Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
vrijdag 21 mei 2021 om 21:51
Inderdaad, even serieus. Ik gok op een dikke houtduif. Mijn ouders klaagden vroeger altijd dat de duiven hun jonge bonenplantjes uittrokken.
Dus omhoogtrekken en doorpikken en er dan achter komen dat een tomatenplant niet lekker smaakt en hem laten liggen.
vrijdag 21 mei 2021 om 22:10
Dat moet het zijn inderdaad. Die hebben we regelmatig in de tuin. Er lijkt verder niet aan geknaagd te zijn. Alleen doormidden en uit de grond getrokken zoals je schrijft.
Wat zijn die duiven dom zeg. Vorig jaar was hun nest al eens uit de boom gevallen en had ik een dood kuiken in de tuin.
vrijdag 21 mei 2021 om 22:47
Voor de kapot gestormde tuinen, stomme bezorgers die door de tuin racen, kipjes die beschermd moeten worden en nu opgehokt zitten, lichamelijke ongemakken en doorgebeten/uitgetrokken plantjes
Voor de oogverblindend mooie akeleifoto's van Duet, bomen die nergens meer naar toe gaan en tegelvrije tuinen
Hier ligt het halve buurtbos in de tuin, overal enorme takken, blad etc., een paar flinke uitlopers (met knoppen
) van mijn klimrozen zijn kapot gewaaid en de vlinderstruiken hebben schade. Dat is wat ik zo op het eerste oog gezien heb.
Maar blijkbaar is er ook een engel actief geweest toen ik op mijn werk was; er stond een loodzware hardhouten plank (4 meter lang, 20 cm. breed) tegen de uitbouw van de buren, vlakbij mijn keukenraam en achterdeur dus, die is omgewaaid
Mijn nieuwe ramen en kozijnen zijn godzijdank nog heel, mijn waterslagen ook en geen kapotte tegels.
Alleen de bloembakken bij het keukenraam zijn kapot en de haken waarop deze leunden uit de muur gerukt met pluggen en al.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd was al het gevaarte door de ramen was gegaan of op een van de katten was gevallen
Die waren wel zichtbaar van slag toen ik thuis kwam want het zal een beste knal geweest zijn.
Voor de oogverblindend mooie akeleifoto's van Duet, bomen die nergens meer naar toe gaan en tegelvrije tuinen
Hier ligt het halve buurtbos in de tuin, overal enorme takken, blad etc., een paar flinke uitlopers (met knoppen
Maar blijkbaar is er ook een engel actief geweest toen ik op mijn werk was; er stond een loodzware hardhouten plank (4 meter lang, 20 cm. breed) tegen de uitbouw van de buren, vlakbij mijn keukenraam en achterdeur dus, die is omgewaaid
Alleen de bloembakken bij het keukenraam zijn kapot en de haken waarop deze leunden uit de muur gerukt met pluggen en al.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd was al het gevaarte door de ramen was gegaan of op een van de katten was gevallen
Die waren wel zichtbaar van slag toen ik thuis kwam want het zal een beste knal geweest zijn.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
vrijdag 21 mei 2021 om 23:03
Die met die Zuid-Afrikaanse planten? Zuid-Afrika is geweldig qua planten! Vind het zo jammer dat ik geen contact meer heb met mijn ex-schoonmoeder. Toen interesseerde het me niet zoveel, nu zou ik het geweldig hebben gevonden. Ze was altijd bezig in de tuin, met liefst alleen inheemse soorten, zaaien, rommelen. Heerlijk!
En jee CC, wat heftig! Heb je de buren gesproken over je schade? En wat een relatieve mazzel heb je dan gehad zeg!
vrijdag 21 mei 2021 om 23:06
Wow, dit is wel heftig. Was dit een plank van jou of van de buren?Calamitycat schreef: ↑21-05-2021 22:47Voor de kapot gestormde tuinen, stomme bezorgers die door de tuin racen, kipjes die beschermd moeten worden en nu opgehokt zitten, lichamelijke ongemakken en doorgebeten/uitgetrokken plantjes![]()
![]()
Voor de oogverblindend mooie akeleifoto's van Duet, bomen die nergens meer naar toe gaan en tegelvrije tuinen![]()
Hier ligt het halve buurtbos in de tuin, overal enorme takken, blad etc., een paar flinke uitlopers (met knoppen) van mijn klimrozen zijn kapot gewaaid en de vlinderstruiken hebben schade. Dat is wat ik zo op het eerste oog gezien heb.
Maar blijkbaar is er ook een engel actief geweest toen ik op mijn werk was; er stond een loodzware hardhouten plank (4 meter lang, 20 cm. breed) tegen de uitbouw van de buren, vlakbij mijn keukenraam en achterdeur dus, die is omgewaaidMijn nieuwe ramen en kozijnen zijn godzijdank nog heel, mijn waterslagen ook en geen kapotte tegels.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd was al het gevaarte door de ramen was gegaan of op een van de katten was gevallen![]()
Arme katten, die zullen inderdaad flink geschrokken zijn.
Hier valt de schade wel mee. Vooral veel bladafval op het terras voor de keukendeur en wat scheuten met bloemen uit de kastanjeboom gewaaid. Heb wat hoge akeleien met een stok ondersteund en vanmiddag zelfs nog het hele gazon gemaaid. Het gras stond na een week al weer enkelhoog. Dat groeit als kool met dit weer.
Ik zie echt verschil met de voorgaande droge jaren. Het gras is nu mooi groen en hoog door de vele regen. Vorig jaar was het al een gele mat rond deze tijd.
vrijdag 21 mei 2021 om 23:10
Ja die was echt heel mooi!
vrijdag 21 mei 2021 om 23:16
Pffff, geluk bij een ongeluk. Dat zal inderdaad een klap zijn geweest.Calamitycat schreef: ↑21-05-2021 22:47Voor de kapot gestormde tuinen, stomme bezorgers die door de tuin racen, kipjes die beschermd moeten worden en nu opgehokt zitten, lichamelijke ongemakken en doorgebeten/uitgetrokken plantjes![]()
![]()
Voor de oogverblindend mooie akeleifoto's van Duet, bomen die nergens meer naar toe gaan en tegelvrije tuinen![]()
Hier ligt het halve buurtbos in de tuin, overal enorme takken, blad etc., een paar flinke uitlopers (met knoppen) van mijn klimrozen zijn kapot gewaaid en de vlinderstruiken hebben schade. Dat is wat ik zo op het eerste oog gezien heb.
Maar blijkbaar is er ook een engel actief geweest toen ik op mijn werk was; er stond een loodzware hardhouten plank (4 meter lang, 20 cm. breed) tegen de uitbouw van de buren, vlakbij mijn keukenraam en achterdeur dus, die is omgewaaidMijn nieuwe ramen en kozijnen zijn godzijdank nog heel, mijn waterslagen ook en geen kapotte tegels.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd was al het gevaarte door de ramen was gegaan of op een van de katten was gevallen![]()
vrijdag 21 mei 2021 om 23:21
De plank is van mijzelf en stond op mijn eigen erf. Het is de 'kattenplank' die ik nog op maat moet zagen als de hekjes aan het einde van de borderbakken gemaakt zijn, dan kunnen ze er weer lekker op liggen.
Nooit gedacht dat zo'n zware plank om zou waaien, zeker niet omdat die in de hoek stond waar dus betrekkelijke luwte is. Maar blijkbaar wel
Ik kan de achterdeur nog open doen dus laat 'em nu maar liggen en dan morgen maar naar binnen of zo. Geen idee waar ik dat 4 meter lange en loodzware ding anders moet laten. Aankomend weekend tussen de buien door eerst maar de hekjes afmaken dus zodat de plank erop kan.
Nooit gedacht dat zo'n zware plank om zou waaien, zeker niet omdat die in de hoek stond waar dus betrekkelijke luwte is. Maar blijkbaar wel
Purr-a-noia
vrijdag 21 mei 2021 om 23:30
Phineas wat zonde van je tomaat. En dan nog niet eens opeten..

Leuk maar snert door herinnerde mij er aan dat ik nog slakken moest gaan scheppen. Nu inmiddels braaf gedaan. Geen nachtegaal. Die is nu naar het Oost'n weggewaaid denk ik.
duet schreef: ↑21-05-2021 20:41Of hij heeft afgelopen week te veel verhuisberichten in zijn brievenbus gehad van familieleden elders uit het land. Familieleden die onder het felle schijnsel van zaklantaarns met op de achtergrond het geluid van nachtegalen en hysterische honden per melkpak tegen hun zin zijn verhuisd naar een nieuw woonstee.
Leuk maar snert door herinnerde mij er aan dat ik nog slakken moest gaan scheppen. Nu inmiddels braaf gedaan. Geen nachtegaal. Die is nu naar het Oost'n weggewaaid denk ik.
vrijdag 21 mei 2021 om 23:45
Nou echt he! Ongelooflijk. Het was op de fiets ook zó bar en boos, moet een hoge brug over en dat ging alleen lopend want ik waaide zo de reling in. De rest van de tocht moest zigzaggend om alle vallende takken en takken op het fietspad te ontwijken. En dan toch weer automobilisten die vlak langs je razen, die hebben geen idee hoe het is om met storm op de fiets te zitten waarschijnlijk. Met die zware windstoten maak je zomaar een slinger naar links of naar rechts, bizar eigenlijk dat ze daar geen rekening mee houden.
Maar ik ben echt ontzettend blij dat die plank geen noemenswaardige schade heeft aangericht. En mijn terrastegels moeten wel supersterk zijn als ze zo'n knal hebben overleefd.
Purr-a-noia
vrijdag 21 mei 2021 om 23:46
Purr-a-noia
zaterdag 22 mei 2021 om 09:21
Balen dat die zware plank gevallen is, maar gelukkig geen ramen stuk.
Phineas balen van je tomaat.
Hier de afrikaantjes zaailingen buiten staan en ik heb het idee dat er af en een vogeltje bij zit
Heb inmiddels 2 plantjes waar helemaal geen blaadjes meer aan zitten
Die tuin bij gardeners world was heel mooi.
Hier de afrikaantjes zaailingen buiten staan en ik heb het idee dat er af en een vogeltje bij zit
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
zaterdag 22 mei 2021 om 09:33
pff, ik zit hier een beetje groggy. Korte, slechte nacht gehad. Ik werd vannacht om half 3 wakker van gestommel in huis. Dochter is begin van dit jaar gestopt met haar studie en werkt nu bij een bakkerij. Ze kon niet slapen en was opgestaan. Ze had de bakker gappt of ze in plaats van overdag in de winkel te werken, vannacht in de bakkerij haar uren mocht maken. Ze is dus om 3 uur vannacht op haar fietsje richting bakker gegaan. Hoopte mij niet wakker te maken, maar ja moeders worden altijd wakker.
Vader daarentegen snurkt gewoon overal doorheen.
Ik kon daarna niet meer slapen. Gelukkig lang weekend, dus tijd zat om bij te slapen.
Waait het bij jullie ook nog steeds zo hard? Ik had gehoopt vandaag weer wat uurtjes in de tuin te kunnen werken, maar met regen en wind gaat dat zo niet lukken.
Ik kon daarna niet meer slapen. Gelukkig lang weekend, dus tijd zat om bij te slapen.
Waait het bij jullie ook nog steeds zo hard? Ik had gehoopt vandaag weer wat uurtjes in de tuin te kunnen werken, maar met regen en wind gaat dat zo niet lukken.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:57
Momo, nog gefeliciteerd!
CC, jeetje wat een schrik, gelukkig is het redelijk goed afgelopen en niet te veel schade.
Caaf, ik stuur je even een privé berichtje over de krant enzo...
Gisteren had ik met een vriendin een walking diner, 11 hapjes op 11 locaties. Erg leuk, erg lekker maar ook erg winderig... zeker omdat we voor 2 locaties ook nog een stuk door het open veld moesten lopen. We waaiden bijna weg.
Ik ben hier de tuin nog niet in geweest dus ik heb de schade nog niet op kunnen nemen, straks maar even doen.
CC, jeetje wat een schrik, gelukkig is het redelijk goed afgelopen en niet te veel schade.
Caaf, ik stuur je even een privé berichtje over de krant enzo...
Gisteren had ik met een vriendin een walking diner, 11 hapjes op 11 locaties. Erg leuk, erg lekker maar ook erg winderig... zeker omdat we voor 2 locaties ook nog een stuk door het open veld moesten lopen. We waaiden bijna weg.
Ik ben hier de tuin nog niet in geweest dus ik heb de schade nog niet op kunnen nemen, straks maar even doen.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:57
Slakken zijn gek op afrikaantjes, daar begin ik al niet eens aan.mama-inge schreef: ↑22-05-2021 09:21Balen dat die zware plank gevallen is, maar gelukkig geen ramen stuk.
Ik heb gelukkig nog meer tomaten, maar baal wel dat wekenlange zorgvuldige vensterbankverzorging op deze manier eindigt.
zaterdag 22 mei 2021 om 10:16
De afrikaantjes staan in potjes en ergens op.
Geen slak te bekennen.
En het was eerst 1, inclusief omgewoelde aarde en nu, bijna 2 week later weer 1.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk