Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Peertjes schreef:
13-06-2021 08:42
Ook zijn er afspraken gemaakt over minderjarigen met twee volledig gevaccineerde ouders. Die hoeven onder de nieuwe regels niet in quarantaine omdat hun ouders gevaccineerd zijn.

Neem toch aan als er één ouder is en die gevaccineerd is hetzelfde geldt?
En minderjarig als in 18- of 12- ?

Vraag het voor alle zekerheid want door al die regels weet ik het soms niet meer.
Ik lees het als: wanneer één van de twee ouders niet gevaccineerd is en in quarantaine moet vanwege code oranje, dan ook het kind. Als er maar één ouder is dan geldt dat natuurlijk voor die ene ouder.

Ik denk dat het de komende dagen wat duidelijker gaat worden, wanneer het RIVM en Hugo de Jonge denken dat we toe zijn aan dit goede nieuws ;)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
13-06-2021 08:57
Ik lees het als: wanneer één van de twee ouders niet gevaccineerd is en in quarantaine moet vanwege code oranje, dan ook het kind. Als er maar één ouder is dan geldt dat natuurlijk voor die ene ouder.

Ik denk dat het de komende dagen wat duidelijker gaat worden, wanneer het RIVM en Hugo de Jonge denken dat we toe zijn aan dit goede nieuws ;)
:-D

Ja, je kan maar beter nog meer chaos binnen die chaos creëren, wellicht wordt het dan duidelijk.

Op Tui staat bij terugkeer uit een land code oranje testen voor vertrek naar Nederland, ook als je gevaccineerd bent en voor minderjarigen vanaf 12 jaar.
Nu vind ik dat geen probleem als dat zo is, maar als dat niet nodig blijkt dan is dat natuurlijk fijn.

Ik wacht nog even een weekje af. Ga 4 augustus pas weg.
Peertjes schreef:
13-06-2021 08:42
Ook zijn er afspraken gemaakt over minderjarigen met twee volledig gevaccineerde ouders. Die hoeven onder de nieuwe regels niet in quarantaine omdat hun ouders gevaccineerd zijn.

Neem toch aan als er één ouder is en die gevaccineerd is hetzelfde geldt?
En minderjarig als in 18- of 12- ?

Vraag het voor alle zekerheid want door al die regels weet ik het soms niet meer.
Dat zou ik ook aannemen. Maar inderdaad wel een bijzondere verwoording. Er zijn tegenwoordig toch best veel één-oudergezinnen voor wie dit twijfels oproept.
Alle reacties Link kopieren
Maledive schreef:
14-06-2021 10:46
Dat zou ik ook aannemen. Maar inderdaad wel een bijzondere verwoording. Er zijn tegenwoordig toch best veel één-oudergezinnen voor wie dit twijfels oproept.
Ja eens.

En die 'minderjarigen' is tegenwoordig ook een breed begrip. Is dat onder de 18, onder de 16, vanaf 12 jaar of ook onder de 12...?
Op de site van de EU staat het iets duidelijker (al gaat het hier om een oudere ‘proposal’):

To ensure family unity, minors travelling with parents should be exempted from quarantine when the parents do not need to undergo quarantine, for example due to vaccination. Children under 6 should also be exempted from travel-related testing.


Ik kan me niet voorstellen dat ze specifiek doelen op de meervoud van parent, maar gewoon op het algemene feit dat kinderen die met hun gevaccineerde ouders reizen niet in quarantaine hoeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven