Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oma's pioen heeft knoppen! :jump:
Ik vind hier dingen van.
Ik hoop dat het lukt om foto’s te delen.
O.a. van ons groene dakje, zelfgemaakt insectenhotel door mijn zoon, minivijver, appelboomje in bloem en een klein stukje nieuwe tuin.
https://postimg.cc/gallery/6p5Rcmm
ik had gisteren gedroogde meelwormen gehaald (2e zak voor halve prijs!) en nu zie ik de merels er lekker van eten en meenemen naar hun jongen. Fijn dat ze het meteen gevonden hebben.
Sabeltandcavia schreef:
15-05-2021 12:35
:flirting:
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Sabeltandcavia schreef:

Yes! :heart:
Mooi Aaanne :heart: Bij jou is het ook al zo'n groene explosie. Ik denk ook dat het een boom is op de tweede foto.

Neweve, yup.... en het is blijkbaar een perfecte schuilplaats want je ziet ze gewoon echt niet terug, vooral hele kleine naaktslakken niet.

Apatura, is het niet enorm tijdrovend om dan in de winter iedere 6 uur nieuwe waxinelichtjes aan te steken in zo'n kas? O_O

Nightelf, gaaf dat groene dak!

Friez, wat leuk, dat de vogels de meelwormen zo snel weten te vinden.

Momo, ik heb dat ook ooit ergens gelezen maar nog nooit uitgeprobeerd.

Ik heb bijen in mijn insectenvilla :yes: :cheer2:
Ik zie hier wel slakken, maar ik zie niet veel schade aan planten, dus ik laat ze maar,

Hier is het nogal spannend in de tuin. De spreeuwen komen inmiddels met nog meer jongen (m’n vier grote zakken meelwormen van begin mei zijn alweer bijna op). De ekster heeft wel trek in een mals jong dus die is er steeds op aan het jagen. Vanmorgen had hij er één te pakken. Wat een gekrijs, zelfs mijn kat kwam kijken wat er aan de hand was zonder op de spreeuwen te willen jagen. Ik ben naar buiten gerend (sorry ekster, ik weet dat jij ook moet eten, maar ik kon het echt niet aanzien) en toen vluchtte de ekster en het gevangen jong vloog weg. Hopelijk was hij niet al te erg verwond.

Mijn kat heeft ook het nodige te stellen met de ekster. Ligt ie lekker te chillen op de schutting komt de ekster (soms geholpen door een kraai) een stukje verderop op de schutting zitten om eens flink op mijn kat te gaan zitten schelden. Gaat mijn kat naar een stukje verderop de schutting, schuift de ekster mee op, net zo lang tot mijn kat het zat is en de schutting maar verlaat.
Calamitycat schreef:
15-05-2021 12:50

Apatura, is het niet enorm tijdrovend om dan in de winter iedere 6 uur nieuwe waxinelichtjes aan te steken in zo'n kas? O_O
Geen idee. Maar ik heb ook maxi-lichtjes die branden 12 uur.
Maar sowieso is vorstvrij houden met kaarsen wel n goed idee.

Die pioenrozen vond ik altijd wat oubollig maar ik mis nu wel kleur in mn zomerzonborder. Lupine enzo worden wel groot maar er bloeit voorlopig nog niets.
Als ik klaar ben met mn voortuin maar eens een nieuw plan voor die border maken.
Been there, done that, got the T-shirt.
:rofl: arme kat Floras.
Been there, done that, got the T-shirt.
Meerkat schreef:
15-05-2021 11:34
Volgens Plantnet is het een Italiaanse esdoorn. Acer opalus. Kun je die eens googlen om te zien of het klopt?
Ja, ik denk dat dat m is :cheer:
Dankjewel!
Wel een esdoorn dus, maar een andere soort dan hier in de buurt staat waar ik vaak zaailingen van heb. Vandaar.

Uh, hij wordt wel een beetje groot :$
Iemand interesse in een Italiaanse esdoorn?
Ik ben vandaag met jullie slakkentips aan de slag gegaan en inderdaad, ik heb mijn slakkenschuilhut gevonden: de phlomis.
Toen ik in de buurt van de phlomis bezig was, zag ik ineens een volledig kaalgevreten zonnehoed en een kaalgevreten salvia, terwijl een andere salvia een meter verderop helemaal gaaf was.
Bleek dat er allemaal naaktslakken onder de phlomis schuilden. Aangezien mijn jonge pompoenplantjes ook in de buurt van een bos phlomis staan, mag het duidelijk zijn waar daar de vraat vandaan kwam.
Ik heb een net om de pompoenplantjes gespannen omdat ik daar toch wat slakkenkorrels wilde strooien en de hond deze niet moet pakken, maar ik bleek geen slakkenkorrels te hebben. Misschien dat slakken een net ook niet fijn vinden.
De komende dagen de phlomis maar goed blijven doorzoeken.
Elders inde tuin waar geen phlomis staat, heb ik geen slakkenvraat. Ik heb de salvia nu een heel eind verderop geplant in de open ruimte. Daar kan geen slak zich verstoppen. Kan de salvia even bijkomen.
Goed om te lezen dat salvia ook niet veilig is voor slakken. Die blijft voorlopig dan nog even op de vensterbank.
Sabeltandcavia schreef:
:yes: leuk!
NightElf schreef:
15-05-2021 12:41
Ik hoop dat het lukt om foto’s te delen.
O.a. van ons groene dakje, zelfgemaakt insectenhotel door mijn zoon, minivijver, appelboomje in bloem en een klein stukje nieuwe tuin.
https://postimg.cc/gallery/6p5Rcmm
Jullie zijn lekker bezig! Wat een superleuk mini vijvertje :D En dat hotel, knap gedaan!
Calamitycat schreef:
15-05-2021 12:50
[...]

Ik heb bijen in mijn insectenvilla :yes: :cheer2:
:cheer:
Floras schreef:
15-05-2021 13:16
Ik zie hier wel slakken, maar ik zie niet veel schade aan planten, dus ik laat ze maar,

Hier is het nogal spannend in de tuin. De spreeuwen komen inmiddels met nog meer jongen (m’n vier grote zakken meelwormen van begin mei zijn alweer bijna op). De ekster heeft wel trek in een mals jong dus die is er steeds op aan het jagen. Vanmorgen had hij er één te pakken. Wat een gekrijs, zelfs mijn kat kwam kijken wat er aan de hand was zonder op de spreeuwen te willen jagen. Ik ben naar buiten gerend (sorry ekster, ik weet dat jij ook moet eten, maar ik kon het echt niet aanzien) en toen vluchtte de ekster en het gevangen jong vloog weg. Hopelijk was hij niet al te erg verwond.

Mijn kat heeft ook het nodige te stellen met de ekster. Ligt ie lekker te chillen op de schutting komt de ekster (soms geholpen door een kraai) een stukje verderop op de schutting zitten om eens flink op mijn kat te gaan zitten schelden. Gaat mijn kat naar een stukje verderop de schutting, schuift de ekster mee op, net zo lang tot mijn kat het zat is en de schutting maar verlaat.
Fijn dat je de kleine spreeuw nog kon redden Floras! Zou ik ook doen. Als een ekster toch moet eten, doet 'ie dat maar als ik niet kijk ;-)

Het verhaal van je kat :rofl:
Ik moet er van aan dit filmpje denken: https://www.youtube.com/watch?v=w9JrUVI_h4I
Gut, hier stond het bijenhotel even op de grond, die hing aan de oude schutting. Bijen vonden het gelukkig prima. Kwam onze rooie kater er toch voor zitten, alsof het een televisie was, steeds de bijen lastig vallen... Wij dus het bijenhotel opgehangen, maar de bijen konden hem niet terugvinden en bleven maar naar dezelfde plek vliegen. Dus die rooie van ons zat nog steeds op dezelfde plek naar de bijen te graaien en staren, terwijl het hotel allang weg was :facepalm:

Ik moet ook echt naaktslakken gaan verzamelen.. Hoe ver moet ik die wegzetten? En hoe lang kunnen ze dan in een bakkie blijven?

Ik denk dat mijn man helemaal in een deuk ligt als ik vanavond slakken ga verzamelen
aaaanne schreef:
15-05-2021 16:02
Fijn dat je de kleine spreeuw nog kon redden Floras! Zou ik ook doen. Als een ekster toch moet eten, doet 'ie dat maar als ik niet kijk ;-)

Ik moet er van aan dit filmpje denken: https://www.youtube.com/watch?v=w9JrUVI_h4I
:rofl: dat filmpje is een goede weergave van de verhouding tussen tussen mij kat en de ekster. En dan sta ik hem ook nog steeds uit te lachen.
aaaanne schreef:
15-05-2021 16:02

:rofl: dat filmpje, geweldig!
Als ik slakken heb geraapt knoop ik het zakje dicht en gooi ik het in de grijze bak...
mijn lavameel was binnen gekomen, dus meteen maar even gestrooid in de tuin. Het zou de hele middag wat miezeren, maar het zonnetje schijnt nu. Lekker!
Simon's Cat :love: Geweldig filmpje en past perfect bij het verhaal van Floras :rofl:
ekeim schreef:
15-05-2021 16:26
Als ik slakken heb geraapt knoop ik het zakje dicht en gooi ik het in de grijze bak...
Daar ben ik dan weer een te soft ei voor :) Als ik zaailingen uitdun probeer ik ze zelfs nog te redden haha
GreenLadyFern schreef:
15-05-2021 16:04
Gut, hier stond het bijenhotel even op de grond, die hing aan de oude schutting. Bijen vonden het gelukkig prima. Kwam onze rooie kater er toch voor zitten, alsof het een televisie was, steeds de bijen lastig vallen... Wij dus het bijenhotel opgehangen, maar de bijen konden hem niet terugvinden en bleven maar naar dezelfde plek vliegen. Dus die rooie van ons zat nog steeds op dezelfde plek naar de bijen te graaien en staren, terwijl het hotel allang weg was :facepalm:

Ik moet ook echt naaktslakken gaan verzamelen.. Hoe ver moet ik die wegzetten? En hoe lang kunnen ze dan in een bakkie blijven?

Ik denk dat mijn man helemaal in een deuk ligt als ik vanavond slakken ga verzamelen
Als ik 's avonds raap dan breng ik ze de volgende dag naar een bos verderop. Is een kleine kilometer.

Morgenavond in Hart van Nederland, breaking news:
Er is sprake van een mysterieus nieuw verschijnsel. Er worden steeds vaker mensen gezien die met een zaklamp in het holst van de nacht om nog onbekende redenen in hun eigen tuin rondsluipen. Nader onderzoek naar en verdere berichtgeving over dit vreemde gedrag volgt zo spoedig mogelijk. Gevreesd wordt dat dit een bijwerking van de coronavaccinaties kan zijn.
ekeim schreef:
15-05-2021 16:26

Fijn, zo'n lekker langzame dood.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
15-05-2021 16:44
Fijn, zo'n lekker langzame dood.
Nou dit. Dat vind ik echt heel zielig. Hoeveel werk is het om ze een eindje verderop los te laten.
Calamitycat schreef:
15-05-2021 16:40
Als ik 's avonds raap dan breng ik ze de volgende dag naar een bos verderop. Is een kleine kilometer.

Morgenavond in Hart van Nederland, breaking news:
Er is sprake van een mysterieus nieuw verschijnsel. Er worden steeds vaker mensen gezien die met een zaklamp in het holst van de nacht om nog onbekende redenen in hun eigen tuin rondsluipen. Nader onderzoek naar en verdere berichtgeving over dit vreemde gedrag volgt zo spoedig mogelijk. Gevreesd wordt dat dit een bijwerking van de coronavaccinaties kan zijn.
:rofl:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven