Gezondheid alle pijlers

Bolle moedervlek..

06-06-2021 21:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
..die al bekeken is door HA: mag je daar een vraag over stellen of wordt dat dan gezien als medische vraag? Het gaat dus niet over of het al dan een melanoom is.

:rolling:
Ligt aan de vraagstelling denk ik?
Ik ben benieuwd! Bijna al mijn moedervlekken zijn bol of worden bol. Ik heb er laatst 7 laten verwijderen, omdat ik ze lelijk vind
Arena89 schreef:
06-06-2021 21:47
Ik ben benieuwd! Bijna al mijn moedervlekken zijn bol of worden bol. Ik heb er laatst 7 laten verwijderen, omdat ik ze lelijk vind
Ja ik heb ze ook

Hoe ouder ik word hoe lelijker de moedervlekken.
Mij ervaring is dat iets heel snel als "medische vraag/advies" wordt gezien. Ik waag het er maar op.

Onlangs een bolle moedervlek laten bekijken door HA en het was prima. Is wel een irritante plek, bovenop waar mijn bh-bandje komt. Er is vanochtend iets gebeurd waardoor het nu half open ligt. Vraag me nu af of ik:

A. Zo moet laten
B. Er zelf maar af trekken
C. Huisarts laten afhalen

Het is een paar mm en zie nu al een soort gat dus weet niet of het handig is zo'n wond op zo'n plek waar constante spanning ligt.

Doet geen pijn, maar is vooral vervelend. Wat is handig?
Ik zou het even vakkundig door de huisarts laten verwijderen.

Voor nu even afdekken met pleisters
Ik heb ook zo’n moedervlek gehad, ook precies bij mn bh bandje en dat was vreselijk irritant, meerdere keren opengehaald en heb hem er een keer bijna heel aal afgetrokken, was het toen zat. Heb hem door de huisarts toen weg laten halen.
Oh ja ik zou hem er dus aftrekken. Dat heb ik vaker gedaan.
Alleen die dingen groeien vaak gewoon terug.

Daarom laat ik ze af en toe weghalen.

Ik ga er binnenkort denk ik nog 4 verwijderen dan ben ik redelijk bolle moedervlek vrij
gizzmo-returns schreef:
06-06-2021 21:48
Ja ik heb ze ook

Hoe ouder ik word hoe lelijker de moedervlekken.
Een fijn vooruitzicht. Ik vind het nu al niets :P
gizzmo-returns schreef:
06-06-2021 21:50

Dit.
Arena89 schreef:
06-06-2021 21:51
Oh ja ik zou hem er dus aftrekken. Dat heb ik vaker gedaan.
Alleen die dingen groeien vaak gewoon terug.

Daarom laat ik ze af en toe weghalen.

Ik ga er binnenkort denk ik nog 4 verwijderen dan ben ik redelijk bolle moedervlek vrij
Is dat weghalen pijnlijk?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
06-06-2021 22:22
Is dat weghalen pijnlijk?
Nee je wordt gewoon verdoofd.
Heb zelf ook pas weer eentje weg laten halen, omdat die echt op een vervelende plek zat.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
gizzmo-returns schreef:
06-06-2021 21:50

Dit zou ik ook doen.
Oke dank voor de reacties! Zat een beetje met: het is al eens gecheckt dus misschien moet ik dit zelf nu oplossen. Morgen toch maar even bellen. Want dat onding lijkt te groeien.

Leuk vooruitzicht trouwens, dat ie weer terug kan komen. Heb er verder niet veel. Wel al eens één eerder eentje weggehaald die steeds jeukte en geïrriteerd was en van deze juist besloten om het te laten zitten, ook vanwege de spanning van de huid op die plek.
Maloochem is de vlek zichtbaar voor anderen? Als hij wel in het oog springt zou ik vragen of die door een dermatoloog verwijderd kan worden. Het litteken is dan vaak een stuk kleiner dan bij de huisarts.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Maloochem schreef:
06-06-2021 22:33
Oke dank voor de reacties! Zat een beetje met: het is al eens gecheckt dus misschien moet ik dit zelf nu oplossen. Morgen toch maar even bellen. Want dat onding lijkt te groeien.
Nee natuurlijk niet zelf oplossen.
Hij is gecheckt en het is "slechts" een moedervlek dus het kan in principe geen kwaad.
Maar als hij op een vervelende plek zit en er daarom nu half afhangt, dan lijkt even fatsoenlijk verwijderen door een arts me toch echt geen verkeerd idee.
Mijn huisarts brandt ze weg. Verdoving is niet nodig en terug komen ze ook niet.
Quaintrelle schreef:
06-06-2021 22:35
Maloochem is de vlek zichtbaar voor anderen? Als hij wel in het oog springt zou ik vragen of die door een dermatoloog verwijderd kan worden. Het litteken is dan vaak een stuk kleiner dan bij de huisarts.

Nee, niet echt. Het is echt tussen mijn nek en schouder dus maakt me ook niet zoveel uit. Het is zelf een paar mm en zal rond worden, maar het ziet er ook diep uit. Dus ben benieuwd of het gehecht moet worden of welke andere technieken er zijn om te laten helen. En anders maar een litteken, is niet erg.
Rosalind schreef:
06-06-2021 22:36
Nee natuurlijk niet zelf oplossen.
Hij is gecheckt en het is "slechts" een moedervlek dus het kan in principe geen kwaad.
Maar als hij op een vervelende plek zit en er daarom nu half afhangt, dan lijkt even fatsoenlijk verwijderen door een arts me toch echt geen verkeerd idee.

Oke, ja, is ook zo. Ik denk al snel dat het overdreven is om ergens mee naar de HA te gaan. Ik ga morgen wel even bellen :hyper:
parbleumondieu schreef:
06-06-2021 22:37
Mijn huisarts brandt ze weg. Verdoving is niet nodig en terug komen ze ook niet.
Nee inderdaad en het geneest netjes! Ik moet echt zoeken waar ze zaten. Weg snijden zie je wel makkelijker.

Mijn moedervlekken komen alleen terug als ik ze bijv opengehaald heb en ze er dan aftrek. Niet als de huisarts ze wegbrand of snijdt
parbleumondieu schreef:
06-06-2021 22:37

Deed mijn HA idd ook bij de vorige, maar wel met verdoving en die was wel pittig (er is echt met een injectienaald in mijn neusvleugel gewroet. Achteraf gezien was dat misschien pijnlijker dan het afschaven zonder verdoving.

Ben benieuwd wat er met deze voorgesteld gaat worden. Andere plek, andere vorm, andere grootte, en deze hangt er al half af.
Maloochem schreef:
06-06-2021 22:39
Oke, ja, is ook zo. Ik denk al snel dat het overdreven is om ergens mee naar de HA te gaan. Ik ga morgen wel even bellen :hyper:
Ik zou voor wegbranden gaan. De twee die weggesneden zijn heb ik meer last van in de zin dat het litteken wel eens trekt en soms komt er een puisje in ;-D
Ik heb er ook een aantal op vervelende plek. Doet de huisarts de verwijdering?
Arena89 schreef:
06-06-2021 22:40
Nee inderdaad en het geneest netjes! Ik moet echt zoeken waar ze zaten. Weg snijden zie je wel makkelijker.

Mijn moedervlekken komen alleen terug als ik ze bijv opengehaald heb en ze er dan aftrek. Niet als de huisarts ze wegbrand of snijdt
Goeie. Extra reden om toch te gaan.
Arena89 schreef:
06-06-2021 22:40

Zo is het bij mij ook: wegbranden en dan zie je er nauwelijks meer wat van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven