Gezondheid alle pijlers

Bolle moedervlek..

06-06-2021 21:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
..die al bekeken is door HA: mag je daar een vraag over stellen of wordt dat dan gezien als medische vraag? Het gaat dus niet over of het al dan een melanoom is.

:rolling:
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe het eruit ziet. Als het een klein plekje is waar nu een stukje huid loshangt, zou ik het gewoon zelf afknippen oid.
Als je de huisarts er al naar hebt laten kijken, hoef je het niet heel anders te behandelen dan een 'gewoon' wondje.
Maloochem schreef:
06-06-2021 22:42
Goeie. Extra reden om toch te gaan.
Ja en het is zo gepiept! Misschien even overleggen of het nu handig is ivm de zomer? Volgens mij is het beter qua genezing als er geen zonlicht op komt.
Bij mij vonden de assistentes het een goed idee om naar de stikstof te grijpen. De vorm veranderde, dat wel. Van slurfje naar bolletje. Het deed helse pijn. Na een dag ging het bloeden, sterilon erop en doorkloten met pleisters.

Mooi dat het niet afviel, zoals beloofd door de dames. De huisarts begreep niet dat hij niet direct erbij was gehaald. Prikje erin en drie tellen later was het klaar. Niets meer van terug te vinden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Rosalind schreef:
06-06-2021 22:36
Nee natuurlijk niet zelf oplossen.
Hij is gecheckt en het is "slechts" een moedervlek dus het kan in principe geen kwaad.
Maar als hij op een vervelende plek zit en er daarom nu half afhangt, dan lijkt even fatsoenlijk verwijderen door een arts me toch echt geen verkeerd idee.

Dat is een beetje kort door de bocht. Moeder vlekken zijn heel lastig op het oog te beoordelen dus het is echt niet ‘eens gecheckt, altijd goed’. Als ze voor problemen zorgen gewoon even terug naar de huisarts, kleine moeite groot plezier. En dan kan de huisarts gelijk altijd nog beslissen of het opgestuurd moet worden voor pathologisch onderzoek.
OohBoy schreef:
07-06-2021 06:53
Dat is een beetje kort door de bocht. Moeder vlekken zijn heel lastig op het oog te beoordelen dus het is echt niet ‘eens gecheckt, altijd goed’. Als ze voor problemen zorgen gewoon even terug naar de huisarts, kleine moeite groot plezier. En dan kan de huisarts gelijk altijd nog beslissen of het opgestuurd moet worden voor pathologisch onderzoek.
Een huisarts kan een moedervlek vaak wel goed beoordelen hoor. En het is niet dat de huisarts jaren geleden heeft gezegd dat er niets mee aan de hand was, maar recent.
Als de huisarts het niet vertrouwde, dan was het direct verwijderd en opgestuurd naar het lab.

Een fibroompje stuurt hij bijvoorbeeld niet op.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 07-06-2021 18:59
20.68% gewijzigd
parbleumondieu schreef:
06-06-2021 22:37
Mijn huisarts brandt ze weg. Verdoving is niet nodig en terug komen ze ook niet.
hier worden alle weggehaalde moedervlekken gecontroleerd na verwijdering. (ze worden dus weggesneden)
not all who wander are lost
Snoesje666 schreef:
07-06-2021 09:13
Als de huisarts het niet vertrouwde, dan was het direct verwijderd en opgestuurd naar het lab.

De huisarts vertrouwde het wel en heeft het laten zitten. Maar de situatie is veranderd dus gewoon even terug, waarom zo ingewikkeld.
De huisarts bellen en vooral niet zelf mee gaan klooien. Ik snap niet dat er mensen zijn die zeggen dat TO hem er zelf maar 'af moet trekken'.
Alcedo schreef:
07-06-2021 09:59
De huisarts bellen en vooral niet zelf mee gaan klooien. Ik snap niet dat er mensen zijn die zeggen dat TO hem er zelf maar 'af moet trekken'.
Dat advies kreeg ik ook van de assistentes...

Corona of niet, ik stap niet terug in de middeleeuwen, waar de chirurgijn/barbier/vleeschhouwer me behandelt.
Alcedo schreef:
07-06-2021 09:59
Nou ja als iets er al half af ligt kan het soms handiger zijn vind ik.

Die bolle moedervlekken blijven nou eenmaal wel eens ergens achter hangen. Daarom vind ik ze ook zo irritant.
Arena89 schreef:
06-06-2021 21:47
Ik ben benieuwd! Bijna al mijn moedervlekken zijn bol of worden bol. Ik heb er laatst 7 laten verwijderen, omdat ik ze lelijk vind
Ik heb er een in mijn gezicht, naast mijn neus. Geeft het littekens om zoiets te verwijderen? En kan het, in je gezicht laten verwijderen?
Sci-fi_lullaby schreef:
07-06-2021 16:42
Ik heb er een in mijn gezicht, naast mijn neus. Geeft het littekens om zoiets te verwijderen? En kan het, in je gezicht laten verwijderen?
Ik heb er ook eentje laten verwijderen op mijn slaap. Was wel klein, denk 2 mm doorsnede ofzo.
Ik heb een lichter vlekje overgehouden op die plek. Ik weet niet zeker of het echt een littekentje is, want ik heb ook vitiligo. En als ik een wondje heb, dan komt daar bijna nooit meer pigment in terug. Maar het valt nauwelijks op. Ik weet dat het er zit, maar anders zie je het eigenlijk niet. Het is geen kratertje ofzo geworden.
Sci-fi_lullaby schreef:
schoonmoeder liet één verwijderen in haar gezicht door plastisch chirurg. Bijna niet te zien eens het genezen was.
not all who wander are lost
In het gezicht zou ik het door een plastisch chirurg laten doen. Ieder zijn vak.

Bij mij is ook vlakbij de neus een moedervlek verwijderd. Je ziet het vrijwel niet, maar ik kan wel een klein litteken voelen.

Op de rest van het lijf mag de dokter, of voor mijn part de stagiaire losgaan.
Sci-fi_lullaby schreef:
Dat weet ik niet. Ik wil er nog drie in mijn gezicht laten verwijderen.
In mijn hals en op mijn bil heb ik een litteken. Die zijn weggesneden. Maar dat is al 20 jaar geleden en je moet echt goed kijken om ze te zien.

Degene die weggebrand zijn zie je echt bijna niets van.
Arena89 schreef:
06-06-2021 22:51
Ja en het is zo gepiept! Misschien even overleggen of het nu handig is ivm de zomer? Volgens mij is het beter qua genezing als er geen zonlicht op komt.

Vandaag overlegd en mag langskomen om te laten bekijken en evt weghalen. Maar ik denk dat ik dan sowieso zal vragen om het weg te halen want hij wordt steeds boller en alles komt er tegenaan.

Heb het nu afgeplakt en in principe zit het steeds onder kleding en anders zorg ik er voor dat er op z'n minst iets overheen zit als ik buiten ben.

Ben verder niet bang voor littekens. Eerder al één vlakbij mijn neus laten weghalen dmv wegbranden en echt helemaal niks van te zien.
Arena89 schreef:
07-06-2021 08:42
Een huisarts kan een moedervlek vaak wel goed beoordelen hoor. En het is niet dat de huisarts jaren geleden heeft gezegd dat er niets mee aan de hand was, maar recent.
Helemaal 100% absoluut zeker weten van niet, onmogelijk. Zelfs een dermatoloog niet. Een moedervlek wegbranden... moet er niet aan denken, het moet maar eens een melanoom zijn. Alles wordt hier weggesneden door een PC en gaat naar het labo, alleen dan ben je zeker.
Je wil niet weten wat ik heb meegemaakt, had ik de huisdokter én de dermatoloog geloofd dan was ik al lang dood.
Attraverso schreef:
08-06-2021 15:42
Helemaal 100% absoluut zeker weten van niet, onmogelijk. Zelfs een dermatoloog niet. Een moedervlek wegbranden... moet er niet aan denken, het moet maar eens een melanoom zijn. Alles wordt hier weggesneden door een PC en gaat naar het labo, alleen dan ben je zeker.
Je wil niet weten wat ik heb meegemaakt, had ik de huisdokter én de dermatoloog geloofd dan was ik al lang dood.

Eens. Ik heb dossieronderzoek gedaan, en hoe vaak het niet te laat ontdekt wordt ‘want het leek onschuldig’..
Liever iets te vaak iets onschuldigs weg laten halen (wat over het algemeen een kleine ingreep is) dan 1x keer iets laten zitten wat je je leven kan kosten.
Attraverso schreef:
08-06-2021 15:42

Klinkt heftig. In het laboratorium is dus pas ontdekt dat het een melanoom was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven