Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Maar ik kan wel naar het verpleeghuis komen als ik eens in de buurt ben.
@appeltaart

Even op haar site gekeken en dat ziet er goed uit. Helaas kan ik niet het antwoord geven op het verschil tussen de door haar gehanteerde methode en onze werkwijze. Wat ik wel zie is dat wij met een kwalitatief (veel) mooier kleurenpaspoort werken (verklaard misschien mede het prijsverschil). Succes bij de collega
Ciara, jouw moeder is waarschijnlijk een wintertype 1; het zgn sneeuwwitjetype.

Waarom heb je de bevestiging van Johan nodig als je zelf in staat bent de juiste keuzes voor je moeder te maken?
De kostprijs van een waaier maakt niet het verschil in prijs uit. Of er nu stof of ander materiaal wordt gebruikt maakt geen groot prijsverschil.

De kosten worden meer bepaald door de lokatie van het pand en het salaris van de medewerkers.

Het maakt een verschil uit of je ergens op het platteland een kleurenanalyse laat doen bij iemand die een bedrijfje aan huis heeft of een analyse laat maken op een A lokatie in een gewilde stad met personeelskosten.
Sorry hoor Titana maar deze reactie raakt kant nog wal
quote:titana schreef op 14 mei 2009 @ 12:26:

Ciara, jouw moeder is waarschijnlijk een wintertype 1; het zgn sneeuwwitjetype.

Tjonge, als iedereen op deze manier een kleurtype kan bepalen hoef je ook geen kleurenanalyse meer te laten doen. Mijn ervaring is dat je niet binnen een paar minuten een type kan aanwijzen, maar dat het echt tijd kost voordat je de juiste kleuren en dus een type kan bepalen. Het heeft bij mij echt lang geduurd voordat ze er uit waren.

Als ik me niet vergis is het bedrijf in Haarlem ook gewoon aan huis:-p
Door zelf heel goed te kijken en je te verdiepen in de materie kun je zelf heel ver komen, Huppel. Als ik lees hoe goed Ciara naar haar moeder kijkt en hoe goed zij observeert wat haar mooi staat is dat voor mij geen reden om haar observaties in twijfel te trekken.

Ik denk dat de prijs ook bepaald wordt door de kwaliteit van het aanbod.
Johan,

De betekenis van ´contrastrijke zomer´ is natuurlijk dat mijn donkere ogen en haar cotrastteren met mijn lichte huid, niet dat ik contrast moet dragen. Ik sta absoluut het mooist met ton-sur-ton tinten en voel me helemaal thuis bij het zomerpalet.
quote:Johan van Eijck schreef op 14 mei 2009 @ 14:48:

Sorry hoor Titana maar deze reactie raakt kant nog wal

Ik irriteer me aan zo een opmerking, jij promoot de hele tijd je bedrijf hier, terwijl het forum is bedoeld voor mensen onafhankelijk van elkaar ervaringen uit te delen en tips te geven, dan ben jij zo onaardig als bedrijf om zoiets neer te schrijven, wat een kleurloos gedrag, bah.

En ik kan je 1 ding verzekeren,want toevallig weet ik dat , je zegt dat tegen een hele intelligente en uitermate mooie sprankelende vrouw waar de kleur op de goeie plek zit.

Dat maakt het nog irritanter dan het sowieso al is.
@Pepernoek

Onze zomer 3 make up kleuren:

Mascara: zwart of navy

Oogpotlood: antra of zwart

Lipstick: cerise of bordeaux

Succes er mee
Ik vind het jammer dat ik de indruk krijg dat dit een heel eenzijdig forum aan het worden is waar een kritische noot niet gewaardeerd wordt en waar alles maar voor zoete koek aangenomen moet worden.
Is deze al voorbij gekomen, een simpele maar leuke kleurcheck.
Ooit heb ik eens een online kleurtest gedaan en toen zaten ze er naast(zomer ipv wintertype).

Het blijft toch een gok.

Voor de echt uitgesproken types zal het wel goed gaan,maar soms ligt het genuanceerder.

Er staat dat ook hazelnootkleurige ogen bij het wintertype kunnen passen,maar je kunt dan natuurlijk ook een herfstype zijn.

En wolwit staat mij toch net iets minder fris als echt wit.

En hoe mooier de vrouw(Titana),hoe meer je natuurlijk ook kunt hebben.
quote:Johan van Eijck schreef op 14 mei 2009 @ 12:04:

Maar ik kan wel naar het verpleeghuis komen als ik eens in de buurt ben.Bedankt voor het aanbod. Maar ik denk dat dit op dit moment niet zo handig ivm de psychische gezondheid van mijn moeder. Ik denk ook dat ik er niet zo ver naast zit met mijn wintertype. Ik denk dat mijn moeder wel valt onder het 'sneeuwwitje'-type zoals hier eerder genoemd.
Ciara, je moeder boft. Het zal haar gezondheid ten goede komen dat ze er mooi uitziet.

Wie er een mooie kleurentheorie op na houdt is Ellis Faas. Zij is een beroemde visagiste van Neerlandse bodem. Zij raadt aan goed naar de kleuren te kijken die er van nature bij jezelf aanwezig te zijn.

Een "koele" vriendin is volgens haar principes opgemaakt met een prachtige bloedrode mond (warm) en het stond haar fantastisch. Heel krachtig en haar huid die minder mooi is viel niet meer op.

Wie hele goede stijladviezen geven zijn Clinton Kelly en Stacy London. Ze hebben een boek met veel foto's gemaakt adhv 26 lichaamstypen. Ik heb het in de USA gekocht. De wereld van stijl en kleur is heel rijk en gevarieerd en overal haal je je kennis vandaan.
@Johan

Omdat ik op vakantie was kon ik niet veel eerder kijken. De link die jij mij gaf linkte ook door naar mensen die met zes seizoenen / kleurtypen werken.

Wat kun jij daar over zeggen ? Als ik gewoon "out of the blue" naar de zes kleurenwijzerplaatjes kijk, dan roep ik dat ik een "lente-herfst-type" ben.

Alleen herfst komt wat saai over, en lente schijnt het niet te worden vanwege mijn bruine ogen.

http://www.kleurenanalyse-workshops.nl/kleurtype.html
@Moppetoet

Die link was antwoord op je vraag of er ergens op internet kleurstalen te vinden zijn die bij kleurtypes horen.

Met de kenmerken van jou en je Moppekind (die je voor je vakantie plaatste) heb je misschien meer aan de link die Sarah2ndlife hieronder onlangs plaatste. Daarin worden kleurtypes op een meer beschrijvende manier uitgelegd.

Met donkerbruin haar en bruine ogen komen jij en je kind in een testsysteem met een indeling in 12 types vrijwel zeker uit in een herfst of een winter type.
Merel 't Wout heeft een aardig boekje geschreven. Misschien dat je het via de bieb kunt krijgen. Daar worden voorbeelden gegeven van kleurtypen. Ook wordt er iets over styling geschreven en geshowd.

Zij heeft Fidel Castro een keer een pak aangemeten volgens het verhaal. Ja, ook een wintertype.
@Moppetoet en anderen

Nog even een site waarop je kleurvoorbeelden kunt vinden van diverse kleurtestsystemen. Bij dit bedrijf kunnen kleurconsultants hun kleurenwaaiers kopen.

www.directcolour.co.uk
quote:[message=3243570,noline]

Wie hele goede stijladviezen geven zijn Clinton Kelly en Stacy London. Ze hebben een boek met veel foto's gemaakt adhv 26 lichaamstypen. Ik heb het in de USA gekocht. De wereld van stijl en kleur is heel rijk en gevarieerd en overal haal je je kennis vandaan.

Boek kost 14,99 bij bol.com. Ik denk dat ik het ook ga aanschaffen.

Overigens kan ik me goed vinden in je adviezen.

Johan post hier al een hele tijd, en ik vraag me af hoeveel mensen via dit forum al naar Haarlem gegaan zijn. Ik heb zelf op het punt gestaan, tot ik een item zag over dat bedrijf. De medewerkster droeg een jasje in zo'n knallende blauwe kleur, dat je alleen nog maar het jasje zag. Echt een kledingstuk, waarbij je je vriendin aanstoot en fluistert: jemig, zie je dat jásje? Hoewel ik zelf echt van expressieve tinten houd, vond ik het niet stijlvol, want volgens mij moet JIJ beter uitkomen, en niet je kleding. Ik heb toen een boek geleend in de bieb van Colour me Beautiful, en daar kom je een heel eind mee.
Melpomone, ik ben van mening dat je zelf zo veel mogelijk informatie op kan doen en vooral veel moet kijken.

Door je goed te informeren op allerlei manieren kan je ver komen.

Er is iets als een persoonlijke voorkeur, de context waarin kleding gedragen wordt en wat je zelf wilt communiceren naar de ander toe.

Ik hou ook van expressieve kleuren, maar ik wil de ander niet overschreeuwen/ verblinden.

Ik ken het Colour me Beautiful boek ook.

Op de Oprah Winfrey site vind je ook stijladviezen en makeovers.
Met de "goede" kleuren ben je er nog lang niet. Ik had laatst een overleg met een wintertype met zwarte, dunne piekharen in een dieppaarse, wijde, vormenloze linnen broek en een antracietkleurige kaftan blouse erover. Ze had een platte uitspraak. De goede kleuren, maar toch.....
Inderdaad, stijl is van veel factoren afhankelijk.

Op Oprah's site neus ik ook geregeld, en ook een leuke is die van Trinny en Susannah van "What not to wear":

http://www.trinnyandsusannah.com

Ook die site heeft een gedeelte over kleuren:

http://www.trinnyandsusannah.com/features/whichcolours/
Ik heb een vraagje voor Johan.

Ik ben gisteren bij een kleurconsulente geweest die met materiaal van Color me Beautiful werkt, maar nu weet ik nog steeds niet welk type ik ben volgens jullie indeling

Volgens haar ben ik dominant een helder type, en ondersteunend warm (of hoe ze het ook uitdrukte). Mijn haarkleur situeerde zich pal in het midden. Ze zei dat ik noch licht, noch donker ben. Op 1 van mijn kleurenkaartjes van CMB staat inderdaad "clear and warm".

Ze zei wel dat ik een lentetype ben, omdat mensen dat nu eenmaal graag weten, maar kon of wou me niet indelen in type 1, 2 of 3, want volgens haar kun je zoiets niet indelen in cijfertjes...

Nu ben ik dus gefrustreerd en zou ik graag weten of ik dan een heldere lente of een warme lente ben? En of dat dan lente 2 of lente 3 is?

Ze zei ook nog dat ik bij mijn gezicht heldere kleuren moet dragen en contrast moet gebruiken. Dus de donkere of lichte tinten bij mijn benen.

Om mezelf even te beschrijven : ik heb een tint lichter dan gewoon bruin haar, zeker niet naar het blonde toe, en met in de zomer lichte, koperachtige lokken erin.

Mijn ogen zijn helder groen, met een paar oranje-bruine vlekjes in.

Mijn huid is gelig tot perzik, gesproet (niet oranje, eerder bruinig) en licht.

Alvast heel erg bedankt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven