Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 09:03
:facepalm: omdat ik aan iemand vraagt of hij het boek van Klaus Schwab kent ben ik een rechts-radicale complotdenker van het zuiverste water nog wel en ik hou er een enge agenda op na :rofl:
Bedankt voor je post, was een beetje chagrijnig vandaag maar je hebt me net keihard moeten laten lachen.
Je geeft online nu eenmaal altijd meer van jezelf bloot dan je denkt. Iets zegt mij dat je dit lang niet zo grappig vindt als je doet voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 09:00
Ik las op de NOS dat de vaccinatiebereidheid onder de Nederlanders maar liefst 94% is. (of ik het geloof is iets anders)
Dus wat maken we hier ons nou druk met z'n allen om die 6% gevaarlijke niet gevaccineerde wappies?
We maken ons druk omdat daar een stel buitengewoon cynische mensen achter zitten met een hele kwalijke agenda, die zo veel mogelijk beïnvloedbare mensen met zich mee proberen te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 08:49
Dat doet ze ook. Meelezers waarschuwen voor al die gevaarlijke wappies hier die eventueel twijfelende vaccinnemers over de grens trekken om het niet te doen. Al die complottheorieën hier zijn levensgevaarlijk!
Zie, je begrijpt het best.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 09:00
Ik las op de NOS dat de vaccinatiebereidheid onder de Nederlanders maar liefst 94% is. (of ik het geloof is iets anders)
Dus wat maken we hier ons nou druk met z'n allen om die 6% gevaarlijke niet gevaccineerde wappies?
De eeuwig herhaalde drogredenering.

Lees gewoon es wat hier al over geschreven is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 09:00
Ik las op de NOS dat de vaccinatiebereidheid onder de Nederlanders maar liefst 94% is. (of ik het geloof is iets anders)
Dus wat maken we hier ons nou druk met z'n allen om die 6% gevaarlijke niet gevaccineerde wappies?
"We" maken ons druk omdat de niet-gevaccineerden vaak veel contact met elkaar hebben. Zo is bijvoorbeeld de vaccinatiebereidheid in gebieden waar veel laag opgeleide mensen wonen aanmerkelijk lager. Daar krijgt het virus dus de kans om rond te blijven gaan. Daar krijgt het virus dus óók de kans om te muteren. En door die mutaties wordt de kans dat de vaccinaties minder goed werken misschien groter. Of dat werkelijk zo is, weet ik uiteraard niet zeker. Maar het risico van dit scenario lijkt mij groter dan het risico dat er iets verkeerd gaat als je je wél laat vaccineren. Risico-inschatting is één van de aspecten die ik meeneem in mijn overwegingen. Het is algemeen bekend dat risico-inschatting iets is, dat voor veel mensen erg moeilijk blijkt te zijn. Dit topic is daar een bewijs van.
annabet wijzigde dit bericht op 20-07-2021 09:35
Reden: typefout
0.31% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
AnnaBet schreef:
20-07-2021 09:34
"We" maken ons druk omdat de niet-gevaccineerden vaak veel contact met elkaar hebben. Zo is bijvoorbeeld de vaccinatiebereidheid in gebieden waar veel laag opgeleide mensen wonen aanmerkelijk lager. Daar krijgt het virus dus de kans om rond te blijven gaan. Daar krijgt het virus dus óók de kans om te muteren. En door die mutaties wordt de kans dat de vaccinaties minder goed werken misschien groter. Of dat werkelijk zo is, weet ik uiteraard niet zeker. Maar het risico van dit scenario lijkt mij groter dan het risico dat er iets verkeerd gaat als je je wél laat vaccineren. Risico-inschatting is één van de aspecten meeneem in mijn overwegingen. Het is algemeen bekend dat risico-inschatting iets is, dat voor veel mensen erg moeilijk blijkt te zijn. Dit topic is daar een bewijs van.
En dit, ja.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
20-07-2021 07:53
Nou, doe jij ook eens iets nuttigs met je tijd haha.

Dat ben ik dus wel aan het doen iets nuttigs met mijn tijd. Ik ben een genocide aan het voorkomen. Hard knokken is het.
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 09:00
Ik las op de NOS dat de vaccinatiebereidheid onder de Nederlanders maar liefst 94% is. (of ik het geloof is iets anders)
Dus wat maken we hier ons nou druk met z'n allen om die 6% gevaarlijke niet gevaccineerde wappies?
Dat heb ik ook een beetje het ging er toch om dat we een vaccinatiegraad van 85 procent bereiken om dit virus tegen te gaan. Dat wordt makkelijk gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:00
Dat ben ik dus wel aan het doen iets nuttigs met mijn tijd. Ik ben een genocide aan het voorkomen. Hard knokken is het.


Je voelt je weer eens geslachtofferd begrijp ik? Nu geef je aan dat je bang bent voor een genocide, vind je dat zelf niet een tikje onsmakelijk?
eekoo wijzigde dit bericht op 20-07-2021 11:17
1.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echt he, de vergelijkingen met Nazi-Duitsland blijven maar gemaakt worden.

En niet door de pro-vaxxers.
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik dus wel aan het doen iets nuttigs met mijn tijd. Ik ben een genocide aan het voorkomen. Hard knokken is het.


Je voelt je weer eens geslachtofferd begrijp ik? Nu geef je aan dat je bang bent voor een genocide, vind je dat zelf niet een tikje onsmakelijk?


De genocide van een bijenvolk in mijn spouwmuur, de buurt vindt ze vervelend en moeten daarom weg maar dat betekent dat je een heel volk moet uitmoorden terwijl bijen onze mensheid in leven houdt.

Kan je zien hoe diep jullie in deze ontzettend vervelende en giftige discussie zitten. Mijn leven bestaat echt uit meer dan corona.
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 20-07-2021 11:23
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
19-07-2021 21:58
Mijn hemel, lezen is ook een vak hoor.....pfff daag :bye:
Uitgeluld dus.... :bye:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
20-07-2021 08:19
Sjansje, jij bent er blij mee en dat is waar het om gaat.

Wat heftig van jouw vader, heel veel sterkte met het verlies.
Nee, waar het om gaat is dat iedereen zich laat vaccineren zodat er niemand meer ziek wordt of sterft aan dit kut virus. Djeez het vaccin is geen postcodeloterij prijsje hoor. "Ik lust geen chocola, maar als jij er blij mee bent yada yada yada" :facepalm:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 08:49
Dat doet ze ook. Meelezers waarschuwen voor al die gevaarlijke wappies hier die eventueel twijfelende vaccinnemers over de grens trekken om het niet te doen. Al die complottheorieën hier zijn levensgevaarlijk!
Goh, is het licht eindelijk bij je gaan schijnen?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
20-07-2021 11:22
Nee, waar het om gaat is dat iedereen zich laat vaccineren zodat er niemand meer ziek wordt of sterft aan dit kut virus. Djeez het vaccin is geen postcodeloterij prijsje hoor. "Ik lust geen chocola, maar als jij er blij mee bent yada yada yada" :facepalm:
Waar het om gaat dat er 85 procent gehaald moet worden om groepsimmuniteit te verkrijgen. Want iedereen zou betekenen dat je ook kinderen onder de 12 gaat vaccineren.

Dus niet iedereen hoef zich te laten vaccineren, onzin want sommige mensen mogen dit niet eens ivm met een ziektebeeld.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:12
Dat heb ik ook een beetje het ging er toch om dat we een vaccinatiegraad van 85 procent bereiken om dit virus tegen te gaan. Dat wordt makkelijk gehaald.
Ja, en niet door jou of die andere wappies.

Het stemt me wel blij dat 94% van de Nederlandse bevolking wel mee helpt met de oplossing om uit deze crisis te komen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
20-07-2021 11:22
Nee, waar het om gaat is dat iedereen zich laat vaccineren zodat er niemand meer ziek wordt of sterft aan dit kut virus. Djeez het vaccin is geen postcodeloterij prijsje hoor. "Ik lust geen chocola, maar als jij er blij mee bent yada yada yada" :facepalm:
:-D :-D Wat een sneue vergelijking met chocola zeg, kon je echt geen betere verzinnen? Misschien moet je post waar de reactie op was nog even lezen, maar misschien is dat wat te moeilijk.

En nee niet iedereen laat zich vaccineren, jammer he :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Het is hier echt een discussie geworden van ik ben goed en jij bent slecht.

Misschien moet iedereen hier in dit topic wat minder emotioneel en gefrustreerd doen. Voorlopig gaat het redelijk goed, maar denk dat het gehak hier op elkaar een soort van verslaving is geworden.

Zo ga ik weer vechten voor de levens van het bijenvolk, de imker komt morgenochtend langs voor een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:27
Waar het om gaat dat er 85 procent gehaald moet worden om groepsimmuniteit te verkrijgen. Want iedereen zou betekenen dat je ook kinderen onder de 12 gaat vaccineren.

Dus niet iedereen hoef zich te laten vaccineren, onzin want sommige mensen mogen dit niet eens ivm met een ziektebeeld.
Ga jij nou maar lekker bang in een hoekje zitten zijn, en laat het aan de grote mensen over om deze crisis op te lossen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
20-07-2021 11:27
Ja, en niet door jou of die andere wappies.

Het stemt me wel blij dat 94% van de Nederlandse bevolking wel mee helpt met de oplossing om uit deze crisis te komen.
Dat hoeft dus ook niet want feitelijk gezien is de vaccinatiebereidheid voldoende hier in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
20-07-2021 11:28
:-D :-D Wat een sneue vergelijking met chocola zeg, kon je echt geen betere verzinnen? Misschien moet je post waar de reactie op was nog even lezen, maar misschien is dat wat te moeilijk.

En nee niet iedereen laat zich vaccineren, jammer he :mrgreen:
Heb je verder nog een inhoudelijke reaktie? Het begint een beetje op verbale diarree te lijken meis.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
20-07-2021 11:30
Ga jij nou maar lekker bang in een hoekje zitten zijn, en laat het aan de grote mensen over om deze crisis op te lossen.
hahahaha alsof jij de crisis oplost, maar zit nu inderdaad in een hoekje in de tuin....schatje toch....kusje.
Alle reacties Link kopieren
1,5 meter afstand houden Sjaan! Die kus ( :pukey: ) geef je maar aan een medewappie.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:12
Dat heb ik ook een beetje het ging er toch om dat we een vaccinatiegraad van 85 procent bereiken om dit virus tegen te gaan. Dat wordt makkelijk gehaald.
En 100% vaccinatiegraad is beter.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:27
Waar het om gaat dat er 85 procent gehaald moet worden om groepsimmuniteit te verkrijgen. Want iedereen zou betekenen dat je ook kinderen onder de 12 gaat vaccineren.

Dus niet iedereen hoef zich te laten vaccineren, onzin want sommige mensen mogen dit niet eens ivm met een ziektebeeld.
Groepsimmuniteit is geen alles-of-niks hè. Hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.
De hoop is dat bij een vaccinatiegraad van 85% iig de zorg niet meer zal overlopen.
Maar een hogere vaccinatiegraad is wel veiliger.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven