vertrouwen

30-05-2009 00:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger heb ik last gehad van een eetstoornis. Het speelt nog steeds vaak een grote rol in mijn leven en ik merk dat het voor veel dingen een grote oorzaak is. Zo ook sommige ruzies tussen mij en mijn vriend. Ik denk dat als ik hem mijn verhaal kan uitleggen, hij misschien heel veel begrip ervoor kan hebben. Maar het kan natuurlijk ook heel anders uitpakken. Daarom weet ik niet wat ik moet doen? Moet ik het hem vertellen? En zoja hoe moet ik dit dan doen, want ik vind het heel moeilijk om daar over te praten, heb het bestwel in de doofpot gestopt zeg maar.
Ik zou het hem wel vertellen. Als het een grote rol in jouw leven speelt, is het ook onderdeel van wie jij bent. Misschien moet je hem niet meteen alles vertellen, want kan me voorstellen dat hij het ook wel moeilijk zou vinden om het te horen van je. Maar wil je ook niet dat hij het weet, zelfs al vind je het moeilijk om over te praten, omdat het wel een belangrijk onderdeel van je leven is? Het lijkt me ook prettig voor je, om hierover met je vriend te kunnen praten. Hoe lang hebben jullie al een relatie? Heb je er nog steeds veel last van, of is het meer iets uit je verleden?

Sterkte in ieder geval.
Het is iets uit mijn verleden, maar het komt nog terug in onzekerheid en dergelijke. En ik merk dat mijn vriend soms geen begrip kan hebben voor de dingen die ik doe en de manier waarop, en hoe ik reageer. En daarom denk ik dat het wel beter is om te vertellen..
Ik denk ook dat je het dan beter wel aan hem kunt vertellen. En ik hoop voor je, dat hij dan ook beter begrijpt hoe dit doorwerkt in de dingen die je doet en waarover je onzeker bent!
Ik hoop het ook! Dankje voor je snelle reacties!
.
,
Nee nee, dat niet, maar ik merk gewoon dat hij problemen heeft om mij te begrijpen. Als ik dat onbegrip uit de wereld zou kunnen helpen, dan zou dat wellicht een hoop oplossen. Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb gezegd dat mijn vriend aggressief is?
nee sorry ik verwar je met iemand anders, haal de berichten wel even weg. Jij dacht dat je vriend vreemdging
Goed geheugen meds! Ondanks dat je me verward met iemand onders, weet je nog wel waar me vorige topic over ging. Mijn complimenten!
je weet wat ze zeggen over olifanten...

Maar om te reageren op je vraag, natuurlijk kan je dit met je vriend bespreken maar ik zou niet al te hoge verwachtingen hebben t.a.v het begrip. een eetstoornis is heel erg moeilijk te begrijpen voor iemand die het niet kent
Ik zou het hem ook vertellen, al is het alleen maar zodat je er zelf makkelijker over gaat praten..Praten is verwerken, je zelfvertrouwen zal er iedere keer dat je erover praat een beetje op krabbelen.. Sterkte
Ja meds, dat weet ik, maar ik hoop dat het iets gaat schelen. En merel, ja dat hoop ik ook, ik geloof wel dat het goedkomt.
quote:teresasa schreef op 30 mei 2009 @ 00:31:

Vroeger heb ik last gehad van een eetstoornis. Het speelt nog steeds vaak een grote rol in mijn leven en ik merk dat het voor veel dingen een grote oorzaak is. Zo ook sommige ruzies tussen mij en mijn vriend. Ik denk dat als ik hem mijn verhaal kan uitleggen, hij misschien heel veel begrip ervoor kan hebben. Maar het kan natuurlijk ook heel anders uitpakken. Daarom weet ik niet wat ik moet doen? Moet ik het hem vertellen? En zoja hoe moet ik dit dan doen, want ik vind het heel moeilijk om daar over te praten, heb het bestwel in de doofpot gestopt zeg maar.Een verzwegen eetstoornis uit het verleden de oorzaak van ruzies nu? Dat verband zie ik niet.
Wuiles: ik merk dat sommige dingen: hoe ik soms reageer, wat ik doe enz, hiermee te verklaren zijn. En omdat ik het nooit kan uitleggen (immers heb ik altijd de eetstoornis willen verbergen) ontstaan er ruzies. Omdat hij me niet begrijpt en dan voel ik em zo machteloos. Maar ik heb besloten om het hem te gaan vertellen, we zullen zien wat daar uitkomt. Nu is nog de vraag: hoe ga ik hem dit vertellen?
quote:teresasa schreef op 30 mei 2009 @ 09:51:

Wuiles: ik merk dat sommige dingen: hoe ik soms reageer, wat ik doe enz, hiermee te verklaren zijn. En omdat ik het nooit kan uitleggen (immers heb ik altijd de eetstoornis willen verbergen) ontstaan er ruzies. Omdat hij me niet begrijpt en dan voel ik em zo machteloos. Maar ik heb besloten om het hem te gaan vertellen, we zullen zien wat daar uitkomt. Nu is nog de vraag: hoe ga ik hem dit vertellen?Het lijkt me evident dat je zoiets vertelt aan je partner, mits je relatie van enige betekenis is natuurlijk. Waar ik niet van overtuigd ben dat je het kunt gebruiken als verklaring of excuus voor onwenselijk gedrag dat leidt tot ruzies.
Ik ga het niet zozeer als verklaring voor mijn onwenselijke gedrag gebruiken, maar als verklaring voor zijn onbegrip jegens mij. Ik hoop dat hij begrijpt waaorm ik al die tijd zo 'geheimzinnig' deed, en ergens hoop ik ook dat het sommige dingen in onze relatie (hoe ik erin sta, en hoe hij erin staat) verklaart.
Als ik jou was, zou ik het wel aan mijn vriend vertellen. En dan inderdaad niet als excuus voor onwenselijk gedrag, maar wel als iets dat in je leven een grote rol speelde en speelt. Wat er in je hoofd omgaat, is van invloed op hoe je de dingen ziet en doet.

Dus als je vriend vaak niet begrijpt waarom je zaken op een bepaalde manier bekijkt of aanpakt, lijkt het me heel zinvol om hem uit te leggen welke ideeën of gevoelens daaraan vooraf gaan. In een relatie (van enige betekenis) gaat het volgens mij ook om wederzijds begrip.
Als ik je vorige topic lees valt het me op dat jullie heel kort samen zijn, al heel veel gedoe en ruzie hebben en jij hem vooral aan je wilt binden.

Niet doen, niet vertellen. Werk toch eerst aan je zelfvertrouwen en eigen leven. En verwerk je verleden.

Met deze jongen gaat 't 'm niet worden meissie. Denk om jezelf, want je voelt je niet voor niets zo rot.
quote:teresasa schreef op 30 mei 2009 @ 10:01:

Ik ga het niet zozeer als verklaring voor mijn onwenselijke gedrag gebruiken, maar als verklaring voor zijn onbegrip jegens mij. Ik hoop dat hij begrijpt waaorm ik al die tijd zo 'geheimzinnig' deed, en ergens hoop ik ook dat het sommige dingen in onze relatie (hoe ik erin sta, en hoe hij erin staat) verklaart.Stelt hij je nu wel al voor aan anderen als zijn vriendin, heeft hij het verdriet over zijn ex al verwerkt? Of zijn dit juist de dingen waar jullie verschillend in staan? Is jullie relatie voor hem ook al een relatie, of is hij nog bij jou omdat jij hem vasthoudt (en hij dat zo wel makkelijk vindt?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven