Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1

Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km

Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor

schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Hyves

Rennen met Evy

Blog

Blog

Succes! Ik ben fier op je!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben begonnen!

Gisteren de eerste les gelopen en het ging prima. Wat ontzettend lekker dat je zo aangemoedigd wordt. Heb de hele dag al zin om les 2 te lopen maar zal toch maar wachten tot morgen. Dan komt er ook gewoon een ritme in, elke dag rennen ga ik niet volhouden. Maar heb echt wel zin!

Vind het wel fijn om te lezen dat het bij jullie zo lekker gaat, dat maakt wel dat ik iets meer vertrouwen krijg in de komende lesssen.
Jaja ik ben net terug van mijn eerste les met Evy. Heerlijk in het zonnetje, wat het natuurlijk extra aantrekkelijk maakte, het ging echt heel goed.

Hopen dat ik het met Evy vol ga houden, eerdere pogingen zijn elke keer na een paar weken weer doodgebloed.

Wat leuk dat er zoveel enthousiaste mensen zijn die net zijn begonnen!
morgen een vol uur...ik ga om half 7 's morgens de deur uit. Duim voor mij!
Oooh, succes WV, dat is wel lang....

Net toch maar gaan lopen, les 2. Het ging goed. Ondanks een behoorlijke portie asperges die ik 2 uur ervoor gegeten had. Nu nog een lekkere bak koffie en dan op tijd mijn nestje in. Heb zin om weer te gaan!
Wow wat een hoop nieuwe Evyfans! Welkom allemaal en heel veel plezier en succes met rennen!

Vandaag heb ik rond vier uur les 25 gelopen. Wilde eens ervaren hoe het was om met warm weer in de zon te lopen en nou, ik heb het geweten hoor! De laatste 5 minuten waren een verschrikking (volgens mij zag ik er ook uit als een verschrikking ) maar volgehouden...

Nu ik bijna klaar ben met serie 1, zit ik me te bedenken wat ik hierna ga doen. Wolkenvrouw je klinkt altijd wel enthousiast, maar hoor ook wel vervelende verhalen over serie 2, met name over de muziek. Eerst maar eens testen om op mijn eigen muziek 30 minuten te lopen! Wat gaan jullie doen?
Hoi, medefans,

Ik meld me hier ook! Ben vorige week begonnen met hardlopen. Zit er alleen nog aan te denken om het boek ook aan te schaffen.

Heb nu wel de app. op de Iphone staan....was meteen verkocht! Nooit gedacht dat ik zo'n slechte conditie had......

Leuk om te volgen hoe het met andere gaat
quote:Rubis schreef op 24 mei 2009 @ 13:56:

Leuk, het blijft nieuwe Evy-lopers regenen hier.

Kathykatinka, de opbouw van de Start2Run lessen is zodanig dat je geleidelijk je conditie opbouwt en met Evy die je steeds aanmoedigt met dat lieve Belgische stemmetje blijf je vanzelf enthousiast. Ik was ook altijd een gelegenheidsloper, om het zo maar even te noemen, maar nu met Start2Run ben ik veel gemotiveerder om minstens 2x per week te lopen.Ja precies, dat is ook mijn insteek en tot nu toe gaat dat heel goed. Ik ben erg benieuwd! Tot nu toe vind ik het leuk!
Chickberlin, ik heb het schema van de tweede serie op mijn PC staan (ik bedoel dan het aantal minuten enzo) en ik loop 2 lessen met mijn eigen muziek en de derde les, de intervalles loop ik wel met Evy omdat zij dan precies aangeeft wanneer ik moet versnellen (en vooral wanneer ik weer gewoon mag rennen).

Vanmorgen in alle vroegte 1 uur volgemaakt. 8.1 km. Niet hard, maar wel lang! en vooral wel heel erg trots.
Wow, een Evy-topic! Stiekem lees ik al een tijdje mee hier (dat werkt motiverend!), maar krijg nu toch steeds meer behoefte om ook gezellig mee te posten.. dus toch maar een account aangemaakt hier!

Ik ben twee maanden geleden begonnen met lopen en heb nu alle Evy-lessen gehad.. :D (Heb er wel wat overgeslagen, mijn conditie was niet supergoed, maar blijkbaar wel goed genoeg om de eerste paar lessen over te kunnen slaan) Nooit gedacht dat dat me zou lukken! Ik kan nu 30 min aan een stuk lopen. Nog geen 5 km, maar dat komt nog wel.. Snelheid opbouwen kan altijd nog! Volhouden vind ik belangrijker.
Wat goed Mezzamorphis . Ga je ook de 2e reeks Evy lopen?

Ik heb net les 23 gelopen. Het ging prima en ik voelde mijn kuit amper (gelukkig). Wel was het behoorlijk warm en kwam ik met een knalrood hoofd aan. (stond leuk bij mijn rood loophemdje )

Woesdag verder
sun.lover wijzigde dit bericht op 25-05-2009 12:14
Reden: streepje te veel bij de smileys
% gewijzigd
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Hoi allemaal!

Ook ik ben heb mijn eerste les gehad! Ik ben net terug en ik moet zeggen dat ik het best pittig vond...ik vind het al snel te warm en dan is lopen niet echt lekker. Maar het was natuurlijk vanmiddag ook wel erg warm. Voortaan maar lekker 's avonds lopen.

Maar ik ga door! Woensdag mijn tweede les!

Succes iedereen!!
Hoi allemaal. Heb het loopvirus weer helemaal te pakken. Omdat het hoogsthaalbare voor mij momenteel les 17 is maar ik toch wil blijven lopen ga ik nu elke morgen een Evy les doen. Ik varieer er een beetje mee maar ben met in- en uitlopen elke morgen toch een uur aan het lopen. Had ik veel eerder moeten doen want voel me veel fitter.
Wow, veel nieuwen erbij, goeie zaak!

Ik heb vandaag weer les 16 gelopen en het is nog steeds zwaar, die griep heeft er wel ingehakt bij me. Het was ook warm natuurlijk. Maar goed, ik heb m hijgend en zwetend wel uitgelopen en ga m denk ik woensdag nog maar een keer doen voordat ik naar 17 ga en de 7 minuut stukken weer terugkomen.

Sammetje, meen je dit nou, is er een iPhone app van Evy?? Hoe heet die dan, ik kan m niet vinden....

Sun LOver, fijn dat je kuit OK was.
Leuk, allemaal nieuwe strat 2 runners! Goed dat jullie begonnen zijn.

Ik heb net les 18 gelopen. Pfff het ging niet zo lekker. Die warmte... Ik had zo'n dorst. Ik liep ook in de polder volop in de zon. De les gelukkig uitgelopen, maar voortaan wacht ik wel tot de zon onder is. Ik ben ook ongesteld dus misschien was het daarom vandaag ook wat zwaarder.

Ik ga in iedergeval wel een drinkfles kopen. En ook zo'n honden drinkfles , want zijn tong hing ook op zn knieen.

Pff heb nog nooit zo een paarse kop gehad. N

Nu weer een beetje moed verzamelen voor les 19, gaat vast beter.

lorelai, wat vervelend dat het nog niet goed wil lukken met lopen. Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, een weer verder kunt gaan met opbouwen.

Wolkenvrouw, wat goed zeg! (je was zeker vroeg )
Ik heb net de tweede les gelopen en het ging best lekker. Aleen duurt het heel lang voor mijn hartslag weer terug is in de ruststand. Volgens mij is dat een teken dat mijn conditie niet goed is (ja duhh daarom ben ik ook gaan lopen). Maar klopt dit vermoeden? Hebben jullie dat idee ook?

Er valt me nu ook pas op hoeveel mensen er in de avond aan het lopen zijn. Wat ik vreesde, namelijk dat ik de enige zou zijn en dus iedereen naar me zou kijken, is dus ook niet zo. Heerlijk is dat.
nou... daar stond ik dan. Klaar voor les 17.

Ben uiteraard wel blij dat ik niet gegaan ben!

Morgenavond nieuwe poging dan maar.

(echt balen!)
Ook ik kom even vertellen dat ik 13 lessen met Evy heb gelopen en gister eigenlijk zelf binnen 30 minuten net geen 5 kilometer aan 1 stuk gelopen. Ik ben ook helemaal om
quote:Sun lover schreef op 25 mei 2009 @ 12:12:

Wat goed Mezzamorphis . Ga je ook de 2e reeks Evy lopen?Dat ben ik wel van plan! Maar nog niet direct, ik ga nu eerst even lekker zonder Evy lopen..
Heb net les 1 gelopen en dat vond ik zwaar, ik sleep ook een heleboel overgewicht mee en het regent en stormt en er zaten wat heuvels op het pad, dus ........... smoesjes of niet ?

Nou ja, mijn planning is om om de dag te gaan lopen en dan iedere les één keer te herhalen..........

Iedereen nog succes !!
Ik kom vandaag alleen even zielig klagen dat ik vandaag precies niet gelopen heb! En echt, allemaal om "goede" redenen. Onweer, examens tot 21u op school (echt belachelijk, helemaal aangezien ik nog een reistijd van minimaal 2u heb!) en toen ik van t weekend eindelijk weer kon, werd ik wakker met een hele vreemde voet blessure. Zoiets heb ik nog nooit gehad.. Ik kon er gewoon niet op staan, maar had de dagen ervoor dus al niet gerend, geen gekke dingen gedaan! Precies onderop mn voet, hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?!

Nou ja, ik ben wel fier op jullie! ;) En sunlover extra jaloers op jou, omdat ik ook ongeveer daar ben, vorige week les 20 als laatste gelopen!

Succes allemaal en voorzichtig met dit weer!
Ik meld mij ook even als Evy fan! Ooit, ongeveer twee jaar geleden, is het mij gelukt om zonder evy maar op hetzelfde schema een half uur achtereen te lopen. Daarna verhinderde een stortvloed van gebeurtenissen het lopen, maar nu weer aan de slag! Eerst zelf begonnen, kon toen nog steeds een kwartier achterelkaar lopen, maar daarna hield het op. En toen ontdekte ik Evy! Les 16 een paar keer gelopen om in te komen en nu morgen les 17. Super!

Alle lopers succes en leuk om jullie ervaringen te lezen.

Waar ik wel nieuwschierig naar ben: heeft iemand de download van Evy 2009? Of kun je die echt alleen via de website downloaden?
Wolkenvrouw 1 uur.

Chickberlin, ik heb vanmorgen les 25 gelopen en zit me net als jij af te vragen wat ik nu zal gaan doen. Ik denk zelf dat ik een zomerstop in ga lassen. Het is hier zo warm dat het niet lekker lopen is. Vanmorgen om 7 uur was het al 18 graden en dat is voor mij net op het randje. Ik denk dat ik de eerste serie af ga maken en daarna alleen loop als het weer het toelaat, zodat ik mijn conditie toch een beetje op peil houd. En in het najaar beginnen met de tweede serie.

Isolde, dat je hartslag niet snel terug gaat naar normaal heeft waarschijnlijk met je conditie te maken. Je bent bij les 2 en je moet er nog in komen. Ondanks al die mensen en medelopers om je heen moet je er voor zorgen dat je gewoon in je eigen tempo blijft lopen, niet te snel dus, en je zult zien dat na enkele lessen je hersteltijd veel korter wordt.

Koekblik succes met lopen. De eerste lessen zijn relatief het zwaarste, maar op een gegeven moment kom je in een lekker ritme en ondanks dat je meer en langer loopt, zijn de lessen veel minder zwaar.

Naomi, het lijkt nog het meeste op een ontsteking in je voet. Dat heb ik ook wel eens gehad, precies in het midden onder je voet in die holte zeg maar. Dat zou kunnen komen door de verkeerde schoenen, niet per sé verkeerde hardloopschoenen, maar ook de schoenen die je dagelijks draagt.

Vandaag dus les 25 gelopen, en weer met mijn eigen muziek. Ik loop meestal met nogal opzwepende rock/metal muziek, maar vandaag had ik wat rustigere nummers op mijn lijstje gezet. Ergens halverwege begint ineens Enrique Iglesias geil in mijn oor te kreunen en dan nog wel in het Spaans. Niet zo goed voor je loopprestaties . Volgende keer maar weer Linkin Park, Foo Fighters en Kings of Leon.
Nou gelukkig, heb gisteren les 8 gelopen en het overleefd.. maar vraag niet hoe , het ging iig allemaal niet vanzelf. Misschien speelde het weer mee, was nog een beetje te warm en verder iets te hard gewerkt en net daarvoor met zware boodschappen lopen slepen... Maar, heb goede hoop dat les 9 weer wat makkelijker gaat! Morgen geen tijd om te lopen, maar ga donderdag weer, met frisse zin
Wat een hoop "nieuwe mensen" inderdaad, leuk!

Ik heb gisteren de laatste les van serie 1 gelopen en deze ging ook niet zo lekker. Na het hoogtepunt van 25 minuten () laatst gaat het ineens niet echt lekker meer, het kost me meer moeite. Terwijl ik toch al vaker 15 of 20 minuten gelopen heb kon ik gisteren het laatste stuk van 20 minuten niet volmaken. Ik werd licht in m'n hoofd, had geen lucht meer.. misschien de warmte (eind van de middag gelopen) of misschien gewoon even tijdje wat minder fit.

Aangezien ik de eerste serie wel glansrijk wil afronden ga ik de laatste les morgen nog een keer doen.
Nikki, vervelend he als een les niet goed gaat.

Ik had ook al zo een last van de warmte.

Ga je hierna de 5-10 km volgen?

Kennen jullie de serie runners life? Ik zit het nu te kijken op net 5 uitzendinggemist en dat is wel leuk om te zien. Ook mensen die net beginnen met lopen..

Rubis, ben benieuwd waar je woont. Het is bij jou in ieder geval beter weer dan hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven