Zelfbruiner
maandag 31 mei 2021 om 22:34
Gisteren 2x met dove ( schuim) gesmeerd en vandaag 2 licht gebruinde benen. Zonder vlekken en strepen. Mooie kleur bruin, alsof ik al aantal dagen in de zon heb gezeten.
Had het flesje in de badkamer laten staan en zoon vond het in wel leuk om Ipv doucheschuim bodylotion schuim te gebruiken. Nu was hij al bruin van het vele buiten spelen maar vanmorgen had ik een heel heel bruin jongetje en ook hij had geen strepen of vlekken.
Dus hier een tevreden dove gebruiker!
Had het flesje in de badkamer laten staan en zoon vond het in wel leuk om Ipv doucheschuim bodylotion schuim te gebruiken. Nu was hij al bruin van het vele buiten spelen maar vanmorgen had ik een heel heel bruin jongetje en ook hij had geen strepen of vlekken.
Dus hier een tevreden dove gebruiker!
maandag 31 mei 2021 om 22:53
Deze vond ik net..gebruik zelfbruiners met mate ( niet langer dan een paar dagen achtereen)
https://www.dr-jetskeultee.nl/een-zelfbruiner-met-mate/
https://www.dr-jetskeultee.nl/een-zelfbruiner-met-mate/
maandag 31 mei 2021 om 22:55
En hier nog wat handige info over zelfbruiner en de zon
Er gaan verhalen de ronde dat de huid door zelfbruiners meer vrije radicalen zou aanmaken, wat wordt gelinkt aan huidveroudering. Door dihydroxyaceton (DHA) in zelfbruiners kan de huid inderdaad korte tijd (24 uur) meer vrije radicalen aanmaken. Dit effect is gelukkig goed op te vangen door de zelfbruiner ruim 24 uur voor het zonnen te gebruiken én de dag na het tannen niet te veel in de zon te gaan. Met een (zonne)crème die rijk is aan antioxidanten bescherm je je huid tegen het verhoogde aantal radicalen. Nog een laatste tip: gebruik je tanningproduct nooit te lang achter elkaar. Gun je huid altijd een paar daagjes rust.
GAAT NIET SAMEN MET DE ZON
Wat een fabeltje! Je kunt prima in de zon met een zelfbruiner. Een tanningproduct heeft alleen effect op de bovenste huidlaag met dode huidcellen: deze verdwijnen na een paar dagen van je huid en zo verdwijnt dus ook je teint. Een zelfbruiner heeft geen invloed op je pigment, terwijl het natuurlijke bruiningsproces in de zon dat wél heeft. Daardoor kun je een zelfbruiner en de zon prima combineren. Zorg wel altijd voor een goede zonnefactor als je de zon ingaat, want een zelfbruiner beschermt je niet tegen de zon.
Er gaan verhalen de ronde dat de huid door zelfbruiners meer vrije radicalen zou aanmaken, wat wordt gelinkt aan huidveroudering. Door dihydroxyaceton (DHA) in zelfbruiners kan de huid inderdaad korte tijd (24 uur) meer vrije radicalen aanmaken. Dit effect is gelukkig goed op te vangen door de zelfbruiner ruim 24 uur voor het zonnen te gebruiken én de dag na het tannen niet te veel in de zon te gaan. Met een (zonne)crème die rijk is aan antioxidanten bescherm je je huid tegen het verhoogde aantal radicalen. Nog een laatste tip: gebruik je tanningproduct nooit te lang achter elkaar. Gun je huid altijd een paar daagjes rust.
GAAT NIET SAMEN MET DE ZON
Wat een fabeltje! Je kunt prima in de zon met een zelfbruiner. Een tanningproduct heeft alleen effect op de bovenste huidlaag met dode huidcellen: deze verdwijnen na een paar dagen van je huid en zo verdwijnt dus ook je teint. Een zelfbruiner heeft geen invloed op je pigment, terwijl het natuurlijke bruiningsproces in de zon dat wél heeft. Daardoor kun je een zelfbruiner en de zon prima combineren. Zorg wel altijd voor een goede zonnefactor als je de zon ingaat, want een zelfbruiner beschermt je niet tegen de zon.
maandag 31 mei 2021 om 23:01
Na het douchen moet je niet te hard en ruw afdrogen, eerder deppen. En goed smeren met een iets vettige bodylotion, dan blijft de kleur langer mooi.
Always look on the bright side of life
dinsdag 1 juni 2021 om 21:19
Gister dus de drops gebruikt. En vanochtend echt hele mooie kleur op mn benen en voeten! Geen strepen.
Wel een klein beetje die geur, maar ik weet dat anderen (bijv. Dove) dat veel sterker hebben. Dus ik heb er minder last van.
Maar de kleur die het geeft, hoe snel die kleur geeft en het gemak van aanbrengen, maken zeker dat ik blij ben ermee!
Wel een klein beetje die geur, maar ik weet dat anderen (bijv. Dove) dat veel sterker hebben. Dus ik heb er minder last van.
Maar de kleur die het geeft, hoe snel die kleur geeft en het gemak van aanbrengen, maken zeker dat ik blij ben ermee!
woensdag 2 juni 2021 om 05:43
Ik heb de mousse van het eigen merk.Frietmetmayo schreef: ↑29-05-2021 22:18Net even op Kruidvat site gekeken. Dove is daar nu in de aanbieding. Ze hebben ook een mousse, zou dit makkelijker zijn om op te brengen?
Er zit wel een subtiel geurtje aan van zelfbruiner, maar ik heb het weleens veel sterker geroken.
Maar ik ben er wel tevreden over. Mooi bruin kleurtje.
woensdag 2 juni 2021 om 20:19
woensdag 2 juni 2021 om 20:31
Kan allebeiChicaHolandesa schreef: ↑02-06-2021 05:27Doe je die body drops door iets heen (bodylotion of zo) of gewoon gelijk op je benen?
woensdag 2 juni 2021 om 23:24
Welke zelfbruiner mooi is hangt ook heel erg af van je ondertoon. Ik zie in dit topic heel veel enthousiaste mensen over Dove en Collistar, maar dat is dus gewoon knal oranje op mijn huid. Dus mocht je net als ik een olijfkleurige huid hebben, (groene ondertoon), dan kun je die twee beter vermijden.
donderdag 3 juni 2021 om 10:42
ik heb gisteravond de Kruidvat eigen merk selftan creme gebruikt, met een handschoen van Bondisands.
Mijn review (NB: dit is de 1e x dat ik een zelfbruiner gebruik)
Stinkt totaal niet (is zelfs best lekker), ik vond wel dat ik best veel product moest gebruiken en jammer dat dat doorzichtig is want daardoor is het lastig te zien of je alles geraakt hebt. De kleur vandaag is eigenlijk minimaal ;-( maar he, geen strepen in ieder geval. Ik ga het vanavond nog maar eens doen, wellicht wordt het dan beter.
NB: ik ben van mezelf niet super wit dus misschien zie ik het resultaat daarom amper.
Mijn review (NB: dit is de 1e x dat ik een zelfbruiner gebruik)
Stinkt totaal niet (is zelfs best lekker), ik vond wel dat ik best veel product moest gebruiken en jammer dat dat doorzichtig is want daardoor is het lastig te zien of je alles geraakt hebt. De kleur vandaag is eigenlijk minimaal ;-( maar he, geen strepen in ieder geval. Ik ga het vanavond nog maar eens doen, wellicht wordt het dan beter.
NB: ik ben van mezelf niet super wit dus misschien zie ik het resultaat daarom amper.
donderdag 3 juni 2021 om 20:23
donderdag 3 juni 2021 om 20:43
Told you! Ik ben ook fan...Julus schreef: ↑02-06-2021 20:19Net toch de Collistar magic drops gebruikt op mijn gezicht. Wow!! Het smeert perfect uit ( ik had met dagcreme gemengd, 2 druppels) , en binnen 5 min zag ik al een kleurtje . Dit is perfect spul. Het trekt er ook goed in dus niks geeft af.
Ik begrijp nu die bijna 200 positieve recensies.