Mode & Beauty alle pijlers

Jeans problemen

11-07-2021 06:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er zo moe van. Ik heb een vrij kort bovenlichaam. Hierdoor staat de mid of low waist jeans me eigenlijk het mooist, maar helaas zorgt de hoge heup die ik heb ook snel voor love handles/muffin top effect. Hierdoor kan ik eigenlijk nooit een strakkere top bij m’n jeans aan want ik vind dat echt heel lelijk. Ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem? Ik heb wel eens high waist geprobeerd maar dan moet de strakke top er over (anders hou ik helemaal amper een bovenlijf over 😉) en dat vind ik ook weer niet zo mooi staan.

Hoe doen jullie dit? Ook als ik een maat groter pak blijft dit probleem bestaan.
Iemand tips? Geen corrigerende hemden oid want dat vind ik te warm.
Muffin top komt toch niet door de lengte van je bovenlijf? Eerder doordat je (lage) broek net iets te strak zit.
Dus de oplossing is: iets hogere en wijdere broeken dragen.

En je verder niet zo druk maken dat je geen superstrakke modellenbuik hebt.
ClumsyNinja schreef:
11-07-2021 07:13
Muffin top komt toch niet door de lengte van je bovenlijf? Eerder doordat je (lage) broek net iets te strak zit.
Dus de oplossing is: iets hogere en wijdere broeken dragen.

En je verder niet zo druk maken dat je geen superstrakke modellenbuik hebt.
Maak ik me verder ook niet druk om hoor. Ik vind het alleen lelijk. Ben verder best tevreden met m’n figuur 😉
ik zie het probleem niet direct voor me, maar vaak zit de oplossing in het (laten) verstellen van een kledingstuk wat in de buurt komt maar iets groter is zodat het netjes op je figuur past.

als je geen probleem hebt met je gezondheid zou ik me van anderen niets aantrekken: ofwel het interesseert ze niet en ze kijken eroverheen, óf ze letten er wel op en ze vinden het niet mooi of ze zijn jaloers. Ik zou niet weten welke van de laatste twee mogelijk zou kunnen bijdragen aan een fijne relatie.

ik heb het over vrouwen; mannen kijken meestal met een andere blik. Minder ongenadig dan vrouwen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb hetzelfde soort lijf en vind hoge jeans juist fijner. Die muffintop vind ik vreselijk, en met een hoge taille wordt de taille mooi geaccentueerd. Dan stoort dat korte bovenlijf me minder.
Nachttrein schreef:
11-07-2021 08:32
Ik heb hetzelfde soort lijf en vind hoge jeans juist fijner. Die muffintop vind ik vreselijk, en met een hoge taille wordt de taille mooi geaccentueerd. Dan stoort dat korte bovenlijf me minder.
Echt irritant hè? Ik ben verder gewoon slank maar alleen die lovehandles. Zo irritant. Toch maar weer een hoger model proberen.. bedankt!
Aanvaarden wat best is voor je lichaam: high waist met strakke top niet in je broek.
Best mooi trouwens! Alleszins veel mooier dan een low waist broek met rolletjes (al moet iedereen lekker doen wat hij/zij wil.
Ah je wil die top in je broek. Ja daar leent jouw korte bovenlijf zich dan minder voor. Misschien op zoek naar een andere look. Er zijn best veel croptop achtige dingen in de mode. Met een hoge broek en een kort bovenlijf vallen die dingen over elkaar lijkt mij. Die zitten wat losser, waardoor je het misschien wel leuk vindt staan?
Het leven is niet eerlijk
Je kunt je top/blouse ook zo dragen. Doe ik vaak, heb ook een probleem met high waist broeken.

Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Roelanje schreef:
11-07-2021 09:14
Ah je wil die top in je broek. Ja daar leent jouw korte bovenlijf zich dan minder voor. Misschien op zoek naar een andere look. Er zijn best veel croptop achtige dingen in de mode. Met een hoge broek en een kort bovenlijf vallen die dingen over elkaar lijkt mij. Die zitten wat losser, waardoor je het misschien wel leuk vindt staan?
Ja, dit! En er zijn ook in high waist natuurlijk gradaties. Ik zou er eentje zoeken die wel tot de bovenrand van je 'muffin' komt, maar niet helemaal tot in je taille loopt.
Nee hoor hoeft niet perse in mijn broek maar een high waist broek en daar een strakkere top over dan krijg je zo’n afdruk van de jeans er onder. Dat vind ik niet zo mooi. Dan vind ik t mooier als de top op de boord stopt maar nogmaals dan lijkt m’n bovenlijf weer zo kort 😅 daarom staat mid waist eigenlijk beter maar idd liever een wat korter bovenlijf dan rolletjes. Ik ga eens goed op zoek. Of hebben jullie nog tips voor een fijne high waist jeans. Ik draag het liefst een lichtere blauwe wassing.
Tickel schreef:
11-07-2021 10:06
Je kunt je top/blouse ook zo dragen. Doe ik vaak, heb ook een probleem met high waist broeken.

Afbeelding
Dit doe ik ook vaak met lossere tops maar met strakke tops kan dit ook niet.
misz81 schreef:
11-07-2021 10:37
Dit doe ik ook vaak met lossere tops maar met strakke tops kan dit ook niet.
Mijn lijf is niet meer geschikt voor strakke tops, dat scheelt :biggrin:
Ik heb vaak broeken van de only. Die vallen over mijn muffintop.
Het leven is niet eerlijk
Tickel schreef:
11-07-2021 10:51
Mijn lijf is niet meer geschikt voor strakke tops, dat scheelt :biggrin:
Haha misschien de mijne ook niet meer dan 😋
Ik kwam deze site toevallig tegen: https://theconceptwardrobe.com/

Heel goede tips over de verschillende lichaamsvormen en wat je dan wel en niet aan moet doen.

Je kunt soms wel iets willen maar dan moet je toch echt accepteren dat het niet de beste look is voor jouw vorm. Dan kun je dat negeren maar komen er weer andere problemen op zoals die afdruk of een muffin top. Of je kiest gewoon iets wat flatteuzer is :) niet elke stijl is voor iedereen, helaas.

Ik heb gemerkt dat als ik dingen draag die mijn mijn figuur passen mijn kleding veel lekkerder zit maar ik me er ook mooier in voel.
misz81 schreef:
11-07-2021 10:36
Nee hoor hoeft niet perse in mijn broek maar een high waist broek en daar een strakkere top over dan krijg je zo’n afdruk van de jeans er onder.
En als je kijkt naar tops die van een wat dikker/steviger materiaal gemaakt zijn?
Ik draag tops wel aansluitend, maar niet zo loeistrak dat je mijn bh of inderdaad de rand van mijn broek er in af ziet tekenen. Dan is (vind ik) de top te strak of de stof te dun.
Tickel schreef:
11-07-2021 10:06

Afbeelding
Haha iedereen moet doen wat ie zelf wil, maar dit vind ik nou echt zo’n afschuwelijke jaren ‘90 look die ik nooit begrepen heb XD Doe je blouse er in of er uit, maar alleen de voorkant erin...
Maar toen dit in de jaren ‘90 hip was, was dat bij mij op school de echte kakker-look, dus ik heb er ook geen positieve associaties bij ;)
ClumsyNinja schreef:
11-07-2021 13:04
Haha iedereen moet doen wat ie zelf wil, maar dit vind ik nou echt zo’n afschuwelijke jaren ‘90 look die ik nooit begrepen heb XD Doe je blouse er in of er uit, maar alleen de voorkant erin...
Maar toen dit in de jaren ‘90 hip was, was dat bij mij op school de echte kakker-look, dus ik heb er ook geen positieve associaties bij ;)
Als ik dat niet doe, dan lijkt het of ik zwanger ben. Brede schouders, grotere borsten waarvoor ik een grotere maat nodig heb dan voor mijn taille. De blouse gaat dan vanaf de borsten naar voren staan. IN broek kan niet want van high-waist broeken krijg ik navelontstekingen. Maar als je een oplossing hebt hoor ik dat graag. Anders ga ik lekker door met de jaren 90 look.
Ik vind dat je een probleem maakt waar geen probleem is. Ik wil ook graag een top in mijn broek maar geen gezicht. Jammer dan. Wil ook graag een kokerjurkje aan,maar ook geen gezicht.
Ook jammer.

Draag gewoon dingen die het best passen bij jouw lichaam. En hoe erg is een randje van een broek nu bij een strak shirtje? Alles beter dan je proberen te wurmen in kleding die niet voor jouw figuur gemaakt is.
Misschien wat aan die muffin doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven