Verleden bewust achterhouden
zondag 4 juli 2021 om 09:55
Hoi alles,
Ik heb sinds 7 maanden een relatie, echt een man naar mijn hard.
Is open en oprecht naar mij en wilt alles delen, wat ik erg wardeer.
Maar hier komt het, we hebben allebei een verleden, hij is hier heel open en eerlijk in richting mij, ook omdat hij wilt dat ik hem leer kennen voor hoe en wie hij is.
Dat wilt hij ook van mij, alleen heb ik hier moeite mee gehad.
Sinds 2 dgn geleden heb ik pas alles vertelt, in de loop der maanden van onze relatie wel, maar beetje bij beetje.
Hij is hierin teleurgesteld omdat hij mij de kans gaf om eerlijk te zijn en mij hierin vertrouwde dat er niet meer was dan dat ik had vertelt.
Bv ik had vertelt dat ik geen man in mijn huis had gelaten in die anderhalf jaar tijd dat ik vrijgezel was terwijl dat wel zo was.
Ergens kan ik hem echt wel begrijpen dat hij mij vertrouwde dat dit niet zo was, terwijl ik toch niet eerlijk was in zijn gezicht.
Hij wilt graag mijn verleden weten omdat hij mij echt wilt leren kennen en weet wie ik ben/was.
Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren.
Heeft iemand misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen da hij mij weer vertrouwd?
Ik heb sinds 7 maanden een relatie, echt een man naar mijn hard.
Is open en oprecht naar mij en wilt alles delen, wat ik erg wardeer.
Maar hier komt het, we hebben allebei een verleden, hij is hier heel open en eerlijk in richting mij, ook omdat hij wilt dat ik hem leer kennen voor hoe en wie hij is.
Sinds 2 dgn geleden heb ik pas alles vertelt, in de loop der maanden van onze relatie wel, maar beetje bij beetje.
Hij is hierin teleurgesteld omdat hij mij de kans gaf om eerlijk te zijn en mij hierin vertrouwde dat er niet meer was dan dat ik had vertelt.
Bv ik had vertelt dat ik geen man in mijn huis had gelaten in die anderhalf jaar tijd dat ik vrijgezel was terwijl dat wel zo was.
Ergens kan ik hem echt wel begrijpen dat hij mij vertrouwde dat dit niet zo was, terwijl ik toch niet eerlijk was in zijn gezicht.
Hij wilt graag mijn verleden weten omdat hij mij echt wilt leren kennen en weet wie ik ben/was.
Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren.
Heeft iemand misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen da hij mij weer vertrouwd?
dinsdag 6 juli 2021 om 13:10
Mijn ex heeft het de eerste twee jaar van onze relatie ook geprobeerd hoor. Mijn verleden (wat nog best meeviel, maar ik was udd geen maagd meer) koppelen aan ZIJN onzekerheid over mannen. Hij wilde dat ik een vrouwelijke huisarts nam, vond dat ik me anders moest kleden, had moeite met uitstapjes met collega's waar ook mannen bij waren. Ik ben een aantal keer flink kwaad geworden dat als hij dacht ook maar iets over mij te kunnen bepalen, dat daar het gat vd deur was. Dat heeft hij gelukkig serieus genomen.
Dus to, wees vooral ontzettend duidelijk. Jouw verleden kan hij lastig vinden en twee dagen wennen aan een ander plaatje is natuurlijk ook nog niet zo extreem lang. Maar daarna is het vooral iets vwaar HIJ iets mee moet en niet jij. Laat je dat laatste dan ook vooral niet aanpraten en spreek duidelijk taal. In mijn ervaring is dat hoe duidelijker en standvastiger je bent, hoe sneller de situatie duidelijk wordt voor jullie. Of hij past zijn beeld aan, slikt de teleurstelling door en focust zich weer op jullie toekomst of hij blijft erom emmeren en dan is het kappen.
Dus to, wees vooral ontzettend duidelijk. Jouw verleden kan hij lastig vinden en twee dagen wennen aan een ander plaatje is natuurlijk ook nog niet zo extreem lang. Maar daarna is het vooral iets vwaar HIJ iets mee moet en niet jij. Laat je dat laatste dan ook vooral niet aanpraten en spreek duidelijk taal. In mijn ervaring is dat hoe duidelijker en standvastiger je bent, hoe sneller de situatie duidelijk wordt voor jullie. Of hij past zijn beeld aan, slikt de teleurstelling door en focust zich weer op jullie toekomst of hij blijft erom emmeren en dan is het kappen.
dinsdag 6 juli 2021 om 13:13
diyer schreef: ↑06-07-2021 13:10Mijn ex heeft het de eerste twee jaar van onze relatie ook geprobeerd hoor. Mijn verleden (wat nog best meeviel, maar ik was udd geen maagd meer) koppelen aan ZIJN onzekerheid over mannen. Hij wilde dat ik een vrouwelijke huisarts nam, vond dat ik me anders moest kleden, had moeite met uitstapjes met collega's waar ook mannen bij waren. Ik ben een aantal keer flink kwaad geworden dat als hij dacht ook maar iets over mij te kunnen bepalen, dat daar het gat vd deur was. Dat heeft hij gelukkig serieus genomen.
Ik had die sowieso het gat van de deur al gewezen. Wat slikken vrouwen toch veel, om maar niet alleen te hoeven zijn. Nondeju.
dinsdag 6 juli 2021 om 13:15
En vertrouwen kan hij natuurlijk pas krijgen als blijkt dat je eerlijk bent. Ook als je beslist dat je bepaalde stukken niet tot in detail met hem wil bespreken. Want het doet er niet toe of je vijf of tien scharrels hebt gehad en wat je daarmee allemaal hebt uitgespookt. Het feit dat je gescharreld hebt zou genoeg info moeten zijn als je dat niet graag bespreekt. Maar wees dáár dan wel transparant in. Ga geen plaatjes van jezelf schetsen die niet kloppen. Dat doet vertrouwen geen goed.
dinsdag 6 juli 2021 om 13:17
Niks mis mee hoor, om je poot stijf te houden. Als het probleem was gebleven, had je een punt gehad. Maar het probleem is compleet verdwenen, dus je opmerking raakt kant nog wal.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑06-07-2021 13:13Ik had die sowieso het gat van de deur al gewezen. Wat slikken vrouwen toch veel, om maar niet alleen te hoeven zijn. Nondeju.
dinsdag 6 juli 2021 om 13:21
Die instelling aan het begin, zegt wat over hem. Iets heel lelijks, wat mij betreft. Kan me niet schelen of ie zich daarna 'inhoudt'.
dinsdag 6 juli 2021 om 13:35
Oh ja, die ook ja. Ik moest op een dag eens naar de gynaecoloog om een spiraaltje te laten plaatsen. Dat bleek een man te zijn. Dat was een absolute no-go voor hem, hij wilde per se dat de gynaecoloog een vrouw zou zijn. Pfff, ik word kwaad op mezelf dat ik serieus de moeite heb genomen hem uit te leggen dat het gewoon puur medisch, zakelijk contact is…diyer schreef: ↑06-07-2021 13:10Mijn ex heeft het de eerste twee jaar van onze relatie ook geprobeerd hoor. Mijn verleden (wat nog best meeviel, maar ik was udd geen maagd meer) koppelen aan ZIJN onzekerheid over mannen. Hij wilde dat ik een vrouwelijke huisarts nam, vond dat ik me anders moest kleden, had moeite met uitstapjes met collega's waar ook mannen bij waren. Ik ben een aantal keer flink kwaad geworden dat als hij dacht ook maar iets over mij te kunnen bepalen, dat daar het gat vd deur was. Dat heeft hij gelukkig serieus genomen.
Hakuna Matata
dinsdag 6 juli 2021 om 14:00
Als je geen ervaring hebt in dit soort gedrag van mannen, kan het zijn dat het even duurt tot je bepaalde patronen herkent. Tot die tijd heb je misschien al een emotionele band opgebouwd, met hem en zijn familie, en heb je al mooie dingen ervaren binnen de relatie. Bepaalde dingen die dan gebeuren, bijv. moeilijk doen om een feestje, kan te klein aanvoelen om daarvoor de relatie te verbreken, vooral als je alle voordelen van die relatie er naast legt. Zelfs als je het hele plaatje ziet kan het een proces zijn om de relatie te verbreken, omdat je misschien nog wel gevoelens voor hem hebt en je het moeilijk vindt de mooie dingen en zijn familie los te laten.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑06-07-2021 13:13Ik had die sowieso het gat van de deur al gewezen. Wat slikken vrouwen toch veel, om maar niet alleen te hoeven zijn. Nondeju.
Ik had er zelfs ooit nog wen topic over geopend, waarin ik schreef dat ik moeite had met het feit dat mijn ex niet wilde dat ik met andere mannen in gesprek ging, op straat of op een feestje. Toen vroegen veel mensen ook waarom ik zo’n behoefte had om te flirten terwijl ik in een relatie zat. Maar dat was niet mijn insteek en ik dacht dat het dan maar normaal was binnen een relatie.
Ook mijn omgeving vond hem zo’n keurige man dus als er iets was werd er gezegd dat ze hem wel begrepen of dat hij het wellicht niet zo bedoelde. Tja, en je gaat ook niet alles delen met mensen, bijv wat hij zegt in bed.
Ik heb nooit angst gehad alleen te zijn, maar ik was wel onervaren, naïef en luisterde niet naar mijn eigen intuïtie, maar naar anderen. En dat was inderdaad dom.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 06-07-2021 14:08
30.75% gewijzigd
Hakuna Matata
dinsdag 6 juli 2021 om 14:06
Inderdaad, dit soort dingen. Kleine dingen.spinnetje_ schreef: ↑06-07-2021 14:00Als je geen ervaring hebt in dit soort gedrag van mannen, kan het zijn dat het even duurt tot je bepaalde patronen herkent. Tot die tijd heb je misschien al een emotionele band opgebouwd, met hem en zijn familie, en heb je al mooie dingen ervaren binnen de relatie. Bepaalde dingen die dan gebeuren, bijv. moeilijk doen om een feestje, kan te klein aanvoelen om daarvoor de relatie te verbreken, vooral als je alle voordelen van die relatie er naast legt. Zelfs als je het hele plaatje ziet kan het een proces zijn om de relatie te verbreken, omdat je misschien nog wel gevoelens voor hem hebt en je het moeilijk vindt de mooie dingen en zijn familie los te laten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:06
Ik vind het niet heel heel vreemd dat sommige mensen iets willen weten over het (seksuele) verleden van de partner. Of iemand weinig bedpartners heeft gehad, of een heel legioen. En het is ook begrijpelijk dat je sommige dingen lastig vind om gelijk te vertellen.
Waarom vond je het zo lastig om te vertellen dat je in je vrijgezelle periode seks hebt gehad?
Waarom vond je het zo lastig om te vertellen dat je in je vrijgezelle periode seks hebt gehad?
dinsdag 6 juli 2021 om 14:10
nlies schreef: ↑04-07-2021 11:26Moeilijk persoon. Weet je zeker dat hij je verleden wilt kennen of wil hij het overheersen. En is straks een dag geleden al "jouw verleden" Hij heeft er eigenlijk niets mee te maken hoeveel mannen jij hebt binnengelaten toen je vrijgezel was. Jouw leven voor hem , heeft niets te maken met het leven met hem. Als het zo te sprake komt prima, maar "de kans geven eerlijk te zijn" klinkt zwaar overdreven.
Als iemand het wood eerlijk steeds in de mond haalt, is ie het vaak juist niet.
Hij zit je een schuldgevoel aan te praten. Deze man is geen zuiver persoon. Wegwezen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
dinsdag 6 juli 2021 om 14:12
Intotheunknown schreef: ↑04-07-2021 11:39Iedereen heeft een verleden... Maar over dingen liegen is niet zo handig..
Ik snap niet dat dit een probleem voor hem is. Waar gaat het hem echt om?
Macht.
Hij had gelijk al door dat ze het een moeilijk onderwerp vindt. Zij wordt bespeelt, zonder dat ze het doorheeft.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:14
Beetje overdreven. Hij heeft het er gewoon (even?) moeilijk mee dat ze niet helemaal open is geweest.Ellerlilalinne schreef: ↑06-07-2021 14:10Als iemand het wood eerlijk steeds in de mond haalt, is ie het vaak juist niet.
Hij zit je een schuldgevoel aan te praten. Deze man is geen zuiver persoon. Wegwezen.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:16
Chrissie88 schreef: ↑06-07-2021 14:14Beetje overdreven. Hij heeft het er gewoon (even?) moeilijk mee dat ze niet helemaal open is geweest.
Open waarover? Haar seksleven van voor zijn tijd. Kom op zeg. Trap daar niet in.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:19
Je moet helemaal niet je best willen doen hem je weer te laten vertrouwen, want dit klinkt als een engerd die jou onder de duim wil houden.
Toch ben ik wel benieuwd: was hij teleurgesteld omdat je gelogen hebt of omdat je een man in je huis hebt gelaten?
En ik ben ook benieuwd waarom het al dan niet in huis laten van een man (ik neem aan dat dit niet bij koffie is gebleven?) überhaupt een issue is om over te liegen of iets van te vinden. Tenzij jullie erg gelovig zijn, maar dan nog.
Toch ben ik wel benieuwd: was hij teleurgesteld omdat je gelogen hebt of omdat je een man in je huis hebt gelaten?
En ik ben ook benieuwd waarom het al dan niet in huis laten van een man (ik neem aan dat dit niet bij koffie is gebleven?) überhaupt een issue is om over te liegen of iets van te vinden. Tenzij jullie erg gelovig zijn, maar dan nog.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:22
Eerlijk dan. Ze heeft iets verteld wat niet waar was, en hij vindt dat lastig. Je doet net alsof hij de meest vreselijk controlerende man op aarde is.Ellerlilalinne schreef: ↑06-07-2021 14:16Open waarover? Haar seksleven van voor zijn tijd. Kom op zeg. Trap daar niet in.
Sommige mensen hebben een vrijere seksuele moraal dan anderen en die mensen willen ook graag weten hoe hun partner daarin staat. Dat is toch niet heel vreemd?
Opmerking: ik heb een gewone vriend die zijn nieuwe vriendinnetjes altijd van alles vraagt over hun seksleven, beetje uit onzekerheid. En dan krijg hij steeds antwoorden die hij niet echt leuk vindt om te horen, maar hij vraag het uit onzekerheid, niet omdat hij hen geen vrijheid gunt.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:30
Chrissie88 schreef: ↑06-07-2021 14:22Eerlijk dan. Ze heeft iets verteld wat niet waar was, en hij vindt dat lastig. Je doet net alsof hij de meest vreselijk controlerende man op aarde is.
Sommige mensen hebben een vrijere seksuele moraal dan anderen en die mensen willen ook graag weten hoe hun partner daarin staat. Dat is toch niet heel vreemd?
Opmerking: ik heb een gewone vriend die zijn nieuwe vriendinnetjes altijd van alles vraagt over hun seksleven, beetje uit onzekerheid. En dan krijg hij steeds antwoorden die hij niet echt leuk vindt om te horen, maar hij vraag het uit onzekerheid, niet omdat hij hen geen vrijheid gunt.
Hij besluit eenzijdig om alles uit zijn verleden op tafel te willen leggen. TO heeft daar meer moeite mee wat betreft het intieme stuk. Serieus waarom wil je dat weten? Vervolgens vertelt zij hem daar later dan hij meer over. En dan is hij nu gekwetst. Kom op zeg. Dat deugt niet. Hij gedraagt zich als een kleuter die zijn zin wil doordrammen.
Een volwassen man kan dan denken, ik deel alles met je want dat wil ik kwijt. En jij doet het op jouw tempo. Maar dat is haar niet gegund. Zij doet het fout, en hij doet het goed. Dat klopt er dus niet.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 06-07-2021 14:34
0.41% gewijzigd
dinsdag 6 juli 2021 om 14:33
TO jij moet niet bezig zijn met ervoor te zorgen dat hij jou weer vertrouwt. Je hebt niks verkeerds gedaan. Of hij jou vertrouwt of niet ligt aan hem.
Je schrijft in je OP
"Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren."
Dat je al eerder in een relatie gezeten hebt, waarin dingen tegen je werden gebruikt, is een extra rode vlag. Vaak kies je steeds weer een man die niet goed voor je is.
Hij lijkt nu wellicht goed, maar hij heeft issues en bespeelt je. Anders had hij niet zo gereageerd.
Je schrijft in je OP
"Moet wel zeggen het heeft me veel moed gekost dit stukje te vertellen omdat er voorheen misbruik van genaakt werd door het tegen mij te gebruiken en ik bang was dat dit weer zou gebeuren."
Dat je al eerder in een relatie gezeten hebt, waarin dingen tegen je werden gebruikt, is een extra rode vlag. Vaak kies je steeds weer een man die niet goed voor je is.
Hij lijkt nu wellicht goed, maar hij heeft issues en bespeelt je. Anders had hij niet zo gereageerd.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:35
Maar ronduit liegen zoaks to doet is dan weer het andere uiterste.Woll*Stone schreef: ↑04-07-2021 11:51Je bent helemaal niet verplicht om alles over je verleden te vertellen aan een nieuwe man.
Zeg dan gewoon ik wil het er niet over hebben of dat gaat je niet aan. Bij ronduit liegen zoals to heeft gedaan zou ik direct zijn afgeknapt.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:38
Je ziet toch hoe TO schrijft. Ze is niet zo assertief. Mag hij ook rekening mee houden. Haar geen dingen laten vertellen die ze niet wil.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:40
Ik denk dat jij nu wel heel veel invult.Ellerlilalinne schreef: ↑06-07-2021 14:30Hij besluit eenzijdig om alles uit zijn verleden op tafel te willen leggen. TO heeft daar meer moeite mee wat betreft het intieme stuk. Serieus waarom wil je dat weten? Vervolgens vertelt zij daar dan hij meer over. En dan is hij nu gekwetst. Kom op zeg. Dat deugt niet. Hij gedraagt zich als een kleuter die zijn zin wil doordrammen.
Een volwassen man kan dan denken, ik deel alles met je want dat wil ik kwijt. En jij doet het op jouw tempo. Maar dat is haar niet gegund. Zij doet het fout, en hij doet het goed. Dat klopt er dus niet.
Partner van TO ging -zoals ik het begrijp - ervan uit dat ze beiden eerlijk waren geweest over hun verleden. Misschien heeft hij wel heel intieme of lastige dingen verteld, en dan had hij liever gehad dat ze eerlijk zei dat zij het moeilijk vind om gelijk alles te vertellen.
Dat JIJ het seksueel verleden van je partners irrelevant vindt betekent niet dat iedereen dat moet vinden. Mensen hebben nu eenmaal een verschillende moraal. En als iemand iets wil weten, zoals globaal het aantal bedpartners, betekent niet per se dat hij of zij je er ook op af zal wijzen. Ik zie niet in waarom je die informatie zou willen achterhouden voor je partner.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:52
Chrissie88 schreef: ↑06-07-2021 14:40Ik denk dat jij nu wel heel veel invult.
Partner van TO ging -zoals ik het begrijp - ervan uit dat ze beiden eerlijk waren geweest over hun verleden. Misschien heeft hij wel heel intieme of lastige dingen verteld, en dan had hij liever gehad dat ze eerlijk zei dat zij het moeilijk vind om gelijk alles te vertellen.
Dat JIJ het seksueel verleden van je partners irrelevant vindt betekent niet dat iedereen dat moet vinden. Mensen hebben nu eenmaal een verschillende moraal. En als iemand iets wil weten, zoals globaal het aantal bedpartners, betekent niet per se dat hij of zij je er ook op af zal wijzen. Ik zie niet in waarom je die informatie zou willen achterhouden voor je partner.
Partner wil iets en dat dwingt hij bij TO af. Daar gaat dit om. Hij is nu teleurgesteld. TO heeft het verkeerd gedaan en moet nu zijn geschaade vertrouwen terugwinnen.
Zie je niet dat dat een ongezonde situatie is? Dat dit geen onderdeel is van een volwassen gelijkwaardige relatie. Hij wilde open en eerlijk zijn, zij moest dat op zijn tempo blijkbaar ook maar kunnen over onderwerpen die gewoon prive zijn.
Die laatste zin is zoveel zeggend. Pas op TO. Hij zal nog vaker 'teleurgesteld' in je zijn. Hij heeft al lang door dat je daar vatbaar voor bent.
Het gedrag dat iemand je laat zien, heb je serieus te nemen.
TO laat zien dat ze niet assertief is.
Vriend laat zien dat hij sturend en manipulatief is.
dinsdag 6 juli 2021 om 15:16
Het ligt er echt aan hoe deze gesprekken precies zijn verlopen en wat er wel en niet gezegd is door beiden. Jij gaat ervan uit dat de vriend van TO het allemaal heel dwingend doet, maar zo lees ik dat niet. Ik kan hieruit niet concluderen dat hij een manipulatieve engerd is. Ik weet hoe manipulatieve mannen zijn, ze laten je je ergens over schuldig voelen waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen en houden je zo klein.Ellerlilalinne schreef: ↑06-07-2021 14:52Partner wil iets en dat dwingt hij bij TO af. Daar gaat dit om. Hij is nu teleurgesteld. TO heeft het verkeerd gedaan en moet nu zijn geschaade vertrouwen terugwinnen.
Zie je niet dat dat een ongezonde situatie is? Dat dit geen onderdeel is van een volwassen gelijkwaardige relatie. Hij wilde open en eerlijk zijn, zij moest dat op zijn tempo blijkbaar ook maar kunnen over onderwerpen die gewoon prive zijn.
Die laatste zin is zoveel zeggend. Pas op TO. Hij zal nog vaker 'teleurgesteld' in je zijn. Hij heeft al lang door dat je daar vatbaar voor bent.
Het gedrag dat iemand je laat zien, heb je serieus te nemen.
TO laat zien dat ze niet assertief is.
Vriend laat zien dat hij sturend en manipulatief is.
Maar wie zegt dat hij TO daar dwong? Uit wat TO vertelt blijkt niet dat hij iets heeft gezegd: "Je MOET het vertellen, ik geef je nu de kans!"
We weten helemaal niet hoe dat gesprek verlopen is. Dat hij teleurgesteld is, en dat hij dacht dat ze eerlijk was, betekent niet dat hij manipulatief is en dat hij haar dwingt dingen te vertellen die ze lastig vind om (gelijk) te vertellen.
dinsdag 6 juli 2021 om 15:46
Chrissie88 schreef: ↑06-07-2021 15:16Het ligt er echt aan hoe deze gesprekken precies zijn verlopen en wat er wel en niet gezegd is door beiden. Jij gaat ervan uit dat de vriend van TO het allemaal heel dwingend doet, maar zo lees ik dat niet. Ik kan hieruit niet concluderen dat hij een manipulatieve engerd is. Ik weet hoe manipulatieve mannen zijn, ze laten je je ergens over schuldig voelen waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen en houden je zo klein.
Maar wie zegt dat hij TO daar dwong? Uit wat TO vertelt blijkt niet dat hij iets heeft gezegd: "Je MOET het vertellen, ik geef je nu de kans!"
We weten helemaal niet hoe dat gesprek verlopen is. Dat hij teleurgesteld is, en dat hij dacht dat ze eerlijk was, betekent niet dat hij manipulatief is en dat hij haar dwingt dingen te vertellen die ze lastig vind om (gelijk) te vertellen.
Het gaat subtieler, maar de tekst is hetzelfde.
Hij is nu toch teleurgesteld? Zij moet zijn vertrouwen herstellen. Ze moet helemaal niks. Ze zijn net 7 maanden bij elkaar, wilde niet gelijk prive dingen delen en deelt nu op haar eigen tempo binnen 7 maanden toch dingen. Net nu bij haar het vertrouwen komt dat ze het met hem kan delen. In plaatst dat hij dat inziet, krijgt ze de deur in d'r gezicht, want hij is nu teleurgesteld, zij heeft het fout gedaan en moet dat nu herstellen. Zo starten abusive relaties toch.
dinsdag 6 juli 2021 om 16:10
@Vreetzak
Houd je koppie erbij. Je hoeft nergens je excuus voor aan te bieden. Jij mag dingen op jouw tempo doen.
Hoe lief je nieuwe vriend ook lijkt. Geef je grenzen aan. Het is normaal dat je vriend lief voor je is. Daar hoeft niks tegenover te staan, en zeker niet dat je je eigen grenzen over gaat.
Hier wat meer info.
https://herhealth.nl/5-verborgen-signal ... e-relatie/
Houd je koppie erbij. Je hoeft nergens je excuus voor aan te bieden. Jij mag dingen op jouw tempo doen.
Hoe lief je nieuwe vriend ook lijkt. Geef je grenzen aan. Het is normaal dat je vriend lief voor je is. Daar hoeft niks tegenover te staan, en zeker niet dat je je eigen grenzen over gaat.
Hier wat meer info.
https://herhealth.nl/5-verborgen-signal ... e-relatie/