Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Jeetje MMS wat stom dat ze je een week wilden laten wachten. Goed dat je hebt volgehouden en fijn dat het dus allemaal in orde was!

Heel fijn al die goede 20 weken echos! Wij hebben de onze dit weekend gehad. Er was een plaatsje vrijgekomen en het kwam mijn vriend beter uit qua werk.
Wij krijgen ook een jongetje! 💙 Net als Mieremuis zat mijn gevoel er ook compleet naast. Moest echt even schakelen haha! Maar we vinden het heel leuk, en het maakt het nog een stukje echter allemaal.

We hebben dit weekend ook de kinderwagen al gekocht! We waren bij een winkel voor een demonstratie en er was zo'n goede aanbieding (45% korting) dus dat konden we niet laten gaan haha!

Crewgirl ik woon in Engeland, dus kan helaas niet zo makkelijk heen en weer. En sinds vandaag moeten we ook in verplichte quarantaine in beide landen :( Zo stom. Maar er kan nog een hoop veranderen. Het gaat hier in ieder geval goed qua vaccinaties en in NL zot het tempo er nu ook goed in, dus fingers crossed!
Wat is trouwens jullie ervaring met inschrijven voor kinderdagverblijf?
In de plaats waar ik woon zijn 2 kinderdagverblijven. En gastouders, maar mijn voorkeur gaat naar kinderdagverblijf. Ik heb (al enkele weken geleden) contact gehad met beide. De eerste liet weten nog heel lang (tot ver in 2023) vol te zitten. Bij de andere plek gaven ze (na rondleiding) aan geen uitspraken te kunnen doen. Ik moest kind inschrijven en dan zouden zij contact opnemen. Toen ik nog niks hoorde contact opgenomen per mail. Daarop kreeg ik het antwoord dat ze altijd pas 4 maanden tevoren een planning maken. Daarom kunnen ze me ook pas 4 maanden vóór de beoogde startdatum laten weten of ze plek hebben. Ik vind dit een beetje vreemd. Niet eens een indicatie dat er nu weinig/geen plek is, of juist dat er over het algemeen plek zat is. Ook kan ik dan dus nooit vooruit kijken. Als ik weet dat tot 2023 geen plek is zal ik vanzelfsprekend wat anders moeten regelen. Maar als het om een periode van 1-3 maanden gaat dan kan ik dat wel overbruggen met vrije dagen, familie ed. Maar ik moet dan gewoon iedere maand wachten of er een plekje vrij komt?

Is bovenstaande ook jullie ervaring? Of vind ik dit terecht een beetje een vreemde gang van zaken?
Otta1985 schreef:
01-06-2021 14:27
In de plaats waar ik woon zijn 2 kinderdagverblijven. En gastouders, maar mijn voorkeur gaat naar kinderdagverblijf. Ik heb (al enkele weken geleden) contact gehad met beide. De eerste liet weten nog heel lang (tot ver in 2023) vol te zitten. Bij de andere plek gaven ze (na rondleiding) aan geen uitspraken te kunnen doen. Ik moest kind inschrijven en dan zouden zij contact opnemen. Toen ik nog niks hoorde contact opgenomen per mail. Daarop kreeg ik het antwoord dat ze altijd pas 4 maanden tevoren een planning maken. Daarom kunnen ze me ook pas 4 maanden vóór de beoogde startdatum laten weten of ze plek hebben. Ik vind dit een beetje vreemd. Niet eens een indicatie dat er nu weinig/geen plek is, of juist dat er over het algemeen plek zat is. Ook kan ik dan dus nooit vooruit kijken. Als ik weet dat tot 2023 geen plek is zal ik vanzelfsprekend wat anders moeten regelen. Maar als het om een periode van 1-3 maanden gaat dan kan ik dat wel overbruggen met vrije dagen, familie ed. Maar ik moet dan gewoon iedere maand wachten of er een plekje vrij komt?

Is bovenstaande ook jullie ervaring? Of vind ik dit terecht een beetje een vreemde gang van zaken?
Wij hebben precies hetzelfde gehad. 2 kinderdagverblijven die ons aanspreken. 1 gaf aan vol te zitten, bij de andere konden we wel langs komen voor een rondleiding. Wij hadden voorkeur dinsdag alleen ze gaven aan dat maandag makkelijker was omdat ze dan nog wel plek hadden. Mijn man geregeld dat hij op dinsdag vrij is i.p.v. maandag, wij ons aanmelden, kregen we een mail dat we op de wachtlijst staan. Ik erachteraan bellen dat we juist de maandag hadden gekozen ivm zekerheid dat er plek is, gaf die dame ook aan dat ze pas 6 maanden vooraf een planning maken en we dus tegen die tijd pas te horen krijgen of er plek is voor ons kindje. Heel vervelend, maar het is helaas niet anders :(.
Wat een rare gang van zaken zeg! Mijn ervaring bij het inschrijven bij kinderdagverblijven is heel anders, die konden zelfs de precieze datum aangeven waarop kind zou kunnen starten. Zelfs als dit voor de verschillende dagen verschillende data waren. Wel zat het kinderdagverblijf van onze keuze erg vol, dus de eerste 3 weken na mijn verlof moeten we op een andere manier overbruggen.
Ik zie dat ik hier nog steeds in de tabel sta. Kun je me eruit halen Ellie-Jane?

Jullie zijn ondertussen gewoon al halverwege en weten het geslacht al! Gaat hard!

Hier was het de eerste ronde na de miskraam weer raak en nu wel een goede echo met 7 weken, begin januari uitgerekend. En ik zag in het januari topic bekende namen, Lulu en Fieloesje!
Mik* schreef:
01-06-2021 15:50
Ik zie dat ik hier nog steeds in de tabel sta. Kun je me eruit halen Ellie-Jane?

Jullie zijn ondertussen gewoon al halverwege en weten het geslacht al! Gaat hard!

Hier was het de eerste ronde na de miskraam weer raak en nu wel een goede echo met 7 weken, begin januari uitgerekend. En ik zag in het januari topic bekende namen, Lulu en Fieloesje!
Ohh sorry, ik heb dat helemaal niet meegekregen! Ik heb de tabel gelijk aangepast!
Wat super fijn om te horen dat het zo snel weer raak is en je al een goede echo hebt gehad! Hoe gaat je zwangerschap tot nu toe?
Otta1985 schreef:
01-06-2021 14:27

Bij mij ging het ook een beetje zo, hoewel ze mij wel meer vertrouwen/zekerheid gaven.

KDV 1 zei dat alle aanmeldingen op een wachtlijst kwamen en dat ze op volgorde van inschrijving werden toegewezen. Dan had je 5 dagen om te zeggen of je het nog wilde en anders gingen ze naar de volgende. Wanneer je benaderd werd konden ze niet zeggen. Toen ik dat hoorde heb ik me meteen ingeschreven zonder te kijken onder het mom: ik kan altijd weer annuleren. Slecht dit, i know. Toen we vervolgens gingen kijken en hier vragen over stelden zeiden ze dat dit inderdaad de gang van zaken was, maar dat de kans 95% was dat ze plek hadden in februari 2022 dus ik moest me geen zorgen maken.

KDV 2 zei dat ik me moest inschrijven en dan zouden ze kijken of er plek was. Ik eerst gaan kijken en dat was heel leuk, dus toen heb ik me ingeschreven. Weekje later kwam toen een belletje dat er plek was voor onze gekozen datum (februari 2022). Dus toen was meteen alles in kannen en kruiken en hebben we meteen het contract getekend. Dus kindje heeft nu al een plek daar.

We hebben toen onze inschrijving bij KDV 1 geannuleerd ookal vonden we die ook hee leuk. Maarja het gaf toch meer onzekerheid
Hier ook deels soortgelijke ervaring met het KDV. Optie 1 gaf aan: pas 3 maanden vooraf bericht of er plek is en ook geen indicatie over lengte van de wachtlijst. Ook geen mogelijkheid voor rondleiding ofzo gezien corona. Ik was daar erg teleurgesteld over omdat dit wel de locatie was van mijn voorkeur.
Optie 2 was totaal anders: wel meteen een rondleiding gehad ondanks corona en zelfs al een ondertekend contract voor start half januari (met mogelijkheid tot ontbinden tot 1 maand vooraf). Heel bizar dat verschil!

Nu is optie 1 ineens toch begonnen met rondleidingen en die hebben we inmiddels gehad. We hebben toch echt meer met die locatie... We hebben dus besloten om optie 2 te laten staan voor onze geruststelling, maar als optie 1 toch in oktober laat weten dat ze plek hebben dan gaan we alsnog voor hen.

Wel echt geregel he!

En Mik, wat fijn om te horen! Gefeliciteerd! En mochten Lulu en Fieloesje nog een keer meelezen: ook voor jullie!
Onze 20 weken echo was ook goed! En ze is nog steeds een meisje 💕

KDV zelfde ervaringen hier. We horen ongeveer 4 maanden van te voren of er plek voor haar is. Vind t ook vervelend maar ze werken nou eenmaal zo. En de babygroep was nog erg klein dus ze dachten wel dat t goed moest komen. Nu maar hopen dat t echt goed komt!
Wij hebben gister ook de 20 weken echo gehad, alles zit erop en eraan en we krijgen een.... MEISJE!! :flirting:
Leuk Roossie!

Wij hebben ook de 20 weken echo gehad en alles was goed gelukkig. Voelt alsof de laatste test nu ook voorbij is.

Ik sta echt te kijken van hoe normaal het blijkbaar is voor een kdv om pas heel laat duidelijkheid te geven. Uit mijn omgeving hoor ik dat totaal niet.
Wat fijn alle goede 20-weken echo's!

Hier is het KDV ook een ingewikkeld verhaal: aangemeld de dag na de positieve test, maar bij het KDV in onze kinderrijke nieuwbouwwijk op de wachtlijst... Ook bij een andere ietsje verder weg: wachtlijst. Bij onze derde keus is wel plek, maarja.... dat is dus de derde keus. Binnenkort gaan we maar eens bellen hoe het nu echt zit. We hebben aangemeld voor drie dagen, maar waarschijnlijk een oma-oppas op een van die dagen, dus dan zijn het er nog maar twee. En we zijn allebei wel flexibel met onze parttime-dag als het moet, dus ik heb nog wel een beetje hoop dat we toch dichtbij terecht kunnen.
Hier ook net de 20 weken echo achter de rug, alles was goed! Geslacht nog steeds onbekend, we hebben braaf weggekeken. :lol:

Kinderopvang hebben we rond de 12 weken al geregeld, dit omdat ik wist van de enorme lange wachtlijsten. Ons kindje kan in januari 1 dag naar de opvang en de rest van de dagen pas in april. Tot die tijd zal ik een dag extra ouderschapsverlof opnemen. Inschrijven was hier trouwens geen probleem en kon meteen.
Hoi, ik lees nog regelmatig met jullie mee hoor! Zo leuk om jullie wel en wee te volgen en wat gaaf dat veel van jullie het geslacht al weten. Zoals Mik al schreef zit ik samen met Fieloesje in het januari 22 topic. Heel bijzonder om weer zwanger te mogen zijn bij de eerste poging na de miskraam. Arcobaleno bedankt voor je felicitatie!

Wij hebben vandaag, op 7+3 een mooie echo gehad waarop niet één, maar twee hartjes te zien waren😱 we zijn compleet in shock maar heel blij!

Lieve meiden, ik blijf jullie volgen! Heel veel succes en plezier en ik duim voor mooie lieve en gezonde oktober baby's
Wauw Lulu, wat een nieuws: een tweeling! En wat leuk dat je dat met ons komt delen! Hele fijne geruststelling die goede echo en zelfs twee kloppende hartjes. Geniet van je zwangerschap!
Oh wauw lulu dubbel geluk 🍀 wat fijn voor jou en de andere meiden dat het zo snel weer gelukt is! En twee mooie hartjes op de echo is toch een mooie eerste mijlpaal die je hebt behaald. Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap mag hebben :flirting:

Ik heb vanmiddag de 20 wekenecho en nu het zo dichtbij is vind ik het toch wel spannend, ondanks de afgedwongen tussentijdse echo haha. Zeker omdat het meteen een GUO is in het academisch centrum vanwege een genafwijking die bij mij in de familie zit.

Kdv hebben wij al geregeld, een agrarische groene opvang (met een vriend die een boerenzoon is staat dat hoog op zijn wensenlijst ;-) maar daar was gelukkig gewoon plek en weten we al dat de baby er vanaf februari terecht kan.
Gefeliciteerd Mik, Fieloesje en Lulu. Lulu zelfs 2 kloppende hartjes! Ik wens jullie alledrie een mooie zwangerschap en gezonde baby'tjes.

Kinderdagverblijf werkt kennelijk op meer plekken zo. Dat ze vol kunnen zitten had ik nog wel begrepen. Maar dat ze me dat pas in september laten weten vind ik erg onhandig. Ik ga er maar vanuit dat als ze zeker volzaten ze dat ook nu al wel zouden zeggen. Iets als 20 wachtenden voor me en maar 10 plekken oid.
Hoe is was de echo mms25?
Spannende echo maar de uk is helemaal goedgekeurd :) en zover ze nu kunnen zien heeft niet een aandoening die tot een waarneembare afwijking leidt. Ze hebben extra goed naar het hartje gekeken met alle stroomrichtingen en zag eruit volgens het boekje. Enorme opluchting hier :jump:
Ik heb trouwens ook net een afspraak gemaakt voor de 22-weken prik. Gaan jullie deze ook halen? Ik dacht geef mij die prik maar dan hoeft die kleine uk er weer eentje minder.

Eigenlijk wel raar, over dit vaccin heb ik totaal geen twijfel. Alleen bij het Corona vaccin heb ik wel twijfels... ik zou nog niet zo goed weten wat ik ga doen als die envelop op de mat krijg.

Hebben jullie verder al geshopt? Wij wel na de echo, babykamertje staat nu opgebouwd :) begint zo wel echt te worden (ook voor mijn vriend die eindelijk het gevoel heeft ook iets bij te kunnen dragen).
Mms: herkenbaar wat je zegt over die inentingen. 22 weken prik ga ik zeker halen (al heb ik nog geen afspraak gemaakt). Ook omdat de baby dan een inenting minder hoeft, dat vond ik zo sneu voor die kleintjes, ook al is het belangrijk. De inenting tegen corona mag ik ook halen, maar ik neig er heel sterk naar dit te doen na de zwangerschap.

Dingen kopen heb ik nog niet echt gedaan, op wat kleertjes na. Maar het is ook de 2e, dus de meeste dingen hebben we al. Het kamertje gaan we binnenkort aan beginnen. De ruimte is inmiddels bijna leeg, dus dat kan nu ook eindelijk. ;)
Ik heb ze zojuist allebei gepland. Corona- en 22 wekenprik! Vind corona krijgen in het laatste trimester enger dan de prik. Genoeg vrienden in de medischr wereld die me hebben uitgelegd dat het vaccin hooguit bij je baby kan komen in de vorm van antistoffen. En das dan wel weer fijn!
Ik heb afgelopen week het corona vaccin gehad, voel me er toch wel prettig bij. En wat Bbubbels zegt, had ik liever wat vervelende bijwerkingen van de prik dan straks corona in het derde trimester met alle eventuele gevolgen van dien.. Ik heb gelukkig alleen last gehad van een stijve arm. Ik had eerst ook heel erg mijn twijfels, maar heb me ingelezen over de werking en eventuele bijwerkingen. Ik moet wel zeggen dat ik wel blij was de baby veel te voelen afgelopen dagen, niet dat ik er erg over in zat, maar toch een soort bevestiging dat het ok is.
Maar iedereen moet vooral doen wat goed en prettig voelt!

Ik zou vorige week ook de 22weken prik hebben, maar die heb ik uitgesteld. Er werd mij verteld dat je geen twee vaccinaties binnen een week mag hebben. Dus moet daar nog even een nieuwe afspraak voor maken..

Hoe gaat het verder met iedereen? Genieten jullie een beetje van het tweede trimester?

Het gaat hier gelukkkig steeds meer de goeie kant op. Heb vaker goede dan slechte dagen, wat heel fijn is! :)
Hier eerst ook wel twijfel over de corona vaccinatie, maar voor mezelf besloten dat ik het wel ga doen. Inderdaad met name om geen corona te krijgen in het derde trimester. Ik heb ook wel een aantal vriendinnen die niet durven ivm angst rondom vruchtbaarheid... Blijft toch voor iedereen een persoonlijke keuze! Ik verwacht dat ik vandaag de prik mag inplannen.

22 weken prik heb ik wel gepland, maar best laat. Eind augustus pas dus dan ben ik al 33 weken. Maar dat was ook gewoon mogelijk las ik. Een afspraak maken was hier echt bijna onmogelijk, elke week 1 tijdstip beschikbaar op elke keer 1 dag. Terwijl ik in een andere stad werk dan ik woon... Dus ik haal 'm nu aan het eind van mijn vakantie.

Hebben jullie vakantieplannen? Ik dacht eerst dat we dit jaar zouden overslaan, teveel gedoe met corona en zwangerschap. Maar vorig jaar ook al niet geweest ivm verhuizen in de zomer. Dus toch een vakantie geboekt! Een weekje naar een Spaans eiland, heel blij met dat vooruitzicht. Nu hopen dat zowel corona als mijn buik zich rustig houden ;)

Fijn dat je je beter voelt Ellie-Jane! Werd ook wel tijd bij jou zeg. Ik voel me ook goed, maar heb tot nu toe op moeheid tot week 16 echt nergens last van gehad.
Hier gaat alles goed, voel me nog steeds super. Heb echt geluk dat ik gewoon nauwelijks klachten heb gehad vanaf het begin :).

De buik begint nu wel een enorme groeispurt te maken o_o

Volgende week mag ik de corona vaccinatie halen en precies 7 dagen later de kinkhoest prik (7 is wat minimaal moet).
Daarna 2 weken met vakantie, dus ben wel blij dat ik alles strak voor die tijd heb gehad :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven