Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Hier met eigen vervoer naar het verre buitenland. We hebben er zin in!
Uiteraard weten we dat er risico’s bestaan en dat we een aangepast beleid moeten volgen, dwz mondkapjes, afstand houden, hygiëne etc.
Ik ben vorige zomer op vakantie geweest naar Griekenland. Dit was al voor 'de Corona' geboekt, anders had ik dat waarschijnlijk niet gedaan.

Ondanks de maatregelen hebben wij juist een van de beste vakanties ooit gehad. We hebben allerlei plekken bezocht, met de kinderen, die ik normaal zou vermijden vanwege de extreme drukte (zoals meteora, delphi en santorini).

Om die reden zou ik zeggen gaan, juist nu!

Maar, wat mij zelf dit jaar tegenhoudt is het testen van de kinderen. Zoals het nu lijkt zullen minderjarigen (nog) niet gevaccineerd zijn in de zomer. Dat betekent dus waarschijnlijk dat zij bij zowel de heen als de terugvlucht een negatieve test moeten overhandigen. Dat geeft zoveel rompslomp en onzekerheid... nog los van het feit dat je kind daar misschien helemaal niet toe bereid is.
Wij boeken nooit iets voor de zomer, dus nu ook niet.
Als we al op tijd aan de beurt zijn voor vaccinatie, dan denk ik niet dat we het doen. Ik heb net corona gehad en best zwaar te pakken. Ik durf mijn immuunsysteem voorlopig niet nog zo'n oplawaai te geven eigenlijk. Ook niet over 4 weken, als het officieel weer zou moeten kunnen.

De kinderen willen absoluut niet meer testen en bovendien lopen we de kans dat we in onze vakantie nog steeds positief zijn. Dus ik zie het buitenland erg somber in. Je hoort ook niks meer over dat je met een recente besmetting ook een vrijkaartje kunt krijgen als coronapas.. het is of negatief testen of geprikt worden.

Nederland wordt ook niks, want wij boeken niet en trekken rond. Ik denk niet dat er nog makkelijk vrije plekjes op de bonnefooi op campings in Nederland te vinden zijn.

Dus hoewel ik dolgraag op vakantie wil, liefst naar een land met bergen, zie ik het deze keer somber in.
..
Wij willen graag naar Griekenland maar we vroegen ons af of iemand weet wanneer er in dat land weer maatregelen bekend gemaakt worden? Ik kan het zo snel niet vinden. Iemand toevallig een site?
Wij willen graag naar Griekenland maar we vroegen ons af of iemand weet wanneer er in dat land weer maatregelen bekend gemaakt worden? Ik kan het zo snel niet vinden. Iemand toevallig een site?
Rocking schreef:
25-05-2021 20:01
Je kunt naar bijna alle eilanden behalve Kreta.
Wat voor maatregelen bedoel je?
Ik denk dat ze bedoelt wanneer de maatregelen evt versoepeld gaan worden?
Wij overwegen ook naar Griekenland te gaan, maar de hele dag mondkapje op binnen en buiten (behalve aan zwembad/ op het strand) vind ik toch wel beperkend..

Daarnaast zijn wij tegen die tijd allebei gevaccineerd, maar onze kinderen (onder de 12) natuurlijk niet. Dan zouden zij alsnog moeten testen heen en terug?
Ik wil graag eind juli naar de UK, maar voor die vakantie zou ik 4x (!) moeten testen én de hele vakantie in quarantaine. 1x testen voorafgaand, 2x daar en dan nog een 3e x daar om weer terug te komen. Dat gaat flink in de papieren lopen :wtf: Los van 't feit dat ik niet zoveel geld ga uitgeven om 2 weken binnen te zitten.

Wel/niet gevaccineerd maakt voor de UK niet uit.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
25-05-2021 20:36
Ik wil graag eind juli naar de UK, maar voor die vakantie zou ik 4x (!) moeten testen én de hele vakantie in quarantaine. 1x testen voorafgaand, 2x daar en dan nog een 3e x daar om weer terug te komen. Dat gaat flink in de papieren lopen :wtf: Los van 't feit dat ik niet zoveel geld ga uitgeven om 2 weken binnen te zitten.

Wel/niet gevaccineerd maakt voor de UK niet uit.
In dit geval, met deze voorwaarden, zou ik dus sowieso niet gaan.
Felidaes schreef:
25-05-2021 20:38
In dit geval, met deze voorwaarden, zou ik dus sowieso niet gaan.

Nee, doe ik ook niet :D Mocht de status van Nederland in de tussentijd van amber naar groen gaan, dan is het 1x hier testen, 1x daar testen en mogelijk nog een 3e x daar testen om terug te mogen komen naar Nederland, maar geen quarantaine. Dat wil ik nog wel overwegen, want het vliegticket kost 3x niets en ik verblijf daar bij een vriendin.
Ik heb in Italië geboekt. Deze keer geen camping maar een privé huis met zwembad. Wij gaan met de auto en zijn beiden gevaccineerd op moment van vertrek. De kinderen zullen vermoed ik een negatieve PCR test moeten overleggen. Dat is wel jammer maar overkomelijk.

Gezien alle vaccinaties en economische belangen in landen waar een groot deel van de economie op toerisme draait zou ik Griekenland wel aandurven.
Ik overweeg nu toch ook om maar gewoon toch te boeken. Heb zo ontzettend zin in een zonvakantie!

Kinderen zijn ook nog wat dubbel erin en ik zelf ook. Met name toch wel het idee je zo lekker opgepropt in vliegtuig zit. Altijd al een hekel aan gehad en nu helemaal.

Nederland niet te betalen inderdaad. En echt niet ik zoveel geld ga uitgeven en dan nog risico op waardeloos weer.
Wij wachten nog met beslissen tot begin juli.
Onze dochter is 20, en tegen die tijd zullen we wel weten wanneer ze gevaccineerd word.

Omdat de kans groot is dat haar tweede prik midden in onze vakantie zal zijn, heb ik een camping in Duitsland op het oog, nog geen 2 uurtjes rijden. Dus dan zouden we even op en neer kunnen.

Nog een reden om te wachten is, dat we persé privé sanitair willen, en zoals het er nu naar uitziet heeft de bewuste camping begin juli een aantal nieuwe plaatsen klaar.

Dus ik hoop dat het gaat lukken!
Ik lees veel over vaccinaties, maar houd wel hier rekening mee:

Ik ben al gevaccineerd voor COVID-19, moet ik nog steeds getest worden?

De Nederlandse overheid vereist dat iedereen zich laat testen voor vertrek naar Nederland. Ook als u al bent ingeënt.
mcsteamy schreef:
26-05-2021 07:12
Ik lees veel over vaccinaties, maar houd wel hier rekening mee:
Dit geldt dus niet voor terugkeer uit oa de balearen.
Titatoverbal schreef:
26-05-2021 07:15
Dit geldt dus niet voor terugkeer uit oa de balearen.

Nee, voor landen met een oranje reisadvies. Inderdaad even een nuance.
mcsteamy schreef:
26-05-2021 07:24
Nee, voor landen met een oranje reisadvies. Inderdaad even een nuance.
Ah, inderdaad.

Het lijkt mij onmogelijk om dit te bewerkstelligen.

Afgezien van het feit dat mensen dan kunnen zeggen: dan ga je dit jaar (ook) niet op vakantie.

Het zou natuurlijk gek zijn als we een app krijgen met allerlei info en dan alsnog testen moeten laten zien in de europese unie.
Nog niks geboekt en ook nog niet van plan. Als ik me niet vrij kan bewegen hoe ik dat wil en de onzekerheid over geel/ oranje, is dat voor mij geen vakantie.

Ik wacht even of het najaar "normaler" is.
Carpe Diem!
Foutje :)
Wij hebben nog niet definitief geboekt, wel wat uitgewerkte opties liggen. Ik hoop dat man en ik volledig gevaccineerd zijn tegen eind juli-begin augustus, alleen zoon zal dan waarschijnlijk getest moeten worden. Vorige zomer konden we prima op vakantie hoewel last minute moeten beslissen waar we dan naartoe gingen met zo min mogelijk maatregelen, ik ga er van uit dat dat deze zomer nu een groot deel vd mensen gevaccineerd is ook moet kunnen. Nu maar hopen dat er een beetje tempo gemaakt wordt met dat vaccinatiepaspoort en dat niet enkel de babyboomers daar van het najaar van profiteert.
Rocking schreef:
25-05-2021 20:01
Keeptalkinggreece.com is een Engelstalige nieuwssite, komen veel updates op
Sommige Griekse eilanden gaan weer op oranje:

Let op: voor reizigers van de Zuid-Egeïsche eilanden (onder andere Andros, Kalymnos, Karpathos, Kea - Kythnos, Kos, Mykonos, Milos, Naxos, Paros, Rodos, Syros, Santorini en Tinos) zijn wel weer strengere maatregelen. Deze eilanden worden op 30 mei 2021 weer oranje.
Wij zijn beide gevaccineerd, maar slaan (weer) een jaartje over. Heb begin dit jaar geboekt voor een bestemming in NL in de zomervakantie, buitenland doen we wel weer als het zonder 'gedoe' kan.
Lellebel81 schreef:
27-05-2021 14:47

Let op: voor reizigers van de Zuid-Egeïsche eilanden (onder andere Andros, Kalymnos, Karpathos, Kea - Kythnos, Kos, Mykonos, Milos, Naxos, Paros, Rodos, Syros, Santorini en Tinos) zijn wel weer strengere maatregelen. Deze eilanden worden op 30 mei 2021 weer oranje.
Ik las het ook, vind het wel spannend zo
Lellebel81 schreef:
27-05-2021 14:47

Dit is precies waar ik bang voor ben en wat ik verwacht. Op het laatste moment genakt worden door een land wat van geel naar oranje springt.

Ik ga booek niks, ik wil sowieso eerst mijn vaccinatie en de landen moeten wat stabieler worden voor langere tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven