Disneyland Parijs

04-07-2021 15:46 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Vroeger...zo'n 20 jaar geleden was ik een enorme Disneyland fan..ben toen wel een keer of 10/15 geweest denk ik. Toen kwamen onze kinderen en toen ze 4 en 6 waren (2013) zijn we met hun geweest. Het viel me toen al op dat het een stuk drukker was dan vroeger. Verschil was ook dat ik vroeger buiten de vakanties kon gaan (werkte toen nog niet in het onderwijs).
Nu zijn de kinderen 12 en 14 en willen heel graag weer eens naar Disney. Maar ik hoor alleen maar verhalen over mega drukte...door mijn werk en hun school zijn we dus gebonden aan de schoolvakanties.
Ook schrik ik van de prijzen...1700 euro voor 4 personen (mei volgend jaar...4 dagen, 3 nachten NewPort Bay club)
Weten jullie of er vaak kortingsacties zijn?
Graag hoor ik ervaringen van mensen die de laatste jaren nog geweest zijn.
Wij zijn er met werk van man paar jaar geleden geweest op de eerste zaterdag van de herfstvakantie en je kon over de koppen lopen. Wij gingen een dagje op en neer, dus 2 uur in de nacht vertrekken en volgens mij vertrokken we om 20:00 oid uit het park dus heel laat thuis . Ik had het al uren wel gezien ( was de derde keer dat ik er was) maar konden dus niet weg en het was ook niet echt gezellig om ergens te zitten en eten in het park.
Wij waren er vorig jaar en toen was het heerlijk rustig. Maar ja, toen zaten ze op halve bezetting vanwege Corona. De voorlaatste keer was een jaar of 5 geleden en toen hebben we wel attracties laten gaan vanwege de drukte. Eigenlijk zijn alleen de kleuterattracties echt rustig. Bij de woestste achtbanen stond zelfs vorig jaar een rij van een uur (normaal dus langer). Het is wel onwijs leuk en ik zou er vandaag weer heen willen :)
Jaar of vier geleden geweest, ontzettend druk. Hebben geloof ik 4 of 5 attracties kunnen doen, meer niet. Vond het mede daarom echt het geld niet waard.
Wij zijn buiten vakanties geweest en dat was prima te doen. Hadden een jaarkaart omdat dat goedkoper is dan 3 losse dagen (alleen voor franse inwoners, mijn schoonmoeder is frans).
In de vakanties is het mega druk, dan zou ik voor zon kaart gaan waarbij je voorrang krijgt. Die zijn duur maarja duur is het toch al en als je anders maar 4 attracties kan doen is ook zonde.
Groot nadeel aan het park en de omgeving vind ik dat er echt letterlijk nergens iets gezonds te krijgen is, na 3 dagen friet en pizza ben je er wel helemaal klaar mee 😁
-
Ik ben een paar jaar geleden in februari geweest en zelfs toen vond ik het absurd druk. En inderdaad: je kan er echt niks normaals eten, alleen maar vreetschuren daar. Brrrr… ik vind de Efteling op heel veel vlakken leuker.

De ANWB heeft goede aanbiedingen in elk geval, kijk daar eens naar als je lid bent.
Wij zijn er twee jaar geleden in de zomervakantie geweest, verbleven op een camping in de buurt. Uiteindelijk was 2 dagen toegang met overnachting in een van de hotels goedkoper dan zonder, dus we zijn er toen ook nog 1 nachtje gebleven.

Het was toen overal minstens een uur in de rij staan, ook voor koffie en ook voor een hotdog. En dus een enorme zee aan mensen, alleen maar een grote mensenmassa, waar je ook kijkt. Maar ja, dat is wat je ervoor over moet hebben.

Ik ben zelf geen pretparkfan en doe het voor de kinderen. Maar Disney vond ik wel het leukste park waar ik ooit geweest ben.
Je hoeft toch niet per se in een van die Disneyhotels te zitten? Het stikt van de hotels vlakbij, allemaal met shuttle-service. Of ga met de eigen auto of pak de RER.
rosadebree schreef:
04-07-2021 16:22
Ik ben een paar jaar geleden in februari geweest en zelfs toen vond ik het absurd druk. En inderdaad: je kan er echt niks normaals eten, alleen maar vreetschuren daar. Brrrr… ik vind de Efteling op heel veel vlakken leuker.

De ANWB heeft goede aanbiedingen in elk geval, kijk daar eens naar als je lid bent.
Wij hebben gewoon goed gegeten hoor. De kinderen wel patat, maar de restaurants zijn echt niet slecht. Wel duur.
rosadebree schreef:
04-07-2021 16:22

Nee hoor, zitten ook 'echte' restaurants, gewoon op de parken. Moet je alleen wel voor reserveren, maar bij bijvoorbeeld Captain Jack's kan je prima eten.
Of zich voor een lekker broodje is de Earl of Sandwich ook prima. :biggrin:

Maar in de weekenden is het gewoon heel erg druk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Star3 schreef:
04-07-2021 17:12
Nee hoor, zitten ook 'echte' restaurants, gewoon op de parken. Moet je alleen wel voor reserveren, maar bij bijvoorbeeld Captain Jack's kan je prima eten.

Goed om te weten, ik heb die de vorige keer dan gemist. Mijn kinderen azen op weer een dagje Disney deze zomer dus ik moet er wellicht weer aan geloven!
Wij zijn in de herfstvakantie geweest 3 jaar geleden. 2 nachten, 3 dagen toegang voor gezin 4 pers. €1000
Zaten in een hotel met paar minuten shuttle bus. Inderdaad mega druk, maar toen Max 45 min in de rij.
remedialteacher schreef:
04-07-2021 18:26
Wij zijn in de herfstvakantie geweest 3 jaar geleden. 2 nachten, 3 dagen toegang voor gezin 4 pers. €1000
Zaten in een hotel met paar minuten shuttle bus. Inderdaad mega druk, maar toen Max 45 min in de rij.
Dat is een mooie prijs. Volgens mij was ik ruim 1200 kwijt voor 2 nachten, 3 dagen, 3 personen. Was wel inclusief ontbijt en diner.
Naast drukte is het ook behoorlijk vergane glorie dacht ik, of valt dat inmiddels wel mee?
Het loont vaak om te boeken via de Belgische website. Zeker in schoolvakanties omdat die in België niet gelijk zijn aan Nederland.
LaatsteLoodje schreef:
04-07-2021 18:59
Naast drukte is het ook behoorlijk vergane glorie dacht ik, of valt dat inmiddels wel mee?
Nee dat kan ik echt niet zeggen. Park in ieder geval niet. Wij zaten niet in een Disney hotel.

Buiten de vakanties zijn niet alle restaurants open, dus dan ben je aangewezen op de friet en pizza counters.
-
LaatsteLoodje schreef:
04-07-2021 18:59
Hoe kom je daarbij? Ze hebben net alle hotels gerenoveerd en het park zelf ziet er goed uit.
Laatste keer dat ik er was was in 'onze' herfstvakantie en België en Frankrijk hadden toen geen vakantie. Dat scheelt echt veel bezoekers. We gingen een midweek en alleen de laatste dag was druk maar das geen ramp dan.
Ik lees helaas zoveel recencies van mensen die schrijven dat het vooral mega druk is.wachtrijen van 2 uur..zelfs half uur voor toilet...is het echt zo erg???
KamilleT schreef:
04-07-2021 19:54
Hoe kom je daarbij? Ze hebben net alle hotels gerenoveerd en het park zelf ziet er goed uit.

Hoorde een aantal jaar terug daar verhalen over (of artikelen oid), dat het park nogal aan renovatie toe is. Maar ik ben er zelf sowieso al niet meer geweest sinds 1999, dus geen idee hoor.
Wij zijn vorig jaar in de zomervakantie geweest. Het loont de moeite om de site bijv. Op België te zetten. Dat scheelde een paar 100 euro met NL. De landen hebben verschillende aanbiedingen en je bent vrij om te kiezen waar je voor gaat.
Het was overigens qua drukte prima te doen. Langste wachttijd was 45 minuten .
Voorlopig mogen er maar max 28000 mensen binnen.
Misschien blijft dat ook in de zomer.

Vandaag ben ik even geweest en was het heel rustig, voor een zondag nog wel.

En je kan ook kijken op aanbiedingen van andere landen.
Of goedkopere hotels in de buurt boeken
Groezeltje schreef:
04-07-2021 20:19
Ik lees helaas zoveel recencies van mensen die schrijven dat het vooral mega druk is.wachtrijen van 2 uur..zelfs half uur voor toilet...is het echt zo erg???
In mijn ervaring niet hoor. Ik was er vorig jaar begin maart met mijn moeder toen corona nog net begon overal en we zaten helaas midden in de Franse kindervakantie dus het was stervens druk, toch hebben we altijd gewoon meteen naar het toilet gekund en ook de rijen voor de attracties vielen best mee. We hebben ook veel fast pass gebruikt.
Wat mijn moeder betaald had weet ik niet want het was een kerstcadeau voor mij, ze zei wel dat het een goede deal was. We kregen zelfs nog zo'n voucher van 200 euro mee om vrij uit te geven in de parken ( al zaten daar de duurdere restaurants dus niet bij in en sommige winkels bij Disney village ook niet ). We zaten twee nachten in dat western hotel naast Santa Fe ( naam even kwijt ) en we hebben het super leuk gehad hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven