Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!

13-12-2020 21:25 4284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
Vervelend zo’n dag die dan weer anders loopt Kohaku.
Hoop dat het vandaag weer wat beter met je gaat.
Aan je instelling ligt het niet. Sterkte :hug:

Harley wat ontzettend verdrietig dit :cry:
Sterkte :hug:

Dreamer, het blijft lastig het inloggen in je werkomgeving, zou het geen hint zijn om wat minder te werken? :P
Het mooie weer komt eraan :yes: :sun:

Nlnj, wat ontzettend fijn dat de blokkade zo goed zijn werk doet :)

Lientje wat lekker dat jullie op terrasje hebben kunnen zitten.
Wat goed laarsjes voor € 25,00, dat lukt mij nou nooit :P

Ik wil ook naar de kapper, of beter gezegd ik MOET naar de kapper :P
Mijn oude kapper is er mee gestopt dus moet naar een “vreemde”, vind ik doodeng :rofl: :rofl: Ben nog even moed aan het verzamelen.
Het niet lang kunnen zitten speelt ook mee…

Ben nu 3x bij de orthopedisch manueel therapeut geweest. Behalve een hoop pijn, wat gelukkig na behandeling 3 korter duurde dan na behandeling 1, nog geen positief resultaat helaas. Wil misschien ook wel te snel. We wachten maar af.

Fijne avond iedereen!
Kohaku schreef:
27-05-2021 19:17
Sterkte HQ, verlies van een diertje is altijd lastig.
Inderdaad, kan er maar niet aan wennen.

Hoe gaat het met Mia, mag je binnenkort weer naar haar toe of dat ze bij jou komt. Geef maar dikke knuffel van mij
Puck, de kapper moet ik ook nog niet aan denken én dan is mijn oude kapper er gewoon nog wel, maar zo’n lange zit voor een paar highlights trek ik ook niet.
Jij ook sterkte met de pijn :hug:
Pieremachochel
Goedemorgen :sun:

Puck, er moest écht wat weg, en door drukte op de werkplek moest ik het thuis verder afmaken. In principe had ik het voor de dierenartsafspraak af kunnen hebben. Maar.. heb de helpdesk gebeld en die gaven dé oplossing. Ook voor volgende keren, waarschijnlijk. *fingers crossed*

Hond wordt oud, trouwens. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn, mee op vakantie.

Man moest voor z'n werk een filmpje hebben, en dat was met z'n telefoon de vorige keer niet goed gelukt. Dus maar met mijn camera. Heb ik eerst een tijd met zoon aan de telefoon gezeten met de vraag "HOE dan?", want ja, je kunt ermee filmen, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Zo leuk om van je volwassen zoon dan 'les' te krijgen. Omgekeerde wereld :heart: En hij was redelijk tevreden over het resultaat.
Zoon dus. Man was al eerder tevreden.
Later is nu
HarleyQuin schreef:
27-05-2021 21:17
Inderdaad, kan er maar niet aan wennen.

Hoe gaat het met Mia, mag je binnenkort weer naar haar toe of dat ze bij jou komt. Geef maar dikke knuffel van mij
Kan ik snappen, laat toch een leeg plekje achter. :hug:

Met Mia gaat het goed! Ze is wel erg ondeugend aan het worden dus is goed dat ik over een paar maanden weg kan hier.

Heb ik nog helemaal niet verteld bedenk ik mij!

Ik ga hopelijk in augustus naar een beschermd wonen locatie (tussenstop voor waar ik paar maanden geleden op intake mocht maar wachtlijsten daar zijn bijna 2 jaar).
Ik zit dan nog wel op hetzelfde terrein maar heb dan een eigen appartementje, geen groep meer waar ik me mee bezig houd, en ik kan en mag mijn eetstoornisbehandeling die dan hopelijk gestart is, voortzetten vanuit daar.
Ook kan ik via de poli voor autisme behandeling blijven volgen op dat gebied zegmaar.

Doe maar niet quoten, misschien dat ik het nog wat aanpas maar ik ben er ZO ontzettend blij mee dat ik er nu een maand aan kan hangen.

En Miatje mag natuurlijk ook mee!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat fijn Kohaku!!
Dat zal je goed doen. En super dat Mia mee mag. :cat: :-D
Wat fijn voor je Kohaku :heart: Het is je zo gegund!
Oh heerlijk Ko! Wat fijn zeg ❤️.

Ik zit heerlijk in mijn tuin! Maar verdorie wel een bak vol water van de tuinkussens... kan dus drie van de zes rugkussens gebruiken nu, de rest ligt te drogen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat een goed nieuws kohaku!
Heel fijn, zal veel triggers schelen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Fijn Kohaku

Ik heb net even gedold met Mosy, hij heeft een vrij hoog huisje in zijn hok, en hij zat op het dak en aan tralies trekken, wil niet dat ze dat doen, maar ja, dus ik ging hem kriebelen op zijn ruggetje, en hij houd niet van gekroel, maar ik wel, dus hij duwde met zijn kleine handjes mijn vingers weg en ook met zijn tandjes probeerde hij het, maar mislukte steeds, moest er wel steeds om lachen.
Lekker lachen om een diertje maakt je blij Harley.
Dochter ligt hier soms ook dubbel om de hamster. Laatst was hij ontsnapt en zat ze vanaf een afstandje heel mooi te kijken hoe dochter haar hele kamer omkeerde. Toen keek dochter hem opeens recht in de ogen en zag je m kijken, shit, ze heeft me.
Ik moet vaak lachen om ons konijn, als die weer eens de trap op huppelt.
Als ik dan roep van kom terug, dan hoor je poek, poek en dan steeds sneller de treden af tot hij onderaan met gang de trap af buitelt.
:rofl:
Altijd leuk, dieren :heart:
Ik baal wel zó vreselijk.
Drie vaccinaties voor hepatitis gehad en gewoon géén antistoffen.
Ik ben een zgn. non responder, iemand die niet reageert zoals het zou moeten.
Ik heb echt een raar lijf.
Nu weer 4 keer heen en weer naar de GGD en waarschijnlijk niet meer vergoed vanuit werk dus dat gaat me zo'n 300 euro kosten.
Baal zo. Ben er echt verdrietig van. Waarom reageert mijn lijf altijd zo abnormaal?
lientje69 wijzigde dit bericht op 29-05-2021 17:34
0.98% gewijzigd
Wat een fijn nieuws Kohaku! Het is je zo gegund :heart:
Goedemorgen!

Wat een ontzettend fijn nieuws Kohaku!

Ik kan mijn huisdier op dit moment wel achter het behang plakken, als we dat hadden. We zitten in een camper en hij blijft maar piepen. Vannacht toen we sliepen (of probeerden te slapen) bijvoorbeeld. En als de deur open staat en hij niet naar buiten mag. Ik kan ook maar niet vinden hoe de verwarming aan moet, dus het is hier stervenskoud en ik kan ook de waterkoker niet vinden en heb dus nog geen koffie gehad. Maar ik ben wél duizelig en misselijk en moet zo iets online doen voor m'n vrijwilligerswerk. Ondertussen kreeg ik een blij appje van man dat hij de zee gevonden heeft. Nou. Jippie.
En er is dus geen zon.

Dreamer is even niet zo blij :nut:

Wordt vast beter later vandag.

(sorry egopost)
Later is nu
Hai was ik weer

Geheel tegen de gewoonte in het man hier nu eens techische oplossingen verzorgd. (en koffie meengenomen vanuit restaurant) Het gaat dus al een stuk beter. Nu nog zon en dan echt lekker vrij :sun:

Lientje, wat enorm frustrerend dat je een non-responder bent! Wat nou als je dat blijft? Kan dat nog problemen opleveren of is dat dan maar zo?
Later is nu
Hahaha Dreamer, zit je in een gehuurde camper dan?
Wij hebben altijd de senseo mee en de verwarming? Ben je daar al uit? Staat de gaskraan wel open?
Wel lekker hoor met zo’n ding op pad, wij vinden het super :heart: en we vinden ons al ‘op vakantie’ zodra we rook van onze schoorsteen niet meer kunnen zien.

Wij gaan morgen met ons cluppie (bubbel) lekker weg op de elektrische fietsen, man en ik waren de laatsten zonder zo’n fiets.

Wat fijn Kohaku dat je gaat verhuizen en dat je Mia dan bij je mag houden, echt geweldig.

Balen Lientje en sneu geld!

Weet iemand waar die zon blijft?!
Pieremachochel
De zon is hier al de hele dag. Nu verdwijnt ie af en toe achter een wolk.
Dreamer schreef:
29-05-2021 13:01
Hai was ik weer

Geheel tegen de gewoonte in het man hier nu eens techische oplossingen verzorgd. (en koffie meengenomen vanuit restaurant) Het gaat dus al een stuk beter. Nu nog zon en dan echt lekker vrij :sun:

Lientje, wat enorm frustrerend dat je een non-responder bent! Wat nou als je dat blijft? Kan dat nog problemen opleveren of is dat dan maar zo?
Ik heb geen idee wat voor gevolgen dat kan hebben
Lees berichten op internet dat je drie maandelijks noet laten testen op hepatitis. Maar of dat echt zo is?
Vraag me nu ook af hoe ik dan op andere vaccinaties reageer( Niet?)
Misschien is mijn immuunsysteem wel van slag
Aan de andere kant: ik ben zelden of nooit ziek
De zon is hier nét, Blauwe Trui. Als tie nu maar blijft, heb ik er vrede mee.
Hier is nog 1 terras schoon gemaakt vandaag en man gaat nog ff grasmaaien.

Ik heb mn nek weer genoeg getart vandaag (6) Die maant mij nu tot nietsdoen :whip:

t Eten is toch ‘klaar’, er liggen spareribs in de slowcooker.
Pieremachochel
Blauwetrui schreef:
29-05-2021 15:52
De zon is hier al de hele dag. Nu verdwijnt ie af en toe achter een wolk.
Hier komt de zon pas sinds een uurtje tevoorschijn. Eindelijk!
lientje69 schreef:
29-05-2021 16:56

Lees berichten op internet dat je drie maandelijks noet laten testen op hepatitis. Maar of dat echt zo is?

nee ,na de test op genoeg afweer ben ik nooit weer getest
clivia52 schreef:
29-05-2021 17:28
nee ,na de test op genoeg afweer ben ik nooit weer getest
Ik bedoel in geval dat je een non responder bent. Zoals in mijn geval.
Oh ja, had nog niet doorgegeven van x ray.
Is hetzelfde gebleven, geen verandering. Word niets aan gedaan moet paracetamolletje nemen.
Bij het Kruitvat verkopen ze diclofenac. Die neem ik dan, helpt ook niet veel.
Je moet toch wat Harley.
Al helpt het maar iets

Hier heb ik mijn dag niet
Loop de hele dag te blunderen. Eerst al op het werk maar thuis dito
Ben ook erg moe . Kan niet helder nadenken vandaag. Geen idee wat ik heb vandaag maar heel irritant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven