Verleden bewust achterhouden

04-07-2021 09:55 93 berichten
Hoi alles,

Ik heb sinds 7 maanden een relatie, echt een man naar mijn hard.
Is open en oprecht naar mij en wilt alles delen, wat ik erg wardeer.
Maar hier komt het, we hebben allebei een verleden, hij is hier heel open en eerlijk in richting mij, ook omdat hij wilt dat ik hem leer kennen voor hoe en wie hij is.
Dat wilt hij ook van mij, alleen heb ik hier moeite mee gehad.
Sinds 2 dgn geleden heb ik pas alles vertelt, in de loop der maanden van onze relatie wel, maar beetje bij beetje.
Hij is hierin teleurgesteld omdat hij mij de kans gaf om eerlijk te zijn en mij hierin vertrouwde dat er niet meer was dan dat ik had vertelt.
Bv ik had vertelt dat ik geen man in mijn huis had gelaten in die anderhalf jaar tijd dat ik vrijgezel was terwijl dat wel zo was.
Ergens kan ik hem echt wel begrijpen dat hij mij vertrouwde dat dit niet zo was, terwijl ik toch niet eerlijk was in zijn gezicht.
Hij wilt graag mijn verleden weten omdat hij mij echt wilt leren kennen en weet wie ik ben/was.
Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren.
Heeft iemand misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen da hij mij weer vertrouwd?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk persoon. Weet je zeker dat hij je verleden wilt kennen of wil hij het overheersen. En is straks een dag geleden al "jouw verleden" Hij heeft er eigenlijk niets mee te maken hoeveel mannen jij hebt binnengelaten toen je vrijgezel was. Jouw leven voor hem , heeft niets te maken met het leven met hem. Als het zo te sprake komt prima, maar "de kans geven eerlijk te zijn" klinkt zwaar overdreven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Achterhouden en zeggen dat je iets niet heb gedaan maar toch wel is iets anders dat heet gewoon liegen. Logisch dus dat hij nu (even) wat minder vertrouwen in jou heeft. Helemaal als hij zelf wel eerlijk is en jij met een leugentje jezelf "beter" probeert voor te doen. Dan ga je mogelijk ook aan anderen uitspraken twijfelen.

Iedereen heeft een "verleden", en je angst voor misbruikt? hiervan op hem projecteren is niet eerlijk. Het heeft je moed gekost je leugen op te biechten zeg je, terwijl je voorbeeld helemaal niet iets ergs is in dit geval want poehpoeh een man in je huis laten terwijl je anderhalf jaar vrijgezel bent is dat zo raar dan? (zo is hij toch ook bij jou gekomen lijkt mij). Waarom tillen jullie überhaupt zo zwaar aan wat jullie deden als vrijgezel, komt niet echt volwassen over.

Vertrouwen bouw je op eerlijkheid en op je gemak zijn bij elkaar niet door een trucje of tips, dit vertrouwen was vanuit jou niet aan de orde en nu bij hem door dit afgenomen dus dat moet opnieuw (&beter) naar elkaar openstellen en ja dat is ook inclusief mogelijk mindere kanten.
Eeeh wtf is dit nu weer. Hij heeft helemaal niks te maken met je verleden en mijn ervaring met mannen die op je verleden zitten te pushen is dat het mannen zijn met nogal een mening daarover.

Ik denk dat mijn verleden veel heftiger is dan dat van jou. Toen ik single was ging in naar sexfeestjes enzo. Vond ik leuk. Mijn vriend weet dat wel maar hij heeft er geen mening over en hij heeft er ook nooit zelf naar gevraagd. Ik vertel wel eens wat omdat ik iets wil vertellen en ik hem altijd alles kan vertellen.

Iemand die loopt te pushen op perse alles uit mijn verleden te weten en daar dan ook een mening over heeft krijg ik de kriebels van. En dan onder het mom van jou helemaal leren kennen helemaal. Who cares wat je gedaan hebt toen je single was. Je was single en hebt niemand verantwoording af te leggen en al helemaal niet je nieuwe vriend.

Ik zou me niet zo laten overheersen als ik jou was hoor. Gewoon zeggen... he pietje... loop eens niet zo te pushen. Dan krijg ik helemaal geen zin meer om het je te vertellen. Dus hou er over op want het gaat je niks aan. En als het je niet bevalt zoek je maar een ander groetje die zich wel iets aantrekt van jouw bekrompen mening.
Je hoeft niet alles te vertellen, maar liegen is geen goed idee.

Je kunt zeggen: ik vind het niet nodig om daar in dit stadium over te vertellen of om over uit te weiden. Of: dat vind ik nu niet relevant.
Iedereen heeft een verleden... Maar over dingen liegen is niet zo handig..

Bv ik had vertelt dat ik geen man in mijn huis had gelaten in die anderhalf jaar tijd dat ik vrijgezel was terwijl dat wel zo was.

Ik snap niet dat dit een probleem voor hem is. Waar gaat het hem echt om?
Waarom is het feit dat er een man in je huis als je vrijgezel bent iets om over te liegen/te biechten? Zijn jullie gelovig?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het klinkt helemaal niet als een leuke vent.
Je hebt dus gewoon gelogen. Dat is van andere orde dan alles ‘beetje bij beetje’ vertellen. Ik snap hem wel.
Intotheunknown schreef:
04-07-2021 11:39
Iedereen heeft een verleden... Maar over dingen liegen is niet zo handig..

Ik snap niet dat dit een probleem voor hem is. Waar gaat het hem echt om?

Maar waarom zou hij dit moeten weten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom liegen?
Je hoeft hem niet alles over je verleden en je leven te vertellen. Dat mag je helemaal zelf weten. Dan is liegen ook niet nodig.

Dat hij, onder het mom van "ik geef je de kans helemaal eerlijk te zijn" gaat zitten graven in jouw contacten met andere mannen voordat je hem kende, is manipulatief en controlerend. Daar hoef je echt niet in mee te gaan.
Vreetzak schreef:
04-07-2021 09:55
Maar hier komt het, we hebben allebei een verleden, hij is hier heel open en eerlijk in richting mij, ook omdat hij wilt dat ik hem leer kennen voor hoe en wie hij is.
Dat wilt hij ook van mij, alleen heb ik hier moeite mee gehad.

Hij wilt graag mijn verleden weten omdat hij mij echt wilt leren kennen en weet wie ik ben/was.

Heeft iemand misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen da hij mij weer vertrouwd?

Mijn nekharen gaan overeind staan. Hij is open over zichzelf en eist daarmee dat jij dat ook bent en anders ben je niet eerlijk en vertrouwt hij je niet. Dit is je reinste manipulatie en geen leuke man.
WollekeWiet schreef:
04-07-2021 11:44
Je hebt dus gewoon gelogen. Dat is van andere orde dan alles ‘beetje bij beetje’ vertellen. Ik snap hem wel.
Het gaat hem sowieso geen reet aan. Dus hoezo snap je hem wel? Creepy.
TO, draai het eens om:

Hoe kan HIJ ervoor zorgen dat jij HEM vertrouwt? Dat lijkt mij het meest belangrijke.
Gewoon eerlijk zeggen blijft het beste. Er is toch niks helemaal mis mee?!
Niet meer liegen. Ook: niet méér vertellen dan je kwijt wil over je verleden. Daar heeft hij niks mee te maken.
FeeLucifer01 schreef:
04-07-2021 11:42
Het klinkt helemaal niet als een leuke vent.
Hoe vaak ik deze constatering al niet voorbij heb zien komen hier op het forum. Liefde maakt écht stekeblind, zo blijkt maar weer.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
justagirly schreef:
04-07-2021 11:47
Nee hoor.
Lillian_ schreef:
04-07-2021 11:32
Vertrouwen bouw je op eerlijkheid en op je gemak zijn bij elkaar niet door een trucje of tips

Met dit stukje ben ik het eens, alleen hoort dat vertrouwen de basis te zijn en niet eerst bewezen te hoeven worden.
En toevallig gaat dit alleen om met wie je was/seks hebt gehad?
justagirly schreef:
04-07-2021 11:47
Je bent helemaal niet verplicht om alles over je verleden te vertellen aan een nieuwe man.
Liegen was niet handig. Maar blijkbaar werd je zo onder druk gezet dat je het idee had dat je wel iets moest zeggen?

Als het gaat over je hele verleden weten om jou te leren kennen bedoelt hij waarschijnlijk alleen je verleden met andere mannen? Hij hoeft vast niet te weten waar je op schoolkamp bent geweest, wie je favoriete docent was, op welk vak je de meeste onvoldoendes haalde? Moet je wel vertellen hoe vaak en hoe lang je seks had, wat de favoriete standjes waren, dat soort zaken?

Je hoeft niet te vertellen wat je niet wilt delen. Leer jezelf zinnetjes als dit aan: 'Ik vind het niet nodig om daarover te praten.' 'Dat is iets van toen, daar heb jij nu niets mee te maken'. 'Ik heb geen zin om dat op te rakelen'.
Mermedina schreef:
04-07-2021 11:48
Niet meer liegen. Ook: niet méér vertellen dan je kwijt wil over je verleden. Daar heeft hij niks mee te maken.
Precies.
Dit is natuurlijk een gekke man. Ik dacht dat je hem verteld had dat je vijf jaar in de gevangenis had gezeten vanwege geweldpleging. Maar je hebt hem verteld dat je een relatie hebt gehad voor je een relatie met hem had. Hij heeft helemaal niets te zeggen over wat jij voor jullie relatie hebt gedaan. Het is niet voor niets dat je dit verzwegen hebt, je voelde waarschijnlijk al aan dat hij hier moeilijk over zou doen. Ergo, deze man deugt niet. Dump hem.
Iedere dag is gehaktdag
abracadabra schreef:
04-07-2021 11:35
Iemand die loopt te pushen op perse alles uit mijn verleden te weten en daar dan ook een mening over heeft krijg ik de kriebels van. En dan onder het mom van jou helemaal leren kennen helemaal. Who cares wat je gedaan hebt toen je single was. Je was single en hebt niemand verantwoording af te leggen en al helemaal niet je nieuwe vriend.
Dit helemaal.!Daar heeft hij toch verder niets mee te maken?En dan het (waan) idee dat het zo mooi is je je 'alles en open' naar elkaar moet vertellen :facepalm: .Er zijn wel meer manieren hoor om een gezonde relatie op te bouwen,zonder dit gedram.
Heb zelf ook aan exen van me aangegeven dat ze altijd zaken konden vertellen.Maar ook als ze daar zelf aan toe waren,zonder gepush van mijn kant.Vind het eerlijk gezegd weinig gezond klinken,dit.
nighttripper wijzigde dit bericht op 04-07-2021 11:57
0.00% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven