Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
woensdag 5 mei 2021 om 20:21
Leuk Apatura! Ik heb laatst mijn zonnebloemen al groter kunnen verpotten. Nu even wachten tot het minder hard regent en dan kunnen ze naar buiten. Ik bedenk me net dat ik mijn stokroos ook nog moet voor zaaien binnen, morgen maar even doen. Na alle heisa van afgelopen week moet ik echt even bijkomen.
woensdag 5 mei 2021 om 21:02
Dat heb ik ook, maar als ik het buiten uitzaai gebeurd er niks.friezinnetje2014 schreef: ↑05-05-2021 20:29oh dingen voor zaaien, daar begin ik niet aan, heb ik geen geduld voor.
woensdag 5 mei 2021 om 21:04
Die vergeet ik altijd te kopen in het juiste seizoen
woensdag 5 mei 2021 om 21:53
woensdag 5 mei 2021 om 21:53
@apatura, waar heb je die bakken vandaan? Ze schreeuwen vanuit het scherm om mijn moeder. Nou ja, hun neefjes en nichtjes in de winkel waar jij ze vandaan hebt.
Ik ben een mooiweertuinierder. En het is geen mooi weer. Het meest actieve wat ik gedaan heb ik de naaktslang (=juiste benaming, echt waar, vanaf een bepaalde lengte kán je niet anders!) verder de vuilnisbak ingedrukt. En voor mijn karma met een slablaadje, dat wel.
Ik ben een mooiweertuinierder. En het is geen mooi weer. Het meest actieve wat ik gedaan heb ik de naaktslang (=juiste benaming, echt waar, vanaf een bepaalde lengte kán je niet anders!) verder de vuilnisbak ingedrukt. En voor mijn karma met een slablaadje, dat wel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 5 mei 2021 om 22:03
Hahaha
Ze zijn van ehlo. Verkrijgbaar in allerlei maten. En ook te combineren. Kost wat maar de middelste gaat al jaren mee.
https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plan ... KMQAvD_BwE
Ze zijn van ehlo. Verkrijgbaar in allerlei maten. En ook te combineren. Kost wat maar de middelste gaat al jaren mee.
https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plan ... KMQAvD_BwE
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 5 mei 2021 om 22:50
Jeemig dat is onhandig. En gaan ze dan bij het inzamelingspunt al die vuilniszakken weer uitkloppen om het groen te scheiden?
Tuingravin HAHAHAHA wat erg die vorige bewoonster, echt vreselijk onaardig om dat zo te zeggen maar voor hier op het topic erg leuk
Wat zal zij een lelijke tuin hebben..
Vanmiddag was het hier even lekker zonnig. Lekker buiten gestaan zonder jas. Nu heb ik het k-k-k-koud, iets te lang buiten gestaan denk ik..
Wat een grappig plantje dat rozenkransje!
Guave wat een verbouwingen, wordt mooi!
Ik heb wel gezaaid, maar in potten buiten. Ze krijgen nu dus mooi regenwater en zijn al gewend aan de temperaturen. Er komt nog weinig op, maar dat komt nog wel. Eerst binnen vind ik te ingewikkeld. In potten helpt wel tegen de slakken. Als ze groot genoeg de volle grond in gaan zijn ze tenminste niet direct op.
woensdag 5 mei 2021 om 22:52
feow schreef: ↑05-05-2021 21:53@apatura, waar heb je die bakken vandaan? Ze schreeuwen vanuit het scherm om mijn moeder. Nou ja, hun neefjes en nichtjes in de winkel waar jij ze vandaan hebt.
donderdag 6 mei 2021 om 00:02
Ha leuk, voorzaaien binnen! Ik heb geen vensterbank, de kamerplanten staan rechtstreeks op de verwarming. Dus ook geen plek eigenlijk. Dus heb ik er nu een extra tafeltje achter staan met zaailingen. Ze kijken al reikhalzend uit naar beter weer, want dan mogen ze naar buiten
. Binnenkort ga ik verspenen in koffiebekertjes. Behalve de peultjes, die groeien met hun lange tenen al uit het ah-moestuin-turfpotje. Die zet ik zó wel over.
donderdag 6 mei 2021 om 00:32
Ik heb een gedeelte gezaaid. Sommige vind ik echt onzin. Wortel voorzaaien bijvoorbeeld, waarom zou je dat doen? Dat werkt toch veel beter direct in de volle grond? En zo'n ienieminie beetje spinazie, is veel moeite voor een paar happenGroenTuintje schreef: ↑06-05-2021 00:27Ik had nog tig van die stekpotjes van de AH liggen, weggegeven of weggegooid, het wordt toch niet wat![]()
Niet alles dat ik gezaaid heb doet het, maar de sperzieboontjes en peultjes zien er echt goed uit. Wel leuk, want die heb ik nog nooit in de tuin gehad.
Tjezus, wat vals