Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
diyer schreef:
03-05-2021 10:58
Ben jij to? Ben je al zover dat je ook al meent de mening voor een ander te moeten verkondigen? Is to al gedegradeerd tot hulpeloos vrouwtje die niet zelf haar zegje kan doen?
Nee, dat heeft ze zelf geschreven eerder lichtpuntje.
diyer schreef:
03-05-2021 10:51
[...]

TO heeft er niets aan. Het is al gebeurd. Wat jij nu doet is iemand verantwoordelijk houden voor een mechanisme dat automatisch plaatsvind. Je gaat er vanuit dat iemand in een dergelijke situatie een rationele beslissing kan nemen, maar dat is niet zo. Er valt weinig tegenop te coachen. Als je het zo blijft benadrukken verwijt je TO een soort van handelingsonbekwaamheid. Dat is best kwalijk en niet correct.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-05-2021 07:49
Reden: quote verwijderd
32.31% gewijzigd
diyer schreef:
03-05-2021 10:54
Secundair trauma ontstaat ook als iemand iets als 50% heftig ervaart, waarna er tien dozijn beginnen te roepen dat het niet 50% erg is, maar wel 100% erg. De persoon in kwestie begint iets dan steeds heftiger te ervaren, opgehitst door de omstanders. Ik denk dat mijn 'nuancerende' reactie juist broodnodig is. Waarbij je - als je goed leest- ook kunt lezen dat ik het gedrag van haar man nergens goedpraat. Maar dat ik A) nog steeds prima kansen zie voor hun huwelijk en B) zij ook voor haar eigen gevoel van empowering zou kunnen kijken hoe het komt dat je bij je eigen man zo bevriest in reacties. Dat is namelijk alles behalve helpend.
Dus doe jij er nog een schepje bovenop? Omdat het kan?

En kijken hoe het komt als je bevriest? Dat kan dus werkelijk iedereen overkomen, ook jij. Zelfs als je drie keer niet bevriest, kan het de vierde keer wel.
Life is short. Eat dessert first.
Star3 schreef:
03-05-2021 10:56
Dan hoef je zelf niet in de spiegel te kijken :hihi:
Moet je horen wie het zegt :hihi:
meisje22 schreef:
03-05-2021 11:00
Moet je horen wie het zegt :hihi:
Ik doelde op Diyer, niet op jou....
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 03-05-2021 11:04
8.04% gewijzigd
Hexopbezemsteel schreef:
03-05-2021 10:59
Wat probeer je nu te zeggen? Je begrijpt niet waarom TO bevroor, waarvan akte. En nu? Wat adviseer je haar nu dan precies?
Ik adviseer to om met haar man in gesprek te gaan, al dan niet met hulp. En om zich niet op te laten fokken door de meer extreme reacties en zelf kalm te blijven en even rustig de tijd te nemen. Ook als ze in gesprek gaat met haar man. Ik denk dat het erg goed is als ze samen deze situatie helemaal gaan uitkammen.
diyer schreef:
03-05-2021 11:03
Ik adviseer to om met haar man in gesprek te gaan, al dan niet met hulp. En om zich niet op te laten fokken door de meer extreme reacties en zelf kalm te blijven en even rustig de tijd te nemen. Ook als ze in gesprek gaat met haar man. Ik denk dat het erg goed is als ze samen deze situatie helemaal gaan uitkammen.
Dan had je dat gewoon kunnen schrijven en niet heel die onzin over een reactie waar je lichaam niets aan kan doen.
Star3 schreef:
03-05-2021 10:52
En ook gestaft. Ze geeft notabene aan dat ze de discussie pijnlijk vindt en jij gaat bewust door. :sick:
Ik heb niet alles gelezen, alleen de reacties van to en wat gescrolt. Ik maakte er uit op dat ze de reacties pijnlijk vond (de heftige reacties) en dat ze daarom even ging nadenken. Ik heb niet begrepen dat er werd verzocht niet meer te reageren. Bovendien als niemand op mijn post reageert vol ziedende en briezende woede, zou mijn reactie echt een stille dood sterven. Dus pot verwijt ketel imo
Diyer reken maar dat ik mij afvraag waarom ik bevroor bij mijn eigen man. Jouw post geeft mij het gevoel dat ik slachtoffers van gewelddadige verkrachting onrecht aandoe door zo te reageren. Dat vind ik wel moeilijk hoor.

Ik heb jouw reactie van eerder vanmorgen voor mezelf opgeslagen Hanke. En ik ben de andere schrijvers die zo steunend hebben gereageerd ook dankbaar. Ik ga nu even proberen een poosje niet meer te lezen.
Wat jij voor mijn gevoel doet Diyer, is over de rug van een ander (in dit geval TO) je eigen angsten bezweren. Mij overkomt dit niet want ik, blablabla. En vervolgens vragen aan to waarom zij niet zo heeft gereageerd.

Dan gaat het alleen maar over jou.

Het belang van to dient voorop te staan.

En in antwoord op een andere forummer, 'dit is toch niet de omgeving van to', nou in mijn optiek in zekere zin toch wel. Dit is haar topic in eerste instantie.
Sterkte TO. Ik denk dat het idd het beste is als je hier niet meer leest. :-(
doornroosje9 schreef:
03-05-2021 11:05
Dan had je dat gewoon kunnen schrijven en niet heel die onzin over een reactie waar je lichaam niets aan kan doen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2021 11:18
Reden: victim blaming
54.37% gewijzigd
@TO:

:hug:
Je doet het goed.
Mijn advies voor nu is de posts van Hanke heel goed te lezen en serieus te nemen.
En snel langs de huisarts te gaan. Omdat je daar kunt praten met 100% garantie dat er niks mee gebeurd wat jij niet wil.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Flikker op Diyer. Je weet gewoon niet hoe het werkt. Hopelijk komt die ban gauw.
diyer schreef:
03-05-2021 11:12
[...]
Maar dat is het hem nu juist, die 3 basisreacties zeggen niets. Zat literatuur over te vinden.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 03-05-2021 12:07
57.82% gewijzigd
diyer schreef:
03-05-2021 11:12
[...]
Dus jarenlange onderzoeken zijn fout omdat jij vindt dat het iets zegt over TO en haar relatie.

HET ZEGT NIETS. Echt totaal niets. Daarom is het zo schadelijk dat jij dit hier blijft verkondigen.
46.14% gewijzigd
LīlyRose schreef:
03-05-2021 11:14
Maar dat is het hem nu juist, die 3 basisreacties zeggen niets. Zat literatuur over te vinden.
Dit
Dus
Zandblauwtjes schreef:
03-05-2021 11:09
Diyer reken maar dat ik mij afvraag waarom ik bevroor bij mijn eigen man. Jouw post geeft mij het gevoel dat ik slachtoffers van gewelddadige verkrachting onrecht aandoe door zo te reageren. Dat vind ik wel moeilijk hoor.
[...]
Reden: victim blaming
44.39% gewijzigd
Sjulia schreef:
Flikker op Diyer. Je weet gewoon niet hoe het werkt. Hopelijk komt die ban gauw.
Ik weet veel.merr dan jij denkt sjulla
O en een pluim voor je lieve TO dat je hier kort neerzet wat het met je doet, bepaalde reacties. Vind ik erg dapper. En fijn dat je in je eigen topic die ruimte neemt.
Hee Diyer, mooi onderschrift heb je. Als je er eens zelf advies aan neemt en ophoudt met je toxische, schadelijke en giftige posts hier rond te spuien.

Echt, zeker na nog een reactie van TO specifiek gericht aan jou, hoe krijg je het je toetsenbord uit.
-
diyer schreef:
03-05-2021 11:16
...
Ga ook nog gaslighten.
:steam:
diyer schreef:
03-05-2021 11:18
Ik weet veel.merr dan jij denkt sjulla
Daar valt kennis over trauma’s en je Nederlands in ieder geval niét onder.
Sjulia schreef:
Hopelijk komt die ban gauw.
De ban is er.
Zandblauwtje, veel sterkte! Ik hoop dat de nare discussie je niet teveel raakt. Ik heb niet alles gelezen, maar bevriezen is een reactie waar je je niet voor hoeft te schamen. Je partner had alsnog moeten stoppen. Ik hoop dat je ook in je omgeving wat steun kan vinden, hoe moeilijk ook. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven