collega

01-05-2021 20:40 26 berichten
Ik heb sinds een paar maanden nieuw werk. Er is daar een collega die ik heel leuk ben gaan vinden. Ik heb geen idee wat ik met die gevoelens moet en ik zit er daarom best wel mee. Ik heb hem wel gezocht op social media en zo te zien is hij wel single. Verder is het best heel eng omdat het een collega is en ik geen idee heb of hij ook iets in mij ziet. We zien elkaar niet heel vaak maar als we elkaar zien is er wel echt een klik. Alleen neem ik nu wel wat meer afstand omdat ik dus niet weet wat ik moet doen of niet moet doen. Het spookt nu de hele dag rond in mijn hoofd. Wat denken jullie dat ik het beste ermee kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Zou inderdaad een beetje voorzichtig zijn zodat er geen drama op werk ontstaat (schijt niet waar je eet enzo).

Als je niet te veel met hem werkt, kan je hem eens meevragen op een terrasje voor een borrel na werk.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:10
0.00% gewijzigd
Niks, want het is gevaarlijk (figuurlijk he) om iets met iemand op het werk te beginnen. Ik bedoel daarmee: er zitten vervelende kanten aan en niet alleen als het uit zou geraken. Sommige bedrijven willen niet dat collega's partners zijn of worden en dan bestaat de kans dat één van de twee de zaak moet verlaten. Misschien niet bij jullie, maar, je bent nieuw daar: steek je tijd in het leren van je job, ipv al rond te kijken naar relatiemateriaal.

Maar uiteindelijk ligt de keuze natuurlijk bij jou.
Hoe kan je zien op social media dat hij echt vrijgezel is?

Of heeft hij dat ook zo zelf ingevuld bij relatiestatus?
Hoe oud ben je en is dit een bijbaan of een serieuze baan?

Edit: of is 1989 je geboortejaar?
Gewoon even wippen

Elke ervaring is leerzaam
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:10
98.90% gewijzigd
Ik ben zelf 25 (nickname heb ik ooit bewust anders gedaan om anoniem te blijven) en dit is een bijbaan naast mijn studie, zelfde geldt voor hem. Hij is ook student dus denk weinig leeftijdsverschil. Relatiestatus staat letterlijk op vrijgezel inderdaad.

Stel nu dat ik inderdaad niks mee ga doen, omdat dat veiliger is, hoe vergeet je dan iemand die je blijft zien?
Ik zou in dit geval niet zozeer voor veilig gaan. Ik zou hem gewoon uitnodigen voor een drankje of een kop koffie. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bij nee heb je in ieder geval duidelijkheid.
cherry_89 schreef:
01-05-2021 21:29
Ik ben zelf 25 (nickname heb ik ooit bewust anders gedaan om anoniem te blijven) en dit is een bijbaan naast mijn studie, zelfde geldt voor hem. Hij is ook student dus denk weinig leeftijdsverschil. Relatiestatus staat letterlijk op vrijgezel inderdaad.

Stel nu dat ik inderdaad niks mee ga doen, omdat dat veiliger is, hoe vergeet je dan iemand die je blijft zien?
Oh, dan zou ik gewoon lekker actie ondernemen. Op die leeftijd ontmoet iedereen partners op het werk. Gewoon een keer koffie doen, of als Corona voorbij is hopen dat er een keer geborreld wordt met werk.
Mocht het ongemakkelijk worden/stelletjes zijn niet wenselijk binnen het bedrijf/iets in die richting, hoe makkelijk kom jij dan aan nieuw werk?

Wanneer dat niet moeilijk is zou ik een drankje voorstellen.
Maargoed, mijn blik is gekleurd: ik ben getrouwd met mijn toenmalig leidinggevende...
Als het gaat om een bijbaan dan zou ik het risico wel durven nemen. Wat heb je dan uiteindelijk te verliezen? Spijt om iets wat je niet gedaan hebt is heel vervelend
cherry_89 schreef:

Als jullie van dezelfde leeftijd zijn, er geen hiërarchische verhouding is dan zou ik me er niet zo druk om maken. Je bent met 25 toch ook volwassen genoeg om een beetje normaal met elkaar om te gaan mocht het niets worden?

Er ontstaan aan de lopende band relaties op het werk, daarin hoef je ook niet roomser dan de Paus te zijn.
drominique schreef:
01-05-2021 23:13
ik ben getrouwd met mijn toenmalig leidinggevende...
Toen het serieus werd: heb jij je baan gehouden en is hij vertrokken, of andersom?
Ga ervoor. Life's too short!
Minto schreef:
WP, jij hebt je vrouw niet op het werk leren kennen.
Nee maar wel op werk geneukt
Zeeuws_meisje schreef:
02-05-2021 00:36
Toen het serieus werd: heb jij je baan gehouden en is hij vertrokken, of andersom?
Want?!
MariaDeJong schreef:
02-05-2021 06:57
Want?!
Zeeuws meisje stelt bijna altijd terechte vragen
Westerpaviljoen schreef:
02-05-2021 06:59
Zeeuws meisje stelt bijna altijd terechte vragen
:sherlock: ?
Zeeuws_meisje schreef:
Huh waarom zou dat moeten?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zeeuws_meisje schreef:
We hebben een jaar samen gewerkt.
Daarna kreeg ik elders een beter aanbod en ben ik gegaan. Hij was toen al aan het omscholen en werkt in een heel andere sector nu. Maar wij kunnen zaken en privé heel goed scheiden.
Je bent 25 en het is een bijbaan. Gewoon lekker flirten en je ziet wel hoe en of het wat wordt. En dan zie je het dan wel weer.
MariaDeJong schreef:
02-05-2021 06:57
Want?!
De vraag is niet aan mij, maar ik heb mijn man ook op het werk ontmoet (dezelfde afdeling nog ook) en toen wij gingen samenwonen, is hij inderdaad elders gaan werken. Wij wilden niet 24/7 bij elkaar zijn.
Nu (20 jaar en een kind later) werken we wederom bij dezelfde werkgever (ik ben altijd gebleven), maar ik werk standaard vanuit huis en hij zit normaliter op kantoor.

M.a.w. ik vind de vraag van Zeeuws meisje totaal niet raar.
Discobar schreef:
02-05-2021 11:55
Je bent 25 en het is een bijbaan. Gewoon lekker flirten en je ziet wel hoe en of het wat wordt. En dan zie je het dan wel weer.
Hier ben ik het helemaal mee eens! =)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven