~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een weer vannacht he! Het bleef hier maar knallen en flitsen. De kinderen sliepen gelukkig overal doorheen.

Wat een weertje de afgelopen dagen. Zondag zijn we naar het strand geweest. Het waaide wel een beetje hard, maar de kinderen genoten volop. En wij ook.

Hier hebben we ook nog aan een bakfiets gedacht, maar zag het niet echt zitten om door al die smalle straatjes te fietsen. Ik heb nu een dubbel achterzitje en Tygo voorop. Als ik eenmaal fiets is het goed te doen, maar het opstarten vraagt veel behendigheid!

Hier ook nog niets van school gehoord. We wachten het rustig af.

Vannacht was Sofie voor het eerst droog!! Zo trots!!

Met pinksteren gaan we een weekendje weg met 20 man.9 kinderen. In 1 huis, ben benieuwd hoe het gaat. Wij hebben met zijn 5-en 1 slaapkamer. ppfffffff zal niet meevallen denk ik, maar we zien wel.

Beetje ego verhaal, maar heb weinig inspiratie.
Woh, gefeliciteerd Findi!! Leuk hoor!

Knappe meid die dame van je Tomaatje...! Super zeg.

Hier is het nog niet aan de orde. Overdag gaat het prima als Marit wakker is. Gistermiddag is ze naar bed gegaan (was haar even "kwijt") en toen ik haar wakker maakte was haar bed nat....

Op het CB waar ik was voor Lotje (die al haar kunsten vertoonde... en dingen deed waarvan de wijkvpk het nog niet had gezien de jaren dat zij werkte) nogmaals gesproken over het niet poepen van Marit op de WC. Zij zegt, volg Marit, het komt wel. Doet ze het nu in een luier prima, ze gaat het vanzelf op de WC doen. Nou daar gaan we dan maar vanuit! Heb zelf dit vertrouwen ook wel. Denk dat Lotje hier sneller in zal zijn dan Marit. Ze gaat het Marit zien doen en wil het dan ook!

Gisteren al veel spullen ingepakt. We gaan donderdag naar Frankrijk met zn 4-en. Heerlijk.

Een collega van vriendlief gaat ondertussen de vloer schuren en olieen. Dus ook beneden alles leeggehaald. Nu staan er alleen nog de spullen die naar de schuur gaan.

Knapt vast erg op!

Dapper hoor Tomaatje met zn 4-en op de fiets. Heb een heerlijke fiets alleen voor 2 personen meer dan genoeg. Heb je een moeder fiets? Qua stevigheid?

En nu werken! (en vriendlief feliciteren die jarig is vandaag en naar beneden komt en nu niet eens de felicitatie ziet!)
Dapper hoor Tomaatje met zn 4-en op de fiets. Heb een heerlijke fiets alleen voor 2 personen meer dan genoeg. Heb je een moeder fiets? Qua stevigheid?

Ik heb een gewone fiets en kan met mijn benen prima onder het voorzitje doortrappen.

Veel plezier in Frankrijk! We krijgen in ieder geval mooi weer als ik het nieuws moet geloven.
Ik heb weer eens een rustig dagje op mijn werk, mooi even de tijd om bij te lezen.

Vind je heel stoer hoor met drie kids op de fiets, Tomaatje! Moet er niet aan denken. En knappe dochters heb jij toch.

De eerste paar ritjes met de bakfiets waren wel onwennig hoor, had ook echt het idee dat ik ging omvallen, maar nu ga ik als de brandweer.

Lot, veel plezier in France ! Nog 3 weken en dan gaan wij ook heerlijk naar France. Helemaal zin in.

Charly, jij nog gefeliciteerd met je dochter. Leuke dag gehad ?

Findi, en haar trouwfeestjes, heb je ze allemaal al gehad ? Hoe gaat het met de baby van je vriendin ?

Uh...heb geloof ik niet zo veel te melden. Hoop dat deze werkweek er weer snel opzit, kunnen weer genieten van een weekend vol met zon, en op de bakfiets naar het strand, eens kijken of ik dat ga halen zonder volledig buiten adem te zijn.
Even een juffen-berichtje over school-wendagen....

Het kan ontzettend variëren per school of juli-kinderen wel of niet mogen komen wennen voor de vakantie en voor hoeveel dagen dat dan is. De ene school stuurt krap een maand vantevoren een brief, de andere laat het al maanden vooraf weten.

Dat de leerkracht niet weet dat er een kind komt, wil (helaas) ook nog wel eens voorkomen. Dat krijg je wanneer er meerdere personen betrokken zijn bij het regelen van de uitnodigingen. Niet netjes.... Je staat als leerkracht dan heel verbaasd te kijken als er ineens een kind en ouder voor je neus staan. Al je improvisatietalent moet dan ineens tevoorschijn komen om ouder en kind zich toch welkom te laten voelen ook al staat er nog helemaal niks voor ze klaar. Ook niet prettig voor de leerkracht dus (ik ken het gevoel...).

Wij hebben voor Jurre ook nog niks gehoord. Denk dat ik medio/ eind juni even ga bellen als ik dan nog steeds niks weet.

Wij zijn afgelopen Hemelvaartsweekend gaan kamperen met de kids. Héél spannend, maar gelukkig ontzettend goed bevallen. Relaxed was het niet, maar wel érg leuk!

En wat fietsen betreft: wij hebben een (duo)fietskar: bevalt erg goed! En Tomaatje: respect hoor, drie kids op een niet uitgebouwde fiets.... poehee...
Inmiddels is Suzanne 4 jaar. Gisteren was ze jarig en vandaag viert ze het.

Jammer dat geen van jullie eraan gedacht heeft.
Gefeliciteerd Truusje. En wat hebben jullie prachtig weer voor een feestje. Hopelijk is je meisje vandaag het stralende middelpunt.
Schaam schaam, maar trek het je niet persoonlijk aan. Van de week de verjaardag van mijn beste vriendin vergeten (en nog velen anderen!)

Alsnog Super gefeliciteerd en succes met de 1e schooldag! Leuk leuk!
Mmm dat is niet fraai van ons.....

Hopelijk hebben jullie wel een fijne dag gehad. Met mooi weer, heel veeel kadootjes, heerlijke taart en stralende kids!

Gisteren terug gekomen uit Frankrijk. 3 heerlijke dagen gehad. Echt genoten met zn 4-en. Fijn om te merken dat we het daar ook met ons gezinnetje gezellig kunnen hebben.

Helaas was Lotje (weer) ziek van de kiezen die doorkwamen, net als de vorige keer. Zij heeft veel gejammerd 3 dagen. Gelukkig was het zaterdagavond over en zagen we een totaal ander meisje dan de dagen ervoor.

Onze houtenvloer is in de tussentijd gepolijst, gerookt (om hem donkerder te maken) en geolied. Hele huiskamer dus leeg bij aankomst en veeeeel stof overal in huis. Maar goed daar had ik me op ingesteld dus de komende dagen weet ik wat ik te doen heb 's avonds...soppen!!

TIs wel erg opgeknapt en mooi geworden dus dat maakt veel goed!

En nu werken!
Nog gefeliciteerd met Suzanne! De eerste die 4 jaar is geworden!!

Wij zijn gisteravond terug gekomen van een lang weekend pinksteren. En wat een heerlijk weer hebben we gehad zeg! 14 volwassenen en 9 kinderen in 1 huis. Het was echt gezellig en goed verlopen.

Zaterdag gingen we zwemmen met zijn allen, maar omdat Nikki afgelopen woensdag is gevallen, mocht haar wond niet nat worden. ( gevallen op een hard randje met haar hoofd. Met lijm dichtgeplakt! )

Ze heeft toch even gezwommen en hield het zelf goed in de gaten hihihi. De zwaluwstaartjes zitten er nog steeds op en laten maar niet los, dus het zal nu onderhand wel dicht zitten denk ik zo.

Achter ons huis is morgen circus. Een grote tent zijn ze aan het opzetten en de kamelen en geiten staan te grazen in het gras. Nikki en Sofie vinden het geweldig. Jammer genoeg geen olifanten of paarden etc. De circus kinderen komen geregeld even buurten in de tuin. Ze spreken duits, dus een leuk gezicht hoe ze toch communiceren met elkaar.

Hier verder alles goed. We gaan zo op kraambezoek bij vrienden van ons. Ze ligt nog in het ziekenhuis in amsterdam, dus een aardig stukje rijden voor ons. ( keizersnede ) Maar we willen kleine Britt natuurlijk wel zien!

Zaterdag beginnen hier de clubkampioenschappen van de tennis. Ik doe samen met mijn zus mee. We zitten in een poultje, dus kunnen in ieder geval 3 potjes tennissen. beetje hoog ingedeeld. 3,4,5,6 Voor degenen die het niets zegt. Hoog dus hihihi

geniet nog even van het mooie weer, want morgen schijnt het over te zijn.
Gefeliciteerd met haar eerste echte schooldag vandaag, Truusje!!

(pff, ben ik daar gelukkig wel nog op tijd mee ***schaam***)
Suzanne heeft een top verjaardag gehad. Veel gehad, een vtech prinsessen laptop, dora spullen, my little pony spulletjes, rugzak ,schoolspulletjes, radio cd/speler. Te veel om op te noemen.

Inmiddels staat de radio cd/speler 's avonds aan en valt ze in slaap met K3. Ook met de laptop vermaakt ze zich uitstekend.

De eerste schooldag is donderdag.

Vandaag bij het cb geweest voor de DKTP prik. Tevens ogentest gehad. Die ging goed. Eerst kreeg de pop een prik en pleister daarna Suzanne.

Inmiddels is ze 107cm (iets boven het gemiddelde) en weegt 20.9kg. Hier vielen ze over , dit is té zwaar. Volgend jaar terug komen om het gewicht te controleren.

Wordt er niet goed van hoor, altijd en eeuwig het gezeur over haar gewicht. Zelf vind ik het echt meevallen hoor. Oke ze is stevig maar al een stuk minder dan 2 jaar geleden.

Heb het gelaten over me heen laten komen en alleen maar ja en amen gezegd. Wacht wel op de oproep die volgend jaar komt. Dan zien we wel weer verder.

Dacht even van het CB af te zijn en over te gaan naar de schoolarts. Maar helaas, het CB blijft nog voor een jaar.

Hoe zwaar zijn jullie kids!!!!
Bikkel is 19,8 kg bij 102 cm. Ik zie het probleem geloof ik niet zo. Bikkel zat iets boven het gemiddelde, maar was verder prima zo.
Spannened Truusje, nog 1 dagje...

Marit woog 17 kg en was 105 cm. Weet niet hoe het precies zit met verhoudingen maar als je je erzelf bewust van bent wat Suzanne eet, beweegt etc dan is het toch goed.

Ik heb het nog nooit over voedingen, lengte en gewicht gehad op het CB. Is geen onderwerp van gespek. Wel van krijgt ze nog BV of zo maar niet dieper.

Fijn dat alles goed is gegaan Tomaatje! Lekker geslapen met zn allen op de kamer?

In Frankrijk slapen Marit en Lotje ook op 1 kamer. Als Lotje nog niet in slaap is al Marit gaat dan is het vaak keten... houdt Lotje Marit soms echt wakker...Tja het is echt een boeffie.

Leuk de clubkampioenschappen. Tennis niet meer, wil het wel weer gaan doen maar dan hier in het dorp. Samen met een vriendin maar die moet eerst bevallen. Het wordt dus wel volgend seizoen.

Alleen zo hoog als jullie.... ben een braaf 8tje!

Succes.

Voor mij zijn de voorbereidingen in volle gang voor het Open Toernooi. Begint de 15e. Vanavond loten en plaatsen en poultjes/lijsten maken.

Voor de 9e keer alweer. Volgend jaar lustrum. Dan is het ook mijn laatste keer. Ik tennis nl niet meer bij de vereniging (gestopt na Lotje).

Vrijdag op mijn werk een vollybalavond. Ben benieuwd is ook al lang geleden dat ik dat heb gedaan. Wel gezellig met collega's. Wordt georganiseerd door de Stichting dus het is met alle voorzieningen (en meer dan 1000 man personeel). Maar niet iedereen doet mee

Gisteren hing er een briefje dat er een leidster van de creche zwanger is. Leuk hoor.

Volgens Marit krijgt ze een meisje...
oi oi oi, shame on me ! Inderdaad vergeten, Truusje, maar nog van Harte Gefeliciteerd met je meisje. Goed om te lezen dat jullie een leuke dag hebben gehad.

Het gewicht bij het CB is bij ons ook altijd een ding. Amelie is klein 98 cms en weegt 16,5 kgs. Haar gewicht zit op het randje van overgewicht. Nu is ze altijd zo geweest, maar let er wel op dat ze genoeg beweegt etc.

Wat sportief hier allemaal. Na de verhuizing heb ik mijn sport carriere ingeruild voor een bankhang avond. Misschien binnenkort een roeitrainer kopen, kan ik tenmiste thuis aan de slag.

Jetz an die Arbeit ! Tjuuuusie !
quote:Lot33 schreef op 03 juni 2009 @ 06:46:

Ik heb het nog nooit over voedingen, lengte en gewicht gehad op het CB. Is geen onderwerp van gespek. Wel van krijgt ze nog BV of zo maar niet dieper.

Je geeft Marit toch nog wel borstvoeding hè?!
Zooo, daar ben ik weer.

Ivm het weer zijn we eerder teruggekomen dan gepland (woensdagavond laat al).

Qua weer wel een hele gekke vakantie gehad: eerste paar dagen enorm heet: tegen de 40 graden (dat hoeft nou ook weer niet...)

Daarna werd het wisselvallig met vanaf zondag allleen maar regen, echt het is niet meer droog geweest en met temperaturen van 12 graden n ou niet echt aangenaam....

De boel maar ingepakt en nog even een dagje disneyland Parijs gedaan, je moet toch wat om het nog een beetje leuk af te sluiten, toch?

De reis vond ik wel een hele beproeving zo met 2 kleine kids 2 dagen rijden. Van mij hoeft dat volgend jaar niet meer (manlief denkt er anders over).

F. wilde de hele vakantie bijna niet drinken, gisteren nog mee naar de huisarts geweest want bijna geen plasluiers meer.

Niets aan de hand: waarschijnlijk gedrag !!??? Nu al?????? Ze is net 1!!

Gaat nog wat worden.

Voordat het allemaal wel heel negatief klinkt: we hebben wel een leuke vakantie gehad hoor!

Voor de statistieken: T. is 1 meter 2cm en weegt 15,1 kilo.

Werd niets over gezegd.
Fijn dat jullie toch een leuke vakantie hebben gehad Charly!!

En naar het buitenland rijden zie ik ook niet zitten, dus gezellig naar brabant over 2 weken!

Ik moet pas 8 juli naar het cb met Nikki en Sofie.

Ik heb haar zelf maar even gemeten en gewogen. 102cm en 13,7 kilo. Sofie is 94cm en 14,5 kilo. En Tygo 76 cm en 9,5 kilo. Ze krijgen toch echt hezelfde te eten hoor! Nikki gaat alleen 6 keer per dag een grote boodschap doen op de wc.

Nog even en ze zijn alledrie even groot!!

Geniet van de zon vandaag !
Snap niet waarom ze hier bij het CB zo moeilijk doen.

Szuanne haar eerste schooldag is heel goed gegaan. Ze kon goed meekomen met de groep en had al genoeg praatjes. Ook heeft ze overal aan meegedaan.

Bij het ophalen kwam ze al rennend naar me toe met de vraag wanneer ga ik weer naar school.

De kleine meid van mijn zus (vandaag jarig en is 1 jaar geworden) heeft waarschijnlijk pinda allergie. Dit kan pas met 4 jaar getest worden.

Van de week kreeg de kleine meid een boterham met pindakaas op het kdv en dat ging niet helemaal goed. De lippen begonnen te zwellen en ook adamhalen ging lastig. Het kdv is naar de eerste hulp geweest. Ondertussen werd mijn zus gebeld, en die raakte een beetje in paniek. Samen met vriendlief zijn ze ook naar de eerste hulp gegaan.

Nu moet ze medicatie bij zich hebben voor het geval het nog een keer gebeurd.
Hier moeten we 9 juni naar het cb, dus dan horen jullie de score

Ook Minime al voorbereid op de prik, maar hij heeft al gezegd dat hij gaat huilen omdat het pijn zal doen. Nah dat geeft niks!

Minime2 is sinds afgelopen woensdag 1+. Een helse verjaardag: veel te druk, veel te veel kado's, veel te weinig tijd om met iedereen te kletsen en een beetje emo, want ik heb geen baby meer!!! Minime zijn verjaardag vier ik in 2en:'s ochtends de familie en 's middags de vrienden, 's ochtends taart en koffie, 's middags wijn bier fris en chips.

Ook de juf gesproken en ze komt de 12e langs voor een gesprekje en Minime mag de 24e even een ochtendje komen spelen. Helemaal leuk!

Het is wat hè Charly dat gedrag van 1 jarigen! Hier kan het boefje er ook wat van. Soms drinkt hij een halve liter melk, soms een hele dag maar een beetje. ook met brood, op kdv eet hij 2 boterhammen en thuis niet eens 1.

O Madootje voor ik het vergeet : Een hele fijne dag morgen met Bink zijn 2de verjaardag. Dat hij maar heel erg verwend mag worden!

Vanochtend naar het zomerfeest op het kdv geweest. Erg leuk en super georganiseerd weer. Veel spelletjes gedaan en alle ouders eens gezien die bij de kindjes horen.

Sams hoe is het eigenlijk met de baan van je man? Heeft hij al iets en zijn jullie al helemaal gesettled in jullie nieuwe huis?
o Findi, nog gefeliciteerd met minime 2!! Ja, die verjaardagen het is wat. Veel te druk, veel te veel in de weer en zelf genieten van het jarige ventje ho maar! Als Nikki 4 jaar is is het het laatste jaar voor de vrienden! Dan mag ze zelf haar klasgenootjes uitnodigen.

Alvast een fijne dag voor morgen Madootje!! Hopelijk kan jij wel van je kleine grote vent zijn verjaardag genieten!!

slaap ze!
Truusje fijn dat de eerste dag van je kleine meid zo goed ging.

Gefeliciteerd nog Findi met je niet meer baby

en madootje alvast gefeliciteerd een fijna dag gewenst.

Tomaatje wat is nikki toch een ukkie, ze wordt gewoon keihard ingehaald door zus en broer hihi

Ik weet niet meer hoeveel hidde weegt maar ik vind het goed hij ziet er gezond uit. Truusje als je zelf niet onbezorgd bent en vind dat het lekker gaat dan je zeker niet gek laten maken.

Hidde zit nog steeds onder die verdomde waterwratjes, zoooo rotgezicht. Gelukkig jeuken ze niet meer zo, heb ik het idee.

Wel wordt zijn eczeem volgens mij erger, weet nog niet wat ik daar mee ga doen. (wil geen hormoonzalf)

Kleine meid wordt alsmaar groter. Ze is super tevreden en lacht eigenlijk alleen maar, huilen is echt een uitzondering!
Barrel, je kunt eens proberen met Sudocreme te smeren. Dat werkte bij Stijn als een tierelier bij zijn eczeem. Terwijl de hormoonzalf en de Calendula bijna niks deden. Inmiddels lijkt hij er trouwens helemaal overheen te zijn gegroeid, jihaa!

Weet niet hoe Jurre zit met zijn lengte en gewicht. Zal hem binnenkort eens meten... Hij is wel aan de stevige kant(vooral een groot hoofd :-) ), maar niet extreem. Maak me in ieder geval geen zorgen
-
anoniem_38495 wijzigde dit bericht op 07-06-2009 11:26
Reden: dubbel gepost
% gewijzigd
quote:barrel1 schreef op 06 juni 2009 @ 22:52:

Hidde zit nog steeds onder die verdomde waterwratjes, zoooo rotgezicht. Gelukkig jeuken ze niet meer zo, heb ik het idee.

Wel wordt zijn eczeem volgens mij erger, weet nog niet wat ik daar mee ga doen. (wil geen hormoonzalf)

Minime heeft ze ook nog steeds, met daaronder ook eczeem. Ik smeer soms hormoonzalf tegen de jeuk en dan zie ik dat de huid rustiger wordt, maar de wratjes iets actiever. Sudocreme droogt toch juist meer uit? Ik zit te denken om de wratjes weg te laten stippen.

Madootje is je ventje lekker verwend? Gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven