Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
loisnvt schreef:
02-05-2021 18:37
Tuurlijk, weer zo’n zwaktebod als je uitgeluld bent, zo lekker voorspelbaar ook :bonk:
Oeh, dit staat tot in het oneindige op het net hoor, dus ik klets niet uit m'n nek.

Je was uitgeluld en begon over messteken.
Timetraveler schreef:
02-05-2021 18:35
Ja en mannen kunnen nou eenmaal niet zonder seks, dat zit in hun natuur ofzo :roll: (ik zie het al voor me dat ik als vrouw iemand zou gaan aanranden of verkrachten wegens nog langere tijd geen seks gehad want Corona.) Waarom accepteren we dit soort misdrijven van mensen/mannen anno 2021 nog, sterker nog, waarom raden we verkrachtingsslachtoffers zelfs vooral aan om de relatie "niet zomaar" te verbreken?
Ik snap ook niet waarom vrouwen elkaar niet meer kunnen steunen hierin. Waarom seksueel geweld en dwang enigszins acceptabel lijkt in een relatie, zolang het maar incidenteel is. Mannen komen al eeuwenlang weg met allerlei vormen van seksueel geweld en kennelijk zijn er genoeg vrouwen die dat wel prima vinden. En je dan een beetje schijnheilig verstoppen achter een wet. Ik geloof er niks. Mijn nichtje van 3 weet al dat nee nee betekent.
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:19
Ik begrijp er niks van. Ik zou solidariteit verwachten van juist andere vrouwen. Maar het lijkt wel alsof dit onderwerp het allerslechtste in mensen naar boven haalt. Mensen die, als ze bloed ruiken, harteloos hun tanden in het slachtoffer zetten. Je kan zo goed het kaf van het koren scheiden, dat wel.
Elke keer opnieuw bij zulke topics. Ik hoop telkens dat het gaat veranderen, maar nope.
Life is short. Eat dessert first.
rosanna08 schreef:
02-05-2021 18:37
nee? Waarom niet? Wat is voor jou wel een reden om te scheiden?
Pcies. TO mag helemaal zelf weten wat voor haar een goede reden is om te scheiden. Daar hoeft het viva-forum niet mee akkoord te zijn.
spacescooter schreef:
02-05-2021 18:27
[..]
Nou, jij wint de prijs voor meest idiote reactie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:18
Reden: quote verwijderd
61.86% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 18:41

Lees maar niet terug, er zijn er meer.
Even een korte reactie tussendoor. Ik had niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen, ik heb ze ook nog niet
kunnen lezen. Mijn moeder kwam onverwacht langs en mijn baby is een beetje ziekjes. Ik zal vanavond bijlezen en reageren.
Wat een nare ingewikkelde situatie Zandblauwtje. Ik lees hier veel terechte harde woorden over man. Maar ik lees ook dat man zich schaamt en excuses heeft aangeboden.

Het zou voor mij (maar ik ben zandblauwtje niet) veel uitmaken hoe de relatie is en hoe ze man normaal gesproken kent. Mij lijkt oprechte schaamte en excuses een goed vertrekpunt om met elkaar in gesprek te gaan.

Uit elkaar gaan kan altijd nog. Ik lees over een liefdevolle relatie en een gelukkig gezin. Man zal het vertrouwen van to moeten terugwinnen (als ze dat wil). Maar to zal moeten aangeven hoe zij zich voelt hierbij.
Hulp bij de gesprekken lijkt me nuttig.
Veel sterkte zandblauwtje.
Wat heftig To, ik kan me voorstellen dat je hiervan even op adem moet komen. Bedenken wat dit voor jou is en betekent.

Dit lijkt me een dusdanig ingewikkeld onderwerp dat een topic op een openbaar forum je misschien niet zo veel verder gaat helpen. Een lieve vriend of vriendin wel. Veel mensen hier hebben een sterke mening en stokpaardjes (en kunnen zo te lezen nogal drammen), maar een lieve naaste kent jou, je man en je relatie beter. Die kan misschien beter adviseren.

Duidelijk is dat je man (ver) over je grens is gegaan, dus daar moet je sowieso iets mee. Wat dat is, kun jij het beste bepalen. Maar iemand vertellen dat hij over je grens is gegaan en daar vervolgens geen consequenties aan verbinden, is niet verstandig. Daarmee leert de ander dat jij wellicht wat sputtert, maar zijn gedrag verder geen gevolgen heeft. Dat moet je niet willen: over de grens gaan heeft gevolgen.
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:38
Oeh, dit staat tot in het oneindige op het net hoor, dus ik klets niet uit m'n nek.

Je was uitgeluld en begon over messteken.

Welnee, jij wilde even duidelijk maken dat er verschil is qua gruwelijkheid als het om een misdaad gaat, maar prima hoor, als dat voor jou verzachtende omstandigheden zijn, be my guest, jouw leven.
Angie10 schreef:
02-05-2021 18:43
Wat een nare ingewikkelde situatie Zandblauwtje. Ik lees hier veel terechte harde woorden over man. Maar ik lees ook dat man zich schaamt en excuses heeft aangeboden.

Het zou voor mij (maar ik ben zandblauwtje niet) veel uitmaken hoe de relatie is en hoe ze man normaal gesproken kent. Mij lijkt oprechte schaamte en excuses een goed vertrekpunt om met elkaar in gesprek te gaan.

Uit elkaar gaan kan altijd nog. Ik lees over een liefdevolle relatie en een gelukkig gezin. Man zal het vertrouwen van to moeten terugwinnen (als ze dat wil). Maar to zal moeten aangeven hoe zij zich voelt hierbij.
Hulp bij de gesprekken lijkt me nuttig.
Veel sterkte zandblauwtje.
Mooie post. :)
Zandblauwtjes schreef:
02-05-2021 18:42
Even een korte reactie tussendoor. Ik had niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen, ik heb ze ook nog niet
kunnen lezen. Mijn moeder kwam onverwacht langs en mijn baby is een beetje ziekjes. Ik zal vanavond bijlezen en reageren.
Wees vooral lief voor jezelf, het forum hier is maar het forum hoor! Hopelijk knapt je baby snel op :heart: .
Zandblauwtjes schreef:
Sterkte met de baby ook dan. Je zou kunnen overwegen niet alles terug te lezen, er komen wat hele nare berichten tussendoor. Ik hoop dat je steun kan vinden van iemand in je omgeving.
loisnvt schreef:
02-05-2021 18:44
Welnee, jij wilde even duidelijk maken dat er verschil is qua gruwelijkheid als het om een misdaad gaat, maar prima hoor, als dat voor jou verzachtende omstandigheden zijn, be my guest, jouw leven.
En dat niet alleen. Ze wilde ook graag even laten weten dat niemand meer heeft doorstaan dan zij zelf. Dat we dus maar allemaal veel bewondering en respect voor haar moeten hebben. Uit haar reactie blijkt dat ze zo wanhopig op zoek is naar erkenning dat ze bereid is om iemand die iets heftigs heeft meegemaakt neer te zetten als aansteller.
Iedere dag is gehaktdag
Zandblauwtjes schreef:
Sterkte met alles. Je zal het nodig hebben.
Iedere dag is gehaktdag
Sjulia schreef:
02-05-2021 18:39
Ik snap ook niet waarom vrouwen elkaar niet meer kunnen steunen hierin. Waarom seksueel geweld en dwang enigszins acceptabel lijkt in een relatie, zolang het maar incidenteel is. Mannen komen al eeuwenlang weg met allerlei vormen van seksueel geweld en kennelijk zijn er genoeg vrouwen die dat wel prima vinden. En je dan een beetje schijnheilig verstoppen achter een wet. Ik geloof er niks. Mijn nichtje van 3 weet al dat nee nee betekent.
Misschien omdat sommige vrouwen geloven "one of the boys" te zijn. Lekker stoer, mannelijk, harde binnenkant en buitenkant, niet zeuren, niet hysterisch doen, kom op. Niet piepen als je even genomen wordt tegen je wil in, de man staat al maanden droog, geef m zijn zin, we zijn sterke manwijven!

Zoiets?

Denk eerder dat sommige vrouwen en mannen echt in de war zijn over wat toelaatbaar is en wat niet. Vandaar die verwarring wanneer zoiets gebeurt. Wanneer je helder bent over je grenzen, is er geen verwarring. Zelfs kleine kinderen weten dat totdat ze opgroeien in een maatschappij die verward en verknipt is.

Heb vaak naar mijn hoofd geslingerd gekregen dat ik me aanstelde door mannen én vrouwen als ik al een grens trok bij één hand op mijn schouder.
Maar hoe kan je in godsnaam in een 'liefdevolle' relatie iemand tegen zijn of haar zin penetreren?

Echt, ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand dit wil goedpraten.

En zich schamen en sorry zeggen? Dus als ik seks wil, dat gewoon doe en daarna sorry zeg is het oké?
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:49
En dat niet alleen. Ze wilde ook graag even laten weten dat niemand meer heeft doorstaan dan zij zelf. Dat we dus maar allemaal veel bewondering en respect voor haar moeten hebben. Uit haar reactie blijkt dat ze zo wanhopig op zoek is naar erkenning dat ze bereid is om iemand die iets heftigs heeft meegemaakt neer te zetten als aansteller.
Als je zo doorgaat met liegen over mijn rug staf ik je.
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:51
Als je zo doorgaat met liegen over mijn rug staf ik je.
Ja de waarheid zal pijn doen. Maar niks van wat ik schreef is een leugen. Jij vertoont dit gedrag en iedereen kan het zien.
deslager wijzigde dit bericht op 02-05-2021 18:54
0.39% gewijzigd
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:52
Ja de waarheid zal pijn doen. Maar niks van wat ik schreef ik een leugen. Jij vertoont dit gedrag en iedereen kan het zien.
Iedereen kan inderdaad zien wat ik geschreven heb en wat jij ervan maakt. Rellert.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 02-05-2021 18:53
0.36% gewijzigd
Kroonprinses schreef:
02-05-2021 18:50
Misschien omdat sommige vrouwen geloven "one of the boys" te zijn. Lekker stoer, mannelijk, harde binnenkant en buitenkant, niet zeuren, niet hysterisch doen, kom op. Niet piepen als je even genomen wordt tegen je wil in, de man staat al maanden droog, geef m zijn zin, we zijn sterke manwijven!

Zoiets?

Denk eerder dat sommige vrouwen en mannen echt in de war zijn over wat toelaatbaar is en wat niet. Vandaar die verwarring wanneer zoiets gebeurt. Wanneer je helder bent over je grenzen, is er geen verwarring. Zelfs kleine kinderen weten dat totdat ze opgroeien in een maatschappij die verward en verknipt is.

Heb vaak naar mijn hoofd geslingerd gekregen dat ik me aanstelde door mannen én vrouwen als ik al een grens trok bij één hand op mijn schouder.
Onder de boys is dit ook niet normaal hoor. Het is echt niet stoer om je met je dronken kop op te dringen aan de moeder van je pasgeboren kind. Als je dat vertelt tegen je maten, lig je uit de groep.
Iedere dag is gehaktdag
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 18:41
Ik vind het geen idiote reactie. Zelfs een heel verstandige. Wat gebeurd is, verdient zeker geen schoonheidsprijs, verre van zelfs, maar om dan maar gelijk te stellen dat hij zijn koffers moet pakken, vind ik ook een brug te ver. Ik snap ook niet zo goed wat TO wil met dit topic. Praat met je man, die volgens TO altijd een goede vader en liefdevolle echtgenoot is, en laat weten dat je zijn (onder invloed van drank) geuite escapades niet fijn vindt. Ik heb ook wel eens onenigheid met mijn man, maar dan praat ik dat uit, ga er geen topic over openen in elk geval.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:53
Iedereen kan inderdaad zien wat ik geschreven heb eb wat jij ervan maakt. Rellert.
Natuurlijk Cateautje, alles wat jij doet is altijd de schuld van een ander.
Iedere dag is gehaktdag
pejeka schreef:
02-05-2021 18:53
Ik vind het geen idiote reactie. Zelfs een heel verstandige. Wat gebeurd is, verdient zeker geen schoonheidsprijs, verre van zelfs, maar om dan maar gelijk te stellen dat hij zijn koffers moet pakken, vind ik ook een brug te ver. Ik snap ook niet zo goed wat TO wil met dit topic. Praat met je man, die volgens TO altijd een goede vader en liefdevolle echtgenoot is, en laat weten dat je zijn (onder invloed van drank) geuite escapades niet fijn vindt. Ik heb ook wel eens onenigheid met mijn man, maar dan praat ik dat uit, ga er geen topic over openen in elk geval.
Onenigheid is dus hetzelfde als je partner verkrachten? En onder invloed van drank iemand verkrachten is minder erg?
Ah, bij jullie is het anders blijkbaar? Goddank dat dat binnenkort dan aangepast wordt! Dit is de Belgische wetgeving:

“Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.” Zo staat het letterlijk in artikel 375 van het Belgische Strafwetboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven