Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
Najul: hier ook al een buikje, valt niet meer in te houden. Ik had het wel verwacht, heb nog vel over van de vorige keer en nog kilo's teveel (stuk of 6) van vorige zwangerschap. Toen toonde ik ook heel snel, al met een week 10 kon ik mijn spijkerbroek niet meer dicht. Nu dus rokjes aan, dat gaat, en het zit nog niet te strak, maar dat gaat niet lang meer duren.

En nu al maagzuur, dat was de vorige keer ook veeeel later. Morgen maar even Rennies halen....

Is dat verdrietig geweest, dat je een vruchtje/kindje verloren bent?
hoi soep,

hoeveel week ben jij nu? ik heb ook al wat last van maagzuur af en toe, erg lastig he, toen we bij onze jongste naar de vk gingen grapten we al straks zijn het er twee, op de echo was toen dus te zien dat het er twee waren, maar de verloskundige zei tegen ons dat het ontzettend vaak voorkomt dat het er twee zijn maar dat er 1 van meestal niet red en dat word dan door het lichaam opgenomen en heel soms gebeurt het dat het lichaam het nog niet heeft opgenomen op het moment dat de echo gedaan word...

nee voor ons niet echt verdrietig omdat het nog niet echt heeft ''geleefd''
Najul, 5 weken en een paar dagen. Tegen maagzuur helpt vanillevla ook supergoed, of warme melk met honing voor het slapen gaan. En op je linkerzij slapen en je hoofdeinde een beetje omhoog.Verder gewoon good old Rennies.

Maar misschien wist je dat al.

Bij jou is die tweede dus 'gewoon' verdwenen. Ik ken iemand die er veel pijn van heeft gehad, ook naar.
@ najul en soep: hier ook een overduidelijke buik. En dat terwijl ik lichter ben dan ik in de afgelopen maanden geweest ben! Vandaag een spijkerbroek aangehad waarvan ik de knoop niet meer dicht kon doen zonder dat hij enorm knelde. De boel met een haarelastiekje bij elkaar gehouden... en verder inderdaad veel rokjes aan, maar panties en leggings knellen vooral 's avonds heel strak rond m'n buik. Volgens mij zijn het vooral m'n darmen die zo opzwellen, want met 6 1/2 week kun je echt nog geen buik hebben van een groeiende baarmoeder!

Hebben jullie ook dat jullie zoveel eten? Voor mijn gevoel eet ik de hele dag door. Ik heb ook constant trek! Het gekke is dat ik totaal niet aankom in gewicht. Toen ik twee dagen 'normaal' had gegeten was ik direct afgevallen...raar!
Hier ook al dat broeken gaan knellen. Vooral het stuk van onder mijn ribben tot mijn navel is opgeblazen. Zal inderdaad aan de darmen oid liggen en niet aan een groeiende baarmoeder. Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap (de tweede vooral) dat ik al heel vroeg een buikje kreeg.

Ik heb juist helemaal geen trek! Ik eet omdat het moet, maar heb helemaal geen trek. Niet omdat ik misselijk ben maar gewoon geen zin in eten.

Vandaag heel de dag met familie op de Veluwe geweest. Was leuk! Kinderen hebben het goed naar hun zin gehad en wij dus ook. Nu helemaal gesloopt en met laptop in bed.
verveld is dat het dat de broeken al beginnen te knellen want ik loop de hele dag mijn buik in te houden en das geen fijn gevoel. hebben jullie dat ook? of denken jullie zo van ach iedereen mag het al wel weten!
hoi allemaal

ik heb gisteren steeds geprobeerd een berichtje te plaatsen, maar kreeg steeds een foutmelding gelukkig is dat nu over

@ najul: ik heb nog even gegoogled op branderige ogen en zwangerschap: het schijnt dat het komt door de hormonen!

Ik heb ook af en toe al het idee dat mijn broeken een beetje beginnen te knellen. Verder zijn mijn borsten ook al in volume verdubbeld. Ik hoop niet dat het al te veel opvalt voor buitenstaanders: ik wil het graag nog tot week 12 geheim houden!

Volgens mij eet ik (nog) niet meer dan normaal, maar ik heb wel af en toe ontzettende trek!

Ik ben al wel aan het bedenken hoe ik het mijn ouders zal vertellen. Voor hun is het hun eerste kleinkindje. Heeft iemand nog tips?
hier een hele leuke tip voor je koop een mooi foto lijstje je hebt ook van die leuke babylijstjes bij action, koop een paar blauwe sokjes en een paar roze en lijst een roze sokje en een blauw sokje in, woorden zijn nu niet meer nodig;)

succes ermee

Liefs Najul
oh ja die fout meldingen heb ik ook steeds zou hier niet iets aan te doen zijn?
Foutmeldingen heb ik ondertussen niet meer ...

Bij mij kan de afspraak met de gyn op de lijst. 8 juni mag ik erheen voor een eerste controle en echo. Dan zou ik tussen de 8 en 8wk4 dag zitten. Vanmorgen bij de HA geweest voor een verwijzing. Heb zelf reuma, en heb bij de andere 2 ook bij de gyn gelopen, dus vond het wel fijn deze er ook weer naartoe te mogen.

Moet op het moment steeds vaker plassen, hebben jullie dat ook? Het gaat echt opvallen. En ik heb vette trek, echt erg, heb nu bijvoorbeeld al zin en friet met pindasaus, haha, moet ik maar niet teveel aan toe gaan geven. Misselijkheid valt wel mee, vermoeidheid komt nu ook langzaamaan de kop op steken.

Af en toe zeurend gevoel in mn buik, steekje hier en daar. Dat was het wel qua klachten op dit moment.

Kleding kan ik ook niet goed meer aan, heb welgeteld 1 rok en 1 zomerbroek (zwangerschaps) voor de lekkere dagen, maar daar blijft het bij. Moet dus zodra ik weet dat het goed is gaan shoppen.

Voor mijn ouders is het het 17e kleinkind, heb het ook "gewoon" verteld eigenlijk.

Ga zo even wat eten, maagje rammelt (en nee, ga geen friet bakken)

fayama
Wauw Fayama, het 17e kleinkind! Kan me voorstellen dat je het dan 'gewoon' vertelt ja. Trek in vette hap, herkenning! Ik probeer me zó in te houden, en dan zit er in de kantine iemand tegenover me met een broodje hamburger met gebakken uien en een flinke kwak curry. Oei, dan moet ik me echt inhouden!

En wat een hoop nieuwe januari-zwangeren, leuk! Gefeliciteerd en welkom! Kga zo gelijk de tabel bijwerken.

Wij hebben het afgelopen weekend verteld aan mijn schoonouders en -zus. We waren op vakantie met ze, dus om 5 dagen m'n mond te houden werd tricky dus dan maar vertellen. Onze dochter had een t-shirt aan met op de voorkant "Geef mij maar een kus" en op de achterkant "Want ik word grote zus". Het viel even stil toen ze de achterkant zagen, alsof ze het niet geloofden. Onze dochter is ook pas net 1 geworden, dus ze hadden het volgens mij niet verwacht. Maar ze vinden het superleuk! Vanavond zijn mijn ouders aan de beurt, die komen koffie drinken en onze vakantiefoto's bekijken. Ben benieuwd hoe die reageren.

Qua "klachten" hier weinig schokkends. Vergeetachtig en moe, dat is het wel zo'n beetje. Oh ja, en iets vaker plassen 's nachts. Grotere borsten juich ik van harte toe maar zijn hier nog niet gesignaleerd. Na de borstvoeding van mijn dochter zijn ze wel wat aan stevigheid verloren, dus ik kan niet wachten tot ik daar wat hormonale compensatie voor krijg. Nog niet dikker aan het worden, tenminste nog niet merkbaar ofzo. Pas overal nog in.

Ga gauw de tabel aanpassen, wordt een hele lap. Leuk!
Hoi allemaal,

hier nog steeds alles goed!

@leeuwedraak 24 juni eerste echo

zet maar even in de tabel!

Liefs Najul
He meiden, ik ga toch afhaken, ga het qua tijd niet redden om overal mee te schrijven.

Ik zal wel proberen een beetje mee te lezen met jullie, ben tenslotte wel nieuwsgierig.

Leeuwedraak, zou je me weer uit de tabel willen halen?

Liefs,

Soep
Jammer Soep, maar begrijpelijk. Er zit maar zoveel uur in een dag, en meerdere topics onderhouden is lastig. Leuk dat je mee blijft lezen, en als je af en tijd hebt voor een update houd ik me aanbevolen. Groetjes!
Hier geen vette trek. En dat vind ik niet erg

Wel heel anders zwanger in het begin dan de vorige keren. Toen was ik meteen misselijk (vooral die bussen van MvM...) en kon ik moeilijk tegen luchtjes. Deo, eten etc. Nu al vanaf dag 1 gevoelige borsten en heb ik last van heel vet haar. Juist.... fijn.

Zit echt de misselijkheid af te wachten

Leeuwedraak, voor in de tabel. Dit wordt dus ons derde kind. We hebben al twee kinderen van 4 en 2 jaar oud.

Jammer Soep, maar begrijpelijk. Ik schrijf (onder een andere nick) ook mee op een ander topic en moet ook nog even een goede verdeelsleutel zien te vinden tussen de twee topics. Vooral met die vermoeidheid en de dus korte avonden.

Onbewust hield ik toch altijd in buik in en sinds ik zanger ben doe ik dat niet/minder omdat het tegennatuurlijk voelt. Misschien vandaar al de wat dikkere buik

17e kleinkind! Wow! Hoeveel broers en zussen heb je dan?

Als je er twee hebt vind ik het nog bijzonderder!

Wij hebben het, net als de vorige keren, gewoon verteld. Vind de boodschap op zich al bijzonder genoeg dus vandaar op deze manier. Ouders waren helemaal blij en emotioneel. Mooi moment hoor. Op de buurvrouw na (goede vriendin) weet nog niemand het.

Nu even afronden en posten want ben om de files te vermijden even thuis aan het werk (ja ja) en moet nog wat uitprinten en dan de auto in. Wat een noodweer vannacht! Ben benieuwd wat ik aan tref onderweg!
Goedeavond meiden!

rustig hier vandaag, k zit een beetje met een vraag ik heb heel erg pijn boven mijn bil met lopen traplopen fietsen, kan dit iets met de zs te maken hebben? ben nu 5 week geweest,

Liefs Najul
hoi meiden,

weer een drukke werkdag achter de rug, ik merk wel dat de moeheid aan het einde van de dag flink toeslaat!

Verder wisselen de klachten per dag, hebben jullie dat ook? Op sommige dagen heb ik bv helemaal geen last van kokhalzen, en de pruttelende darmen zijn verdwenen. Nu heb ik alleen weer last van lichte menstruatieachtige buikpijn waardoor ik me weer zorgen maak of alles wel goed gaat....

Leeuwedraak: voor in de tabel: 1e kind en 1e afspraak verloskundige op 01/07 (voor mijn gevoel nog een eeuwigheid!)

liefs Ilar
hoi ilar

hier ook hetzelfde wisselt ook per dag misselijk enzo,

heb vandaag ook een zeurende pijn in de onderbuik vervelend he

dus nog 5 week voor je mag komen, ja wachten duurt erg lang he, hoeveel week ben je nu?

Liefs
Zo, ik kom ook weer eventjes kijken... Voel me waardeloos, met als enige voordeel dat ik niet meer zo onzeker ben de hele tijd . Natuurlijk kan het nog misgaan, maar ik voel me NU in elk geval heel zwanger...

Ik heb echt een haat-liefdeverhouding met eten op het moment... Eten is het enige dat ervoor zorgt dat ik me niet zo misselijk voel en tegelijkertijd heb ik nergens trek in. Gelukkig wil ik in elk geval niets zoets dus nu eet ik tussendoor vaak kleine hapjes van zoute crackers, fruit etc. Maar die misselijkheid zorgt er wel voor dat ik me gewoon continu een beetje down voel terwijl ik juist heel blij zou willen zijn! En dan voel ik me nog een aanstelster, want ik hoef nooit over te geven.

En verder hier ook een zes-maanden-zwanger-buik... Verder plas ik juist heel weinig, vraag me af of ik vocht vast houd of veel zweet ofzo (ik weet van niets ). Nou ja zo zie je maar weer, elke zwangerschap is echt anders!

Vrijdag gyn, ik ben zo benieuwd! Al word ik misschien niets wijzer, toch leuk om de eerste 'officiële' stap weer even gezet te hebben, vooral omdat ik in een ander land zit en ik gewoon echt niet goed weet hoe dat hier allemaal gaat.

Nou ik ga weer even verder zielig zitten wezen !
Hoi allemaal!

Vanavond naar de verloskundige geweest voor een echo... Ik was de laatste dagen van het ene op het andere moment helemaal niet meer misselijk. Dat had ik in oktober ook, en toen heb ik na een paar dagen een miskraam gehad. Ik was nu dus heel erg ongerust en heb uiteindelijk vanmiddag de verloskundige gebeld. Ik mocht gelijk vanavond langskomen!

Binnen een paar seconden had ze gelukkig een 1 centimeter 'groot' kindje in beeld, waarvan het hartje duidelijk kloptte. Ik heb echt gehuild van opluchting....ben zo blij nu! Ik weet dat er nog van alles mis kan gaan, maar nu is alles tenminste goed. het hartje klopt, het kindje heeft precies de grootte die het zou moeten hebben: geweldig! Mijn volgende afspraak voor over twee weken blijft gelukkig gewoon staan.

@ squirrel: hier ook zo'n, mega-buik. Niet handig, want het valt erg op en de meeste kleren zitten niet meer lekker.

Verder plas ik inderdaad ook erg weinig. Voor mijn gevoel is het 's nachts wel meer als overdag, maar waar blijft al dat drinken? (In die dikke buik misschien?)

@ ilar en najul: Ook hier dus erg wisselende klachten. Vooral de buikpijn kan per dag erg verschillen. En de misselijkheid dus ook... Het rare is dat ik ook ben omgeslagen in eetvoorkeur: eerst was het hartig,veel en vet, nu is het meer zoet en weinig trek. Vreemd. Sommige dingen ruiken trouwens ook raar. Rauwe aardappelen die verbrand ruiken, zoete mosterdsoep... Er klopt weinig meer van.

@1-2-3: Hier ook vet haar! Ik vroeg me al af of dat er ook bij hoorde... ja dus!
Wat fijn dat je meteen terecht kon en je het hartje van je baby hebt kunnen zien! Wat hebben die verloskundigen tot een fijn empathisch vermogen.

Ik heb na de miskraam nu juist intuïtief een heel goed gevoel bij deze zwangerschap en maak me gek genoeg helemaal geen zorgen terwijl ik bewust ben van de prilheid van deze zwangerschap.

Verder begin ik langzaamaan misselijk te worden.

Joy...

Nu naar bed en morgen weer aan het werk.

Trusten!
Ilta, wat fijn dat je zo snel mocht komen! En een kloppend hartje, wauw!! Kan me voorstellen dat je na een miskraam zeker de eerste 12 weken wat op je hoede blijft, maar probeer ook te genieten hoor.

Squirrel, jij morgen al naar de gyn. Spannend!!

Ksnap er niets van, had gisteren uitgebreid gereageerd op de post van Najul over de pijn die je hebt en zelf nog een vraag gesteld, maar dat lijkt wel verdwenen. Anyway: zou het je stuitje kunnen zijn Najul? Anders misschien even de huisarts bellen als het aanhoudt.

Verder vertelde ik in de 'Verdwenen Posting' dat ik er tegenop zie om het op mijn werk te gaan vertellen. Ben de 7e zwangere binnen een jaar ofzo, en mijn baas reageerde laatst heel leuk naar mijn collega toe toen ze vertelde dat ze zwanger is, maar daarna heel geirriteerd naar mij. In de trant van 'Dat redt ze nooit'. Nou is het haar 4e kind en mijn 2e, en haar functie is veel kritischer binnen ons bedrijf, dus dat maakt het wel iets anders. Maar er hangt nu zo'n sfeertje van "Wie is er nou weer zwanger en wat voor klachten gaat ze krijgen?", en dat vind ik niet terecht. Bij mijn vorige zwangerschap werkte ik ergens anders, en daar was ik gewoon Leeuwedraak met een bult aan de voorkant. Geen dag verzuimd, geen moment teruggeschakeld en tot 4 weken voor mijn verlof met plezier gewerkt. Da's niet mijn verdienste hoor, want je zwangerschap loopt zoals hij loopt en sommigen hebben daar wat meer mazzel mee dan anderen. Ik begrijp best dat het voor een werkgever soms niet handig is, maar het is wel een 'risico' als je allemaal jonge meiden in dienst neemt. Hoe zien jullie dat?
Ik snap je gevoel heel goed. Vanuit mijn vakgebied weet ik het heel goed te relativeren (vangnet etc.), maar hoe een baas reageert is toch afwachten. En dan is het vervolgens weer aan jou hoe dichtbij je dat laat komen en wat je ermee doet. Jouw baas heeft ws nu toch al een vlekje want ook al reageert hij dadelijk heel enthousiast op jouw zwangerschap, ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat hij er misschien anders over denkt dan dat hij doet voorkomen. Relativerend zou ik zeggen; maak je niet druk, maar ik snap heel goed dat je er wel mee kan zitten en je extra gaat proberen de kwaaltjesloze zwangere te zijn. Echter dat heb je niet in de hand. Go with the flow...

Mijn bazin weet dat ik in maart een miskraam heb gehad en kan dus alvast anticiperen op een eventuele zwangerschap :-)

Desalniettemin heb ik onlangs twee grote projecten toegewezen gekregen en ik moet toegeven dat ik het wel een fijn gevoel gaf dat ze me niet af heeft geschreven en mij heeft gekozen als projectleider.

Lastig hoe de bazen reageren...
En inderdaad... een baas weet dat wanneer hij vrouwen aanneemnt tussen de 20 en 40 jaar dat hij het "risico" loopt dat deze vrouwen zwanger kunnen worden.

Ik ben vorig jaar aangenomen en toen had ik dus al twee kinderen. Er is wel even door mijn hoofd gegaan dat mijn bazin waarschijnlijk dacht, toen ze me aannam, dat ik klaar was met broeden en dat het nu dus een extra teleurstelling zou zijn dat ik nog een derde wil.
@Leeuwedraak, hier ook een soortgelijk shirt besteld (ik wist niet dat je die al in 3 dagen thuis had). Wij vertellen het pas na de echo, en willen dochter inderdaad dan dat shirt aan doen...

Hier trouwens ook nog geen grotere borsten, het wordt wel wat gevoeliger nu, merk ik.

@Ilta, wat geweldig, een kloppend hartje, en fijn dat je meteen mocht komen!

Wat vertellen op het werk betreft, daar zie ik niet tegenop. Op onze afdeling (ca 25 man) is het theoretisch gezien mogelijk dat er 4 of 5 dames tegelijk zwanger worden, maar ik verwacht het niet. Het zal waarschijnlijk ook geen problemen opleveren....

En als deze zwangerschap ongeveer hetzelfde zal verlopen als de vorige dan komt dat wel goed!

Verder hier ook weinig kwaaltjes, ik merk wel dat ik sterker kan ruiken, heb veel dorst, moeheid verschilt echt per dag, en inderdaad een beetje een (flubber)buikje, alleen 's avonds.

Heb er dagen tussen zitten dat ik helemaal geen trek in eten heb en echt bewust eraan moet denken af en toe wat te eten, en andere dagen gaat het vanzelf. Heb (nog) geen dingen die speciaal tegenstaan, of waar ik juist zin in heb....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven