Ik vreemd? Of vriend niet geduldig?

26-05-2009 18:59 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening, want ik weet niet of ik het nu verkeerd zie of dat mijn vriend ongeduldig is....

In het kort om jullie niet te vermoeien;

Vriend en ik hebben 1,5 jaar relatie. We wonen niet samen, LAT-ten een uur van elkaar vandaan. Hebben beiden een fulltime baan en zien elkaar alleen in de weekenden. We zijn midden dertig.

Laatste tijd liepen dingen wat stroef omdat de afstand ons een beetje begon op te breken en we af en toe verschillend dachten over de toekomst. We hebben altijd overal goed over kunnen praten, dus ook over deze "obstakels".

Iets minder dan een maand terug was ik erg onzeker, dus heb ik aangegeven afstand te nemen en heb het (zogezegd) uitgemaakt.

Na 2 dagen toch weer contact gehad, want we konden niet met en niet zonder elkaar. Na wat intensief sms- en telefooncontact afgesproken om een afspraak te maken voor een heel goed gesprek. Van mijn kant was de intentie om er uit te komen. Zijn kant gaf ook in de sms en aan de gesprekken aan de telefoon weer dat er nog een opening bestond. Ook in bepaalde reacties naar zijn vrienden toe was dit voor mij overduidelijk dat onze relatie niet afgelopen was. De break heeft uiteindelijk 6 dagen geduurd.

Na dat goede gesprek zijn we verder gegaan met elkaar. Echter had hij die week wel met een meid afgesproken en is bij haar in bed beland. Oke, niet leuk, maar we waren officieel uit elkaar. Alhoewel ik me wel snel "ingeruild" of vervangbaar voelde.

Maar ik kon hem niets verwijten, het was immers uit.

Na een week biechtte hij me nog een aantal dingen op uit het verleden. Dit had overigens niets met ons te maken. Meer met de persoon die hij was, terwijl ik altijd heel anders tegen hem aan keek, dus mijn visie op hem en zijn normen en waarden moest ik bijstellen. Al met al een heftige week voor me, waarin ik het e.e.a. moest verwerken.

Nu komt het eigenlijke probleem. We hebben sindsdien geen sex meer gehad. Ik ben daar even niet aan toe. Wil mezelf nog niet helemaal geven omdat ik waardevol wil blijven. Voelde me, zoals ik al zei, snel ingeruild.

Er is wel veel genegenheid, we knuffelen, wil graag bij hem zijn, doen ook leuke dingen samen en zijn onlangs een weekend weggeweest.

Maar voor de sex heb ik gewoon nog tijd nodig. Hij vindt het een "teken aan de wand" en dat het dus niet goed zit. Volgens hem hebben we een "broer/zus-relatie".

Dat zie ik anders...

Maar goed, zie ik het nu verkeerd, ben ik vreemd of is hij (naar mijn mening) ongeduldig?

Ik zit er een beetje mee, misschien moeten we toch de intimiteit opzoeken om de relatie weer extra leven in te blazen...

Iemand ervaring hiermee of een goede tip?
@ Return of kreng; Het was uit. Ik geloofde erin dat het goed kon komen, hij wist het niet zeker. Hij zei ik wil afstand, hij deed ik wil nabijheid.

Ik ging af op zijn emotionele communicatieve signalen. Wellicht ook mijn fout.

Hij gaf aan, na afloop van zijn actie, zich niet bewust te zijn geweest van het verschil in hoe wij allebei in de 'relatie' stonden en dat als hij dat wel had geweten mij nooit op die manier pijn had gedaan.

Dat toont mij aan dat hij niet emotioneel betrokken was bij mij en versterkte mijn beeld dat hij een flinke appel met zichzelf te schillen heeft op dat gebied.
@ trenchcoat, ik snap heel goed dat je daar nog even tijd voor nodig hebt. Als je dat bespreekbaar houdt moet daar ook ruimte voor zijn denk ik. Net zoals er, zoals al gezegd, ruimte en bestaansrecht moet zijn voor zijn gevoelens hierover. Je geeft aan dit bij de doorstart aangegeven te hebben; op dat moment was hij zich daar dus van bewust, dus in die zin zal hij nu geduld moeten hebben (mits bespreekbaar).

Conclusie t.a.v. je vraag is denk ik dan ook dat jij niet vreemd bent en hij niet ongeduldig. Je geeft allebei je grenzen aan. De vraag is of hier rek in zit.
quote:Trenchcoat schreef op 26 mei 2009 @ 22:57:

Even snel voordat ik echt mn bed op zoek. Heb zo ontzettend veel aan jullie inzichten! Alleen Wuiles stuit me tegen de borst. Waar lees jij de dingen die je aanhaalt??! Op het moment van doorstart had vriend netjes verteld van zijn nacht ervoor. Was wel in shock en natuurlijk verdrietig. Heb dus ook aangegeven dat ik tijd nodig had. Dat begreep hij, zou hij zelf ook hebben. Dus ga nou niet zelf de situatie verzinnen en lees. Krijg het idee dat je zelf heel halstarrig bent. En beticht mij daar niet van, anders zou ik hier niet om genuanceerde raad of andere inzichten vragen. Welterusten allemaal. P.S. Heb net een fijn gesprek gehad met vriend waarin ruimte was voor ons beiden. Onze comm. is altijd wel heel open en eerlijk.

Zo, je bent de eerste die door Wuiles tegen de borst gestoten wordt denk ik. Jammer want ze heeft je wel degelijk een aantal dingen gezegd die je misschien niet wil horen (dat weet ik wel zeker) maar die je wel degelijk iets over jezelf en je vent kunnen leren.

Wuiles is practisch en jij bent hier alleen maar emotioneel te reageren. Als je nou echt je best eens doet het van een (de??) andere kant te zien geef ik je relatie nog best een kans. Als je zo primair blijft reageren voorzie ik dat je het je vriend nog lang, heel erg lang, gaat kwalijk nemen en sorry, een beroerdere basis voor een relatie bestaat niet.
quote:Trenchcoat schreef op 26 mei 2009 @ 21:49:

Madhe, je slaat de plank mis. We waren 6 dagen exen, ja..., ik moet er ff van herstellen dat ik zo snel vervangbaar was en of die 1,5 jr wel zo kostbaar was voor hem. Dus lol in je single periode is een beetje raar geformuleerd.

Het was een korte singleperiode, maar je kunt een ander niet een rouwperiode opleggen. Hij kan het helemaal los hebben gezien van elkaar, en gaat blijkbaar anders met emoties om. Of hij dat binnen 1 dagen of 10 jaar doet, dat maakt niets uit.

Als aanvulling; ik zei ook dat ik zelf niet heel snel na een relatie met een ander in bed zou duiken (en zeg ook; zeg nooit nooit), maar als na mijn relatie mijn ego gekwetst is, en iemand aanbied om mijn ego te strelen zeg ik daar zéker geen nee tegen. Hij kan toch ook zoiets hebben gehad?
quote:Oostvogel schreef op 26 mei 2009 @ 22:10:

Madhe, niet emotioneel betrokken bij de vriendin die ff niet je vriendin is. Even los van het feit of vriend van TO wel of niet emotioneel betrokken was bij zijn nieuwe verovering. Ga even vanuit mijn eigen venster kijken dan. Voor mij niet denkbaar gelijk indezelfde week met een anders intiem te zijn, all the way of half way. Het idee alleen al. Maar daarom schreef ik al, ik ben geen man.

Bij beiden misschien niet. Maar waarom zou je blijven hangen in emotionele betrokkenheid bij een ex? Daar wil je toch juist overheen komen? De ene doet dat door een paar maanden sip te zijn, de ander gaat afleiding (in verschillende vormen) zoeken. Het mag allemaal. Hij wist niet dat het weer goed zou komen toch? En als hij het wel wist, dan nog was hij op dat moment single en hoeft hij daar geen verantwoording over af te leggen en kan to hem hierin niets kwalijk nemen.

Ik denk dat iedereen verschillend hierin kan staan, maar dat to moet oppassen haar eigen invulling niet aan hem op te leggen.

Zoals ik zei zou ik zelf een leukerd niet tegenhouden om mijn ego te strelen als mijn vriend onze relatie verbreekt. Waarom wel? En als daar meer van komt op dat moment, dan mág dat in principe. Ik zou niet weten hoe ik me erna zou voelen, maar het zijn dan geen zaken waar mijn ex ook maar iets over te oordelen heeft lijkt me.

En zoals Wuiles zegt niet achteraf consequenties gaan verbinden aan zijn daden.
quote:Oostvogel schreef op 26 mei 2009 @ 22:47:

Is niet ondenkbaar Wuiles, vandaag wel en morgen niet. Dat het je in ene helemaal tegenstaat. Je de intimiteit gewoon niet toe kan laten omdat er blokkades optreden. Dat kan zomaar in ene gaan ja. Eerst de euforie van het weer samen zijn en dan de realisatie dat het niet goed voelt. Kán gebeuren. En ja dan is het lullig voor vriend van TO, die weet dan ook ff niet waar hij aan toe is. Maar feit blijft staan, dat als dit zo gebeurd (is) alsnog vriend van TO geduld moet kunnen opbrengen uit liefde voor z`n vriendin.Ik kan dit ook niet rijmen hoor. Als het niet helemaal goed voelt, dan ga je je toch afvragen waarom je úberhaupt die relatie weer herstart? Dan kun je toch beter niet samen verder gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven