welke telefoon?
maandag 3 mei 2021 om 09:55
Dag allemaal,
Mijn moeders telefoon is het nu echt aan het begeven (ze heeft nu een Samsung, ik gok uit het jaar 2013).
Nu is ze dus opzoek naar een nieuwe, het liefst een compacte die niet te duur is. Mijn moeder gebruikt alleen what's app en af en toe internet, geen social media of wat dan ook.. Ze zal denk ik genoeg hebben aan 32 GB. Ik ben al aan het kijken en ik twijfel tussen twee telefoos:
Samsung Galaxy A40
Samsun Galazy A41
De eerste komt uit 2019, ik lees dat de batterij duur wat korter is, maar aangezien ze er amper op zit zal dit niet heel erg zijn. Echter twijfel ik omdat deze telefoon dus al 2 jaar oud is, gaat deze dan nog wel een paar jaar mee?
De tweede is wat nieuwer, echter lees ik weer dat mensen problemen hebben met de vingerscanner..
Als laatste denk ik zelf aan de iPhone SE, alleen is deze wel €400, is dit echt je geld waard?
Hij lijkt wel ideaal omdat deze telefoon compact is en ook nog eens een homeknop heeft, maar wel prijzig..
Heeft iemand ervaring met één van deze telefoons of een andere optie die goed is?
Mijn moeders telefoon is het nu echt aan het begeven (ze heeft nu een Samsung, ik gok uit het jaar 2013).
Nu is ze dus opzoek naar een nieuwe, het liefst een compacte die niet te duur is. Mijn moeder gebruikt alleen what's app en af en toe internet, geen social media of wat dan ook.. Ze zal denk ik genoeg hebben aan 32 GB. Ik ben al aan het kijken en ik twijfel tussen twee telefoos:
Samsung Galaxy A40
Samsun Galazy A41
De eerste komt uit 2019, ik lees dat de batterij duur wat korter is, maar aangezien ze er amper op zit zal dit niet heel erg zijn. Echter twijfel ik omdat deze telefoon dus al 2 jaar oud is, gaat deze dan nog wel een paar jaar mee?
De tweede is wat nieuwer, echter lees ik weer dat mensen problemen hebben met de vingerscanner..
Als laatste denk ik zelf aan de iPhone SE, alleen is deze wel €400, is dit echt je geld waard?
Hij lijkt wel ideaal omdat deze telefoon compact is en ook nog eens een homeknop heeft, maar wel prijzig..
Heeft iemand ervaring met één van deze telefoons of een andere optie die goed is?
maandag 3 mei 2021 om 13:39
Bij ons in de omgeving gaan steeds meer mensen over Xiaomi. Ik heb de mijne nu zo'n half jaar en ben er nog steeds erg blij mee. In de app hebben ze heel vaak aanbiedingen en dan heb je het budget model al voor een euro of 70. Voor deze telefoon had ik een Motorola. Die heb ik 3 jaar gehad en behalve dat de batterij wat korter meeging deed die het eigenlijk ook nog prima.
Ik zou mijn zoektocht dus iets verder uitbreiden
Ik zou mijn zoektocht dus iets verder uitbreiden
maandag 3 mei 2021 om 14:37
Dit merk heb ik inderdaad al voorbij zien komen, zal me er nog eens in verdiepen!mooiedromen schreef: ↑03-05-2021 13:39Bij ons in de omgeving gaan steeds meer mensen over Xiaomi. Ik heb de mijne nu zo'n half jaar en ben er nog steeds erg blij mee. In de app hebben ze heel vaak aanbiedingen en dan heb je het budget model al voor een euro of 70. Voor deze telefoon had ik een Motorola. Die heb ik 3 jaar gehad en behalve dat de batterij wat korter meeging deed die het eigenlijk ook nog prima.
Ik zou mijn zoektocht dus iets verder uitbreiden![]()
woensdag 5 mei 2021 om 05:57
Misschien toch kijken naar een 64gb opslagruimte. 32 is met haar gebruik voldoende maar alle updates die soms maandelijks uitgebracht worden kunnen groot zijn. Dit kan er op den duur voor zorgen dat er onvoldoende ruimte is, ze apps moet verwijderen of foto’s om weer net voldoende ruimte te creëren.
Dit zorgt voor een langere levensduur van het toestel.
Dit zorgt voor een langere levensduur van het toestel.
woensdag 5 mei 2021 om 07:37
Dit denk ik ook... mijn moeder heeft heeeel lang met haar vorige Iphone gedaan en alleen maar de (nieuwe) SE gekocht omdat ze haar oude iPhone tot 2x toe in het toilet had laten vallen
Anders had ze er nog jaren door mee kunnen gaan.
Haar gebruik is ook niet mega intensief, beetje appen, spelletjes ... maar ze wist wel direct weer snel een nieuwe IPhone te kopen.