Bedrogen en verlaten...

25-05-2021 18:19 71 berichten
Ik open dit topic om van me af te schrijven en ik weet hoe nuchter de (doorgewinterde) Viva forummers hier kunnen zijn.. Misschien helpt 't me in de verwerking.

Mijn man en ik waren bijna 24 jaar samen, waarvan 14 getrouwd. We hebben een kind van 11.

Ik ben een paar jaar ouder dan hij. Mijn man was altijd het type serieus, gauw afgestudeerd, goede baan. Hij was 18 toen we wat kregen.

Ons samenzijn heeft zijn ups en downs gekend, samen veel meegemaakt. Goede dingen maar ook nare dingen.

Hij is 6 jaar geleden een bepaalde sport gaan doen. Vanaf dat moment had hij veel app contact, met heren én dames, en ik heb het er met hem over gehad dat het prima is natuurlijk dat je zowel mannelijke als vrouwelijke vrienden hebt, maar dat het wel makkelijk kan verdiepen op die manier.

In december verleden jaar gingen bij mij alarmbellen af. Meer intuïtief, maar ook door veel appen, niet meer samen naar bed gaan, hij wilde minder sex (we zaten nog steeds na al die jaren op een frequentie van gemiddeld 3-4x pw) dus ik probeerde te praten.
Ik had al vanaf ongeveer juli een naar gevoel bij een sport maatje van hem, en mijn zorgen hierover geuit.

Heel december, januari en februari heb ik open en eerlijk met hem geprobeerd te praten. Alles werd echter op corona gegooid, want hij werkte al een jaar volledig vanaf huis, kon weinig en was daar nogal depressief van geraakt. Zei hij.

Lang verhaal kort te maken: ik heb echt onorthodoxe manieren moeten gebruiken waar ik niet trots op ben om achter de waarheid te komen, want ik wist gewoon dat het niet klopte. Eenmaal bewijs in handen bleef hij doen alsof ik compleet gek was, en me honen en minachten. Totdat ik met 't bewijs kwam.

Daarna heeft hij een week gejankt dat ie niet wist wat hij moest, en dat hij nog van me hield maar dat hij alles kapot had gemaakt. Na die week ging hij een dag weg. Na die dag kwam hij ijskoud en gevoelloos naar mij terug: hij wilde definitief scheiden.

Hij is vrijwel meteen samen met die vrouw die twee kinderen heeft en ook getrouwd was, samen gaan wonen in een huurappartement. Haar scheiding van haar man is al bijna rond, want ze waren in gemeenschap van goederen getrouwd, dus hij deed aan damage control. Hij is er verder ook kapot van, al kwam 't voor hem niet helemaal als donderslag bij heldere hemel. Zij wasn nml al twee jaar alleen maar 7 dagen per week aan 't sporten, om 't weekend stappen en nachten doorhalen en drugs gebruiken.

Mijn man zegt dat hij altijd het stappen heeft gemist, ondanks dat ik juist rekening hield met hem omdat hij al jong met mij was, en ging hij ook zonder mij en ons kind op vakantie en mocht hij stappen wat hij wilde. Het tot 6 u in de ochtend zuipen en lam thuiskomen was niks voor mij. We deden wel dingen samen zoals evenementen en bios, uit eten, vakanties, etc.

Ons huwelijk was echt niet slecht, dat zegt hij ook. Maar hij zegt dat zij hem nu geeft wat hij nodig heeft in het uitgaansleven wat hij zo graag wenste en waar hij zo naar verlangde.

Ik hield oprecht van hem, al heel lang en hij doet nu zijn best mij zsm uit te wissen. Ik word opgejaagd met dat het huis verkocht wordt (ik heb 't geprobeerd over te nemen maar de overwaarde is te groot) en er wordt 0 sympathie, gevoel of compassie naar mij getoond.

Uiteraard zet ik ons kind op 1. Er wordt niet lelijk over papa gepraat, en papa mag kindlief zo vaak zien hij wil en andersom. Kind weet echter nog niet dat papa een vriendin heeft en er al mee samenwoont.
Hij ziet ons kind dan ook wanneer ik werk en op zaterdag in ons huis.

Ik ben zo verschrikkelijk boos en verdrietig en voel me zo verraden...
Ik ben er nml achter gekomen dat ze al rommelden vanaf de zomer (hard bewijs weer) maar tegen iedereen liegen ze beiden dat het pas vanaf maart was.

Ik heb nog niks in gang gezet omdat door het drammen en pushen ik enorm in de weerstand ga.
Hij wilde echter vanaf week 2 al naar mediation en zsm van mij af.
De reden waarom hij nog geen advocaat op me af heeft gestuurd is omdat wij ook on gemeenschap van goederen getrouwd zijn en hij bang is voor zijn centen.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar er gebeurt zoveel... Ik ga door voor ons kind, maar jees.. Ik word af en toe gek.
anoniem_647360ba298e2 wijzigde dit bericht op 26-05-2021 20:10
0.73% gewijzigd
:hug:
Jeetje TO wat ontzettend heftig. Laat je vooral niet door hem opjagen dat je van alles moet gaan doen en regelen, jij bent niet weggegaan maar hij en op wat voor manier….. Dus hij wacht maar mooi even tot jij eraan toe bent.

En wees vooral niet te streng voor jezelf nu 🌷
Wow, wat vreselijk voor je TO.

Herkenbaar verhaal wel, niet letterlijk maar in omgeving heb ik dit vaker gezien bij mannen die al jong heel serieus met een gezin en zo bezig gingen en later een soort vervroegde midlife crisis kregen. Ik ben benieuwd naar zijn relatie met z'n ouders, niet dat je er wat aan hebt verder.
Klinkt echt als typische midlife crisis. Als het een jaar verder is en hij merkt dat de dagelijkse praktijk van vieze onderbroeken en kopen van wc papier ook in deze relatie orde van de dag blijkt, zal hij vast nog eens terugblikken.

Maar daar heb je nu bitter weinig aan. Heb jij al die jaren ook je eigen leven behouden? Eigen netwerk, hobbies, financieel? Blijf je in het huis wonen?

Ik vind het echt rot voor je. En hoe je erachter bent gekomen, het was je goed recht om te mogen weten.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft al afstand van jou genomen maar jij moet nog wennen aan de breuk. Dat kun je rustig tegen hem zeggen. Hij wacht maar even. Het huis loopt tenslotte niet weg.
hamer wijzigde dit bericht op 25-05-2021 20:29
12.08% gewijzigd
Doreia* schreef:
25-05-2021 20:26
Klinkt echt als typische midlife crisis. Als het een jaar verder is en hij merkt dat de dagelijkse praktijk van vieze onderbroeken en kopen van wc papier ook in deze relatie orde van de dag blijkt, zal hij vast nog eens terugblikken.
Oh ja, dat samen sporten en snuiven gaat vast heel snel vervelen.
Heftig en zo herkenbaar, heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt behalve dat ik nergens wat van wist en hij met een telefoontje direct bij nieuw liefje is ingetrokken. Wilde ook alleen nog maar genieten van het leven was gezin en verplichtingen zat, kortom als een blad aan een boom omgedraaid en niet meer te herkennen. Wees vooral mild voor jezelf, neem je rust en laat je vooral niet opjagen, hij is fout en neem eerst de nodige rust om te bekijken wat jij wilt en hoe, en hoe je zo goed mogelijk een nieuw leventje op kan bouwen met je kind. Omring je met vrienden en dergelijke. Lees ook eens over Midlife crisis soms verklaart dat veel, ga vooral niet teveel analyseren en denken wat je anders had kunnen doen of dergelijke om dit te voorkomen.
Veel sterkte!
Wat ontzettend heftig en naar TO! Laat je niet opjagen die je ex! Neem de tijd die je nodig hebt.
Ontzettend goed dat je je kind zo op 1 zet en niet naar over de vader praat. Klinkt wel als een midlifecrisis zeg :(

Er is op de forum op de relatiepijler een topic waarin vrouwen die in een scheiding zitten/ scheiding hebben doorgemaakt elkaar steunen. Misschien dat dat je ook helpt.

relaties/in-de-hut-van-babayaga-lucht-h ... ges/465340
Tjee, wat een slappe zak! Maar las ik dat nou goed, gebruikt hij ook drugs? Ik weet niet of hij de juiste voor jou was. Je moet nu door een hele nare en zware periode.
Maar ik heb zo het gevoel dat je op een dag een keer iemand tegen komt die beter bij je past.

Ik wens je heel veel sterkte, en laat je niet opjagen! Doe dingen in jouw tempo. En als hij vindt dat er een mediator bij moet komen, is dat voor jou helemaal niet ongunstig.
Mumper schreef:
25-05-2021 20:29
Oh ja, dat samen sporten en snuiven gaat vast heel snel vervelen.
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het vooral leuk en spannend was omdat het stiekem werd gedaan. Een pleziertje terwijl hij thuis nog gewoon een stabiel huwelijk had.

Een kutscheiding, minder geld, omgangs- en alimentatie regeling verder zal het een stuk minder spannend zijn.

Zodra hij “vrij” is, zal al dat snuiven en uitgaan een stuk minder leuk zijn. Hij zal er ooksnel achter komen dat een lijf van midden 40 een stuk minder flexibel is dan hij dacht.
Let’s go Brandon!
:hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Een hele dikke knuffel TO.
Let’s go Brandon!
Je kunt het helemaal kapot analyseren, maar uiteindelijk blijft de uitkomst hetzelfde: hij wil niet meer. Ik wens je heel veel sterkte. Op een dag zie je hopelijk dat het ook voor jou een nieuwe kans is om jezelf opnieuw uit te vinden. Maar het mag eerst gewoon pijn doen. Zorg goed voor jezelf, hij doet dat ook.
havermout1 schreef:
25-05-2021 21:01
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het vooral leuk en spannend was omdat het stiekem werd gedaan. Een pleziertje terwijl hij thuis nog gewoon een stabiel huwelijk had.

Een kutscheiding, minder geld, omgangs- en alimentatie regeling verder zal het een stuk minder spannend zijn.

Zodra hij “vrij” is, zal al dat snuiven en uitgaan een stuk minder leuk zijn. Hij zal er ooksnel achter komen dat een lijf van midden 40 een stuk minder flexibel is dan hij dacht.
Dat denk ik ook. Want nu gaat hij met vrouw en haar kinderen samenwonen in plaats van met eigen kind.
Dat gaat heus wel wrijving en gezeur opleveren, ook omdat er bij haar ook nog een scheiding is.
Zo leuk wordt dat allemaal niet straks.

Laat je niet opjagen. Niks van aantrekken als hij zegt dat het allemaal 'leuker' is.
Hij klinkt nogal onvolwassen, terwijl hij al in de veertig is.
Wat een lul.

:hug: voor jou
Wat een eikel zeg, laat hem maar lekker even in zijn sop gaarkoken en neem vooral je tijd. Ook voor jullie kind, dit is al heftig genoeg zonder dat het in sneltreinvaart gaat.
Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt (partner verliefd op een ander)
Hoe leuk vind hij zijn nieuwe liefde nog als ze week in week uit festivals bezoekt, uitgaat en vooral helemaal "los" gaat.

Neem een goede advocaat of mediator sluit het af en neem hem vooral nooit meer terug (heb ik ook nooit gedaan) eenmaal geschonden vertrouwen komt nooit meer terug.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Laat hem maar even hangen, maar ga wel aan de slag voor de praktische zaken, vooral woonruimte! Heb je echt al met de bank gepraat over jullie gezamenlijk huis? Tegenwoordig zijn ze daar iets schappelijker in, wie weet is dat in je voordeel. En dan maar een regeling voor de overwaarde oid er bij hem uitslepen. Hij heeft woonruimte, hoe zit jij er straks bij?
Ik zou juist NIET niks doen, hij wil ‘door’ met zijn leven en niks doen zorgt ervoor dat hij nog meer gaat drammen en gefrustreerd en boos wordt.

Ik zou hem duidelijk maken dat dit rouw op je dak valt, als hij destijds eerder eerlijker was geweest jij meer tijd had gehad. Leg hem uit dat het nu eenmaal tijd kost om dit te verwerken en om dingen uit te zoeken hoe en wat. Dat jij plotseling en ongewild in deze situatie door hem verzeilt bent geraakt, en dat je tijd nodig heb.

Je grootste prioriteit is dat je samen met kind een dak boven je hoofd heb en blijft houden. Stel het huis moet worden verkocht, hoe kom jij dan aan een woning?

Verder was hier een tijdje terug een topic waarin iemand tips vroeg bij een scheiding met koopwoning.
Hopelijk kan iemand hier een linkje voor je plaatsen. Er stonden goede tips in!

Mijn tip voor jou is: maak een ‘TO do’ lijst.
Maak dit lijstje op met eventueel een mediator of iemand die je helpt. Probeer dan door de weeks iets van je lijstje te doen. En neem in het weekend ‘vrij’.
Herkenbaar (ik ben een man, overigens). Hou de eer aan jezelf, je poot stijf en gedraag je afstandelijk; hoe moeilijk dat ook is en zal zijn. Hij is jou niet waard, nu gaan kruipen sterkt hem in zijn gevoel en dat is het laatste wat je hem wil geven op dit moment.

Je verdient beter en meer dan dat. Laat hem gaan, en ja, dat klinkt héél makkelijk maar het zal hem ook deels gek maken zijnde een man. Geloof me, laat hem lekker en negeer hem; pas dán zal hij écht gaan nadenken over wat hij achter zich laat.

Maar die pijn hé...
Heftig. Probeer het goed op te lossen voor je kind.
Hou je hersenen bij elkaar.
Jezus, als dat geen midlife crisis is en wat iemand hier al zei, zoek de oorzaak niet bij jezelf en lees je in. Ik heb het 2 keer in mijn eigen omgeving meegemaakt en niet alleen partner maar ook familie en vrienden stonden met open mond toe te kijken. De herkenning was bijna weg en ze waren super negatief over hun leven, niets deugde meer, de kinderen waren nog wel oké maar vooral hun ex partners kregen er flink van langs. Deze mannen zijn diep ongelukkig en eigenlijk depressief en lossen hun probleem op te denken dat het allemaal anders moet, en het eerste wat anders moet is de partner.

Je hebt hier niets aan in je pijn en verdriet behalve dat het niet aan jou ligt, dit ligt echt helemaal buiten jou en wie jij bent als persoon en partner. Je man wil zo snel mogelijk breken met zijn "ongelukkige" verleden en dan verdwijnt de herkenning, hij wordt gemeen, beschuldigend, emotionele chantage, beledigingen, je gaat het allemaal over je heen krijgen en jij snapt er helemaal niets van. Ik heb zelden zoveel medelijden gehad als met mijn vriendinnen, ik stond met mijn oren te klapperen en het waren echt allemaal leuke echtgenoten die ze hadden.

Neem de tijd om het op je in te laten werken, hij heeft een jaar de tijd gehad om naar dit punt toe te werken en jij hebt dat misschien ook wel nodig. 24 Jaar is lang, je halve leven heb je een gezin gehad, kijk wat jij nu nodig hebt, heb geen meelijden of denk niet dat je iets terug krijgt als je je flexibel opstelt. :hug:
Wat vreselijk, TO.
Goede tips gegeven al.

Laat me raden, crossfit?
Die sport maakt meer relaties kapot dan normaal is.
Allereerst: :hug:

Als tweede: Deze droeftoeter ben je beter kwijt dan rijk, over een jaar zie jij dat ook zo.

ALLERBELANGRIJKST: Neem geen mediator, maar een eigen advocaat. Jullie zijn geen team, hij is een team met de nieuwe. Hij gaat dus niks in jouw belang en wellicht zelfs niet in dat van jullie kind regelen. Zijn belang ligt nu bij haar en haar kinderen moeten tenslotte ook eten.

Klinkt hard, ben ik niet, maar je moet wel slim zijn in deze fase en goed voor jezelf zorgen.

NEEM EEN EIGEN ADVOCAAT. Die zorgt voor jou als je dat zelf niet kan.

Sterkte.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven