gemeen plannetje...doen of niet?

21-05-2009 17:12 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had het net bijna uitgevoerd trouwens..maar kreeg ineens een ingeving eerst wat advies in te winnen van wat smart ladies die hier wel eens posten.Het zit zo..geruime tijd geleden is mijn vriend een weekend weg geweest voor zijn werk.Weet ook niet waarom precies maar toen ik erna zijn verhalen aanhoordde kreeg ikzelf de indruk dat er iets niet echt klopte..ben trouwens ook een beetje achterdochtig aangelegd maar verhalen dat hij midden in de nacht was verdwaald en een heel laat etentje met zn vrouwelijke collega maakte het er niet makkelijker op hem te vertrouwen.Toen heb ik dus de stomste fout gemaakt die ik had kunnen maken..zijn sms jes gecheckt!En daar is het misgegaan.Sommige smsjes die hij toen kreeg van haar waren gewoon net iets teveel.Kusjes..bedankt voor de fijne nacht...bepaalde opmerkingen over iets wat hij alleen maar sochtends doet (dus hoe weet zij dat) Enfin,dikke ruzies dus.Maar hij heeft me er toch van kunnen overtuigen dat er niks gebeurd is (nouja,niet dus want ik twijfel nog steeds)maar na zon lange tyd en strijd dacht ik ..laat maar zitten ook..hij ontkent het,het gaat goed tussen ons en blabla.MAAR het zit me toch niet lekker en ik zou het heel graag zeker willen weten!!!Heb nu haar emailadres achterhaald en me willen uitgeven voor iemand die op zoek is naar hem en dat ik had gehoord dat ze een kortstondig iets heeft gehad met hem om haar uit de tent te lokken.Maar waarom zou ze dat eerlijk vertellen ook?Had zelfs al n fake adres aangemaakt en zit met t zweet in mn handen!Wat denken jullie?Doen of niet?ps tis nu al bijna 1 jaar geleden..maar kan t niet echt uit mn hoofd zetten
wat me ook tegen houdt trouwens,is dat als ZIJ HEM gaat mailen..hij natuurlijk OOK wel weet dat ik die persoon ben.....
Als je serieus verder wilt met je relatie zou ik je dit zwaar afraden. Dit gaat je je relatie kosten want of hij heeft gelogen en ze hebben dus iets (gehad) of ze hebben niets en hij komt erachter dat jij op deze manier contact hebt gelegd. Je zult altijd verliezen, is dat het je waard? Als het je echt zo dwars zit; praat er dan weer met hem over!
Tja, als jij de dingen niet op een volwassen manier met je vriend kunt oplossen, moet je vooral dit soort infantiele acties gaan ondernemen. Lekker constructief.
Ik vind het nogal puberaal.
Nee niet doen. Je kunt nl. ook gewoon praten met je vriend.
Cum non tum age
Wat denk je te bereiken als je die collega mailt? Of ze ontkent het en je vertrouwt hem nogsteeds niet. Of ze geeft het toe, en dan?

Ik zie het zo. Je kiest voor je vriend en je vertrouwt hem. In dat geval onderneem je geen actie. Of je vertrouwt hem niet en je zet een punt achter je relatie.
Het is 1 jaar geleden maar staat nog steeds tussen jullie in?

Werkt hij nog met deze vrouw samen? En heeft hij nog steeds verdwaal akties en vreemde sms`jes in z`n telefoon staan dat je weet?

Tsjaa, kan wel snappen dat je de waarheid wil weten. En dan doe je rare dingen, dat wel. Maar of je er op deze manier achterkomt? Na zo`n lange tijd, daar heb ik m`n twijfels over.
Nee,dat is het me niet waard.Maar er zit gewoon een soort duiveltje in me ,die steeds roept dat ik het gewoon moet te weten komen!Heb het onderwerp al vaak aangekaart en het draait steeds uit op ruzie....eigelijk weet ik dat ik hem voor honderd procent kan vertrouwen...maar dit verhaal zit mij niet zo lekker.En als hij wel is vreemd gegaan toen,dan weet ik dat maar dan weet ik ook dat hij verdomde goed kan liegen en das ook wel wat waard voor in de toekomst.
Ja precies. Praat er met je vriend over. En als hij er boos over wordt waarom je er nu (weer) over begint, dan kun je je afvragen waarom?
Nee niet doen.

Al kan ik me voorstellen dat je helemaal op de Sherlock toer gaat als het je dwars blijft zitten.

Weet je, als ik het zo lees kan ik me dat goed voorstellen. "Bedankt voor de fijne nacht" ???!!! Dat zijn heel rare sms'jes. Maar als het al een jaar geleden is moet je er nu niets meer mee doen denk ik. Zou me niets verbazen als er destijds toch meer is gebeurd want vlak je gevoel niet uit. En als dat een jaar na dato nog steeds zegt dat er iets niet klopt moet je daar misschien je conclusies uit trekken.

En stel dat er toch meer is gebeurd. Wat dan? Breek je dan met je relatie?

Wat ik zou doen: (en dus ook heb gedaan, jaren geleden in een enigszins vergelijkbare situatie)

Vertel vriend op een rustig moment dat je iets dwars zit. Vertel hem dat het gevoel blijft knagen en dat je daarvan af wil. Dat het je nu niet meer uit maakt of er toen wel of niet iets is gebeurd omdat het al een jaar geleden is maar dat je gewoon erg twijfelt aan jezelf omdat je gevoel je anders blijft vertellen. Vraag hem om zodanig het respect voor je op te brengen om nu voor eens en voor altijd eerlijk te zijn. En dat als er indertijd toch meer is gebeurd, dat je dat achter je kan laten maar dat je het wil weten om je gevoel af te kunnen sluiten. M.a.w. dat je het hem zou vergeven maar dat je wil dat hij nu echt met de billen blootgaat. Voor jouw eigen gemoedstoestand.

Op die manier heb ik een ex van mij ooit de kans gegeven het hele verhaal op te biechten. Want ik wist, voelde aan iedere vezel dat hij loog. Ik heb hem toen gezegd dat als hij nu eerlijk was, dat dat geen gevolgen zou hebben voor onze relatie (en dat zou het ook echt niet hebben gehad op dat moment). Toch koos hij ervoor om me weer voor te liegen. En om mij daarmee voor lul te zetten. Dat vond ik nog het kwalijkst, hij kreeg een "way out" aangeboden had nog niet het respect voor mij en mijn gevoelens om eerlijk op te biechten. En dat is wel het ergste, als je gaat twijfelen aan jezelf.

Uiteindelijk ben ik toch achter de waarheid gekomen. (Door de dame in kwestie onder druk te zetten). Ik heb hem toen telefonisch mede gedeeld dat ik hem nooit meer hoefde te zien. Na vijf jaar.

Goed, bij mij heeft het dus niet gewerkt, maar misschien werkt dit bij jou wel.

Sorry, beetje lang verhaal geworden.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Sussies wrote on 21 May 2009 @ 17:22:

....eigelijk weet ik dat ik hem voor honderd procent kan vertrouwen...
quote:Winterdip schreef op 21 mei 2009 @ 17:23:

Op die manier heb ik een ex van mij ooit de kans gegeven het hele verhaal op te biechten. Want ik wist, voelde aan iedere vezel dat hij loog. Ik heb hem toen gezegd dat als hij nu eerlijk was, dat dat geen gevolgen zou hebben voor onze relatie (en dat zou het ook echt niet hebben gehad op dat moment). Toch koos hij ervoor om me weer voor te liegen. En om mij daarmee voor lul te zetten. Dat vond ik nog het kwalijkst, hij kreeg een "way out" aangeboden had nog niet het respect voor mij en mijn gevoelens om eerlijk op te biechten. En dat is wel het ergste, als je gaat twijfelen aan jezelf.

Kun je dan van tevoren garanderen dat je niet kwaad zult worden, dat het geen gevolgen heeft voor de relatie? Ik bedoel, wat als hij opbiecht dat hij inderdaad is vreemdgegaan en je vindt het alsnog verschrikkelijk, je kunt het niet loslaten en je kunt het hem ook niet echt vergeven, dan kun je dat moeilijk wegstoppen omdat je nou eenmaal hebt beloofd om niet boos te worden. Hij kan je daar dan ook niet op vastpinnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nee klopt Susan. Maar dat hoeft dan ook niet. Als je het toch niet trekt, dan zet je er alsnog een punt achter.

Ik was er op dat moment op gebrand om de waarheid boven tafel te krijgen. Het speelde al 2 of 3 jaar. Maar ik wist gewoon dat ik gelijk had en geen spoken zag. Liet me niet los. Als hij eerlijk was geweest had ik er inderdaad mee verder gekund. (Overigens ging het hier niet om vreemdgaan maar wel iets van soortgelijke strekking). Maar ik moest en zou bevestiging hebben dat mijn gevoel klopte. En dat kreeg ik ook.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Kinderachtig en zinloos plan. Niet doen.
Waarom wil je een relatie met iemand die je niet vertrouwt?

Ik zou ook nogmaals een gesprek met hem aangaan (maar niet zeggen dat het niet uitmaakt dat het 'al' een jaar geleden is. Hallo, ook al was het tien jaar geleden, jullie hadden al een relatie en het gaat hier om de fundering daarvan!) en alles willen weten: waarom bedankt ze hem voor 'een fijne nacht'? Heeft hij gevoelens voor haar (gehad)? Is zij verliefd op hem (geweest)? Is zij de enige die de smsjes met kusjes ondertekent, of doet hij dat ook? Hoe zou hij het vinden als jij dat soort smsjes van een man kreeg? Zou hij jou dan nog vertrouwen?

Wel een beetje vreemd dat je een jaar na dato er nu opeens weer problemen mee hebt, hoe komt dat eigenlijk? Was je toen bang om hem kwijt te raken en heb je daarom maar niet doorgevraagd? Ik zou echt van de hoed en de rand willen weten...
Je kunt dit doen om een relatie een definitieve snelle dood te bezorgen. Is misschien maar beter voor jullie allebei, want dat jullie relatie op sterven na dood is dat ziet een blinde nog. Het vertrouwen is weg.
Dat wil ik dus ook..de waarheid boven tafel krijgen.Die collega ziet hij nooit meer,hij is een freelancer dus werkt met verschillende personen.En wat betreft mijn opmerking over 100 procent vertrouwen..ik kom natuurlijk ook niet uit een ei dus heb sindsdien ogen en oren wide open en check hier en daar es wat.Waar nooit iets uit komt.Durf daarom te zeggen dat op dat akkefietje toen na ,ik hem vertrouw..maar sluit niet uit dat ik het toch wil weten.Call me stupid.

Bedankt Winterdip,op zon verhaal hoopte ik eigenlijk.Moet er even over nadenken wat ik ga doen.

Kan haar niet onder druk zetten omdat ik haar niet ken en zij mij niet,heb alleen maar dat email-adres,vandaar..
Sussies als je al met je vriend gesproken hebt en hij ontkent, en jij vertrouwt het niet lijkt me dat een groot probleem.

Jouw gemene plannetje lijkt me dan weer vooral heel omslachtig. Mail die vrouw dan gewoon met 'he, heb je met mn vriend geneukt?'

Weet iedereen tenminste waar hij of zij aan toe is.

Misschien meteen ook maar een cc-tje naar je vriend doen dan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Moet je doen, wordt vast een geweldig succes.
Heb ooit ook eens een puberaal plannetje uitgevoerd... nou geloof me... daar wordt het allemaal niet beter van. Niet doen dus.
Pear,je wil niet weten in wat voor furie ik was getransformeerd...dagen en nachten lang erover door gezaagd.Maar op n gegeven moment moet je verder en als hij nou eenmaal zegt dat t niet waar is...

En nee,hij stuurde geen kusjes terug of iets van die strekking.Hij wist ook niet dat ik die smsjes gelezen had op dat moment ,maar de dag erna waren ze ineens allemaal verwijderd..hoe raar...Later moest ik t natuurlijk wel toegegeven dat ik gesnuffeld had en als verklaring zei hij toen dat hij ook niet wist dat die doos van die rare smsjes ging sturen en dat hij ze daarom verwijderd heeft.
Zou het een vreemde mail vinden.

Je zou hem niet kunnen vinden, maar degene van wie van horen zeggen hebt dat ze een flame heeft gehad een jaar geleden met hem zou je wel kunnen vinden. Als ik haar was zou ik dus idd contact op gaan nemen met je vriend. Je gaat slapende honden wakker maken en je relatie gaat eraan.

Bespreek met je vriend dat je het toch nog moeilijk vindt en bespreek met hem hoe je hier mee om kan gaan.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Zij had ook een relatie toen ,dus op die vraag zal ik nooit een eerlijk antwoord krijgen denk ik...
quote:Sussies schreef op 21 mei 2009 @ 17:12:

Heb nu haar emailadres achterhaald en me willen uitgeven voor iemand die op zoek is naar hem en dat ik had gehoord dat ze een kortstondig iets heeft gehad met hem om haar uit de tent te lokken.Maar waarom zou ze dat eerlijk vertellen ook?

Maar zou ze daarover iets vertellen aan een vreemde?

Je vriend hoeft er toch niet achter te komen dat je dit verstuurd hebt? Misschien moet je het wel doen, je hebt er toch niet voor niks een vaag gevoel over?

Wat zou je doen als ze inderdaad zegt dat ze iets heeft gehad met je vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven