Zelfbruiner
zaterdag 29 mei 2021 om 23:14
Ik heb in eerdere topics ook gelezen over doekjes met dat actieve ingredient waarmee je je huid mee in smeert. Daar zit dan geen vettige component bij en na het aanbrengen blijft de huid vrij droog. Met die doekjes lukt het redelijk goed om in 1 keer een redelijk even dikke laag aan te brengen. Kent iemand die doekjes?
zaterdag 29 mei 2021 om 23:21
Ik vind die chemische geur minder erg dan dat vettige plakkerige residu dat cremes etc. achterlaten. Vooral als het warm is zorgt die vetlaag er voor dat je moeilijker afkoelt en je enorm gaat zweten op de plekken waar dat spul zit. En dan krijg je helemaal een slecht resultaat, zelfs als je eerst invisible deodorant op de plekken spuiten om zweten te onderdrukken.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 29-05-2021 23:21
0.14% gewijzigd
zaterdag 29 mei 2021 om 23:57
Hier ook bondi sands de dark. Maar ik haal het er niet af. Mn hoeslaken wordt dan wel wat bruin... Maar ja, dat gaat er in de was wel weer uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 30 mei 2021 om 00:07
Het Kruidvat heeft ze, ze kosten heel weinig. Ik heb er geen ervaring mee maar in oudere topics was men idd wel enthousiast. De reviews zijn wisselend.Antoon69 schreef: ↑29-05-2021 23:14Ik heb in eerdere topics ook gelezen over doekjes met dat actieve ingredient waarmee je je huid mee in smeert. Daar zit dan geen vettige component bij en na het aanbrengen blijft de huid vrij droog. Met die doekjes lukt het redelijk goed om in 1 keer een redelijk even dikke laag aan te brengen. Kent iemand die doekjes?
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-solait ... doQAvD_BwE
Ik ga het wel een keer proberen.
.
zondag 30 mei 2021 om 00:35
Ik ook, heel fijn spul.Chrissiefur schreef: ↑29-05-2021 22:38Sinds kort fan van Marc Inbane. Wat een top spul is dat. Handig aanbrengen en mooi van kleur. Niet goedkoop, maar ik vind het het geld echt wel waard.
zondag 30 mei 2021 om 05:52
ze leken het normale bruin worden te verhinderen toen ik ze nog gebruikte; nadat ik me na een zonvakantie goed afgeschrobt had om weer aan het werk te gaan verdween ook de kleur grotendeels.
oh wat vond ik dat erg na al die uren in de zon!
al die tijd die vieze zwoele zelfbruinersgeur getolereerd en dan was dit het resultaat.
oh wat vond ik dat erg na al die uren in de zon!
al die tijd die vieze zwoele zelfbruinersgeur getolereerd en dan was dit het resultaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 30 mei 2021 om 06:00
op plaatsen waar de huid dikker is (bij gewrichten) wordt er meer van de zelfbruiner geabsorbeerd, dus het is best een kunst om het spul zodanig te verdelen dat het resultaat "echt" lijkt (en niet of je de kinderfeestschmink hebt gebruikt)
als je worteltjes eet om bruin te worden (werkt prima hoor; elke dag vijf worteltjes) dan krijg je hetzelfde euvel: bij knokkels zoals op je vingers word je bruiner dan op andere plekken.
als je niet kan zonnen is dat overigens best een goed alternatief, of je moet iets hebben tegen een warme kleur.
je hebt in ieder geval geen strepen en wortels zijn gezond.
als je worteltjes eet om bruin te worden (werkt prima hoor; elke dag vijf worteltjes) dan krijg je hetzelfde euvel: bij knokkels zoals op je vingers word je bruiner dan op andere plekken.
als je niet kan zonnen is dat overigens best een goed alternatief, of je moet iets hebben tegen een warme kleur.
je hebt in ieder geval geen strepen en wortels zijn gezond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 30 mei 2021 om 07:27
Ik gebruik ook bondi sands. Super prettig en droogt snel op. Na het douchen smeer ik mezelf in en ik was het er ‘s avonds bij het douchen weer af. Bondi geeft direct bruin af dus je kan gewoon je dag voortzetten terwijl het op de huid zit. Wel goed oppassen dat je niet per ongeluk water op je benen krijgt.
zondag 30 mei 2021 om 08:01
Eerst heel grondig scrubben, dan handen, voeten, knieën en ellebogen insmeren met bodylotion. Dan de zelfbruiner opsmeren. Dan wachten tot het ingetrokken is (ik doe een minuut of 20) en dan aankleden.
You’re not ugly, you’re just not your type
zondag 30 mei 2021 om 08:18
retrostar schreef: ↑30-05-2021 05:52ze leken het normale bruin worden te verhinderen toen ik ze nog gebruikte; nadat ik me na een zonvakantie goed afgeschrobt had om weer aan het werk te gaan verdween ook de kleur grotendeels.
oh wat vond ik dat erg na al die uren in de zon!![]()
Maar waarom zelfbruiner opsmeren als je al in de zon gaat zitten?
Ik gebruik het ook alleen in de winter. Een klein beetje op mijn gezicht en hals. Ik ga me echt niet insauzen met dat spul als het mooi weer is. Wel eens gedaan, maar dat vond ik echt smerig. Mijn huid voelde verstikt en de combinatie van transpireren door die kunstmatige bruine laag heen, gaf vlekken en een hele vieze lichaamsgeur.
zondag 30 mei 2021 om 08:25
Niet alles gelezen, maar heeft iemand st Moriz al genoemd? Echt goed spul en betaalbaar. Ik gebruik de foam en daar word je gedurende de dag steeds bruiner van. Er zit een groene ondertoon in, waardoor je niet oranje wordt (ook niet groen haha). Ik gebruik het alleen op mijn benen, zodat ze nooit meer melkfles zijn.
zondag 30 mei 2021 om 08:32
Ik gebruik L’Oréal Sublime Bronze, is geen zelfbruiner (dus ook niet de bijhorende geur) maar een bruine crème, meteen resultaat en was je er makkelijk af.
Ik meng met bodylotion om mooi uit te kunnen smeren.
zondag 30 mei 2021 om 08:33
impala schreef: ↑30-05-2021 00:07Het Kruidvat heeft ze, ze kosten heel weinig. Ik heb er geen ervaring mee maar in oudere topics was men idd wel enthousiast. De reviews zijn wisselend.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-solait ... doQAvD_BwE
Ik ga het wel een keer proberen.
Thx impala, die bedoelde ik.
zondag 30 mei 2021 om 08:56
Nou ja, hoewel zelfbruiner voor mij vaak geen succes is, kan ik zeker wel begrijpen waarom je het gebruikt in de zon/zomer. Ik word zelf bijvoorbeeld niet bruin. Ik heb zomer en winter nagenoeg dezelfde kleur. Namelijk wit. Ik zou best willen dat ik in wat luchtiger kleding, waarbij je dus wat meer huid ziet, ook een tintje kreeg zonder dat rotspul. Maar dat is niet zo. Bovendien valt het feit dat ik bleek ben in de zomer meer op omdat de meeste mensen wél wat bruiner worden.Pindakaasjes schreef: ↑30-05-2021 08:18Maar waarom zelfbruiner opsmeren als je al in de zon gaat zitten?
Ik gebruik het ook alleen in de winter. Een klein beetje op mijn gezicht en hals. Ik ga me echt niet insauzen met dat spul als het mooi weer is.
Dus ik zou best in de zon willen gaan zitten, maar bruin worden gebeurt gewoon niet.