iemand tips?
Gewoon naast je op een tweepersoonsluchtbed? Zo heb ik jaren met mijn inmiddels kleuter gekampeerd.
Wij namen het ledikantmatrasje mee. Man en ik op luchtbed, kind op het matrasje ertussen.
Thalas schreef:
30-04-2021 15:38
Gewoon naast je op een tweepersoonsluchtbed? Zo heb ik jaren met mijn inmiddels kleuter gekampeerd.
Ik ben dan bang dat ze in spleet tussen twee luchtbedden/ tussen tentdoek en luchtbed belandt. We hebben 1 compartiment met z'n vieren.
Mevrouw75 schreef:
30-04-2021 15:41
Wij namen het ledikantmatrasje mee. Man en ik op luchtbed, kind op het matrasje ertussen.
Ja, dat wordt 'm! Ik denk dat ik dan de boel wat strakker tegen elkaar aan kan schuiven dan met alleen luchtbedden.
Probleem opgelost, bedankt! :)
Mijn dreumes krijgt het voor elkaar om met haar gezicht plat in haar matras te slapen dus zo'n rand moet denk ik ook wel kunnen ;)
Op die leeftijd zijn de reflexen wel ver genoeg ontwikkeld dat ze bij ademnood van houding veranderen, of heb je andere zorgen mbt de rand?
He, luchtbedden. Het enige wat ik nog weet daarvan is dat ik er altijd naast wakker werd :D
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Maline schreef:
30-04-2021 15:47
Ja, dat wordt 'm! Ik denk dat ik dan de boel wat strakker tegen elkaar aan kan schuiven dan met alleen luchtbedden.
Probleem opgelost, bedankt! :)
Wij hebben het tot kind 4 was gedaan. Het kan vast langer, maar vorig jaar ging niet door en nu is het matrasje weg;).

Graag gedaan. Wij deden het eigenlijk vooral om kind een beetje te paaien voor kamperen :mrgreen:
RoamingZombie schreef:
30-04-2021 15:51
He, luchtbedden. Het enige wat ik nog weet daarvan is dat ik er altijd naast wakker werd :D

En dat de kou ontzettend optrok.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maline schreef:
30-04-2021 15:42
Ik ben dan bang dat ze in spleet tussen twee luchtbedden/ tussen tentdoek en luchtbed belandt. We hebben 1 compartiment met z'n vieren.
Daar ligt mijn jongste altijd. En daar kun je gewoon doorheen ademen, gelukkig. Maar op een matrasje tussen twee luchtbedden is veiliger natuurlijk.
Een van onze kinderen sliep als dreumes op twee tuinstoelkussens opgemaakt met lakentjes en dekentjes van het ledikant thuis. We hadden wel een campingbedje mee maar nadat we dat één keer als box gebruikt hadden 'snapte' kind niet meer dat je er ook in kon slapen. :facepalm:

De tuinstoelkussens waren bedoeld voor in onze stoelen op koude avonden. Hij lag tussen ons luchtbed en dat van dochter in alles klemvast in de slaapcabines door ook nog tassen aan de zijkant dus kon er niet uitvallen.
Onze zoon kon niet blijven liggen op een luchtbed. We hebben hem op een dikke yogamat gelegd. Dat was voor hem de oplossing. Hij kon draaien en rolde er niet vanaf.
himalaya schreef:
30-04-2021 16:12
En dat de kou ontzettend optrok.
Herkenbaar! Een slaapmatje is zooooveel warmer als een luchtbed omdat die koude lucht daar niet onder zit.
Wij hadden een luchtbed waaraan een slaapzak zat vast geritst. Viel hij er in ieder geval niet af en bleef onder de dekens. Zoon was toen al wel iets ouder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven