Hoeveel schermtijd voor jezelf?

06-07-2021 20:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik altijd een beetje, als mijn telefoon me verteld hoeveel ik erop gezeten heb.

Wie heeft dat ook? Ik vraag me altijd af of de tijd dat de telefoon wel aan is maar nog niet geblokkeerd ook meetelt.

Ik verwacht in ieder geval een significante daling als Viva straks uit de lucht is. Facebook heb ik er al afgegooid en heb alleen insta nog over. Maar toch zit ik nog vaak uit gewoonte te scrollen.

Dus ik ben benieuwd naar jullie schermtijd. Even een polletje!

Hoeveel geeft jouw telefoon aan?

Totaal aantal stemmen: 41

0-1 (2%)
1-2 (5%)
2-3 (12%)
3-4 (20%)
4-5 (12%)
5-6 (5%)
6-7 (7%)
7-8 (5%)
Meer dan 8 (32%)
haha, 50/50. De een 8 uur, de ander 5. Ik zit nog laag zeg;)
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 20:33
27.66% gewijzigd
Mijn telefoon zit nu op 2,5 uur maar ik zit 8-12 uur per dag achter PC haha en dan is de TV ook nog niet meegeteld.
Op mijn telefoon zit ik amper.

Op mijn laptop veel meer.
FeeLucifer01 schreef:
06-07-2021 20:32
Op mijn telefoon zit ik amper.

Op mijn laptop veel meer.
bij mij precies andersom.
Liptonicetea schreef:
06-07-2021 20:32
Mijn telefoon zit nu op 2,5 uur maar ik zit 8-12 uur per dag achter PC haha en dan is de TV ook nog niet meegeteld.
Voor werk?
Telefoon heel weinig, laptop heel erg veel...
volgens mij zijn mijn ogen gevormd naar een scherm ondertussen
Wattenbolleke schreef:
06-07-2021 21:06
Voor werk?
Ja 8 uur per dag voor werk 5/6 dagen in de week en dan savonds van 6 tot 22 uur ongeveer weer.
Mijn telefoon geeft elke week een daggemiddelde, rond de 3 uur. iPad een uurtje, schat ik en mijn werklaptop natuurljk 8-9 uur per dag. Daar zit natuurlijk ook overlap in als ik iets op mijn telefoon zoek terwijl mijn werkpc aan staat.
Te veel. Laptop en telefoon. Sta ermee op en ga ermee naar bed.
Heel erg eigenlijk.
Zal wel aan mij liggen maar ik snap echt niet waar TO het over heeft.

"als mijn telefoon me verteld hoeveel ik erop gezeten heb."
"Ik vraag me altijd af of de tijd dat de telefoon wel aan is maar nog niet geblokkeerd ook meetelt."
"Dus ik ben benieuwd naar jullie schermtijd."
"HOEVEEL GEEFT JOUW TELEFOON AAN?'

Huh?? Waar gaat dit over?
Verslaving?
Knuddestudder schreef:
06-07-2021 23:03
Zal wel aan mij liggen maar ik snap echt niet waar TO het over heeft.

"als mijn telefoon me verteld hoeveel ik erop gezeten heb."
"Ik vraag me altijd af of de tijd dat de telefoon wel aan is maar nog niet geblokkeerd ook meetelt."
"Dus ik ben benieuwd naar jullie schermtijd."
"HOEVEEL GEEFT JOUW TELEFOON AAN?'

Huh?? Waar gaat dit over?
Veel telefoons geven je wekelijkse statistieken qua schermtijd. Dus dan weet je hoeveel je op je scherm hebt gekeken.
ik hoef mezelf niet vast te binden ofzo. :proud:

ik denk dat ik niet dezelfde belangstellingen heb. computeren doe ik als ik echt verder niets anders te doen heb.

de vraag is: waarom vind je het zo interessant? In plaats van jezelf te kwalificeren als "verslaafde" kan je beter voor jezelf nagaan waarom onzin en gebral zo verschrikkelijk interessant voor jou is en zelfs interessanter dan de gewone dingen zoals wandelen en mensen bezoeken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
07-07-2021 06:42
ik hoef mezelf niet vast te binden ofzo. :proud:

ik denk dat ik niet dezelfde belangstellingen heb. computeren doe ik als ik echt verder niets anders te doen heb.

de vraag is: waarom vind je het zo interessant? In plaats van jezelf te kwalificeren als "verslaafde" kan je beter voor jezelf nagaan waarom onzin en gebral zo verschrikkelijk interessant voor jou is en zelfs interessanter dan de gewone dingen zoals wandelen en mensen bezoeken?
Goeie vraag 🙃
Doggo schreef:
07-07-2021 00:14
Veel telefoons geven je wekelijkse statistieken qua schermtijd. Dus dan weet je hoeveel je op je scherm hebt gekeken.
Aha, dank. Vraag ik me nog wel af waarom je dat zou willen bijhouden, maar dat terzijde. Ik vind forummen op je mobiel niet te doen overigens, maar dat is dan helemaal terzijde.
Knuddestudder schreef:
07-07-2021 14:16
Aha, dank. Vraag ik me nog wel af waarom je dat zou willen bijhouden, maar dat terzijde. Ik vind forummen op je mobiel niet te doen overigens, maar dat is dan helemaal terzijde.
Nou, op mijn telefoon krijg ik deze statistieken automatisch. En als er dan op een dag staat “6 uur schermtijd per dag” dan voel je je een loser en ga je er meer op letten.
Telefoon en tablet een paar uur per dag, maar het computeren voor werk & hobby maakt dat ik volgens mij meer uren wel naar een scherm kijk dan niet! Ik sta geregeld op en sport ook, maar de schade van zo veel zitten maak je daarmee niet ongedaan, ben ik bang.
O. Schakel die stats dan uit, zou ik zeggen. Is vast een app of widget die je kunt uitschakelen. Kun je de hele dag op je mobiel zonder je een loser te voelen :-)
Het maakt ook verschil wat je doet toch? Ik zou het mezelf achteraf aardig kwalijk nemen als ik de hele avond had verspild aan als een zombie door Facebook scrollen, maar als je plezier hebt van wat je doet…

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven