Afhankelijk opstellen
zondag 11 juli 2021 om 14:22
Hoi,
Ik merk dat ik echt een issue heb. Ik word namelijk altijd afhankelijk van jongens. Lang verhaal kort heb ik iemand leren kennen 2,5 maand geleden. Appen en afspreken, bij elkaar slapen. Nu heeft hij aangegeven dat er verder niks in zit en mij daarom ook niet aan het lijntje wil houden. Ik ben zo dom geweest om aan te geven dat ik er oké mee ben om wel af te spreken voor bijv alleen seks, terwijl als ik eerlijk ben naar mezelf, ik er wel meer in zie dan hij. En ik kan ook eerlijk toegeven dat ik dit alleen maar wil zodat ik tenminste op een bepaalde manier nog aandacht van hem krijg. We appen ook nog steeds, al merk ik dat het afneemt van zijn kant in vergelijking met eerst. Waarschijnlijk omdat ik wel heb aangegeven hem wel 'leuk' te vinden. Ik heb echter ook aangegeven er niet direct een label op te willen plakken maar rustig kijken hoe en wat, alleen is hij tot de conclusie gekomen dat er niks in zit. Het is niet zo dat ik dit heb bij elke jongen die me maar aandacht geeft, ik vind zelf ook vaak iemand niet leuk genoeg. Maar wanneer ik iemand wél leuk vindt en diegene mij niet, kan ik hier moeilijk mee omgaan en zit ik er alweer veel te diep in. Het beïnvloedt echt mijn hele dag en ik ben er continu mee bezig. Ik voel me dan echt zwaar en zwaar klote.
Mijn probleem is, ik zoek bevestiging buiten mezelf en stel mij echt heel erg afhankelijk op van een jongen. Dit is niet de eerste keer dat ik dat heb. Ik kan me echt depressief voelen en heb dan sterk het gevoel dat het leven geen zin meer heeft en dat ik hem nodig heb.
Ik ga hier in elk geval hulp voor zoeken want ik merk dat ik er niet zelf uit kom, maar zijn er mensen die dit herkennen en tips hebben wat heeft geholpen hierbij?
Ik merk dat ik echt een issue heb. Ik word namelijk altijd afhankelijk van jongens. Lang verhaal kort heb ik iemand leren kennen 2,5 maand geleden. Appen en afspreken, bij elkaar slapen. Nu heeft hij aangegeven dat er verder niks in zit en mij daarom ook niet aan het lijntje wil houden. Ik ben zo dom geweest om aan te geven dat ik er oké mee ben om wel af te spreken voor bijv alleen seks, terwijl als ik eerlijk ben naar mezelf, ik er wel meer in zie dan hij. En ik kan ook eerlijk toegeven dat ik dit alleen maar wil zodat ik tenminste op een bepaalde manier nog aandacht van hem krijg. We appen ook nog steeds, al merk ik dat het afneemt van zijn kant in vergelijking met eerst. Waarschijnlijk omdat ik wel heb aangegeven hem wel 'leuk' te vinden. Ik heb echter ook aangegeven er niet direct een label op te willen plakken maar rustig kijken hoe en wat, alleen is hij tot de conclusie gekomen dat er niks in zit. Het is niet zo dat ik dit heb bij elke jongen die me maar aandacht geeft, ik vind zelf ook vaak iemand niet leuk genoeg. Maar wanneer ik iemand wél leuk vindt en diegene mij niet, kan ik hier moeilijk mee omgaan en zit ik er alweer veel te diep in. Het beïnvloedt echt mijn hele dag en ik ben er continu mee bezig. Ik voel me dan echt zwaar en zwaar klote.
Mijn probleem is, ik zoek bevestiging buiten mezelf en stel mij echt heel erg afhankelijk op van een jongen. Dit is niet de eerste keer dat ik dat heb. Ik kan me echt depressief voelen en heb dan sterk het gevoel dat het leven geen zin meer heeft en dat ik hem nodig heb.
Ik ga hier in elk geval hulp voor zoeken want ik merk dat ik er niet zelf uit kom, maar zijn er mensen die dit herkennen en tips hebben wat heeft geholpen hierbij?
zondag 11 juli 2021 om 14:32
Ik denk dat meer mensen dit gedrag vertonen maar daarbij niet eerlijk zijn naar zichzelf (dus zichzelf wijsmaken dat het voor hun ook oké is om alleen seks te hebben). Dat je dit van jezelf inziet en jezelf door hebt is al een hele grote eerste stap waar je ook trots op mag zijn. Voor nu zou ik zeggen : stop met die jongen en ben trots op jezelf vanwege je zelfinzicht en vanwege het feit dat je hulp gaat zoeken!
zondag 11 juli 2021 om 14:32
Je voor ogen houden dat je voor je wat met hem kreeg ook gewoon een leven had. Dus dat je nu ook best zonder hem kan.
En natuurlijk voelt het rot als jij wel verliefd op hem bent en hij jou toch niet leuk genoeg blijkt te vinden.
Daar mag je best even verdrietig om zijn maar probeer er niet in te blijven hangen.
En zeker geen seks met hem gaan hebben. Dan maak je het alleen maar moeilijker voor je zelf.
En natuurlijk voelt het rot als jij wel verliefd op hem bent en hij jou toch niet leuk genoeg blijkt te vinden.
Daar mag je best even verdrietig om zijn maar probeer er niet in te blijven hangen.
En zeker geen seks met hem gaan hebben. Dan maak je het alleen maar moeilijker voor je zelf.
zondag 11 juli 2021 om 14:43
En ik begrijp niet waar jouw afhankelijkheid in zit. Jij hoopte dat er meer in zat, hij wil dat niet. Hij is eerlijk tegen je geweest. Tuurlijk is dat niet leuk om te horen. Ik kan me ook voorstellen dat je eerste reactie is om hem ‘vast te willen houden’. Gelukkig zie je zelf in dat dat niet gaat werken.
zondag 11 juli 2021 om 14:58
Ik lees niks van afhankelijkheid hoor.
Ik lees wel dat jij wel een relatie wilt, maar hij vindt jou prima voor gratis seks. Jij hoopt op meer, maar je gaat dat niet krijgen van hem.
Dus....trek zelf se conclusie en maak er niet zo'n mooi verhaal van over afhankelijkheid en hulp zoeken.
Ik vind het zwaar overtrokken voor een situatie waarin zij verliefd is en hij niet.
Gaat niks worden, stop met dit contact en leef door.
Ik lees wel dat jij wel een relatie wilt, maar hij vindt jou prima voor gratis seks. Jij hoopt op meer, maar je gaat dat niet krijgen van hem.
Dus....trek zelf se conclusie en maak er niet zo'n mooi verhaal van over afhankelijkheid en hulp zoeken.
Ik vind het zwaar overtrokken voor een situatie waarin zij verliefd is en hij niet.
Gaat niks worden, stop met dit contact en leef door.
zondag 11 juli 2021 om 15:12
Ik sluit me aan bij de adviezen dat je het beste kunt stoppen met dit contact.
Je kunt jezelf wel voor de gek houden dat je het prima vindt om alleen af en toe sex met hem te hebben, maar ondertussen hoop je wel degelijk dat het alsnog een relatie wordt. Dat wordt het niet, maar als je hiermee doorgaat en je komt er zelf ook een keer achter dat het geen relatie wordt, dan ga je je gebruikt voelen, terwijl hij er gewoon eerlijk over is dat hij jou alleen voor de sex wil.
En zolang je dit contact aanhoudt, sluit je jezelf ook af voor andere jongens die je ook leuk vindt maar die wel een relatie met je willen.
Je kunt jezelf wel voor de gek houden dat je het prima vindt om alleen af en toe sex met hem te hebben, maar ondertussen hoop je wel degelijk dat het alsnog een relatie wordt. Dat wordt het niet, maar als je hiermee doorgaat en je komt er zelf ook een keer achter dat het geen relatie wordt, dan ga je je gebruikt voelen, terwijl hij er gewoon eerlijk over is dat hij jou alleen voor de sex wil.
En zolang je dit contact aanhoudt, sluit je jezelf ook af voor andere jongens die je ook leuk vindt maar die wel een relatie met je willen.
zondag 11 juli 2021 om 16:47
Ik denk dat het te maken heeft met te weinig zelfvertrouwen. Te weinig vertrouwen in jezelf, dat je het zelf kunt. Je denkt dat je iemand nodig hebt. Waarvoor? Wat kun je niet in je eentje en wel met een relatie? Of waarvan dénk je dat?
Misschien helpt het om jezelf uit te dagen. Regelmatig dingen doen (alleen, helemaal zelf) waarvan je eigenlijk niet zeker weet of je het kunt. Kleine dingetjes. Een recept maken wat je nog nooit hebt geprobeerd. Een lamp ophangen. Een moeilijk telefoontje plegen. Wat je hiervan leert door het te ervaren, is tweeledig:
- er is sprake van een succeservaring als het lukt, dat vergroot je zelfvertrouwen
- je ervaart dat je leven gewoon doorgaat als iets níet meteen lukt. Ook dat vergroot je zelfvertrouwen, omdat je dan minder bang bent om fouten te maken of te falen.
Misschien helpt het om jezelf uit te dagen. Regelmatig dingen doen (alleen, helemaal zelf) waarvan je eigenlijk niet zeker weet of je het kunt. Kleine dingetjes. Een recept maken wat je nog nooit hebt geprobeerd. Een lamp ophangen. Een moeilijk telefoontje plegen. Wat je hiervan leert door het te ervaren, is tweeledig:
- er is sprake van een succeservaring als het lukt, dat vergroot je zelfvertrouwen
- je ervaart dat je leven gewoon doorgaat als iets níet meteen lukt. Ook dat vergroot je zelfvertrouwen, omdat je dan minder bang bent om fouten te maken of te falen.
zondag 11 juli 2021 om 17:17
Ik zou in ieder geval niet meer met hem afspreken voor de seks. Hij wil verder niets met je, maar je bent wel goed genoeg voor de seks. Jij wil meer en dat is je goed recht.
Als je nu weer seks met hem gaat hebben terwijl jij op meer hoopt, dan is hij na die sekspartij tevreden, want hij hoeft niets te geven, maar heeft alles gekregen wat hij wilde. Lekker makkelijk voor hem.
En jij blijft waarschijnlijk met een rotgevoel zitten omdat hij je niet zal geven wat jij wil. En dat voelt heel onbevredigend en zal alleen maar erger worden.
Als je nu weer seks met hem gaat hebben terwijl jij op meer hoopt, dan is hij na die sekspartij tevreden, want hij hoeft niets te geven, maar heeft alles gekregen wat hij wilde. Lekker makkelijk voor hem.
En jij blijft waarschijnlijk met een rotgevoel zitten omdat hij je niet zal geven wat jij wil. En dat voelt heel onbevredigend en zal alleen maar erger worden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
zondag 11 juli 2021 om 17:39
Je kan beter geen contact met hem hebben. En jezelf afvragen: Wat wil ik precies? En hoe ga ik eventueel mijn gedrag veranderen?
Je kan beter zelf aan de slag gaan, voordat je contact zoekt met een jongen. Zodra je je beter in je vel voelt en helder hebt wat je wil, dan is dit ook makkelijker te communiceren aan de ander.
Je kan beter zelf aan de slag gaan, voordat je contact zoekt met een jongen. Zodra je je beter in je vel voelt en helder hebt wat je wil, dan is dit ook makkelijker te communiceren aan de ander.
zondag 11 juli 2021 om 17:51
To geeft aan dat ze hulp nodig heeft omdat ze er zelf niet uitkomt. Niet verstandig om dan te adviseren dat ze helemaal geen hulp nodig heeft.Attraverso schreef: ↑11-07-2021 17:41Ik vind het heel positief dat je inziet dat je verkeerd bezig bent. In mijn ogen ben je heel goed bezig en heb jij geen hulp van buitenaf nodig.
Alle contact met die man verbreken. Succes!
zondag 11 juli 2021 om 17:57
Ik adviseer niets, ik geef mijn mening en dat mag.
In Vlaanderen hebben we een heel andere cultuur op dat vlak. Wij denken minder snel dat we iets niet zelf kunnen en hulp nodig hebben. En dat mag. Ieder zijn ding, ieder zijn mening.
zondag 11 juli 2021 om 18:04
Dat je de zelfreflectie hebt betekent niet dat het ook lukt er goed mee om te gaan, zeker met dit soort dingen.Attraverso schreef: ↑11-07-2021 17:57Ik adviseer niets, ik geef mijn mening en dat mag.
In Vlaanderen hebben we een heel andere cultuur op dat vlak. Wij denken minder snel dat we iets niet zelf kunnen en hulp nodig hebben. En dat mag. Ieder zijn ding, ieder zijn mening.
TO, ergens wel herkenbaar. Maar naast professionele hulp helpt het ook echt om gewoon een tijdje op jezelf te focussen en wie je bent zónder (die) jongen.
Als je dat daarna (redelijk) vast kan houden sta je echt veel sterker.
zondag 11 juli 2021 om 18:16
Ik zou ook afstand nemen, misschien wil hij nog wel ingaan op het seksgedeelte, maar dan loop je dus de kans dat je je nog rotter gaat voelen dan je nu al doet.
Goed dat je zelf al inziet.
Als je het gevoel hebt iemand nodig te hebben om je beter te voelen, probeer dan eens te kijken naar je eigen kwaliteiten, en probeer eerst jezelf het leukste gezelschap te vinden dat er is, de relatie met jezelf is uiteindelijk het belangrijkst.
Goed dat je zelf al inziet.
Als je het gevoel hebt iemand nodig te hebben om je beter te voelen, probeer dan eens te kijken naar je eigen kwaliteiten, en probeer eerst jezelf het leukste gezelschap te vinden dat er is, de relatie met jezelf is uiteindelijk het belangrijkst.
zondag 11 juli 2021 om 18:23
To schrijft nergens dat ze onzeker is vanwege haar gewicht. Dat ze meeschrijft in een afvaltopic wil niet zeggen dat dit specifieke probleem ook maar iets te maken heeft met haar gewicht.BeertjeColargol schreef: ↑11-07-2021 18:18Ik heb TO even geloept. Ik denk dat TO ook een beetje onzeker is over zichzelf omdat ze een beetje dik is. Maar ook dat is nergens voor nodig. Een beetje dik zijn is echt niet erg en het maakt je niet onaantrekkelijker voor de jongens.
Ik vind dit een behoorlijk aanstootgevende conclusie eigenlijk.
zondag 11 juli 2021 om 19:31
Qua gewicht, ik ben heel erg afgevallen dus wat dat betreft ben ik juist zekerder geworden. Ik snap de reacties dat het lijkt alsof ik er een heel probleem van maak, maar ik weet van mezelf dat ik er wel dergelijk in blijf hangen. Ik heb het een paar keer niet kunnen opbrengen om op werk te verschijnen, speelt de hele dag in mijn hoofd en ik ja ik kan objectief in zien dat ik er niks mee op schiet, maar ik kan er niet los van komen. Ik heb echt het gevoel dat ik het zelf heb verpest en dat ik nooit goed genoeg kan zijn, onzekerheid dus inderdaad. Het is zo erg dat wanneer ik berichtjes krijg of iets van contact heb, ik het gevoel heb de hele wereld weer aan te kunnen. Terwijl wanneer ik niks hoor of wanneer hij vertelde er niet meer in te zien, dan heb ik zo sterk het gevoel dat het allemaal geen zin meer heeft. En ik kan dit heel goed in zien, heb dit ook al heel lang. En ik wou dat ik die knop in mijn hoofd om kon zetten, maar dit lukt me echt niet. Ik heb zelf het idee dat het ook met name de bevestiging is die ik krijg en niet bij mezelf kan vinden. Heel ingewikkeld. Ik heb er echt last van. Ik weet dat het beter is om contact af te kappen maar dat vind ik ZO moeilijk
zondag 11 juli 2021 om 20:47
Ik herken wel wat je zegt. Het is nooit leuk om afgewezen te worden. Eigenlijk zegt hij tegen je dat ie je wel leuk vindt, maar niet leuk genoeg vindt voor een relatie. En ja, daar kun je helemaal niks mee en dat is kut. Dat ligt niet aan jou, dat ligt niet aan hem. Het is gewoon een beetje een ongelukkig systeem van moeder natuur. Want waarschijnlijk is of zal het jou in de toekomst ook gebeuren dat je een schat van een man tegen komt, die het gewoon net niet helemaal is voor jou. Maar dat ligt dan niet aan de man zelf, maar gewoon aan de chemie. Jij hebt de afgelopen 2 maanden je best gedaan en laten zien wie je was, dus je kan jezelf niets verwijten. Soms zit het er gewoon niet in helaas.
Afstand nemen is nu ook de beste keuze die je kan maken. Dapper van je! Dan kun je mentaal weer plaats maken voor een nieuwe man. Vroeg of laat komt er weer iemand anders op je pad, net zoals deze man er ooit op verscheen.
Afstand nemen is nu ook de beste keuze die je kan maken. Dapper van je! Dan kun je mentaal weer plaats maken voor een nieuwe man. Vroeg of laat komt er weer iemand anders op je pad, net zoals deze man er ooit op verscheen.
maandag 12 juli 2021 om 01:39
Het klinkt alsof er wellicht psychisch meer aan de hand kan zijn bij je. Ervaringsdeskundige hierMaryse21 schreef: ↑11-07-2021 19:31Qua gewicht, ik ben heel erg afgevallen dus wat dat betreft ben ik juist zekerder geworden. Ik snap de reacties dat het lijkt alsof ik er een heel probleem van maak, maar ik weet van mezelf dat ik er wel dergelijk in blijf hangen. Ik heb het een paar keer niet kunnen opbrengen om op werk te verschijnen, speelt de hele dag in mijn hoofd en ik ja ik kan objectief in zien dat ik er niks mee op schiet, maar ik kan er niet los van komen. Ik heb echt het gevoel dat ik het zelf heb verpest en dat ik nooit goed genoeg kan zijn, onzekerheid dus inderdaad. Het is zo erg dat wanneer ik berichtjes krijg of iets van contact heb, ik het gevoel heb de hele wereld weer aan te kunnen. Terwijl wanneer ik niks hoor of wanneer hij vertelde er niet meer in te zien, dan heb ik zo sterk het gevoel dat het allemaal geen zin meer heeft. En ik kan dit heel goed in zien, heb dit ook al heel lang. En ik wou dat ik die knop in mijn hoofd om kon zetten, maar dit lukt me echt niet. Ik heb zelf het idee dat het ook met name de bevestiging is die ik krijg en niet bij mezelf kan vinden. Heel ingewikkeld. Ik heb er echt last van. Ik weet dat het beter is om contact af te kappen maar dat vind ik ZO moeilijk
Vooral dat van de hele wereld aankunnen nadat je bevestiging hebt gekregen en tot weinig in staat zijn wanneer je die bevestiging niet bij je zelf kunt zoeken. Goed dat je hier voor hulp zoekt. Benoem dit daar alsjeblieft ook zo.
En echt…… NIET meer met hem seksen, afspreken of wat dan ook. Je gaat er aan kapot en verliest uit het oog wat écht belangrijk is in het leven. Geloof me, ik weet hoe dit werkt.