Hoe knuffelig ben jij met je partner?

27-05-2009 17:37 33 berichten
Hallo!

De titel van dit onderwerp is vrij veelzeggend voor de vraag die ik heb , namelijk: hoe veel en/of hoe vaak knuffelen jullie met je partner? Daarmee bedoel ik: aanhalen, kusjes geven, zomaar wat strelen, in elkaars armen liggen, etcetera - dit alles zonder dat er (per se) seks uit voortkomt. En zijn jullie allebei daar in principe altijd voor in de stemming, of zijn er ook momenten waarop jij/hij (of zij) daar even helemaal geen zin in heeft? If so: vindt de ander dat dan vervelend, of totaal geen probleem?

Mijn vriend en ik zijn allebei vrij knuffelig aangelegd, maar ik merk wel dat als hij soms moe is, of met zijn hoofd ergens anders is, hij ook niet zo veel trek heeft in mijn aanrakingen. Ik moet toegeven dat ik dit soms best vervelend vind en dat ik me dan toch enigszins afgewezen voel, ondanks dat ik verstandelijk wel weet dat het niks met mij te maken heeft... of is het zo dat mijn vriend op zulke momenten in zijn beruchte "hol" zit, zoals John Gray heeft beschreven? En moet ik me er dus niks van aantrekken en hem gewoon een beetje laten?
Alle reacties Link kopieren
quote:StrawberryCupCake schreef op 27 mei 2009 @ 18:00:

Nee, dat is inderdaad waar; ik weet dat het niet persoonlijk is en mijn vriend is echt een schat. Ik denk dat het ook meer is dat ik erg gewend ben om mijn affectie te uiten/te benadrukken door fysiek contact. Heb vaak het idee dat hij echt *in de stemming* moet zijn om te knuffelen, zoals veel vrouwen echt *in de stemming* moeten zijn om bijv. seks te hebben.

Ik moet hier wel om lachen. Het wordt zo weer een beetje man versus vrouw. Ik vind dat vooral grappig omdat ik in bed degene ben die zich het eerst wegdraait, want tegen mijn vriend aan ligt het heerlijk, maar slapen is dan duidelijk minder. En voor sex heb ik ook geen stemming nodig.

Al die factoren; knuffelen, libido, lievewoordenpraat zijn per mens verschillend. Verwar de hoeveelheid alleen niet met gevoelens die de ander voor je heeft. :-) Meestal kun je ervanuit gaan, dat als hij met jou is, hij dat wil. Anders zou hij wel ergens anders zijn dan bij jou toch! Merk je verder wel dat hij gek op je is, dan is er helemaal geen probleem lijkt me. Dan moet je daar ook geen probleem van maken
Yep, fair point
quote:Nellebelletje schreef op 27 mei 2009 @ 20:05:

O ja, sexlevel ligt hier dan wel weer heel laag (1 a 2 keer per week).

Nou, zo vaak heb ik ook seks, of zelfs minder, en wij zijn ruim vier jaar samen, wonen niet samen en hebben nog helemaal geen kinderen. Dus ik zeg: dat doe je goed! (tenzij je er zelf ongelukkig over bent, maar ik wil zeggen dat ik 1/2 keer per week echt niet "heel laag" vind, in tegenstelling!)
quote:Marriss schreef op 27 mei 2009 @ 18:42:

Als we in bed liggen, gaat hij standaard op z'n rug liggen en vraagt élke avond weer: kom je bij me liggen? Ik hou dat nooit zo lang vol want krijg last van mn nek als ik op z'n borstkas lig dus draai me meestal na een kwartiertje om, dan draait ie mee en gaat ie lepeltje lepeltje liggen. Dat patroon hebben we nu zo'n zes jaar

Whaha grappig! Dit patroon hebben wij ook al zo'n 3 jaar Eerst ga ik bij hem liggen, constateer dat ik zo nóóit in slaap val en ga na een kwartier met mn rug naar hem toe liggen, komt hij slaapdronken tegen me aan liggen en zo vallen we meestal in slaap Ik vroeg me al af of meer mensen dit doen, vind het wel fijn
Ik ben zelf heel knuffelig, en toen mijn vrouw en ik elkaar leerden kennen, was zij dat ook. Maar met de jaren is dat bij haar helaas helemaal verdwenen, wil niet meer lekker bij me op de bank zitten bij een leuke film, ligt mijlenver bij me vandaan in bed, nooit meer een spontane aanraking. Alleen als ik thuis kom van het werk zegt ze: Krijg ik geen kus, terwijl ik de deur nog in m'n hand heb. Omgekeerd, als zij thuis komt en ik ben er al, loopt ze me straal voorbij.

Ik heb er al vaak met haar over gepraat en dan geeft ze wel toe dat het zo is, en dat ze het wil veranderen, maar er verandert alleen iets in de negatieve zin. We zijn bijna 12 jaar getrouwd, hebben twee dochters.

Ze wil wel graag gemasseerd worden en dat doe ik ook regelmatig, maar ik zou het ook wel eens fijn vinden als het van de andere kant kwam. Nu komt het eigenlijk allemaal van mijn kant, en van haar komen eigenlijk alleen afwijzingen. Ik ben bang dat we uiteindelijk zo ver uit elkaar groeien dat er inderdaad een broer/zus relatie of eigenlijk een goede-bekenden-relatie onstaat, en zo wil ik ons huwelijk niet voortzetten.
Oef, dat lijkt me moeilijk zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je het fijn zou vinden als het initiatief 'ns van haar kant zou komen... sterker nog, ik denk dat het broodnodig is voor het hebben van een gezonde relatie om allebei je liefde en affectie te uiten. Ik begrijp dat jullie hard op weg zijn naar de goede-bekendenrelatie... denk je serieus na over een scheiding?
Euhmm ik ben erg knuffelig aangelegd...vriend niet zo...ik friemel lekker aan hem wanneer ik daar zin in heb...en word er na 5,5 jaar niet meer onzeker van als hij een keertje niet wat terugdoet
Mijn man en ik zijn allebei heel 'knuffelig'. Bij terugkeer van het werk wordt er uitgebreid geknufffeld/gezoend, vooral terwijl hij zijn 'thuiskleren' aantrekt.

Als we televisiekijken liggen we tegen elkaar aan op de bank of lig ik met mijn hoofd op zijn schoot, of omgekeerd. Ik krijg dan dikwijls een uitgebreide massage.

Als we elkaar in huis voorbijlopen raken we elkaar altijd even aan of geven een kusje.

Voor het slapen en bij het wakker worden, weer uitgebreid knuffelen/zoenen/strelen. Soms ook midden in de nacht, als we toevallig allebei wakker zijn. We slapen bloot, en ik vind dat lichamelijke contact heerlijk.

Tijdens wandelingen lopen we een hele dag hand in hand.

Als we uit gaan eten zitten we naast elkaar om elkaar aan te kunnen raken.

Alleen als er anderen bij zijn, doen we het niet.

Ik vind het nooit vervelend als mijn man me aanraakt/knuffelt. Uiteraard gaat hij dat niet doen als ik intensief met iets moeilijks bezig ben, waarbij ik even al mijn concentratie nodig heb. Dan zou het namelijk wel vervelend zijn.

Voor de statistiekjes: we hebben 10 jaar een relatie en geen thuiswonende kinderen meer. Als er (klein-)kinderen komen logeren, wordt het knuffelen beperkt tot de slaapkamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven