Vloer huiskamer zakt

09-05-2021 19:04 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen kreeg ik mijn dochter en haar gezin op visite voor moederdag, mijn schoonzoon zat op de bank en merkte op dat het eruit zag dat de tv steeds schever leek te staan.
Ik vertelde dat ik al een paar weken vond dat de vloer zakte. Vanmiddag trokken we de kast naar voren en tot mijn grote schrik is de laminaatvloer wel 5 cm gezakt over een lengte van 3 meter! Bijna 2 jaar geleden heb ik deze woning gekocht maar toen was dit niet zo.
Er is wel een bouwkundig rapport gemaakt.
Ik weet niet wat ik nu moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Zakt de vloer of zakt de laminaatvloer? Je kan in ieder geval geen conclusies trekken als je niet gaat kijken wat er aan de hand is. Dus de verzakte vloerdelen verwijderen en kijken wat er aan de hand is. Of als je een kruipruimte of kelder hebt, kijken of je daar iets ziet.
Iedere dag is gehaktdag
De verzekering bellen om na te vragen welke stappen je dient te nemen.
Sta jij er alleen voor? Of heb je iemand die je kan bijstaan?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit had, bleek een groot gedeelte van de fundering aan het rotten te zijn.
Ik wens je veel sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
09-05-2021 19:08
De verzekering bellen om na te vragen welke stappen je dient te nemen.
Sta jij er alleen voor? Of heb je iemand die je kan bijstaan?
.
Een verzekering dekt schade die ontstaat door een van buiten komend onheil, zoals brand en storm. Een verzakkende vloer valt daar niet onder.
Alle reacties Link kopieren
Op welke verdieping is de woonkamer?

Wat zit er onder de vloer? Een kruipkelder/beton op zand/iets anders?

Indien je een kruipkelder hebt kan je vanaf die kant het stuk opzoeken en kijken of er misschien een balk rot is. Voor de kosten kan je waarschijnlijk bij je verzekering zijn, dus die zou ik sowieso bellen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
09-05-2021 19:13
.
Een verzekering dekt schade die ontstaat door een van buiten komend onheil, zoals brand en storm. Een verzakkende vloer valt daar niet onder.
Jawel hoor.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
09-05-2021 19:08
De verzekering bellen om na te vragen welke stappen je dient te nemen.
Sta jij er alleen voor? Of heb je iemand die je kan bijstaan?
Je zal toch eerst moeten weten wat er aan de hand is.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
09-05-2021 19:21
Jawel hoor.
Nou nee, dat ligt echt helemaal aan de oorzaak van die verzakking. Als er al sprake is van een verzakking.
Iedere dag is gehaktdag
Is de vloer van beton of hout?
Zijn de balken van beton of hout?
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
09-05-2021 19:22
Nou nee, dat ligt echt helemaal aan de oorzaak van die verzakking. Als er al sprake is van een verzakking.
Wat de waarde/leefbaarheid aantast wordt vergoedt. Ligt misschien ook aan je verzekering.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
a.s.a.p. je verzekering bellen en onderzoek laten doen.
Als t hier was, ik heb houten balken onder een gedeelte van de woning, zou ik denken dat er een balk doorgerot zou zijn.
kan je in de kruipruimte?

ik zou iig alle spullen die op die balk staan er weghalen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik eerst morgenochtend de aannemer maar bel, of moet ik diegene bellen die het bouwkundig rapport heeft gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er idd alleen voor :cry:
Alle reacties Link kopieren
wat staat er in het bouwkundig rapport over de vloer en de kruipruimte?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Jisjis schreef:
09-05-2021 19:29
Ik denk dat ik eerst morgenochtend de aannemer maar bel, of moet ik diegene bellen die het bouwkundig rapport heeft gemaakt?
Ik zou een ingenieur (inspecteur) bellen, niet de aannemer. Kan wat kosten maar dan weet je wel precies wat er aan de hand is, en kan de aannemer je geen oor aannaaien.

Dat gebeurt hier vaak met funderingsreparatie. Dan bellen ze bedrijven die het repareren in plaats van een onafhankelijke inspecteur. Zijn ze veel meer kwijt.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Als je niet zelf op onderzoek uit durft gewoon een aannemer bellen, maar mijn advies zou zijn om eerst zelf even te kijken of je kan zien wat er aan de hand is. Dan kan je ook gerichter iemand inschakelen.

Dus of de kruipkelder in, of haal wat van je laminaat+ondervloer weg en kijk of je wat kan zien.

Ik zou idd ook de spullen even opzij zetten en foto's maken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Als het een funderingsprobleem is en het staat niet in de informatie die je hebt van de koper of in het bouwkundig rapport kan je de verkoper nog steeds aansprakelijk stellen. Dus bij alles wat je nu doet moet je die aansprakelijkheid in je achterhoofd hebben. Alles goed documenteren. Foto’s maken, logboek bijhouden etc. Alle gegevens van je woning bijeen zoeken. Wat staat in het rapport over de fundering?

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
09-05-2021 19:27
Wat de waarde/leefbaarheid aantast wordt vergoedt. Ligt misschien ook aan je verzekering.
Die omschrijving klopt niet. De opstalverzekering dekt over het algemeen schade waar je niks aan kan doen. Bijvoorbeeld een lekkend dak. Maar let op, is die lekkage ontstaan door slecht of te weinig onderhoud dan wordt er niks uitbetaald.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Bel gewoon even je verzekering. Die hebben vaak wel een mannetje of werken samen met een bedrijf.
Dat hoef je niet zelf uit te zoeken, echt niet.

Ik heb ooit lekkage gehad in een nieuwbouwwoning vanuit de badkamer. Toen heeft de verzekering ook alles geregeld, inc schilderen van het plafond met lekvlekken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
09-05-2021 19:33
Als het een funderingsprobleem is en het staat niet in de informatie die je hebt van de koper of in het bouwkundig rapport kan je de verkoper nog steeds aansprakelijk stellen. Dus bij alles wat je nu doet moet je die aansprakelijkheid in je achterhoofd hebben. Alles goed documenteren. Foto’s maken, logboek bijhouden etc. Alle gegevens van je woning bijeen zoeken. Wat staat in het rapport over de fundering?

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Als de balken/het hout doorgerot is dan was dat waarschijnlijk inderdaad al langer aan de gang en heb je zeker een punt.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Jisjis schreef:
09-05-2021 19:29
Ik denk dat ik eerst morgenochtend de aannemer maar bel, of moet ik diegene bellen die het bouwkundig rapport heeft gemaakt?
Eerst kijken wat er aan de hand is. De meeste bouwkundige rapporten zijn bij lange na niet toereikend. Kijk eens in het rapport of er iets in staat over de fundering. Waarschijnlijk is hier niet eens naar gekeken./
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
09-05-2021 19:35
Die omschrijving klopt niet. De opstalverzekering dekt over het algemeen schade waar je niks aan kan doen. Bijvoorbeeld een lekkend dak. Maar let op, is die lekkage ontstaan door slecht of te weinig onderhoud dan wordt er niks uitbetaald.
Ik kreeg een heel nieuw dak omdat het oud was en versleten.
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
09-05-2021 19:21
Jawel hoor.
De gevolgschade dekken ze, maar ze lossen niet het funderingsprobleem op.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
09-05-2021 19:42
De gevolgschade dekken ze, maar ze lossen niet het funderingsprobleem op.
Nee natuurlijk niet. Ze geven je ook geen nieuw dak. Onderhoud is voor de eigenaar.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven