Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
17-06-2021 11:35
Dit! Mijn moeder zegt zelfs dat ik eraan moet "wennen".
Mijn moeder is verder echt een hele lieve schat hoor. Geen kwaad woord over haar en ze bedoelt het goed.
Maar: " Moemoe, mss helpt het als je elke dag een uurtje in de zon zit? Dan went je lichaam eraan".
Huh? Ik elke dag een uur in de zon?? Nog geen 5 minuten!
Dit werd ook tegen mij gezegd.
Niet om te wennen, maar omdat mijn benen zo wit zijn. tja...
Madrid87 schreef:
17-06-2021 11:08
Ik snap je Moemoe, dat zegt mijn moeder ook altijd: stel je niet aan. Het is zo voorbij. Je bent er veel te veel mee bezig en je doet het jezelf aan hoor.

Dat soort opmerkingen hoor ik al zomers lang. Alsof het mijn schuld is dat ik er humeurig van word? Je kan er tegen of niet, zo simpel is het.

Inderdaad.
Maar durf zoiets niet in de winter te zeggen tegen een persoon die klaagt over de donkere dagen en de kou! >:-(
Elke dag een uur in de (volle) zon met deze UV-index is trouwens ook echt ongezond en niet aan te raden.
Maar goed, ik ben de zomer-Grinch, zo zeggen ze dat hier soms. :@@:
kimmeke1983 schreef:
17-06-2021 13:09
Verdorie morgen hier ook nog 31 graden grrr
Pas volgende dinsdag 22 graden (hopelijk komt dit uit)

Zou me niks verbazen als dat ook weer naar boven wordt aangepast. Was vorige zomer ook zo.
Madrid87 schreef:
17-06-2021 11:50
Lol, hebben we dezelfde moeder? Lijkt me niet als je van 64 bent ( mijn moeder namelijk ook ). Je zou denken dat ze ons wel kennen nu toch? Mijne pusht me nog altijd om naar buiten te gaan. Als ik er ga eten in de zomer moeten we altijd in de tuin eten ( vreselijk op die oncomfortabele houten tuinbank met al die rot insecten ) en na een mooie dag met een graad of 24 en zonnig komt standaard de vraag of ik nog lekker op het dakterras gezeten heb. Ehm nee dus, want ik wil geen oog verliezen aan die meeuwen die me constant aanvallen ( gisteren had ik een vleugel in mijn gezicht, geen grap ) en ik hou gewoon niet van buiten zitten, wat moet ik buiten doen dan? Boekje lezen? Beetje forummen?
Doe mij maar binnen met een leuk tv programma. Ik ben gewoon geen buitenmens, ik vind buiten zijn niks aan. Nooit gevonden ook.

Ben de afgelopen week wel bruin geworden dankzij de ochtendzon die nog best koel was maar dat was het dan ook wel. Mijn onderbuuf heeft hele dagen zitten bakken op haar balkon. Ik zou me dood vervelen.
Zo herkenbaar!
Als ik al buiten zit is het omdat ik op een terras zit, maar alleen buiten zitten vind ik maar saai.
Af en toe doe ik het weleens en ga ik muziek luisteren, maar daar ben ik snel klaar mee..

Ik snap dan ook echt niet dat er mensen zijn die blij worden van dit warme en benauwde weer
Heb het nieuwe forum en topic ook gevonden! Maar blijf wel hier tot het eind...

@Moemoe Laat je niks wijmaken hoor! Belgen (allee, Vlamingen ;-) ) zijn leuk, lief, vriendelijk en gastvrij. Dat is nochtans mijn ervaring ;-) En ze hebben mooie woorden en uitdrukkingen. Ik hou ervan.
Even als tegenhanger voor diegene die vervelende dingen over Belgen uitkraamt. :couple: :cheers:
Madrid87 schreef:
17-06-2021 11:50
Lol, hebben we dezelfde moeder? Lijkt me niet als je van 64 bent ( mijn moeder namelijk ook ). Je zou denken dat ze ons wel kennen nu toch? Mijne pusht me nog altijd om naar buiten te gaan. Als ik er ga eten in de zomer moeten we altijd in de tuin eten ( vreselijk op die oncomfortabele houten tuinbank met al die rot insecten ) en na een mooie dag met een graad of 24 en zonnig komt standaard de vraag of ik nog lekker op het dakterras gezeten heb. Ehm nee dus, want ik wil geen oog verliezen aan die meeuwen die me constant aanvallen ( gisteren had ik een vleugel in mijn gezicht, geen grap ) en ik hou gewoon niet van buiten zitten, wat moet ik buiten doen dan? Boekje lezen? Beetje forummen?
Doe mij maar binnen met een leuk tv programma. Ik ben gewoon geen buitenmens, ik vind buiten zijn niks aan. Nooit gevonden ook.

Ben de afgelopen week wel bruin geworden dankzij de ochtendzon die nog best koel was maar dat was het dan ook wel. Mijn onderbuuf heeft hele dagen zitten bakken op haar balkon. Ik zou me dood vervelen.
Dit dus, ben op zich wel graag buiten maar dan wel met een reden, zoals tuinieren, de dieren of lekker wandelen. Maar in deze bloedhitte heb ik geen reden om buiten te zijn.

Ook buiten eten vind ik niks, teveel prikkels. Alleen al qua ongedierte weg houden van mijn bord en dat van de kids. Dus eten doen we altijd binnen.

Dat bakken is ook niet gezond zeg. Word al lichtelijk panisch als de kids steeds uit de schaduw gaan tijdens spelen met deze zonkracht. En steeds maar weer insmeren. Pffff, gelukkig morgen geen zwembadweer.
LAgirl82 schreef:
17-06-2021 13:56
De inlichting die ik gevraagd had zei dat het huis inderdaad om de 15 jaar opnieuw geschilderd moest worden.
En de warmte werende verf helpt natuurlijk iets, maar doet geen wonderen. We hebben wel airco maar ook dat verbruikt stroom en alle beetjes helpen.
Het is niet meer zoals vroeger dat je maar een paar warme dagen had in de zomer, het is gewoon serieus te heet geworden, die stomme zomers!
Alles wat helpt is meer dan welkom!
Netjes dat ze het erbij vermeld hebben. En inderdaad alle beetjes helpen!
Lijkt me best een mooi gezicht als meer huizen hier licht of pastelkleurig geverfd zouden zijn, zoals in sommige warme landen.
Blomke82 schreef:
17-06-2021 14:10
Dit dus, ben op zich wel graag buiten maar dan wel met een reden, zoals tuinieren, de dieren of lekker wandelen. Maar in deze bloedhitte heb ik geen reden om buiten te zijn.

Ook buiten eten vind ik niks, teveel prikkels. Alleen al qua ongedierte weg houden van mijn bord en dat van de kids. Dus eten doen we altijd binnen.

Dat bakken is ook niet gezond zeg. Word al lichtelijk panisch als de kids steeds uit de schaduw gaan tijdens spelen met deze zonkracht. En steeds maar weer insmeren. Pffff, gelukkig morgen geen zwembadweer.

Ja, helemaal mee eens. Ik snap ook niet dat je een hele middag buiten op een tuinstoel kan zitten, en dan ook nog in de zon. Why?!
En zeker nu we weten hoe schadelijk de zon kan zijn.
noas_1993 schreef:
17-06-2021 14:02
Dit werd ook tegen mij gezegd.
Niet om te wennen, maar omdat mijn benen zo wit zijn. tja...
Niks mis met witte benen hoor, hier ook benen waar melkflessen jaloers op zijn. Waarom zou je moeten wennen aan iets wat eigenlijk best schadelijk is.
noas_1993 schreef:
17-06-2021 14:07
Ik snap dan ook echt niet dat er mensen zijn die blij worden van dit warme en benauwde weer
Ik ook niet! :@@: Misschien zijn er daadwerkelijk mensen die het er goed op doen, maar mijn hersenpan checkt uit bij 24+ graden.
Inderdaad. Gezond bruin worden bestaat niet.
LAgirl82 schreef:
17-06-2021 14:16
Liever een gezonde blos op mn witte gladde gezicht dan een door de zon(nebank) gebruinde rimpel huid.
Even volledig off-topic maar ik lees telkens over de meeuwenoverlast bij Madrid. Heb je al eens overwogen om zo’n roofvogel-vlieger te plaatsen? Zie ik hier in de stad ook bij iemand op het dakterras. Lange stok met zo’n buigdraad waar die grote zwarte vogel aan bungelt. Met een beetje wind lijkt hij echt te ‘vliegen’. Lijkt me heel effectief.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Vera8 schreef:
17-06-2021 15:03
Even volledig off-topic maar ik lees telkens over de meeuwenoverlast bij Madrid. Heb je al eens overwogen om zo’n roofvogel-vlieger te plaatsen? Zie ik hier in de stad ook bij iemand op het dakterras. Lange stok met zo’n buigdraad waar die grote zwarte vogel aan bungelt. Met een beetje wind lijkt hij echt te ‘vliegen’. Lijkt me heel effectief.
Hoezo zou ze er wat aan moeten doen dan? Nu heeft ze een mooi excuus om met dit weer lekker binnen te blijven ;-)
LAgirl82 schreef:
17-06-2021 14:16
Dat is zeker zo. Zonnen is super ongezond, maar ik vind mezelf er nu echt tien keer knapper uit zien met dat bruine kleurtje, dat brengt mijn best wel aparte blauwe ogen nog meer naar voren. In de winter ben ik net een spook, een kleur staat mij echt veel beter. Eigenlijk zou ik permanent bronzer op moeten doen maar dat vind ik van die rommel. En uren bakken heb ik geen geduld voor. Af en toe een uurtje is genoeg..

Bleh, ik voel me echt even shit vandaag, ruk geslapen, ik voel me een kneus omdat ik nog steeds zonder werk zit en ook nog steeds niet weet welke richting ik op wil, en ik ben ongesteld en verga van de pijn. Oh en het is heet. En ik voel me eenzaam omdat ik bijna 34 word en nog geen vrienden heb. Stomme emo dag. Stomme ongesteldheid.. :cry:
Vera8 schreef:
17-06-2021 15:03
Nee eigenlijk niet maar dat is geen slecht idee, dank je. Al had mijn buurvrouw hiernaast het erover dat ze zoiets volgens mij al geprobeerd hadden, zal het nog even checken met haar. Maar deze monsters zijn nergens bang voor hoor, zag ze laatst ook een enorme kraai verjagen en ze hebben een grote gans ook wel eens gepakt. Ze zijn klein maar echt onbevreesd..
Madrid87 schreef:
17-06-2021 15:10

Bleh, ik voel me echt even shit vandaag, ruk geslapen, ik voel me een kneus omdat ik nog steeds zonder werk zit en ook nog steeds niet weet welke richting ik op wil, en ik ben ongesteld en verga van de pijn. Oh en het is heet. En ik voel me eenzaam omdat ik bijna 34 word en nog geen vrienden heb. Stomme emo dag. Stomme ongesteldheid.. :cry:

Je bent niet alleen, mijn leven is ook zo. :(
ChagrijnigPrinsesje schreef:
17-06-2021 15:16
Je bent niet alleen, mijn leven is ook zo. :(
Klote is dat he? Ik ben zo jaloers op normale mensen die een baan hebben die ze leuk vinden, een netwerk om zich heen, die niet met chronische depressie lopen en ass. Echt. Kon ik maar zo zijn. Maar ik ben mijn broer niet, ik ben nou eenmaal ik..
Madrid87 schreef:
17-06-2021 15:20
Klote is dat he? Ik ben zo jaloers op normale mensen die een baan hebben die ze leuk vinden, een netwerk om zich heen, die niet met chronische depressie lopen en ass. Echt. Kon ik maar zo zijn. Maar ik ben mijn broer niet, ik ben nou eenmaal ik..

Het is elke dag weer moeilijk ja, want je wordt er telkens mee geconfronteerd natuurlijk, met 'gewone' levens.

Vind het ook steeds moeilijker worden naarmate ik ouder word (word bijna 33, haat mijn verjaardag ook om deze reden). In je twintiger jaren is het allemaal nog wel geoorloofd om een beetje aan te modderen en zonder werk te zitten en niet te weten wat je wil met je leven, maar op deze manier zie ik mezelf echt eenzaam en mislukt de 40 tegemoet gaan, en dan wordt het triester en triester.... (is hoe ik het voor mezelf zie dan).

Is misschien beetje offtopic dit. Ontopic; gisteren ging het allemaal nog wel, maar nu is het binnen opgewarmt en komt de warmte van vandaag eroverheen, en koelt het vannacht weer bijna niet af, en dan ga ik me echt claustrofobisch voelen. Alsof ik dagenlang geen lucht ga krijgen.
Madrid87 schreef:
17-06-2021 15:20
En jij bent goed zoals je bent liefje! Met alles erop en eraan...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
En Prinses jij ook!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Chagerijnig Prinsesje en Madrid. :hug:

En dan helpt dat kutweer ook voor geen meter.
Het zwemmen was heerlijk. Maar daarna die troep weer inpakken in de hitte en naar huis in auto zonder airco.

Zit nu met laptop aan tafel met de airco vol op mij. Trek een beetje bij. Heb eerst in badpak er voor gezeten, niet te doen.

Volgende keer ga ik gewoon weer zelf echt vroeg met kinderen en wel echt op tijd naar huis, 10 heen en 2 uur terug is voor mij echt te laat.
ChagrijnigPrinsesje schreef:
17-06-2021 15:27
Het is elke dag weer moeilijk ja, want je wordt er telkens mee geconfronteerd natuurlijk, met 'gewone' levens.

Vind het ook steeds moeilijker worden naarmate ik ouder word (word bijna 33, haat mijn verjaardag ook om deze reden). In je twintiger jaren is het allemaal nog wel geoorloofd om een beetje aan te modderen en zonder werk te zitten en niet te weten wat je wil met je leven, maar op deze manier zie ik mezelf echt eenzaam en mislukt de 40 tegemoet gaan, en dan wordt het triester en triester.... (is hoe ik het voor mezelf zie dan).

Is misschien beetje offtopic dit. Ontopic; gisteren ging het allemaal nog wel, maar nu is het binnen opgewarmt en komt de warmte van vandaag eroverheen, en koelt het vannacht weer bijna niet af, en dan ga ik me echt claustrofobisch voelen. Alsof ik dagenlang geen lucht ga krijgen.
Meet je alsjeblieft niet aan de 'gewone' levens! Echt, ieder huisje heeft zijn kruisje. Ook al ziet het er aan de buitenkant perfect uit.

Ik snap jullie hoor. Ik heb het ook bij gezinnen met gezonde kinderen. Ik gun iedereen dat 'gewone' leven, maar mezelf ook zo enorm.
Maar ik mag mijn leven, ondanks dat ik het graag anders zou zien, ook bestempelen als 'gewoon'. Want het is, gewoon, mijn leven.
She was brave and strong and broken, all at once.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven