Mijn man vindt dat ik geen ambities en passie heb
woensdag 30 juni 2021 om 15:04
Even in een notendop: Ik ben een vrouw van 45 en nu 16 jaar getrouwd. Zoals bij iedereen gaat ook mijn huwelijk met ups en downs, maar gelukkig winnen de ups het ruimschoots van de downs.
Mijn man en ik hebben een druk leven: beiden een drukke baan en ook nog 2 nog vrij jonge kinderen. Dat betekent dus veel dagelijkse bezigheden als werk, eten, sportclubs etc.. Echte vriendinnen heb ik niet al te veel en ik voel me daar prima bij. Ik ben best introvert vind ik van mezelf. Gesprekken aangaan vind ik lastig en ook op het gebied van zelfvertrouwen kan het beter. Mijn man is daarentegen compleet het tegenovergestelde van mij: extravert, enthousiast en sociaal aanwezig. Bij hem is het glas altijd halfvol en hij gaat geen uitdaging uit de weg.
Eigenlijk is dat altijd wel goed gegaan. Op veel gebieden waren we complementair en dat waardeerde we ook van elkaar. De laatste tijd gaat het mijn man echter vaker tegenstaan. Hij wil meer samen doen en meer gezamenlijke passies en ambities hebben. Hij zou het ook leuk vinden als ik wat ondeugender werd en wat meer van mezelf zou laten zien. Op zich wil ik dat ook wel, maar ik weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Ook weet ik niet of het ooit voldoende zal zijn voor mijn man. Hebben jullie tips ideeën voor mij?
Mijn man en ik hebben een druk leven: beiden een drukke baan en ook nog 2 nog vrij jonge kinderen. Dat betekent dus veel dagelijkse bezigheden als werk, eten, sportclubs etc.. Echte vriendinnen heb ik niet al te veel en ik voel me daar prima bij. Ik ben best introvert vind ik van mezelf. Gesprekken aangaan vind ik lastig en ook op het gebied van zelfvertrouwen kan het beter. Mijn man is daarentegen compleet het tegenovergestelde van mij: extravert, enthousiast en sociaal aanwezig. Bij hem is het glas altijd halfvol en hij gaat geen uitdaging uit de weg.
Eigenlijk is dat altijd wel goed gegaan. Op veel gebieden waren we complementair en dat waardeerde we ook van elkaar. De laatste tijd gaat het mijn man echter vaker tegenstaan. Hij wil meer samen doen en meer gezamenlijke passies en ambities hebben. Hij zou het ook leuk vinden als ik wat ondeugender werd en wat meer van mezelf zou laten zien. Op zich wil ik dat ook wel, maar ik weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Ook weet ik niet of het ooit voldoende zal zijn voor mijn man. Hebben jullie tips ideeën voor mij?
woensdag 30 juni 2021 om 17:49
Mooi dat hij aangeeft dat hij meer spanning zoekt, al moet je jezelf voorhouden dat je goed bent zoals je bent.
Je man kan je niet veranderen in zoals hij graag wilt dat je bent. Zorg dat je bij jezelf blijft.
Jullie zijn erg verschillend en jammer dat dat niet meer voldoende is, maar dat kan gebeuren natuurlijk. Mensen veranderen.
Wat wil jij zelf? Hij wil spannendere seks. Kan jij je daarin vinden?
En wat wil hij gezamenlijk doen dan?
Je man kan je niet veranderen in zoals hij graag wilt dat je bent. Zorg dat je bij jezelf blijft.
Jullie zijn erg verschillend en jammer dat dat niet meer voldoende is, maar dat kan gebeuren natuurlijk. Mensen veranderen.
Wat wil jij zelf? Hij wil spannendere seks. Kan jij je daarin vinden?
En wat wil hij gezamenlijk doen dan?
woensdag 30 juni 2021 om 18:08
SM dominatrix worden?FeeLucifer01 schreef: ↑30-06-2021 18:00Ambitie en ondeugender? Ik snap het even niet zo goed, wat bedoelt hij dan precies?
Nee sorry.
Zonder grappen: wat wíl hij dan? Samen een hobby als modeltrein bouwen?
Of samen uit naar een festival?
Dat je ambitieuzer wordt op je werk? Want dat is nodig omdat?
Ik denk dat jullie naar aanleiding van wat je schrijft nog een keer in gesprek moeten om af te tasten wat de een bedoelt en wat de ander daarvan vindt.
Een zebra is geen paard met strepen
woensdag 30 juni 2021 om 18:17
woensdag 30 juni 2021 om 18:21
Misschien een keertje samen belletje trekken. Of een half uur voor het eten een pak koekjes eten.
Lekker ondeugend.
Maar serieus, klinkt alsof hij een soort peno-pauze moment heeft.
woensdag 30 juni 2021 om 18:22
Nou, idd
Gelukkig zijn wij wel een beetje uit hetzelfde hout gesneden (ook alweer 12 jaar samen, met een jong kind).
Laat hem maar eens goed uitleggen wat hij van je wil, want echt
woensdag 30 juni 2021 om 18:23
woensdag 30 juni 2021 om 18:24
Ja, leg zijn kritiek naast je neer en wees jezelf. Ik vermoed dat jij dubbel de verantwoordelijkheden hebt in huis en voor de kinderen en een baan, beetje makkelijk om dan te gaan zeuren over: ik ben spannender en gepassioneerder dan jij.
En ja, spreek eens wat vaker af met een leuke mannelijke vriend of collega af (alleen vriendschappelijk natuurlijk) en dump je kinderen bij je partner. Moet je eens kijken hoe snel hij je weer spannend vindt.
En ja, spreek eens wat vaker af met een leuke mannelijke vriend of collega af (alleen vriendschappelijk natuurlijk) en dump je kinderen bij je partner. Moet je eens kijken hoe snel hij je weer spannend vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 30 juni 2021 om 18:26
viva-amber schreef: ↑30-06-2021 18:24Ja, leg zijn kritiek naast je neer en wees jezelf. Ik vermoed dat jij dubbel de verantwoordelijkheden hebt in huis en voor de kinderen en een baan, beetje makkelijk om dan te gaan zeuren over: ik ben spannender en gepassioneerder dan jij.
Ja, voor overleg over jouw ambities en spannende adviezen
.