~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is lastig Charly! Kun je nog iets met je werk regelen? Iets eerder stoppen? Of misschien dalijk de moeders van andere kindjes?

Wat mij nou weer gebeurt is! Mijn hele waslijn leeggeroofd! En op klaarlichte dag! Ze hebben nog een goede smaak ook, want we hadden een bruiloft (de een na laatste) vrijdag, dus vriend zijn pak hing te luchten met blouse, mijn bloedmooie STQ jurk en zijn Gstar spijkerbroek. De kleertjes van de kids hingen er gewoon nog. Na ja zeg. Volgens mijn moeder is dit verzekerd, morgen maar even bellen, ik heb alle bonnetjes nog. Tsss ik kan er nog steeds niet over uit, waarom kan nou niemand van iemand anders zijn spullen afblijven. En nu moet ik ook nog opnieuw gaan shoppen voor de laatste bruiloft...

Vaderdag was wel erg leuk. Mooi gecustomized bierflesje gehad met Minime zijn foto en een droppotje van Minime2 (en te kleine slippers, maar die ga ik ruilen voor ze ;)
Findi: Wat aso zeg, om je was van de lijn te stelen. De dief heeft zeker een goede smaak. STQ heeft hele mooi kleding. Heb ook wat van dat merk in de kast hangen.

Echt zonde.

Manlief heeft een zelfgemaakt fotolijste en een flessenopener gekregen.

Ook de familie dag was gezellig, alleen tijdens het eten even een flink bui, niet zo erg, we aten binnen.
Halllloooo!! Zit iedereen nog op t strand?

Ik ben vandaag heerlijk met Minime naar het strand geweest. Lekker samen. Het was echt super. Vooral de zee was geweldig. Ik heb hem zelf een ijsje laten halen, komt hij terug met een Magnum!! hahahaha, ik had dat in zijn geval natuurlijk ook gedaan...
Het kind heeft smaak Findi.
Findi, wat belachelijk, asociaal, klote, bizar etc etc etc

Je hebt toch ook een stelletje mongolen rondlopen he?!

Fijn dat het iig wel verzekerd is. Ken het merk niet maar geloof je maar op je woord

Charly balen zeg dat er nog steeds geen bso plaatsen zijn. Hoor je ook zovaak dat mensen geen opvangplaats kunnen vinden. Hoop voor je dat het nog wel gaat lukken, levert anders veel te veel stres op. Heb je een plan B?

Morgen gaat hidde voor het eerst op vakantie met opa en oma naar Terschelling :(

Ja hartstikke leuk voor hem en hun maar mama is helemaal in de war!! 5 dagen moet ik hem missen, heb er gewoon buikpijn van. Stom he? Normaal moet je toch blij zijn in een paar peutervrije dagen, maar ik vind het helemaal niets.

KOmt mss ook doordat hij nu zo vaak bij me is, ach weet het niet ben gewoon een grote moederkloek

Merle is echt een super lieve baby, drinkt goed, slaapt super, lacht heeeeeel veel en huilt heeeeeel weinig

Mag dus niet klagen.

Maandag weer naar NL voor het cb. Ben benieuwd wat de weegschaal aangeeft maar ik denk genoeg als ik naar haar spekkies kijk.

Geef nog steeds 100% BV en dat gaat nog super. Wil het iig 6 mnd doen (gaat makkelijk lukken)

He tomaatje hoe is het met je jongste dame kan ze al een staartje maken
Charly, balen dat er geen plek is, heb je al iets anders bedacht zoals Barrel ook al vroeg plan B??

Ook hier is het heel druk voor de bso, net als bij jullie veel kinderen en weinig plaats. Suzanne heeft ook geen plaats bij de bso die een contract heeft met de school.

Dit jaar is de kdv uitgebreid met een bso en daar kan Suzanne terecht. Echter hebben hun geen contract met de school waardoor wij gedwongen worden om ons kind zelf naar de bso te brengen.

Gelukkig heb ik de mogelijk om haar zelf weg te brengen.

Bij de bso die wel een contract heeft met de school staat ze op de wachtlijst. Maar ja, hoe lang de wachtlijst is kunnen (of willen ) ze niet vertellen. Het enige wat ze zeggen is dat het voor komend schooljaar vol zit.

Afgelopen donderdag de laatste wendag op school. Suzanne was een beetje verdrietig, ze vind het zo leuk dat ze er vaker heen wil. Uitgelegd dat de vakantie begonnen is en dat ze na de vakantie hele dagen mag. Nou ze sprong zowat een gat in de lucht.

Kreeg een reclame folder van campina mee, over schoolmelk.

Doorgelezen en aangemeld. Op de school is het verplicht overblijven en dan is het wel lekker om een koud bekertje / pakje melk te drinken.

Zo wat een weertje toch weer. Smeer de kids goed in, die verkleuren zo snel.

De planning is om maandag naar de dierentuin te gaan. Waarschijnlijk moet manlief maandag werken, dat is nog niet helemaal bekend.

Barrel: Hoe is het zonder Hidde en hoe vaak heb je al naar je ouders gebeld?? Ik kan het ook niet goed hoor, heb er ook slapeloze nachten en moet altijd bellen om zeker te zijn dat het goed gaat.
En truusje nog naar de dierentuin geweest?
Hallo, even inloggen op mijn werk...

PC is voor reparatie de deur uit.

Jeetje wat hebben wij een k#*%e week achter de rug: F. is heel ziek geweest zonder dat we er achter zijn gekomen wat er nou aan de hand was. Meerdere keren helemaal onderzocht ook door een kinderarts, waarschijnlijk achteraf toch een " gewoon" virusje, maar op het moment dat ze zo ziek is kan je alleen maar hele nare dingen in je hoofd halen.

Ze had lang koorts wen werd steeds suffer,ontzettend veel slapen, koorts was niet te verklaren (controles KNO gebied geen bijzonderheden, bloed kwam niet s uit)

Toen ze eindelijk koortsvrij was kreeg ze ineens een ondertemp.

Vond ik heel eng!

Uiteindelijk toch vlekjes gekregen en toen knapte ze ook weer op gelukkig.

Nu weer naar de creche.

Manlief heeft vorige week slechtnieuwsgesprek gehad op kantoor: ook in het notariaat heeft de kredietcrisis keihard toegeslagen, hij moet vrezen voor zijn baan

Hij wordt er gewoon depressief van: heeft altijd zo keihard gewerkt, veel meer uren gedraaid dan moest, grote contracten (en dus heel veel geld) voor de bazen binnengehaald en dan dit.

Jemig, wij hadden gedacht dat dit onze deur wel voorbij zou gaan.

Hij is nu druk vacatures aan het bekijken. We hopen er maar het beste van.....

Sorry voor dit egobericht (zit een beetje hoog)
Geeft niks hoor Charly, zo'n egobericht. Dit is ook echt niet leuk. Je meisje zo ziek zonder dat je weet waarom en dan ook nog onzekerheid over het werk van je man.
Charly een heeeeeeeeele dikke voor jou! wat een kl*t* gebeurtenis en nieuws zeg bah!

Hier een moeder vol met moedergevoelens (*lees: resterende zw. hormonen ) en compleet in de war over het feit dat kindlief weg is. Heeft het kind nog geeneens tijd om aan de telefoon te komen!!! Hij heeft het zo naar zijn zin. Ben benieuwd of ik hem morgen nog wel meekrijg?

Ben erg blij hoor dat hij zo geniet en natuurlijk mijn schoonouders van hem (althans neem ik aan )

Vandaag met de kleine meid naar het cb geweest.

Ze is alweer 63 cm en 6835 gr. Pffff gaat zooooo snel.
Jeetje charly, das kl*te. Ik hoor van zoveel mensen dat ze dan uiteindelijk toch in dat schuitje terecht komen. Hopelijk vindt hij snel een andere baan. Of is het alsnog niet nodig.

Kleine meisjes worden groot he Barrel!! Bijna staartjes tijd??

Even kijken, wie is er bijna jarig? Ines. Ben benieuwd hoe het met groenoogje is trouwens. Wie weet leest ze zo af en toe toch nog eens mee en laat ze het even weten.

Wij hebben een geweldige vakantie achter de rug. Super mooi weer, dus lekker in de zon gezeten en gezwommen in het meer.

Nikki is daar alleen erg hard gevallen met haar fiets.

Ze had alleen haar zwembroek aan, dus buik, kin, knieen, hoofd vingers, alles lag open. De korsten zijn al aardig weggetrokken en zonder kleren fietsen zal ze ook niet meer zo snel doen. "kijk eens mama, ik kan al zonder handen!!! " Helemaal gek!!! Ze legt ook zo af en toe haar benen over het stuur heen, kan zo het circus in. Helemaal van lotje getikt die meid.

Donderdag mag ze even op school kijken. Ze slaapt de laatste dagen erg slecht. Dus hoog tijd om eens een kijkje te nemen waar ze na de vakantie naar toe mag. Wie weet stelt het haar gerust. Hopelijk!!

Volgende week donderdag met de meiden naar het cb.

Nikki krijgt haar prik dan ook. Laat ik maar niets zeggen, anders schiet ze weer in de stress. Kwa gewicht schiet het niet echt op. Gisteravond ook weer overgegeven, dus toch nog maar eens wat alternatiefs opzoeken. Ze poept ook zoveel en vaak. 6 keer per dag met gemak. Dat zullen heel wat vieze onderbroeken worden als ze zelf haar billen moet afvegen op school.

Geniet allemaal van de zon!!
Findi: We zijn nog naar de dierentuin geweest. Het was rustig en de kids vonden het heel leuk. Mellanie heeft veel gelopen en Suzanne veel gezeten. Mellanie blijft maar schreeuwen en wijzen naar van alles wat ze ziet.

Barrel: Weer helemaal happy nu je gezin weer compleet is. Was Hidde blij je weer te zien en ging hij makkelijk met je mee??

Wat groeit je kleine meid hard zeg. Ukkie's worden groot.

Charly: Is er al meer duidelijkheid wat betreft het werk van je man. Erg vervelend hoor, hoop dat hij snel wat anders vind.

Fietsen vind Suzanne helemaal leuk. Ze fietst nog met zijwieltjes maar die moeten er nu vanaf van haar. Manlief heeft de zijwieltjes wat hoger gezet, en nu durft ze niet meer te fietsen (bang om te vallen). En toch blijft ze erbij dat ze goed kan fietsen en zonder zijwieltjes wil. Om gek van te worden.

Charly: Krijg helemaal de kriebels van de valparty van Nikki. Wat moet dat een pijn gedaan hebben. Knuffel voor Nikki.

Succes volgende week bij het CB.
Hoi meiden,

Jep, ik lees nog regelmatig mee. Kan het niet laten

En nee, geen tweede in de maak Ja, ben net 40 geworden en was eigenlijk heel erg leuk want had besloten er een superfeest van te maken.

Met Ines gaat het super! Volgende week is ze al 4! het gaat zo snel! En ze is al drie keer gaan wennen op school. Wat vond ze dat leuk. Ines gaat naar een Montessorischool hier in de buurt. Ze kent daar al wat kinderen van de creche en hier in de buurt. Ines kletst ook heel wat af. Haar lievelingszin is momenteel: Kan gebeuren.

Barrel, super dat je een schatje van een meisje hebt! En de naam vind ik ook zo mooi!

Het gaat verder goed, maar de laatste weken is het wel waanzinnig druk op school, een heleboel dingen die nog op het laatste moment gedaan moeten worden, grrrr Volgend schooljaar ga ik trouwens 3 dagen ipv 2 dagen op vmbo werken. Dat vind ik zo superleuk: 12 uur Nederlands, 2 uur biologie, 4 uur aardrijkskunde, 2 uur loopbaanoriëntatie en 1 mentoruur. Krijg de 3e klas als mentorklas. Allemaal jongens, maar wel leuke jongens en de meeste van hen torenen boven mij uit

Ines zou eigenlijk op 9 juli naar het cb moeten, maar dat heb ik verzet. Want zeg nou zelf, prikken krijgen op je verjaardag lijkt me ook niks.

En ook nog wat minder leuk nieuws: manlief heeft per 1 aug geen werk meer. Contract is niet verlengd. Dus weer solliciteren, zucht en weer spanning. Maar heb begrepen dat een paar van jullie dat ook hebben. Bah, is ook niet leuk zeg.

Maar ik ga zo

greetz groenoogje
staartjes?? Merle gaat gewoon Lizzy achterna

Groenoogje, hallloooooooooooo

wat leuk dat je nog laat weten hoe het gaat!!!

ALvast gefeliciteerd met je meisje

hou het nu ff kort, morgen weer.

trusten.
Groenoogje, wat leuk om van je te horen. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk alvast gefeliciteerd met je meisje.

Wat vervelend zeg dat je man nu weer zonder werk komt te zitten. Hopelijk komt er snel iets anders voor hem.
Inmiddels heb ik vakantie. Straks naar een verjaardag, vanavond auto inpakken en morgen lekker een weekje weg naar België.

We hebben er zin in. Suzanne is er druk mee bezig en komt steeds met andere dingen aanzetten die mee moeten.

Zelfs de wieg voor de pop moet mee, de pop mag toch echt niet bij haar in bed, die moet in de wieg dus mee. Na wat uitleg mag de wieg thuisblijven zo blijven we onderhandelen over wat er wel en niet mee mag.
Even snel bijgelezen. Wat leuk Groenoogje, dat je even laat weten hoe met jullie gaat. Je hoort er wat mij betreft nog steeds bij hoor!

Hier een rennende en vliegende Ernie. Stijn weet ons nog steeds aardig bezig te houden. Tis een ongelofelijke dondersteen, maar tegelijkertijd ook heel erg om op te vreten. Een héle foute combi...! Met dat warme weer van de afgelopen week zijn we lekker veel buiten geweest. Het is daardoor wel een lichtelijke chaos in huis, maar dat hoop ik komende week (wanneer het weer snertweer is...blegh) weer in te halen.

Onze NSO is gelukkig nu rond. Maakte me er een beetje zorgen over, maar tis gelukt. Ernieman gaat 1 middag per week vrij nemen (had een beetje boel vakantiedagen opgespaard, dus dat moet voor een jaartje wel gaan lukken) en dan nog 2 dagen NSO. Ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen wanneer Jurre op school zit...

Findi, een hele dikke knuffel voor jullie. Fijn dat F weer beter is, maar wat zullen jullie je zorgen gemaakt hebben. En dan nu dit nieuws voor manlief, bah... Ook voor alle anderen die hun baan kwijt zijn of in spanning zitten voor het al dan niet behouden van hun baan: een dikke knuf!

Nog een weekje werken en dan zit het schooljaar er hier weer op. Kunnen we eens gaan nadenken over onze vakantiebestemming. Waarschijnlijk wordt dat pas 1 of 2 dagen voor vertrek definitief beslist, dus het blijft voorlopig nog een verrassing.

Truusje, alvast een goede reis gewenst! En voor alle jarigen die ik al vergeten ben en die ik nog ga vergeten: alsnog/alvast van harte gefeliciteerd!!!
Wat is het stil hier.....

Hai Groenoogje, leuk dat je er weer even bent.

Heel veel plezier morgen met Ines' verjaardag!

En sterkte met je man.

Charlyman is druk aan t solliciteren, gelukkig zijn er nog vacatures. Niet in het notariaat, maar wel functies die overeenkomen met het werk wat hij nu doet.

Heeft al 1 reactie voor een gesprek. Zegt nog niets, maar het is iig een beetje hoopgevend.

Mijn stressniveau is inmiddels tot aan t plafond gestegen.

Ik voel me zo'n waardeloze moeder: ik kan werkelijk niets meer verdragen van mn T. En die reageert daar natuurlijk weer extra vervelend op (welkom vicieuze cirkel ).

Elke avond neem ik me weer voor: morgen ga ik niet boos worden en heb ik weer meer geduld, helaas......

Ik doe mijn best, maar het voelt zo k***e
Oh ja, wat betreft staartjes: mijn kleine meid heeft al 2 echte paardestaartjes! Haha
Dag allemaal,

He Charly, wat een vervelende situatie zeg, het is zo herkenbaar. Geen werk, de druk wordt opgevoerd, 2 kids op je heen en maar doorgaan. Let je wel een beetje op zelf, wel op tijd aan de bel trekken als het niet meer gaat he !!

Ik wens hier ook de jarigen een fijne verjaardag toe, ga het vast vergeten, dus bij deze....

Groenoogje, leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat.

Findi, wat een verhaal zeg, kleren van de waslijn gestolen, inderdaad wat een debielen bestaan er toch.

Wij zijn inmiddels al weer ruim een week terug van 10 dagen Frankrijk. Het was best lekker, alleen nooit meer met deze vrienden op vakantie, en nooooooit meer in de auto met 2 kids naar zuid Frankrijk, wat een hel, zo wel heen als terug, was geen pretje. Daarbij werden allebei de kinderen ziek. Thibault had een zware verkoudheid + koorts te pakken, en Amélie kreeg blaasontsteking. Tevens heeft Amélie haar eeuwige 'alles-zit-te-strak' trauma weer terug, waardoor kleren, autoriem, hoeden, petten en jassen etc niet goed zitten, en mevrouw een woede aanval krijgt van hier tot sint-juttemis......

De lokatie was top hoor, maar ik had meer toch meer ingesteld op wat rust aan mijn hoofd. De eerste 4 dagen hebben geen oog dicht gedaan vanwege de kids, en nadat we hiervan bij waren gekomen, irriteerde we zo aan onze vrienden (en zijn ws ook aan ons) dat we weer naar huis wilde. Hahaha....

Deze vrienden hebben nog geen kinderen (over 3 mnd wel), en zijn zo gewend aan met z'n 2 zijn, dat ze niet echt rekening hielden met ons en het ritme van de kids. Nou ja goed, ook weer van geleerd.

Hopelijk kunnen we onze vakantie in december naar Thailand doorzetten, hebben we tenminste iets om naar uit te kijken.

Met vriendlief schiet het ook niet echt op met een baan, dus hij gaat volgende week in overleg met het uwv toch iets voor zich zelf beginnen. Wijn/spijs/schilderwerk ! Leuke combi he ?

Als er maar meer poen binnenkomt dan via het uwv.

Onder tussen maken we ons best zorgen om Amélie met haar buien, het ging een tijdje goed, maar nu is ze echt af en toe om achter het behang te plakken. Nu heb ik haar zondag toegesproken, waarbij ik zelf in huilen uitbarstte, en nu lijkt ze de laatste 2 dagen toch weer wat rustiger te zijn. We zijn toch ook beetje bang dat ze tegen het super intelligente aanzit, waardoor ze af en toe zelf niet meer weet hoe ze hier mee moet omgaan. Ik hoop het zo niet, maar daar zullen wel snel genoeg achter komen als ze naar groep 1 gaat. En zo hebben we allemaal onze troubles, he ?

Zo ik geloof dat ik vriendlief wakker ga schudden anders slaapt die weer niet vannacht. En dat gaat deze mama nog even op zoek naar een Iphone en dan naar bed!!

Trusten !
Oh sams, wat herkenbaar!

Heb je een reden om te vermoeden dat Amelie hoog begaafd is?

Die buien die jij omschrijft lijken zo op de buien vanT.

Jammer dat je vakantie zo is verlopen, stel je je van tevoren toch iets anders van voor. Hopelijk is de vriendschap niet voor altijd naar de kloten.

Over een paar maand zullen zij ook begrijpen hoe het is met een kind (kan je toch echt niets bij voorstellen wanneer je ze nog niet zelf hebt...)

Oh ja wij hebben ook nog wel leuk nieuws: Vorige week is ons neefje geboren!!

3 weekjes te vroeg, maar wat een mooi manneke! smelt

Wat is het dan weer allemaal klein he?
Wat jammer dat jullie vakantie tegenviel Sams. Hopelijk gaat de vakantie naar Thailand lukken. En zorgen om je kind zijn niet leuk.

Charly, herkenbaar hoor. Ook ik neem me iedere dag opnieuw voor om niet boos te worden op Bikkel. Zeker aangezien hij boosheid helemaal niet snapt en er dus niks mee kan. Helaas lukt het me vaak niet om rustig te blijven. Wat voel je je dan een slechte moeder. Maar je doet je best en meer kun je niet doen. En gefeliciteerd met je neefje. Wat blijft het mooi dat kleine spul.

We hebben deze week kennis gemaakt op zijn nieuwe school. Hij vond het erg leuk. Hij heeft een heel erg klein klasje. Maar 3 kinderen die er de hele dag zijn en dan nog twee kinderen die gedeeltelijk meedraaien in de klas. Het aantal zal in de loop van het jaar wat oplopen, maar boven de 10 zal het naar verwachting niet komen. En dat met 2 man personeel in de klas. Luxe dus.

Vanavond liefste vrienden over de vloer gehad. Bikkel kreeg weer een aanval van complete kortsluiting. Vrienden waren erg onder de indruk en ook ietwat geschrokken. Vriend is zelf verpleegkundige binnen de psychiatrie en dus best wat gewend, maar hij vond dit toch behoorlijk verontrustend. En ook het feit dat Bikkel ondanks een behoorlijke dosering nog steeds totaal niet reageert op de medicijnen vond hij toch wel heel opmerkelijk.
Inmiddels terug van vakantie. Iets te vroeg terug 2 dagen om precies te zijn. Manlief kreeg kiespijn en wilde zaterdag middag naar huis. Dus koffers ingepakt en naar huis. Zaterdag avond lag hij de de tandarts in de stoel, voor een wortelkanaal behandeling. De verdoving gekregen , en foto;s gemaakt. Toen bleek dat er bij die kies al een wortelkanaalbehandeling is geweest en deze dus niet uitgevoerd kan worden. Bij de foto;s bleek dat hij 2 ontstekeningen heeft aan het uiteinde van de wortels. Een kuur en zware pijnstillers gekregen. Morgen de tandarts bellen voor een verwijzing naar de kaakchirurg, alwaar de gehele wortel incl. ontsteking verwijderd kan worden.

Manlief heeft er heel veel last van en de tranen staan in zijn ogen. Niet leuk om hem zo te zien. Hij kan ook bijna niet eten en praten, alles in zijn mond doet hem zeer.

Al met al waren de paar dagen België wel leuk en hebben de kids zich goed gedragen. Suzanne vond het zwembad erg leuk, Mellanie vind water minder leuk. Helaas wel veel regen gehad.

De autorit is zonder problemen verlopen dankzij de dvd speler.
Wat sneu dat jullie hiervoor de vakantie eerder af hebben moeten breken Truusje. Hopelijk kan hij snel bij de kaakchirurg terecht.
Hoi,

De verjaardag van Ines was super! Afgelopen donderdag trakteren op de creche. Ik had zelf toverstokjes gemaakt van sateprikkers met stukjes komkommer, worst en kaas in de vorm van een ster. Ines vond het prachtig. En gisteren was het kinderpartijtje. Dat was ook heel erg geslaagd. Vandaag dan het familiefeest.

Jullie snappen wel dat mevrouw knock-out in haar bed ligt, hihi.

Ze viel al in slaap terwijl ik aan het voorlezen was uit haar nieuwe boek.

Madootje, ik begrijp uit je postings dat jullie je handen vol hebben aan Bikkel en dat het momenteel niet zo makkelijk gaat. Maar fijn dat Bikkel terecht kan op een speciale school. In een kleine klas is het makkelijker om hem structuur te bieden dan in een grote klas en er zijn dan ook minder prikkels. Maar ik snap ook heel goed dat het moeilijk voor jullie zal zijn om hem met een taxibusje naar school te laten gaan. Meestal zijn de taxichauffeurs superlief en doen ze alles om de kinderen zich op hun gemak te laten voelen in de taxi.

Die ervaring heb ik ook op mijn werk. Ik zie vaak dat taxichauffeurs zorgzaam met de kinderen omgaan. En als de ouders dat zien, is dat vaak al een hele zorg minder. Maar moeilijk blijft het wel om zo'n ukkie mee te geven aan de taxi.

Maar nu neem ik ff afstand van mijn werk, want het is nu vakantie......dus geen beroepsdeformatie, hihi.

Duik nu mijn mandje in want ben bekaf. Alvast gefeliciteerd voor de jarigen na Ines. En ik zal hier ook vaker meeschrijven, want voel me nu stukken beter dan een paar maanden geleden. Ik heb nu zoiets van: Als Ines enig kind blijft, is het prima zo en als er toch nog een 2e komt, is het ook prima. Ik geniet met volle teugen van haar en doe dat heel bewust.

greetz groenoogje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven