December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, wat een dag zeg... je zou eigenlijk een kindermeisje moeten hebben. Maar lief van Brian, zou hij het door hebben hoe lastig het voor jou is?

Enne, mijn programma is druk zat, ben blij als ik donderdagavond nog net op tijd thuis ben om M even te zien. (Stiekem wel benieuwd naar jullie in real life hoor).

Flodder, ja lastig he, deze fase van net nog niet een dag door kunne halen! Vooral op crechedagen. M is dan tijdens het eten al erg moe. Leuk hoor, met drie kinderen op de fiets.

Ainne, o ja, jij schreef dat, dat je naar de Zoo gaat. Leuk!

Wij gaan naar een soort landhuis met kinderboerderij en speeltuin (met treintje!) waar ik vroeger zelf ook wel ben geweest. Ben benieuwd. Ze doen het elk jaar, dit uitje. Soort schoolreisje, maar liefst wel met alle ouders erbij.
Spitsuur hier!

Jeeemig Oef, soms heb je echt zes handen nodig he!
whahaa Mama mia leren zingen op de creche. Wel heel leuk zeg haha. Maarre ik weet niet hoe modern dat nou is hoor ;-P Of lopen jullie zo ver achter?

Ja soms heb je 6 handen nodig en soms helemaal geen hoor. De ochtend was superrustig. Het is echt hollen of stilstaan hier.
Jaaaaa het was de film-versie uiteraard he, dus heul modern
grappig, iedereen is er ongeveer. ik moet nog gaan douchen na het hardlopen en zit hier dus stinkend op de bank (maar wel trots 3 x 6 min..)

ainne, heb je alles al aangepast boven.. wat een dare-devil heb je... ik had bij ons alles al afgetimmerd en ik vroeg me af of het wel nodig was geweest, maar ja dus...

spannend maincoon, wanneer hoor je meer...

ik blijf altijd jaloers op uitstapjes naar Leiden....
Oh ja, die balustrade. We hebben dus letterlijk haar kop proberen erdoorheen te duwen omte kijken waar ze nou doorheen was gegaan, lukte niet. Behalve bij het stukje tussen de muur en de eerste spijl, die was net een cm wijder. Daar zit nu dus inderdaad een stukje hout tussen!
hahaha ik zie jullie al staan met kleine Aimsie. Waaaaar past dat hoofd nou. Zou ze gewoon hebben lopen zoeken waar ze erdoor past denk je? of een toevalstreffer?

Sannie goed hoor 3x6 minuten hardlopen. Ik begin er niet aan. Maar ja ik ga op sommige momenten wel 10x achter elkaar de trap op en af (zie verhaal vanmiddag) dus dat geeft ook conditie neem ik aan.
Nou, stiekem nog veel geschreven hier!

Marloes:

Hmm, niet prettig dat je niet precies is wat er nu gaande is met jullie meis... hoe is ze verder als je ze ergens mee naartoe neemt? (opa en oma bijv.?)

Uitstapjes:

Leuk joh om zo mee te mogen met de kids! Veel plezier Ainne en Falcon!

Ainne:

Nahja zeg, dat voorspeld niet veel goeds voor over een jaar of 15

Nee, even serieus, best heel akelig dat jullie mupke geen angst kent... hopelijk is deze fase snel voorbij!

Schattig dat zingen!

Mainecoon:

Duim voor je dat je de baan hebt! Voor hoeveel dagen is het eigenlijk? En wanneer hoor je iets? (of heb ik daar overheen gelezen?)

Oef:

Pfff, pittig is dat he als ze besluiten allemaal aandacht te willen/huilen/moe zijn of gewoonweg vervelend?! Maar je hebt ze weer in het gareel zo te lezen

Zo'n lieve actie van Brian maakt dat je dat gevlieg en geren ook weer een stukje vergeet, vindt je niet?

Ben benieuwd voor wat voor speeltoestel jullie gaan.

Klets:

Gek? ik een gek?

Nahjazeg.

Erg lief trouwens van je meisje.. echt een smeltmoment dan he?

Flodder:

Ah, dan heb je het zelfde dan dat ik had!

(veel melk = boeren/winden/krampen) moet zeggen dat ik nu het idee heb dat het beter afgesteld is sinds een dag of 2... hij drinkt nu rustiger, laat niet meer zo veel en harde boeren.

Om de hoeveel uur drinkt Pepijn een voeding? A. zit overdag nog gewoon om de 3 uur...

Zindelijkheid:

Wat betreft 'dwingen' werkt hier averechts..

Als ik een paar keer op een dag tegen R. heb gezet dat poepen op het toilet moet en dat het niet netjes/fris is om dat in je broek te doen merk ik dat ze het die dag ophoudt en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Vandaag zei ze dat ze had gepoept en direct daarna 'Mama niet boos he?'

Ze pikt heel goed op dat het eigenlijk niet hoort en denkt dat het dan iets is waar ik 'boos' om kan worden, ondanks dat ik toch niet op een boze toon zeg dat het niet netjes is.... Sneu vind ik dat dan... Laat het dus nog even op zn beloop.

Zo, ff posten en dan kijken ofdat dr nog geboden is op mn advertentie

xx
Pepijn zit ook om de 3 uur. Als het aan hem ligt zelfs 2 a 2,5. Dat rek ik altijd. Of hij slaapt zo vast dat hij er veel langer tussen laat.

Ik ga vanacht en morgen ochtend proberen eerst de druk er af te kolven. Kijken of hij dan rustiger drinkt en sneller in slaap valt. Nu duurt dat zo'n half uur tot uur......

Denk dat als Pepijn een paar weken verder is hij het ook makkelijker kan behappen.
Hier precies hetzelfde.

Ik deed/doe niet kolven voor een voeding maar laat de melk wegstromen in een hydrofiel tijden het tsr.

Wat ik wel een keer heb gedaan op aanraden van de lacatiedeskundige en dat hier heel goed heeft geholpen is:

8:00 links gevoed

11:00 weer links aangelegd, rechts helemaal leeggekolft

14:00 rechts aangelegd

17:00 links

20:00 rechts

enz.

Ik merk nu al dat A. het beter kan verwerken al die melk, laat minder snel los tijdens een tsr en mn borsten worden soepeler.

Wordt allemaal makkelijker en fijner als ze wat ouder zijn maar het is wel fijn dat de tijd die ze daarvoor nodig hebben zo prettig mogelijk verloopt...

Hoe gaat het trouwens met je baarmoederontsteking? Nog last van?

xx
ja oef.. ik heb bewondering hoor, maar wel grappig dat het dan zo lief eindigt.. hier is de tv trouwens ideaal voor dat soort momenten. we hebben nu nick junior en dat is ideaal

ik zie jullie inderdaad al met het hoofd van aime door de spijlen duwen...
jahaa nick jr is inderdaad perfect voor dat soort momenten. En anders baby tv *mama kijk de hokey pokey*
Dank voor de tip !! Pepijn krijgt 1 borst per keer nu. K zal eens kijken......

Geen pijn meer hoor. Al sinds die kuur niet meer. Paardenmiddel. Denk dat ik de komende 3 jaar niet meer ziek word :-) (ff afkloppen). Maar conditioneel merk ik het wel. Ik was natuurlijk al op dag 3 en het ging zo de goede kant op. Je bent ineens erger dan terug bij af. Ben nu moeier dan tijdens mijn zwangerschap. Da's wel kut. Maar rustig aan doen en lekker veel buiten wandelen om conditie op te bouwen......
Fijn dat je geen pijn meer hebt het weer wordt geloof ik iig weer redelijk de rest van de week, prima om te wandelen.

En ik geef ook 1 borst per keer.

De lactatiedeskundige zei dat je dan ook minder last hebt van regeldagen, zodra je merkt dat je kindje echt niet genoeg heeft aan 1 borst dan heb je altijd nog de tweede die een even als toetje kunt geven zeg maar.

Voor nu nog niet vaak nodig gehad, meestal voed ik dus 1 borst per keer maar wel in meerdere keren aanleggen omdat ik hem tussendoor 1 of 2 keer de kans geef om te boeren.

Vandaag was hij ondanks langdurig drinken aan 1 kant en twee keer tussendoor laten boeren met het wegleggen in de box nog niet tevreden, toen dus wel ook de andere kant even aangeboden, daarna was het goed.

De voeding die daarop volgde weer begonnen met de 'toetjestiet'
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 26-05-2009 22:54
Reden: kleurtje
% gewijzigd
Even in het kort, want ik geloof niet dat ik veelk tijd ga krijgen van de kids om uitgebreid te reageren, ze zitten elkaar een beetje in de weg de laatste dagen...vooral Amber is erg goed in Justin dwars zitten...

Maar goed, ik herken in zoverre wat ze op het kdv zeggen dat Amber soms liever naar een groepje spelende kinderen gaat staan kijken dan dat ze mee doet, maar naar mijn idee vind ze het dan niet vervelend om niet mee te doen en gaat ze vaak later haar eigen gang wel weer. (ze spelen op deze leeftijd immers ook nog niet echt samen. Ze kan naar mijn idee juist best goed zelf spelen.

Ze kijkt altijd wel even de kat uit de boom en wordt vaak wel wat verlegen als een vreemde tegen haar praat. Maar bijvoorbeeld in een (binnen) speeltuin gaat ze heerlijk haar gang en hangt ze echt niet heel de tijd aan onze benen of zit stilletjes in een hoekje.

Ze zeiden ook wel dat als je haar aan tafel zet bij een activiteit dat ze ook wel mee doet, maar dat je niet echt van haar af kan lezen of ze het nou leuk vind of niet.

Ik heb alleen wel het idee dat ze zich op het kdv inderdaad nog steeds niet helemaal "thuis"voelt, ze gaat nog steeds verlegen naar binnen, de ene keer wel meer dan de andere, maar ik kreeg de indruk dat ze dan altijd wel lekker ging spelen. Ik hoor van H ook altijd dat ze meestal niet mee naar huis wil omdat ze dan nog zo lekker aan het rommelen is.

Ik maak me dus ook niet echt zorgen.

Gisteren toen H haar kwam halen zeiden ze trouwens dat ze het idee hadden dat ze 's ochtends het hele gesprek gevolgd en begrepen had!! Ze had heerlijk mee gespeeld!
Hee Marloes, even een reactie op jou. Als ik het zo lees lijkt het erop dat Amber zich gewoon lekkerder voelt om zelf te spelen dan met andere kindjes. Ze zal een beetje verlegen zijn en daarom misschien een einzelgangertje. Ik zou me er inderdaad geen zorgen over maken, maar haar een beetje stimuleren met andere kindjes samen te spelen. Misschien wordt ze wel hele grote vrienden met een crechegenootje of een buurtkindje als ze wat ouder is.

Oefie: Wel lief zeg hoe Brian tegen je deed. Lijkt wel alsof hij ineens snapte dat mama het even erg druk had.

Ik moet weer aan de slag!
Marloes, hoe vaak gaat ze eigenlijk naar de creche? gaat ze wel vaak genoeg, zeg maar? Kan me voorstellen dat het minder makkelijk is om met andere kindjes te spelen als je er maar weinig bent?

Maar het klinkt niet echt zorgelijk inderdaad.
Nurse; zo doe ik het idd ook. Je merkt snel genoeg of ie tevreden is of niet. En als ik hem niet laat boeren tussendoor dan laat ie zelf wel los om te ontluchten. Boeren en drinken gaat niet tegelijk :-) Al probeert hij het wel.

Heb vanacht de druk er af gekolft. Pffff gedoe. Hij dronk wel iets rustiger maar kwam om 2 uur en 5 uur. Beetje teveel van het goede. Sliep pas rond 6 uur weer (aan mijn tiet want in zijn mandje wilde hij niet en was mega onrustig en ik wilde nog even slapen) en was vergeten de wekker te zetten dus schrok half 8 gelukkig wakker. Maar dat vind ik ook niks zo. Veel te weinig slaap voor mij. Hmmmmmm.....

Oef; jaja, dat zijn de spitsuurtjes !!! Jeetje zeg en dan x2. Wel heeeeel lief van Brian !!!! Dat voelen ze dan toch weer goed aan die kindjes he ?!

Marloes; ik was idd ook benieuwd hoe vaak Amber gaat.

Bij ons is trouwens 2 dagen wel aanbevolen. Dat ook ivm het wennen.
Nurse; zo doe ik het idd ook. Je merkt snel genoeg of ie tevreden is of niet. En als ik hem niet laat boeren tussendoor dan laat ie zelf wel los om te ontluchten. Boeren en drinken gaat niet tegelijk :-) Al probeert hij het wel.

Heb vanacht de druk er af gekolft. Pffff gedoe. Hij dronk wel iets rustiger maar kwam om 2 uur en 5 uur. Beetje teveel van het goede. Sliep pas rond 6 uur weer (aan mijn tiet want in zijn mandje wilde hij niet en was mega onrustig en ik wilde nog even slapen) en was vergeten de wekker te zetten dus schrok half 8 gelukkig wakker. Maar dat vind ik ook niks zo. Veel te weinig slaap voor mij. Hmmmmmm.....

Oef; jaja, dat zijn de spitsuurtjes !!! Jeetje zeg en dan x2. Wel heeeeel lief van Brian !!!! Dat voelen ze dan toch weer goed aan die kindjes he ?!

Marloes; ik was idd ook benieuwd hoe vaak Amber gaat.

Bij ons is trouwens 2 dagen wel aanbevolen. Dat ook ivm het wennen.
Tksss, 2x gepost en ik kan het niet eens weg halen. Wat een gekut hier zeg !! Ik kan geen foto's plaatsen, geen smiley's of kleurtjes doen en dus ook mijn tekst niet meer wijzigen achteraf.

Vanmorgen wat meiden van de gym en zwemmen over de vloer gehad. Leuk leuk. We gaan ook in juni babymassage doen. Gezellie.

Nu lekker even niksen. Kids zijn op de opvang. Ik ga Timo straks halen en even langs de winkel. Dan is mijn dag voorbij :-) Heerlijk.

Floortje heeft wel van 19 uur tot 7.30 uur geslapen !! Dat wakker houden werkt dus wel. Ben benieuwd hoe `vrolijk' ze straks is :-)

Oja, moet de hond nog even uitlaten. Dat ga ik nu maar ff doen. Hier klets ik toch alleen maar tegen mezelf :-)
Amber gaat op dinsdag en donderdag van van 13:00 tot 17:30

Wat een gedoe he hier, kon vanmorgen eindelijk weer eens een kleurtje...
Marloes, ik heb, met tegenzin, dat wel, Firefox geinstalleerd als browser en sindsdien geen enkel probleem meer met 't forum. Behalve de traagheid dan, maar denk niet dat ze dat ooit gaan oplossen.

En met die paar uurtjes creche per week kan ik me nog beter voorstellen dat het wat lastiger is om aansluiting te vinden met andere kindertjes in de creche, zou me er dus zeker niet druk over maken.

Bij ons is het natuurlijk het andere uiterste, maar de meeste kinderen gaan hier fulltime en ik merk dat de klasjes (ze zitten allebei in een groepje van 8-10 kinderen) heel hecht zijn. Maar ja, ze zien elkaar elke dag natuurlijk, groeien samen op, maken dezelfde ontwikkelingen door (horizontale groepen).

Niet dat ik voor fulltime creche wil pleiten hoor, maar alleen maar om aan te geven dat ik denk dat Amber zich volkomen normaal gedraagt!
Leuk, babymassage, Flodder! Heb ik met Aimee ook gedaan, was zooo leuk en ze vond het heerlijk. Ik hoefde "de tas" maar tevoorschijn te halen en ze stak die stakepootjes van haar omhoog. Hoezo Pavlov?
hahaha
Yes, heb een lach op de foto !! K ga hem vanavond ff op hm knallen !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven