Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
dinsdag 11 mei 2021 om 11:50
Kleigrond toevallig? Ik herken het van mijn moeder, die een tuin op rivierklei heeft.Sabeltandcavia schreef: ↑11-05-2021 10:00Zevenblad is peanuts. Ik heb berenklauwIk ga komend weekend een deel van de tuin met zwart bouwzeil afdekken wat ik een jaar laat liggen. Dan kom ik eindelijk eens aan andere delen van de tuin toe en doe ik eens iets anders dan wieden. Een aantal jaar terug is hier van de provincie uit een dijk aangelegd, deels in mijn tuin en sindsdien kamp ik met onuitroeibaar onkruid. Berenklauw, distels, groot hoefblad, winde en andere narigheid. Die dijk ligt ook nog vol op de wind en in de zon, wat wieden tijdens hittegolven nagenoeg onmogelijk maakt. Er is gewoon niet tegenop te wieden. Dat zeil is het laatste redmiddel. Het zal een tijdje een rotgezicht zijn, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik er voorlopig geen omkijken meer naar heb en eindelijk leukere dingen in de tuin kan gaan doen.
Hier zand, onkruid groeit niet zo snel, ik hoef amper te wieden.
dinsdag 11 mei 2021 om 11:53
In mijn vorige tuin had ik een tuinhuisje met zo'n clematis eroverheen. Die deed het geweldig. Dat wilde ik dus wel weer! Maarja, andere tuin, iets andere grondsoort en minder schaduw. En dan wil ik het tegen beter weten in dus toch proberen. Bij een van de rozenbogen heeft de clematis nu concurrentie van de schijnaugurk. Ben benieuwd of die het net zo goed gaat doen als bij CC. Ik vind m zo mooi! CC, groeit jouw schijnaugurk hard, of is die weelde het resultaat van jaren geduld?
dinsdag 11 mei 2021 om 11:56
Oh leuk daar ga ik misschien morgen dan eens even heen!
dinsdag 11 mei 2021 om 12:03
dinsdag 11 mei 2021 om 13:13
Ja die heb ik nieuw gekocht bij een ook groot tuinliefhebber die planten stekt. Ik ben alleen de naam kwijt
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 11 mei 2021 om 13:19
Ik ben ook benieuwd.GroenTuintje schreef: ↑11-05-2021 13:13Ja die heb ik nieuw gekocht bij een ook groot tuinliefhebber die planten stekt. Ik ben alleen de naam kwijt![]()
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 11 mei 2021 om 13:35
dinsdag 11 mei 2021 om 14:12
Dank voor jullie reacties!Knuddestudder schreef: ↑10-05-2021 21:44Geen paniek. Een gezonde plant kan insectenvraat doorstaan, zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar. Mensen zijn vaak veel te snel geneigd in te grijpen. Je moet het dan niet erg vinden dat blaadjes kartelrandjes hebben.
Ik vind de hapjes langs de rand van het blad niet erg, maar zou het wel zonde vinden als er planten doodgaan. Het is nu nog 1 hoek van de tuin.
Ik zou het wel erg balen vinden als het erg uitbreidt.
dinsdag 11 mei 2021 om 14:36
Ojee nog meer websites met leuke dingen die ik online kan bestellen
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
dinsdag 11 mei 2021 om 15:10
Fuchsias, begonias, petunias, pelargoniums, lobelia, lobularia, streptocarpus, nemesia, osteospernum....
12x potmaat 9 voor 5 euro
10x potmaat 12 voor 15 euro
Hell. Yes.
Ander vraagje... heeft iemand hier ervaring met een volkstuin? Er zit een paar straten verderop een vereniging en ik hoor de zang van de sirene
Hell. Yes.
Ander vraagje... heeft iemand hier ervaring met een volkstuin? Er zit een paar straten verderop een vereniging en ik hoor de zang van de sirene
dinsdag 11 mei 2021 om 16:38
Een volkstuin lijkt me heerlijk. Een goede vriend van mij heeft een volkstuin, maar het is niet bij mij in de buurt. Ik zou ontzettend gelukkig worden wanneer we dat samen zouden kunnen doen, want voor mezelf is het echt teveel werk. Als hij hier de volgende keer is, gaan we maar even een wandelingetje maken en dan per ongeluk langslopen denk ik
Tjezus, wat vals
dinsdag 11 mei 2021 om 17:28
Oh wat een koopje, daar heb je nog geen bos bloemen voor en nu een hele zomer opgefleurd!GreenLadyFern schreef: ↑11-05-2021 15:10Fuchsias, begonias, petunias, pelargoniums, lobelia, lobularia, streptocarpus, nemesia, osteospernum....
Hell. Yes.
Ander vraagje... heeft iemand hier ervaring met een volkstuin? Er zit een paar straten verderop een vereniging en ik hoor de zang van de sirene![]()
Ik heb ‘slechts’ een dakmoestuin (makkelijke moestuin-concept) én ik ben vrijwilliger bij de plaatselijke moestuin van de stadsboerderij die produceert voor de voedselbank.
De vrijwilligers mogen ook oogsten natuurlijk.
Thuis heb ik alleen wat ‘klein werk’, kruiden, snijsla, peultjes, bonen. Dus geen plaatsverslindende pompoenen, aardappels, uien, wortels, asperges en bessenstruiken enzo.
dinsdag 11 mei 2021 om 18:59
Ooo, ik wil ook een akebia. Ik heb er alleen geen plek voor. Als ik daar wat op bedenk, koop ik er 1Calamitycat schreef: ↑11-05-2021 12:03TG, ik moest even graven in mijn foto-archief. Dit is de akebia in 2017 (die kleine groene frummel links van de kei, bij de stokjes).
Dat is dus best nog snel gegaan vind ik. Hoop dat die van jou ook zo goed aanslaat!
![]()