Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Kroonprinses schreef:
02-05-2021 18:23
Of wanneer het hemzelf overkomt. Dan denkt ie net zo:"Ik werd tegen mijn wil in genomen in mijn kont door een dronken man, maar het is geen misdrijf. Foei ladderzatte vent!"

Geloof er geen reet van dat mensen werkelijk zo denken wanneer ze zelf in die situatie terechtkomen.
Je zou eens moeten weten, maar ik heb geen zin om het hierover te hebben.

Maar tsjonge, wat een heftige reacties op iets wat gewoon een feit is.
Man gedraagt zich moreel verwerpelijk; daar gaat het nu om. Het is en blijft gewoon een walgelijke vent. Ik vind het heel sneu voor TO dat ze met zo’n type man een kind heeft.
loisnvt schreef:
02-05-2021 18:26
Ja joh, boeie wat zo iemand gedreven heeft, je lult gewoon recht wat krom is! Wat een armoe en gebrek dat je dit zelf niet ziet.
Je bent er zelf over begonnen hoor meid.
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:24
Omdat nu nog geen consent nodig is, maar sprake moet zijn van verzet. De aanpassing van de wet is inmiddels in consultatie.
Nee dwang.
Timetraveler schreef:
02-05-2021 18:26
Telt herhaaldelijk "Nee ik wil dit niet" zeggen dan niet als verzet?
Zoals het in de op omschreven staat niet helaas.
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:25
Ja hoor Slager en iedereen die krijst verkrachting, off with his head, is koren.
Het koren is aan jou niet besteed. Aandachtstrekster.
Iedere dag is gehaktdag
spacescooter schreef:
02-05-2021 18:27
Ik zie het eigenlijk anders. Je man is een leuke lieve vader. Hij wil al een tijd weer intiem zijn met je. Na de stapavond kon hij zich niet inhouden. Het is je eigen man. Hij had ook naar een ander kunnen gaan. Het mag natuurlijk nooit onder dwang. Dat is er zeker verkeerd aan. Je moet erover praten. Ik verbaas me eerlijk gezegd over de meeste reacties. Kom op, je hebt net een kind. Ik zou hier never nooit voor scheiden.
Dus? Dat maakt het minder erg? De verkrachter is praktisch altijd een bekende van de slachtoffer en een verkrachting vindt praktisch altijd plaats in een vertrouwde omgeving van het slachtoffer.
safrat schreef:
02-05-2021 18:28
Nee dwang.

En dat was er want TO heeft herhaaldelijk gezegd het niet te willen.
spacescooter schreef:
[...]
Je bent niet wijs.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:49
Reden: quote verwijderd
51.09% gewijzigd
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:29
Het koren is aan jou niet besteed. Aandachtstrekster.
:bigkiss:
PizzaVreter schreef:
Dus? Dat maakt het minder erg? De verkrachter is praktisch altijd een bekende van de slachtoffer en een verkrachting vindt praktisch altijd plaats in een vertrouwde omgeving van het slachtoffer.
Uit dat bericht kan je bijna ophalen dat ze zich vereerd moet voelen. Hij had immers ook naar een ander kunnen gaan!
DS1971 schreef:

Het is misplaatst om een gesprek over “feiten” te voeren op het moment dat iemand naar voren komt met een traumatische ervaring. Begrip en luisteren, dat is wat je dan moet doen. Doe iets met deze tip, blijkbaar zit het er van nature niet bij je in.
Iedere dag is gehaktdag
PizzaVreter schreef:
En dat maakt het des te ingewikkelder, want wie kun je nog vertrouwen als je je eigen partner niet meer kunt vertrouwen? Helaas ben ik al te bekend met zo'n soort situatie, het is bijna een kopie van wat in de OP staat. Ik heb er nog bijna dagelijks last van.

TO, laat dit niet zo zitten. Als je wel met hem verder wilt, dan moet je hier écht iets mee doen. En voor mij zou het de vraag zijn of je met zo iemand verder moet willen. Ook al is het de vader van je kind. Sterkte, wat een klotesituatie!
TO :hug:
Sterkte.
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 18:30
En dat was er want TO heeft herhaaldelijk gezegd het niet te willen.
Dat valt niet onder dwang.
Zandblauwtjes, of je veel hebt aan de discussie hier vraag ik me echt af.
Misschien kun je het beste met een professional van het Centrum Seksueel Geweld bellen of chatten. Ik denk dat zij je kunnen helpen je gedachten te ordenen zodat je kunt besluiten wat te doen en hoe je je gevoelens hierover serieus kunt nemen.

Dat je je man nu niet om je heen kunt verdragen lijkt me niet meer dan logisch, en dat is zeker niet iets om overheen te stappen.
Je kunt hulp zoeken, hier bijvoorbeeld:
https://centrumseksueelgeweld.nl/
nounou
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:31
Het is misplaatst om een gesprek over “feiten” te voeren op het moment dat iemand naar voren komt met een traumatische ervaring. Begrip en luisteren, dat is wat je dan moet doen. Doe iets met deze tip, blijkbaar zit het er van nature niet bij je in.
Is trekken aan een dood paard.
Zazamaenade schreef:
02-05-2021 18:33
Zandblauwtjes, of je veel hebt aan de discussie hier vraag ik me echt af.
Misschien kun je het beste met een professional van het Centrum Seksueel Geweld bellen of chatten. Ik denk dat zij je kunnen helpen je gedachten te ordenen zodat je kunt besluiten wat te doen en hoe je je gevoelens hierover serieus kunt nemen.

Dat je je man nu niet om je heen kunt verdragen lijkt me niet meer dan logisch, en dat is zeker niet iets om overheen te stappen.
Je kunt hulp zoeken, hier bijvoorbeeld:
https://centrumseksueelgeweld.nl/
:thumbsup:
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:23
Haar man is een schoft geweest en dat lijkt mij wel iets om over te praten. Meteen de relatie beëindigen vind ik geen goed advies.
waarom is dat geen goed idee? Dat blijft overigens de keuze van TO en niet van ons.
Hoe je het ook wendt of keert, die man is over haar grenzen gegaan op een manier die je gewoon niet doet, nooit. Als iemand dat genoeg aanleiding vindt om de relatie te beëindigen, dan is het niet aan jou of aan mij om daar iets van te vinden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Sjulia schreef:
02-05-2021 18:30
Uit dat bericht kan je bijna ophalen dat ze zich vereerd moet voelen. Hij had immers ook naar een ander kunnen gaan!
Ja en mannen kunnen nou eenmaal niet zonder seks, dat zit in hun natuur ofzo :roll: (ik zie het al voor me dat ik als vrouw iemand zou gaan aanranden of verkrachten wegens nog langere tijd geen seks gehad want Corona.) Waarom accepteren we dit soort misdrijven van mensen/mannen anno 2021 nog, sterker nog, waarom raden we verkrachtingsslachtoffers zelfs vooral aan om de relatie "niet zomaar" te verbreken?
DS1971 schreef:

Niks mis met heftigheid. Mag ook gezien dit onderwerp en zoals iemand al eerder zei dat dit anno 2021 überhaupt nog een issue is.

Nee is gewoon nee. En er juridische zaken bij halen (wat ik begrijp omdat sommigen schreven dat TO aangifte moet doen) vind ik in deze discussie zinloos.
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:31
:high5: Niet iedereen heeft zo’n hoog EQ helaas.
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:27
Na de gruwelijke verkrachting die ik heb moeten ondergaan denk ik dat ik het verschil wel besef.
En hier zit je echt heel erg mis.
Life is short. Eat dessert first.
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:28
Je bent er zelf over begonnen hoor meid.

Tuurlijk, weer zo’n zwaktebod als je uitgeluld bent, zo lekker voorspelbaar ook :bonk:
spacescooter schreef:
[...]
nee? Waarom niet? Wat is voor jou wel een reden om te scheiden?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:16
Reden: quote verwijderd
59.22% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven