Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
18-07-2021 22:53
Mijn moeder werd griep ook fataal. Ze haalde de griep spuit. Er vielen ieder jaar doden door griep. Echter hoefde niet iedereen de griep prik te halen
En als we elk jaar in lockdown waren gegaan hadden we minder griepdoden gehad.
Maar we accepteren een x aantal doden. Dat geldt niet alleen bij griep, dat geldt voor alles: verkeer, roken, alcohol, enz.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:40
Het doel is ook helemaal niet om van corona af te komen, maar om te zorgen dat het aantal coronapatiënten dat ziekenhuiszorg nodig heeft binnen de perken blijft.
En daarvoor is nodig dat zoveel mogelijk mensen iig enige afweer tegen het virus hebben.

Van griep komen we ook nooit meer af, maar de meeste mensen hebben ooit wel een keer griep gehad en dus enige afweer.
De kwetsbaarsten worden jaarlijks gevaccineerd met een vaccin dat de recentste griepmutaties omvat.


Hopelijk wordt het voor corona uiteindelijk ook zo'n situatie.

Denk dat je griep een beetje bagataliseert:

februari 2018. In dat jaar werd Nederland wekenlang, tot eind april, geteisterd door een snoeiharde griepepidemie. De cijfers van toen, volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM): 16.000 ziekenhuisopnamen en een oversterfte (meer sterfgevallen dan gemiddeld) van 9444 mensen in 18 weken tijd.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:54
Waar ik me nog het meest aan erger is dat de meeste mensen idd alleen maar een beetje grieperig worden, dus ze zullen nooit hun mening bijstellen.
En zo hoorde ik vanmiddag het nieuws dat een voor mij bekende virusontkenner nu in het ziekenhuis op de IC ligt met covid. Zijn familie is zeer ontdaan want "covid bestaat niet ". Met zijn zus gaat het ook helemaal niet zo lekker. Niet in het ziekenhuis maar zoals ik het begrijp wel goed ziek. Ik wacht de berichten af.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:54
Waar ik me nog het meest aan erger is dat de meeste mensen idd alleen maar een beetje grieperig worden, dus ze zullen nooit hun mening bijstellen.

En dat is inderdaad wat mij ook het meeste stoort. Het is egoïsme pur sang. Ik, ik, ik. Ik heb een goed immuunsysteem, want ik zorg goed voor mijzelf, dus voor mij is corona niet gevaarlijk. Los daarvan zijn er nog altijd mensen die een hoge prijs betalen voor hun egoïsme, want in de ziekenhuizen liggen vooral ongevaccineerden. En dan hebben we het nog maar niet eens over die duizenden jongeren die de afgelopen weken besmet zijn geraakt die Long Covid gaan oplopen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-07-2021 22:59
Denk dat je griep een beetje bagataliseert:

februari 2018. In dat jaar werd Nederland wekenlang, tot eind april, geteisterd door een snoeiharde griepepidemie. De cijfers van toen, volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM): 16.000 ziekenhuisopnamen en een oversterfte (meer sterfgevallen dan gemiddeld) van 9444 mensen in 18 weken tijd.
Wat ben jij toch een ongelofelijk slechte lezer. Ik ben steeds weer verbijsterd over jouw reacties.
Ik bagatelliseer griep juist helemaal niet.

In datzelfde jaar lagen de ziekenhuizen overvol en werden er ook opnamestops ingesteld.
Gelukkig kon er in allerijl een extra vaccinatieronde gehouden worden, waardoor het niet zo dramatisch werd als nu met covid.

Maar punt blijft: tegen griep hebben de meeste mensen enige afweer en dat was bij corona niet zo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
1 van de mensen van wie ik afstand genomen heb vanwege haar complotachtige denkwijze, heeft corona opgelopen. Ze heeft me vanavond gebeld en is echt heel erg ziek. Ik maak me nu natuurlijk zorgen over haar. Ze vertelde dat ze al een week ziek is en mij niet durfde te bellen omdat ze ook wel voelde dat ik afstand van haar had genomen. Ik vind het fijn dat ze me belde. En ik had gedacht dat ik een soort 'zie je nou wel en nu als de sodemieter beter worden en domme wappie had je je nu maar laten vaccineren' reactie zou hebben. Dat is niet zo. Ze is namelijk nog steeds die lieve vriendin die nu heel erg ziek is. En bang, want door de hoge koorts en kortademigheid raakt ze in paniek. Geen reuk en geen smaak meer. Ik heb zo met haar te doen.

Ze houdt gelukkig afstand van anderen en wil niemand besmetten. Dat helpt al. En ze heeft zich laten testen. En ook daar ben ik blij mee. Ze neemt het dus wel degelijk serieus. Ze wil zich alleen niet laten vaccineren, maar ik voel dat er wat ruimte komt om ook die optie in overweging te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 19:09
Je plaatst een linkje naar dat stuk, maar je wilt het vervolgens niet hebben over de inhoud? Over geen normale discussie gesproken.
Dus jij leest een zin waarin iemand het aantal corona-doden liegt en ook de oorzaak van hun dood in twijfel trekt, maar daar gaan we het niet over hebben.
Wat je zegt, geen normale discussie mogelijk hier.
Ja inderdaad! Ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
18-07-2021 19:36
Vreselijk!! Deze randdebielen kunnen dit soort uitingen alleen doen, juist omdát ze in een land wonen waar je alle vrijheid hebt. Dat ze dat niet eens zien heeft mij alle vertrouwen in de mensheid doen verliezen. Wat een treurigheid. Je zou ze een weekje concentratiekamp gunnen. Kijken of ze daarna nog zo lopen zeiken. Kutvolk.

Oh en onze zoon van 12 heeft zelf gesloten om zich te laten vaccineren. Gelukkig heeft hij zelf genoeg verstand. Daar zit geen dwang achter, niet van ons, niet van de regering. Klets dus, dat iedereen gedwongen wordt.....
Hier idem! Zoon van twaalf is as woensdag aan de beurt!
Solomio schreef:
18-07-2021 22:34
Ik heb niet zo'n moeite met mensen die zich niet laten vaccineren omdat ze bang zijn.
Maar ik heb wel moeite met de mensen die zich niet laten vaccineren en daar vervolgens flutredenen voor aanvoeren, onwaarheden verkondigen, provaxxers blijkbaar mogen uitmaken voor van alles en nog wat.
Dit. Precies dit!
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
18-07-2021 22:39
Je ziet de cijfers inderdaad weer wat stijgen in de ziekenhuizen, goede voorspelling. Voornamelijk niet-gevaccineerde mensen komen er te liggen en hun familieleden (check: VK).

De doden op iedere straathoek zijn er alleen maar in landen waarbij ook de machthebbers geloven in jouw denkbeelden "corona als griepje" en "iedereen mag zijn eigen waarheid hebben".

Wetenschap afdoen als ook maar een mening heeft consequenties.
:cheer:
Kijk maar naar Brazilië, zo fijn, dat recht hebben op je eigen waarheid gebaseerd op onderbuikgevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-07-2021 22:38
Mijn excuses aan Sunlover.

Jouw persoonlijke mening en frustraties geeft jou het recht om te martelen? Om ze een lesje te leren?. Je zou daar maar hulpeloos liggen en jou aan je bed krijgen.
natuurlijk ga ik dat niet doen. Ik zal ze gewoon verplegen. Maar net als sunlover zegt, ik zou er grote moeite mee hebben als alle verpleegkundigen weer op kunnen komen draven, vanwege dit soort wappiegedrag. Wat nu dus al gebeurt , want er liggen voornamelijk ongevaccineerden. Zie de laatste posts. Maar ook daar zullen ze niet voor uit gaan komen, dat ze ziek zijn, de eerste bekeerde wappie die er openlijk vooruit komt , moet ik nog zien.
Het ontkennen van feiten dat corona bestaat, dat echt iedereen er ziek van kan worden, en het ophemelen van je eigen immuunsysteem en daarin rotsvast geloven , maar tegelijkertijd geen oplossing hebben voor deze pandemie, daar word ik echt moe van.
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
19-07-2021 07:40
natuurlijk ga ik dat niet doen. Ik zal ze gewoon verplegen. Maar net als sunlover zegt, ik zou er grote moeite mee hebben als alle verpleegkundigen weer op kunnen komen draven, vanwege dit soort wappiegedrag. Wat nu dus al gebeurt , want er liggen voornamelijk ongevaccineerden. Zie de laatste posts. Maar ook daar zullen ze niet voor uit gaan komen, dat ze ziek zijn, de eerste bekeerde wappie die er openlijk vooruit komt , moet ik nog zien.
Het ontkennen van feiten dat corona bestaat, dat echt iedereen er ziek van kan worden, en het ophemelen van je eigen immuunsysteem en daarin rotsvast geloven , maar tegelijkertijd geen oplossing hebben voor deze pandemie, daar word ik echt moe van.
Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat alle niet-gevaccineerden die nu in het ziekenhuis liggen wappies zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
19-07-2021 07:56
Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat alle niet-gevaccineerden die nu in het ziekenhuis liggen wappies zijn
ok, misschien ben ik daar niet helemaal helder in
In het ziekenhuis liggen nu vnl ongevaccineerden of niet volledig gevaccineerden.
Sommigen vertonen wappiegedrag, sommigen niet.
Bij die laatsten zitten dus ook mensen, zoals er hier ook zijn, die volledig vertrouwen op hun eigen immuunsysteem.
Dat mag, maar kan dus fout gaan. En als deze misrekening in grote getale zorgt voor veel meer opnames vind ik dat een lastige.
De vergelijking wordt steeds gemaakt, met andere leefwijzes, zoals alcoholmisbruik, roekeloos rijden, en dat heeft ook echt zijn weerslag op de maatschappij. Maar daarvan komt geen uitgestelde zorg, en daar hoeven geen afdelingen voor worden opgetuigd . Die mensen gaan niet collectief roekeloos rijden op een zondagmiddag
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:56
En als we elk jaar in lockdown waren gegaan hadden we minder griepdoden gehad.
Maar we accepteren een x aantal doden. Dat geldt niet alleen bij griep, dat geldt voor alles: verkeer, roken, alcohol, enz.
Hoeveel doden zijn acceptabel door Corona?
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
18-07-2021 22:35
Ik zie dit heel anders.
Je mag die persoonlijke afweging maken, gelukkig. En ik laat mij wel vaccineren en ben blij dat genoeg mensen zich wel laten vaccineren, genoeg mensen om ervoor te zorgen dat anderen ervoor kunnen kiezen zonder al te grote gevolgen om dat niet te doen.
En dat vind ik fijn.

Op wereldschaal vind ik het een grof schandaal dat de rijke landen zo godvergeten egocentrisch zijn om zichzelf en hun kinderen allemaal te vaccineren en arme landen te laten stikken of mondjesmaat te helpen. Daarmee veroorzaken de inhalige landen enorme bronnen waar niet genoeg gevaccineerd kan worden en allemaal gezellige varianten zich vrij en blij kunnen ontwikkelen. Maar daar hebben de egoïsten hier die op korte termijn weer kunnen dansen en vliegen helemaal geen last van.
Dit dus, alleen wat op hun eigen postzegel gebeurd is interessant.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
18-07-2021 21:32
Maar de vaccinatiegraad is toch iets van 85%?
Maar goed, ik vind juist dat andere mensen in een bubbel zitten. En het is jammer voor jou dat jij er last van hebt. Maar ik voel mij niet verantwoordelijk voor een ander in dit geval. Zij maken zich ook niet druk om mij toch?
Ik heb verantwoordelijkheid voor mijzelf en mij gezin en baseer mijn keuzes daarop.
Wanneer mensen inderdaad eens uit hun bubbel komen en verbanden gaan leggen open misschien hun ogen.
Maar nogmaals, wij denken er anders over en dat is okay.
Dit is toch in tegenspraak met elkaar?
Je bekommert je om jezelf en je gezin, en niet om andere mensen.
En tegelijkertijd vind je dat mensen uit hun bubbel moeten komen.

Hoe zie je dat voor je?
Jij verschanst je toch juist in een bubbel, als je alleen verantwoordelijkheid neemt voor de mensen direct om je heen en de verantwoordelijkheid voor de rest afwijst, omdat zij zich ook niet druk maken om jou?
Wat eten we vanavond?
Vandaag in de krant. Alhoewel ik het wel wat polariserend vind, is het wel de spijker op de kop.

Ongevaccineerden zijn egoïsten. Dankzij hen blijft de maatschappij op slot

84 procent van de nieuwe besmettingen betreft ongevaccineerden, terwijl ze maar 33 procent van bevolking uitmaken.


Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Dat is de houding van antivaxers. Ironisch genoeg zijn zij degenen die de grootste kans hebben om in ademnood te komen, laten gevaccineerden nou juist beschermd zijn tegen dat onheil.

Antivaxers zijn een blok aan het been van een maatschappij die weer open wil. Gelovig of complotdenker, wat voor irrelevante motieven een mens ook kan bedenken, je niet laten vaccineren is egoïstisch.

Bedankt voor het lezen van Noordhollands Dagblad
Neem een abonnement of log in

Cijfers stijgen
De samenleving kan niet volledig open omdat de besmettings- en opnamecijfers stijgen. 84 procent van de nieuwe besmettingen betreft ongevaccineerden, terwijl ze maar 33 procent van bevolking uitmaken. De ziekenhuisopnames laten hetzelfde zien. ’In het Erasmus MC was van de 374 patiënten die sinds 1 maart met corona werden opgenomen niemand volledig gevaccineerd’, meldde het AD eerder deze maand.

Tirannie van een minderheid
Het is de tirannie van een minderheid die bepaalt wat de meerderheid wel of niet kan doen. Je vrienden knuffelen, dansen in de discotheek, gewoon weer op werk werken – alles wordt tegengehouden door een groepje egoïsten dat zichzelf buiten de welwillende maatschappij plaatst.

Wanneer alle Nederlanders de kans hebben gehad zich te laten vaccineren, ergens aan het einde van de zomer, dan moet Nederland de coronamaatregelen achter zich laten. De gevolgen van deze stap zijn voor de ongevaccineerden – de toekomstige zieken – en niet voor de bereidwillige burger die zijn oude leven wil oppakken.

Pandemie voor ongevaccineerden
De volgende fase van de coronacrisis bestaat uit een pandemie voor de ongevaccineerden. Wanneer een weigeraar in ademnood het ziekenhuis wordt binnengerold, zal een gevaccineerd medemens in dokterspak zijn best doen ook deze patiënt weer op te lappen. Die kosten moeten we als maatschappij op ons nemen, ook al is het niet onze schuld. Wat we niet mogen accepteren is dat we ons leven laten dicteren door een verzameling gelovigen en complotdenkers die de samenleving laten stikken.

België, Duitsland en Frankrijk hebben dat begrepen. Daar komen ongevaccineerden het land niet in, tenzij de bezoeker vlak voor het passeren van de grens een coronatest met negatieve uitkomst heeft ondergaan.

Geen vaccin? Prima
Wil je geen vaccin? Prima, de consequenties voor je gezondheid en bewegingsvrijheid zijn voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Lekker makkelijk stukje, grootste gedeelte van de nieuwe besmettingen zijn jongeren die vaak nog helemaal niet of slechts deels gevaccineerd zijn. Laat dat nou net ook de groep zijn die lekker uit ging, omdat het met testen voor toegang weer zou moeten kunnen. Weet de schrijver van de stukje veel of het anti vaxxers zijn...

Wel mee eens trouwens dat wanneer iedereen de kans heeft gehad de samenleving ook gewoon open moet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:45
En hoe weet jij dat dan, als ze gecensureerd worden?
Omdat bestanden eerst wel op internet staan en later ineens verdwijnen, kom op, zo moeilijk is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:48
Het maakt wel uit, omdat er mensen zijn die niet gevaccineerd kunnen worden en mensen bij wie het immuunsysteem onvoldoende werkt houden ook na vaccinatie een verhoogd risico.

Om díe mensen te beschermen moeten zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.
Nou, dat gebeurd nu toch met 85%? Ik moet het eerst maar eens zien...
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 13:41
Omdat bestanden eerst wel op internet staan en later ineens verdwijnen, kom op, zo moeilijk is het niet.
Tot nu toe heb ik nog steeds alles kunnen vinden wat er maar beschreven wordt.
Als er al iets verwijderd wordt, is dat omdat het desinformatie is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:27
Want? Als ie dat soort rare dingen gaat geloven is ie een wappie.
Hou ik nog steeds van em.
Gelukkig is ie geen wappie, maar vooral bang voor onbekende dingen.
Ik denk wel dat het bij echte wappies begint met angst. En dat die angst gevoed en bevestigd wordt door allerlei internet onzin. Dat zie je hier in dit topic ook. De angst sijpelt door de tekst heen. Best zielig eigenlijk.

Kun je de angst wegnemen bij je kind? Bij ons heeft de huisarts precies verteld wat er ingespoten wordt en hoe dat voelt en wat het doet. En waarom de ene er (wat) ziek van kan worden en de ander niet. Was erg fijn.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-07-2021 22:34
Ik heb niet zo'n moeite met mensen die zich niet laten vaccineren omdat ze bang zijn.
Maar ik heb wel moeite met de mensen die zich niet laten vaccineren en daar vervolgens flutredenen voor aanvoeren, onwaarheden verkondigen, provaxxers blijkbaar mogen uitmaken voor van alles en nog wat.
Met als kers op de taart die borden met "wie wordt de nieuwe Anne Frank". Ik vraag me dan echt af wie dat bedenkt. Zitten ze dan bij elkaar en iemand roept dit en de anderen knikken instemmend, blij dat iemand hier opgekomen is. En als je dat bord dan maakt, denk je dan echt, dat dit hout snijdt. Ik vind het zorgwekkend en sneu tegelijk. Wat een niveau, wat een kutleven heb je dan.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
19-07-2021 14:40
Ik denk wel dat het bij echte wappies begint met angst. En dat die angst gevoed en bevestigd wordt door allerlei internet onzin. Dat zie je hier in dit topic ook. De angst sijpelt door de tekst heen. Best zielig eigenlijk.

Kun je de angst wegnemen bij je kind? Bij ons heeft de huisarts precies verteld wat er ingespoten wordt en hoe dat voelt en wat het doet. En waarom de ene er (wat) ziek van kan worden en de ander niet. Was erg fijn.
😂😂 echt grappig en leuk geprobeerd. Maar ik denk dat je er behoorlijk naast zit.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
19-07-2021 14:44
😂😂 echt grappig en leuk geprobeerd. Maar ik denk dat je er behoorlijk naast zit.
Ik denk dat het de spijker op z'n kop is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven