gemeen plannetje...doen of niet?

21-05-2009 17:12 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had het net bijna uitgevoerd trouwens..maar kreeg ineens een ingeving eerst wat advies in te winnen van wat smart ladies die hier wel eens posten.Het zit zo..geruime tijd geleden is mijn vriend een weekend weg geweest voor zijn werk.Weet ook niet waarom precies maar toen ik erna zijn verhalen aanhoordde kreeg ikzelf de indruk dat er iets niet echt klopte..ben trouwens ook een beetje achterdochtig aangelegd maar verhalen dat hij midden in de nacht was verdwaald en een heel laat etentje met zn vrouwelijke collega maakte het er niet makkelijker op hem te vertrouwen.Toen heb ik dus de stomste fout gemaakt die ik had kunnen maken..zijn sms jes gecheckt!En daar is het misgegaan.Sommige smsjes die hij toen kreeg van haar waren gewoon net iets teveel.Kusjes..bedankt voor de fijne nacht...bepaalde opmerkingen over iets wat hij alleen maar sochtends doet (dus hoe weet zij dat) Enfin,dikke ruzies dus.Maar hij heeft me er toch van kunnen overtuigen dat er niks gebeurd is (nouja,niet dus want ik twijfel nog steeds)maar na zon lange tyd en strijd dacht ik ..laat maar zitten ook..hij ontkent het,het gaat goed tussen ons en blabla.MAAR het zit me toch niet lekker en ik zou het heel graag zeker willen weten!!!Heb nu haar emailadres achterhaald en me willen uitgeven voor iemand die op zoek is naar hem en dat ik had gehoord dat ze een kortstondig iets heeft gehad met hem om haar uit de tent te lokken.Maar waarom zou ze dat eerlijk vertellen ook?Had zelfs al n fake adres aangemaakt en zit met t zweet in mn handen!Wat denken jullie?Doen of niet?ps tis nu al bijna 1 jaar geleden..maar kan t niet echt uit mn hoofd zetten
Alle goede adviezen ten spijt...ik heb het toch gedaan!Maar dan gewoon uit mijn eigen naam en het uitgelegd dat ik er nog steeds mee zit en een eerlijk antwoord verwacht.Misschien dat de troela uit vlaag van eerlijkheid toch antwoord gaat geven of in ieder geval kan uitleggen waarom ze "bedankt voor de fijne nacht "smst naar mijn vriend.en waarom er sms verkeer is om 4 uur snachts?en waarom ze nog weken erna contact met hem probeert te krijgen?Misschien is ze er eerlijk over,misschien niet maar ik kon zo niet verder en moest echt iets doen.Maarrrr,bedankt voor de adviezen en ik hoop het spoedig achter me te laten nu.
En als zij nou ontkent, ben je dan tevreden? Of geloof je haar dan niet?

Met andere woorden, ga je er wat mee opschieten?
Ja,want ik ben dat onrustige gevoel nu kwijt wat maar zat te gisten in mn hoofd.Of zij nu volwassen omgaat met dat mailtje of niet,ik heb mn verhaal gedaan en nu kan zij zich lekker gaan zitten schamen om die rare smsjes
Ga je je vriend vertellen dat je hebt gemaild?
Dikke kans dat het zo gaat: Zij gaat je vriend bellen/mailen en vragen wat ze er mee moet. En dan zegt hij; ontkennen. En zij doet dat.

Ik hoop dat je een oprecht eerlijk antwoord krijgt maar als je dat écht wilt dan zul je haar eens persoonlijk aan moeten spreken denk ik. De vriendinnetjes van mijn ex sprak ik (soms, als ik ze kende) persoonlijk aan. Dat werden de werkelijk oprechte gesprekken.

Laat je het ons weten wat ze terugschreef?
Ik ben ook heeel benieuwd!!!
Ik hoop ook dat je een eerlijk oprecht antwoord krijgt.

Maar ik vrees dat als je een ontkenning krijgt, daarmee het stemmetje in je hoofd maar tijdelijk gesust is. Want alleen als zij toegeeft weet je dat je vriend gelogen heeft en denk je de waarheid te weten. ( Maar wat als zij heel erg doortrapt is, achter jouw vriend aanzit en hoopt dat jij de relatie verbreekt, dan zal ze mischien zeggen dat er iets gebeurd is terwijl dat niet waar is).

Als zij ontkent dat er ooit iets gebeurd is, ben je nog geen stap opgeschoten. Ligt ook een beetje aan de relatie tussen die twee. Als de vriendinnetjes van mijn ex-sexvriendjes mij ooit gaan benaderen zou ik ze zeggen dat ze hun vertrouwensissues onderling moten uitvechten. Een goed verstaander heeft aan dat antwoord vast ook genoeg.
ooit meegemaakt dat vriendlief (inmiddels ex) vreemd is gegaan, met een collega en dan ook nog een waar ik een paar jaar daarvoor al van gezegd had dat dat ooit zou gebeuren....

hij heeft het geheim gehouden, ben er toch (zat achter zijn compu voor foto's op te zoeken, hadden dacht ik geen geheimen) achter gekomen door een mail die zij stuurde (kwam toen net binnen, pop-upje )

naar het werk gegaan, ze waren beide aan het werk, zij wilde niet praten, maar 5 minuten later toch, toen een heel open gesprek met haar gehad over wat er gebeurd was....was fijn, relatie heeft het niet gered, maar dat had niets met het vreemdgaan te maken (het vreemdgaan wel met dat de relatie het toch niet ging redden)
Nouw,ik had al binnen 10 minuten antwoord en heb net de laatste mail uitgewisseld.En ik denk en voel nu dat hij de waarheid heeft verteld.Ik heb gewoon een jaar lang muizenissen in mn hoofd gehaald en wilde dat ik dit gelijk had gedaan.De fijne nacht waren inderdaad de fijne gesprekken tussen het dansen door en ze ontkende ook niet dat ze hem heel erg leuk vond.En dat ik maar in mn handen moest knijpen voor zon zorgzame,trouwe vriend die zo vol liefde over me praat...Er is niks gebeurd,zelfs geen zoen tussendoor,alleen lol en gedanst.Het ding wat hij sochtends deed vond ze gewoon grappig toen hij dit vertelde.Ik kreeg een hele volwassen,normale mail terug waarin ze gelijk toegaf dat wanneer zij van zulke smsjes zou vinden bij haar vriend,ze het ook raar zou vinden en ook op onderzoek zou uitgaan.

En de scepsis onder jullie zullen wel denken "ja-jaaahh"zoals ik ook wsl zou denken als het iemand anders zou betreffen..,maar nogmaals..ik geloof haar en ben blij dat ik de stap heb gezet.Ik kan nu echt verder de relatie uitbouwen.Wat een tijdsverspilling geweest..al die achterdocht :(
quote:Sussies schreef op 25 mei 2009 @ 15:50:

..ik geloof haar en ben blij dat ik de stap heb gezet.Ik kan nu echt verder de relatie uitbouwen.

En nou maar hopen dat je vriend niet énorm afknapt op deze actie, als hij er ooit van hoort.

Dat zou ik nl. wel doen, als mijn man zoiets zou ondernemen...
mmmm...ja,dat zien we dan wel weer.Al heeft hij in het heetst van de strijd wel es uitgeroepen dat ik haar dan maar moet mailen als ik m niet geloofde.En dat heb ik nu dus gedaan.Ik ben blij dat ik het heb gedaan want dat betekent dat het dus aan mij lag....en dat ik daaraan kan gaan werken door hem gewoon te geloven ook al klinkt het allemaal dubieus.Dat ga ik ook zeker doen ,mocht er nog iets als dit voorkomen in de toekomst.
Ik neem aan dat je je vriend gaat vertellen dat je haar gemaild hebt? Jij wil tenslotte dat hij eerlijk is, dan moet je zelf natuurlijk ook wel eerlijk zijn.
Ja,dat ga ik ook doen.En zijn "zie-je-nou-welll" glimlachend incasseren.
Grappig dat je haar wel zo makkelijk vertrouwd en je vriend niet.
Tja, je hebt nu in elk geval niet stiekem lopen doen en je als een ander zitten voordoen, dat scheelt. Ben blij dat je vrede hebt met het antwoord.

Persoonlijk zou ik uit mijn vel springen als mijn partner dit flikte trouwens....een beetje iemand gaan mailen bedoel ik dus.
quote:liez75 schreef op 25 mei 2009 @ 16:00:

[...]

En nou maar hopen dat je vriend niet énorm afknapt op deze actie, als hij er ooit van hoort.

Dat zou ik nl. wel doen, als mijn man zoiets zou ondernemen...Ik zou het echt een afknappert van heb ik jou daar vinden.
Goed dat het je opgelucht heeft. Daar ging het tenslotte om. Ik denk eerlijk gezegd dat het voor je vriend ook erg fijn is dat jij nu weer gewoon kunt genieten van jullie relatie.

Zet 'm op samen en ik hoop dat het niet meer nodig is om achterdochtig te zijn in de toekomst!
Dankje,Eleonora!
ik ben het met heel veel dingen niet eens die hier gezegd worden.

die jongen heeft er voor gezorgd dat zijn vriendin hem niet meer kon vertrouwen! hij heeft dingen verzwegen ( liegen dus ) waar ze achteraf achterkwam. ik vind het dan ook niet gek dat je twijfels gaat krijgen en achterdochtig wordt. dat vind ik een gezonde reactie en helemaal niet gek, zou pas gek zijn als je er niks achter zocht.

als ik achter de pc zou zitten met de mailbox van mijn vriend voor mijn neus ( omdat hij het vergeten is af te sluiten ) dan zou ik ook gaan kijken als ik iets niet vertrouwde. ik vind het eerder gek als je dat niet zou doen. in een relatie heb je geen geheimen voor elkaar en zouden mailtjes geen verboden terein mogen zijn voor de ander.

en eerst zekerheid willen voordat je het uitmaakt vind ik ook niet zo vreemd. ze houdt nog van die jongen en je gooit een relatie niet zomaar weg. je gevoel kan je soms bedriegen en feiten niet. ik zou een relatie niet uitmaken puur omdat ik het gevoel zou hebben dat er iets niet klopt. stel dat je ongelijk hebt en de relatie is al verbroken? ik snap dus dat je niet zomaar een relatie weggooit als een relatie veel voor je betekent.
maar mijn reactie doet er nu niet meer toe lees ik haha. het is al goed lees ik.
oei, ik moet zeggen dat ik het erg genant vind.

Weet je vriend hiervan? Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die mij niet gelooft.
quote:moonlight schreef op 25 mei 2009 @ 21:40:

ik ben het met heel veel dingen niet eens die hier gezegd worden.

in een relatie heb je geen geheimen voor elkaar en zouden mailtjes geen verboden terein mogen zijn voor de ander.

Hier ben ik het ontzettend niet mee eens. Ik vind een andermans correspondentie iets waar ik buiten val. Stel een vriendin verteld me iets wat for my ears/eyes only is, dan beschaam ik dat vertrouwen door mijn hypothetische vriend toegand tot die emails te geven. Als een ander mij het wil laten zien, prima, maar ik wíl er niet eens in kijken. Gezamelijke post, prima, ook voor met z'n tweeen, maar een ander moet niet mijn post open lopen maken zonder dat ik er naar gevraagd heb of in mijn mailbox kijken. Vetrouwen komt uit jezelf, niet uit controleren. Bovendien, je weet nooit wat je te zien krijgt als je in andermans spullen gaat neuzen.

.
Dan zal het in jouw ogen hier heel raar gaan Heehallo, mijn partner mag mijn post gewoon openmaken net als ik het zijne aangezien het ons beide wat aangaat, daarbij kan ik zonder problemen in zijn mail en hij in die van mij,no problemos ook niet wat voor mij persoonlijk is, dat mag hij van mij gewoon lezen aangezien ik er met hem toch over praat,omdat hij mij zijn denkwijze/inzicht er in kan geven en ik mijn vriendin dan verder zou kunnen helpen dan wanneer ik het alleen zou doen, wat mijn lief echter nooit zou doen is laten blijken dat hij weet wat jij aan mij geschreven zou hebben, daarin is hij gelukkig heel discreet andersom ook.
Ik vind het gewoon raar hoe de poster voor mij het zei : 'mailtjes zouden geen verboden terrein moeten zijn voor een ander'.

ik vind het raar waaneer je juist wél iemands dingen wil lezen. Dat wil nog niet zeggen dat ik iets te verbergen heb.

Ik vind zelf wel dat je bijvoorbeeld een ander man niet iets zou moeten willen emailen wat je je eigen man niet zou willen laten zien. Maar ik vind niet dat je het 'recht' hebt in een ander zijn correspondentie te kijken, tenzij het om gezamelijke belangen gaat (maar dat had ik al aangegeven).

En op zich vind ik het niet raar als mensen afspraken hebben dat ze in elkaar post of email mogen kijken, maar voor mij is het gewoon niet vanzelfsprekend. Ik zou niet eens de mails tussen mijn vriend en zijn vrienden willen lezen, dat gaat toch tussen hen? Maakt me dan niet uit hoe discreet ik er dan over ben, het feit dat ik iets gelezen heb dat niet voor mijn ogen bestemt was verandert niet.

Maar goed, ik ben misschien wel zo'n rare die nooit andermans dingen leest of wil lezen. Ik heb toen ik klein was 1 keer mijn zus' dagboek gelezen. Dat vond ik zo vreselijk (omdat ik achter dingne kwam die ik helemaal niet weten wilde) en ik voelde me zo schuldig, dat ik gewoon nooit meer onnodig iets van een ander wil lezen.
Ik zou me behoorlijk bescheten voelen als zou blijken dat mijn beste vriendin alles wat uik in vertrouwen aan haar vertel zou doorbriefen aan haar vriend zonder dat ik dat wist, omdat zij "geen geheimen voor elkaar hebben". Ik ken wel een stel die zo met elkaar omgaan, en daar ben ik dus minder vertrouwelijk tegen omdat iok weet dat lles ook bij "de koude kant" terechtkomt.

Ik wil dus ook niet dat mijn vriend zomaar mijn post openmaakt of mijn mail leest en andersom al ik dat bij hem ook niet doen. misschien, als zijn mailbox openstaat dat ik de verleiding niet kan weerstaan, maar ik zou me schamen en schuldig voelen.

Los daarvan vind ik het nog steeds raar dat je je vriend niet gelooft en een jaar lang blijft wantrouwen, en dat dat dn met 1 mail opgelost is. had die mail dan 50 weken geleden gestuurd, had je een hoop ellende gescheeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven