Mode & Beauty alle pijlers

Make-up workshop

27-06-2021 19:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf ben totaal niet handig met make-up. Daarnaast staat (teveel) foundation mij niet. Ik heb er om de één of andere reden geen gezicht voor. Ik heb een soort couperose bij mijn kaken, kleine lipjes en wat gelige tanden waardoor ik er al snel ziekig uit zie. Echter wil ik zo graag mijzelf leren opmaken, op een natuurlijke manier met een natuurlijke glow en oog make-up die mijn ogen wat meer laten spreken.
Ik ben groot fan van Mettina Jager, de visagiste van o.a. Miljuschka (voor voorbeelden, zie haar Instagram). Ze kan op een hele natuurlijke manier mensen opmaken. Ze geeft dan ook make-up workshops. Echter woont ze (voor mij/Overijssel) aan de andere kant van het land: Zaandam. Daarnaast kost de workshop €200. Zijn er tips wat betreft YouTube filmpjes of andere workshops (bij voorkeur in Overijssel). Ik houd me aanbevolen!
Airecolette1 schreef:
30-06-2021 15:03
Minerale make-up is echt geweldig, ik las al Mintenz en ik gebruik zelf Creative Cosmetics. Ze hebben veel filmpjes online staan maar om de juiste kleuren uit te zoeken ben ik naar de winkel gegaan. Met de kabukikwast breng je de foundation aan, niets moeilijks aan wat mij betreft. Ik stik van de (huid-) allergieën maar hier krijg ik geen enkele reactie van. Het proberen waard, ik denk niet dat je nog terug wil naar vloeibare make-up.

Wat leuk. Ben je in Den Bosch geweest? Het ziet er leuk uit daar. Ik ben er nooit geweest, woon niet in de buurt maar zie het op de website en YT.
Heb ook getwijfeld om CC te nemen maar het is wel wat duurder en gratis verzenden vanaf 50 euro en dat stond me wel tegen.
Vind een aantal van hun oogschaduwen wel heel mooi.
CC heeft ook leuke YT filmpjes met goede adviezen en hoe te gebruiken. Kijk hier ook vaak naar.
Jufjoke schreef:
02-07-2021 20:21
Wel een beetje lastig swatchen in de winkel.

:rofl:
Juliette schreef:
02-07-2021 20:35
Wat leuk. Ben je in Den Bosch geweest? Het ziet er leuk uit daar. Ik ben er nooit geweest, woon niet in de buurt maar zie het op de website en YT.
Heb ook getwijfeld om CC te nemen maar het is wel wat duurder en gratis verzenden vanaf 50 euro en dat stond me wel tegen.
Vind een aantal van hun oogschaduwen wel heel mooi.
CC heeft ook leuke YT filmpjes met goede adviezen en hoe te gebruiken. Kijk hier ook vaak naar.
Nee ik ben in Noordwijk geweest toen ze daar nog zaten. Daarna steeds online besteld omdat ik toen precies wist wat ik moest hebben. Ik gebruik de foundation, roze concealer, bronzer en blush en verder geen oogschaduw etc., dus daar wisselt eigenlijk niet veel in. Het is niet goedkoop maar ik denk dat ik bij dagelijks gebruik een maand of 3 met de foundation en concealer doe. Met de bronzer en blush misschien wel een jaar.

Ik ben wel met een andere poster eens dat iedereen voor zichzelf moet onderzoeken wat wel en niet werkt, wat voor mij fantastisch is hoeft dat voor een ander niet te zijn. Ik had alleen zelf graag eerder van het bestaan afgeweten, had me een boel allergische reacties bespaard ;-)
Airecolette1 schreef:
03-07-2021 07:54
Nee ik ben in Noordwijk geweest toen ze daar nog zaten. Daarna steeds online besteld omdat ik toen precies wist wat ik moest hebben. Ik gebruik de foundation, roze concealer, bronzer en blush en verder geen oogschaduw etc., dus daar wisselt eigenlijk niet veel in. Het is niet goedkoop maar ik denk dat ik bij dagelijks gebruik een maand of 3 met de foundation en concealer doe. Met de bronzer en blush misschien wel een jaar.

Ik ben wel met een andere poster eens dat iedereen voor zichzelf moet onderzoeken wat wel en niet werkt, wat voor mij fantastisch is hoeft dat voor een ander niet te zijn. Ik had alleen zelf graag eerder van het bestaan afgeweten, had me een boel allergische reacties bespaard ;-)

Ik gebruik ook elke dag de foundation, roze concealer, bronzer en blush en ook de primer. Wel een aantal kleuren oogschaduw gekocht. Ik doe iets langer met de foundation, in januri 1e gekocht en die is net een paar weken op. En de roze en groene concealer, bronzer en blush ook zeker wel een jaar net als jij.

Had ook graag eerder van minerale make up gehoord, altijd dat rode geïrriteerde gezicht. En bleef maar afpoederen maar roodheid werd natuurlijk niet minder alleen maar erger. Vloeibare foundation ook nog ooit gehad van MAC en nog aantal proefjes geprobeerd maar ik vond dat niet fijn. Vlekken op kleding en cakey gevoel. En moest dit toch ook wel regelmatig bijwerken, neus snuiten, fietsen in de regen noem maar op.

Wist wel van Bare Minerale maar is best duur en vond het onzin want wist niet dat je van minerale make up minder nodig hebt dan van het merk dat ik gebruikte. Maar de proefsetjes van Mintenz hebben mij echter wel overtuigd.
To, mocht je het nog zien: ik kwam een filmpje tegen van Esther van Maanen. Ze zit in Eerbeek en geeft masterclasses. Er staan ook tutorials op haar website!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven