Pasgeboren kindje en al metteen werken?

29-05-2009 14:26 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav het kolven tijdens schooltijd topic.

Ik begrijp dat mensen dit niet zullen snappen, maar ieder zo zijn eigen mening. Ik wil de mijne in elk geval even kwijt.

Ik vind het niet kunnen dat mensen met een pasgeboren kind al metteen aan het werk gaan. Juist in de eerste maanden / jaren heeft een kind toch zijn moeder nodig\? het is alsof het kind metteen wordt weggelegd na de geboorte, in de handen van familieleden of een créche. Ikzelf vind dit gewoon niet kunnen. Ik ben zelf ook opgevoed door een werkende moeder, maar mijn moeder ging pas werken toen ik in groep vijf zat en ik alleen thuis kon blijven. Nu kan iets eerder ook prima, maar bij een baby?

Waarom doen mensen dat?:S Geld moet er verdiend worden, maar het lijkt me dat je pas kinderen neemt als je genoeg geld hebt om ervoor te kunnen zorgen. En de vader kan toch wel een tijdje alleen werken? Dan is je kind pasgeboren en dan zit je nog te kolven in de pauzes.. je hoort je kind gewoon nog borstvoeding te geven.

Ik walg een beetje van mensen die hun carriere voor hun kind stellen, neem dan geen kind ofzo...
Heerlijk zo'n fijn veroordelend stuk.

En jij verwacht dat ik dan mijn keuze zal toelichten? Nee, daar heb ik dan helemaal geen zin meer in.
Je WALGT er van?!
Zo, das een fijne binnenkomert, Beestje

Ik walg van mensen met vooroordelen. Bah, 3werf Bah.

En dat komt dan van mij he, een zgn "bewuste" thuisblijfmoeder. Maar ik ben thuis omdat het voor mijn gezin ( inc de hechtingsgestoorde autist ) op dat moment het beste was. Het beste voor A in het bijzonder, maar ook de andere 2, omdat in de hectiek van het omgaan met A de aandacht voor de andere 2 er bij in kon schieten, en dat kon ik inhalen als A er niet was.

Maar dat andere moeders wel werken vind ik geen enkel probleem. Daar heb ik respect voor, net zoals ik aanneem dat werkende moeders ook respect voor mijn keuze hebben.

Voor jou kan ik bar weinig respect opbrengen nav jouw posting. Gatverdamme !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:beestje2009 schreef op 29 mei 2009 @ 14:26:

Ik begrijp dat mensen dit niet zullen snappen, maar ieder zo zijn eigen mening. Ik wil de mijne in elk geval even kwijt.

Ik vind het niet kunnen dat mensen met een pasgeboren kind al metteen aan het werk gaan. Juist in de eerste maanden / jaren heeft een kind toch zijn moeder nodig\? het is alsof het kind metteen wordt weggelegd na de geboorte, in de handen van familieleden of een créche. Ikzelf vind dit gewoon niet kunnen. Ik ben zelf ook opgevoed door een werkende moeder, maar mijn moeder ging pas werken toen ik in groep vijf zat en ik alleen thuis kon blijven. Nu kan iets eerder ook prima, maar bij een baby?

Waarom doen mensen dat?:S Geld moet er verdiend worden, maar het lijkt me dat je pas kinderen neemt als je genoeg geld hebt om ervoor te kunnen zorgen. En de vader kan toch wel een tijdje alleen werken? Dan is je kind pasgeboren en dan zit je nog te kolven in de pauzes.. je hoort je kind gewoon nog borstvoeding te geven.

Ik walg een beetje van mensen die hun carriere voor hun kind stellen, neem dan geen kind ofzo...Ik walg een beetje van trollen forummers die weinig fantasie hebben. Plaats dan geen reltopic ofzo...
Amen.... :-)

Ieder zijn eigen mening! Ga er dus vanuit dat jij een van de gelukkigen bent die niet perse hoeft te werken voor geld...jammer genoeg geldt dat niet voor iedereen....
Jij bent gek!

Op welke planeet leef jij? Idioot!

Hoe haal je het in je hoofd om zo'n veroordelend stuk te plaatsen.

En ff wat olie op 't hellevuur: ik ben 5 weken na de geboorte van m'n dochter weer aan 't werk gegaan. En ik geef flesvoeding.

Mafkees!
Verwacht je nu serieuze antwoorden? Wat ben je, een zusje van huisbij?
quote:beestje2009 schreef op 29 mei 2009 @ 14:26:

Ik walg een beetje van mensen die hun carriere voor hun kind stellen, neem dan geen kind ofzo...Echt, te bizar voor woorden....
Met je eens, fussie. Mijn vingers jeukten al om een stuk te schrijven, maar eigenlijk kan ik m'n energie wel beter gebruiken.
Jeetje wie laat z'n kind nou alleen als het pas in groep 5 zit!

Geen wonder dat je zo'n vertekend beeld hebt van goed ouderschap.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:floor72 schreef op 29 mei 2009 @ 14:30:

Jij bent gek!

Op welke planeet leef jij? Idioot!

Hoe haal je het in je hoofd om zo'n veroordelend stuk te plaatsen.

En ff wat olie op 't hellevuur: ik ben 5 weken na de geboorte van m'n dochter weer aan 't werk gegaan. En ik geef flesvoeding.

Mafkees!

Meer olie opt vuur. Ik heb als gastouder voor een 5 weken oude baby MOGEN zorgen, omdat die moeder weer aan het werk Moest.

Zij blij en ik blij.

:-)
metteen = meteen....

Wat een kortzichtig stukje. Als alle vrouwen de eerste jaren thuis zouden moeten blijven om fulltime voor hun kind te zorgen, dan zouden een heleboel gezinnetjes om financiele redenen helaas niet meer aan kinderen kunnen beginnen.
Oh oh, hold your horses...

Dit onderwerp is al vele malen de revue gepasseerd. De één vindt dit goed of juist slecht, de ander kan er weer anders over denken. Wat goed is voor jou (en volgens jou) is weer niet hetzelfde voor een ander.

Niet iedereen kan heel lang stoppen met haar baan, of wil dat. Sommige huishoudens hebben twee inkomens gewoon nodig, wat is daar nou mis mee?

De ene dit de ander dat, zo is het leven. Houd eens op met anderen te bekritiseren!
quote:fussie schreef op 29 mei 2009 @ 14:28:

Heerlijk zo'n fijn veroordelend stuk.

En jij verwacht dat ik dan mijn keuze zal toelichten? Nee, daar heb ik dan helemaal geen zin meer in.

Yep, niets aan toe te voegen.

Oh toch nog: Dom beest.
O, je bent ook van Jong Jochie, Oude Vrouw.

Wat zal het volgende zijn? Jongetjes die met poppen spelen in plaats van auto's? Vrouwen die bovenop willen tijdens de seks? Mannen die meehelpen in het huishouden?
Ik walg van mensen die over andere mensen oordelen....
Dan neem je wat later kinderen en spaar je eerst.
meTeen...niet meTTeen.

En verder: wat een sneu stukje.
Ja, dat vind ik echt.
quote:lolapaloeza schreef op 29 mei 2009 @ 14:31:

Jeetje wie laat z'n kind nou alleen als het pas in groep 5 zit!

Geen wonder dat je zo'n vertekend beeld hebt van goed ouderschap.

Dat viel mij ook op ja.

En verder aan TO, ga weg, muts. Ga je babie borstvoeden ofzo, engert.
Dames, dames het is het beestje maar...
* het is meteen (1 t)

* niemand 'neemt' kinderen, je hebt gemeenschap en dan moet je altijd maar afwachten of het lukt

* stap eens even snel terug in je tijdmachine en ga terug naar waar je vandaan komt

Mijn mening over dit onderwerp kun je vast raden......
Beestje, wanneer ga je je es lekker druk maken om je eigen leven?

Of ga je nog meer mensen in de ban doen?

We hebben al:

* Oudere mensen

* Vrouwen met een jongere man

En nu:

* Werkende ouders met een baby.

What's next?
Ach ben JIJ het?

Jij bent helemaal sneu!
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven