Toestemming vragen?
zaterdag 19 juni 2021 om 05:23
Hallo
Een paar dagen geleden had ik een leuke date, alles was oke behalve dan dat zij de jongste zus van mijn beste vriend is.
En die is nu dus boos op mij want ik heb vooraf niet gevraagd of hij het oke vond als ik zijn zusje zou daten.
Hij was op zijn best gezegd niet blij. Hij vond dat ik het vooraf aan hem had moeten vragen, hij vind dat ik dit achter zijn rug om heb gedaan. Ik was mezelf van geen kwaad bewust, zijn zus is volwassen dus ik heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat ik hem wat zou moeten vragen maar hij is hier dus echt kwaad om.
Iemand advies om dit weer goed te maken?
Bij voorbaat dank.
Een paar dagen geleden had ik een leuke date, alles was oke behalve dan dat zij de jongste zus van mijn beste vriend is.
En die is nu dus boos op mij want ik heb vooraf niet gevraagd of hij het oke vond als ik zijn zusje zou daten.
Hij was op zijn best gezegd niet blij. Hij vond dat ik het vooraf aan hem had moeten vragen, hij vind dat ik dit achter zijn rug om heb gedaan. Ik was mezelf van geen kwaad bewust, zijn zus is volwassen dus ik heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat ik hem wat zou moeten vragen maar hij is hier dus echt kwaad om.
Iemand advies om dit weer goed te maken?
Bij voorbaat dank.
zaterdag 19 juni 2021 om 11:51
Ja, maar als zij 11 jaar niet erg vindt, maakt het dan wat uit? En 11 jaar verschil, zij 19 en jij 30? Ja, dan snap ik hem wel, maar dan nog is het aan jullie 2 om dat te beslissen.Dragonslayer schreef: ↑19-06-2021 11:25Dat heb ik gedaan, en hij vind haar te jong voor mij, er zit 11 jaar tussen, dat zij in een totaal andere levensfase zit dan mij en zo nog wat dingen. Dus nu overweeg ik om de date van vanmiddag af te zeggen, want die vriendschap met hem is mij ook veel waard. Wel jammer want ik vind haar wel echt heel leuk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 19 juni 2021 om 12:49
Als de vriendschap hierdoor eindigt, dan zou ik er niet rouwig om zijn.Dragonslayer schreef: ↑19-06-2021 11:25Dat heb ik gedaan, en hij vind haar te jong voor mij, er zit 11 jaar tussen, dat zij in een totaal andere levensfase zit dan mij en zo nog wat dingen. Dus nu overweeg ik om de date van vanmiddag af te zeggen, want die vriendschap met hem is mij ook veel waard. Wel jammer want ik vind haar wel echt heel leuk.
Wat een idioot. Waar bemoeit hij zich mee? Ze is volwassen en het is niet zijn zaak.
zaterdag 19 juni 2021 om 13:02
Eens.
Het gaat hem er dus niet alleen om dat je het niet vooraf hebt besproken, als hij hierom de vriendschap beëindigt dan wil hij het blijkbaar helemaal tegenhouden. Ik heb medelijden met zijn zusje, lijkt me vreselijk als je broer zo de dienst denkt uit te kunnen maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 19 juni 2021 om 13:18
Ik zou dat dan wel jammer vinden, we zijn al bevriend sinds de brugklas.
Iemand vroeg hoe oud we zijn, zij 20 en ik 31. Ze is dus gewoon meerderjarig en vond zelf dat ze geen toestemming nodig heeft om wie dan ook te daten.
zaterdag 19 juni 2021 om 13:22
Als hij de vriendschap om zoiets beëindigd, dan is dat misschien vervelend, maar zo’n bekrompen persoon zou mijn vriend niet zijn.Dragonslayer schreef: ↑19-06-2021 13:18Ik zou dat dan wel jammer vinden, we zijn al bevriend sinds de brugklas.
Iemand vroeg hoe oud we zijn, zij 20 en ik 31. Ze is dus gewoon meerderjarig en vond zelf dat ze geen toestemming nodig heeft om wie dan ook te daten.
zaterdag 19 juni 2021 om 13:26
Ik kan me eerlijk gezegd voorstellen dat als je die date afzegt, de band tussen je vriend en zijn zusje juist een knauw krijgt. Zeker als ze jou echt leuk vindt, zal ze zeker niet blij zijn dat hij zo bezitterig is dat hij er tussen gaat zitten en zelfs dreigt de vriendschap te beëindigen.
Don't waste your time on jealousy,
zaterdag 19 juni 2021 om 16:16
zaterdag 19 juni 2021 om 17:22
Deze week nog in de T. een verhaal van een man die op zijn 21e een relatie kreeg met een 33 jarige vrouw met twee kinderen. Op papier allemaal niet ideaal, maar voor hun werkt het.waarompaktieniet schreef: ↑19-06-2021 16:16Hoewel ik het niet eens ben met het toestemming vragen, snap ik wel dat je je 'kleine' zusje niet met een man die meer dan 10 jaar ouders is wil zien. Ook niet als het een onbekende zou zijn. 20 en 31 zijn ook wel echt andere levensfases, let's be honest.
Als zijn zus 15 was, dan snap ik het nog. Maar zelfs dan: praat met je zus en geef aan dat je je zorgen maakt, maar ga niet de boel verzieken met dreigementen.