Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:31
hahahaha alsof jij de crisis oplost, maar zit nu inderdaad in een hoekje in de tuin....schatje toch....kusje.
Gatver, probeer toch es gewoon inhoudelijk te blijven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-07-2021 11:40
En 100% vaccinatiegraad is beter.
Dit is dus doordrammen. Als jij de wetenschap zo vertrouwt en volgt dan weet jij ook dat 85 procent voldoende is.
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 20-07-2021 11:48
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
20-07-2021 11:35
1,5 meter afstand houden Sjaan! Die kus ( :pukey: ) geef je maar aan een medewappie.
hahahaha...ik vind jou toch lief.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-07-2021 11:44
Gatver, probeer toch es gewoon inhoudelijk te blijven.
Jij krijgt geen kusje...hahahaha...de inhoudelijkheid en redelijkheid is al pagina's hiervoor een zachte dood gestorven.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:18
Dat ben ik dus wel aan het doen iets nuttigs met mijn tijd. Ik ben een genocide aan het voorkomen. Hard knokken is het.


Je voelt je weer eens geslachtofferd begrijp ik? Nu geef je aan dat je bang bent voor een genocide, vind je dat zelf niet een tikje onsmakelijk?


De genocide van een bijenvolk in mijn spouwmuur, de buurt vindt ze vervelend en moeten daarom weg maar dat betekent dat je een heel volk moet uitmoorden terwijl bijen onze mensheid in leven houdt.

Kan je zien hoe diep jullie in deze ontzettend vervelende en giftige discussie zitten. Mijn leven bestaat echt uit meer dan corona.
Wow, dat is wel een bijzondere gedachtegang. Je reageert op een topic over/voor coronawappies dat jij een genocide wil voorkomen. En als iemand dan denkt dat het daadwerkelijk daar over gaat (ipv over je tuin) dan zit die persoon te diep in een giftige discussie.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:46
Dit is dus doordrammen. Als jij de wetenschap zo vertrouwd en volgt dan weet jij ook dat 85 procent voldoende is.
Nee, dan weet jij dat bij de oorspronkelijke variant werd aangemomen dat 70% vaccinatiegraad voldoende was om het virus onder controle te houden (d.w.z. de zorg niet te laten overlopen). Dat er nu een veel besmettelijker (delta-)variant dominant is waarbij voor diezelfde doelstelling een vaccinatiegraad van 85% nodig is.

Dat betekent dat we dan weer redelijk veilig open kunnen, omdat er voor alle wappies plek is in de ziekenhuizen.

Maar het is altijd beter als er helemaal niemand meer met corona in het ziekenhuis komt. Met een hogere vaccinatiegraad komen er gewoon nog minder mensen in het ziekenhuis.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:30
Het is hier echt een discussie geworden van ik ben goed en jij bent slecht.

Misschien moet iedereen hier in dit topic wat minder emotioneel en gefrustreerd doen. Voorlopig gaat het redelijk goed, maar denk dat het gehak hier op elkaar een soort van verslaving is geworden.

Zo ga ik weer vechten voor de levens van het bijenvolk, de imker komt morgenochtend langs voor een oplossing.
Voor mij ís het emotioneel.
Ik neem toch aan dat jij ook mensen in je omgeving hebt waar je van houd? Door jouw egoïstische gedrag bestaat de kans dat deze mensen hetzelfde overkomt als mijn vader. En heel veel anderen.
En nu ga je natuurlijk roepen dat jij altijd minstens 6 meter afstand houdt van alles en iedereen, en je perfect aan alle regels houdt. Maar je weet zelf ook wel dat dat bullshit is.
Ten eerste is het onmogelijk dat dat altijd lukt. En ten tweede woon jij waarschijnlijk niet alleen en ik neem niet aan dat je thuis afstand loopt te houden.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:47
Jij krijgt geen kusje...hahahaha...de inhoudelijkheid en redelijkheid is al pagina's hiervoor een zachte dood gestorven.
Nee hoor, de pro-vaxxers reageren nog steeds inhoudelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
20-07-2021 11:51
Wow, dat is wel een bijzondere gedachtegang. Je reageert op een topic over/voor coronawappies dat jij een genocide wil voorkomen. En als iemand dan denkt dat het daadwerkelijk daar over gaat (ipv over je tuin) dan zit die persoon te diep in een giftige discussie.
Ja behoorlijk want als je het goed leest is het te belachelijk voor woorden maar zo is die haat al gericht naar wappies dat ze zich overal in vastbijten. Vind ik echt vrij ongezond. Je ziet dit vooral op internet irl heb ik hier geen last van. Hooguit dat mensen zich zorgen maken om mij omdat ze niet willen dat ik ziek word.
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 20-07-2021 12:04
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:57
Ja behoorlijk want als je het goed leest is het te belachelijk voor woorden maar zo is die haat al gericht naar wappies dat ze zich overal in vastbijten. Vind ik echt vrij ongezond. Je zit dit vooral op internet irl heb ik hier geen last van. Hooguit dat mensen zich zorgen maken om mij omdat ze niet willen dat ik ziek word.
Maak je je daarzelf geen zorgen over?
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
20-07-2021 11:51
Voor mij ís het emotioneel.
Ik neem toch aan dat jij ook mensen in je omgeving hebt waar je van houd? Door jouw egoïstische gedrag bestaat de kans dat deze mensen hetzelfde overkomt als mijn vader. En heel veel anderen.
En nu ga je natuurlijk roepen dat jij altijd minstens 6 meter afstand houdt van alles en iedereen, en je perfect aan alle regels houdt. Maar je weet zelf ook wel dat dat bullshit is.
Ten eerste is het onmogelijk dat dat altijd lukt. En ten tweede woon jij waarschijnlijk niet alleen en ik neem niet aan dat je thuis afstand loopt te houden.
Gecondoleerd met het verlies van je vader, ik weet hoe het is om een ouder te verliezen aan een vreselijke ziekte. Daarom begrijp ik ook dat het voor jou heel emotioneel is.

Ik zal het nooit weten of er mensen persoonlijk door mij overleden zijn. Tot nu toe heb ik geen corona gehad dus heb ik ook niemand kunnen besmetten.
Wat dan wel fijn is om te weten dat de vaccinatiegraad in Nederland makkelijk gehaald wordt en dat mensen die zich niet willen vaccineren tegen Corona echt in de minderheid zijn.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
20-07-2021 12:00
Maak je je daarzelf geen zorgen over?
Eerlijk gezegd steeds minder.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:30
Het is hier echt een discussie geworden van ik ben goed en jij bent slecht.

Misschien moet iedereen hier in dit topic wat minder emotioneel en gefrustreerd doen. Voorlopig gaat het redelijk goed, maar denk dat het gehak hier op elkaar een soort van verslaving is geworden.

Zo ga ik weer vechten voor de levens van het bijenvolk, de imker komt morgenochtend langs voor een oplossing.
Dat dikgedrukte geldt in elk geval niet voor mij. Ik ben niet gaan meeschrijven op dit topic om de mensen hier te verdelen in de hokjes 'goed' en 'slecht'. Of ik iemand een goed mens of een slecht mens vind, hangt van veel meer af dan alleen van de vaccinatie-keuze. Dus misschien zou ik jou - als ik je in real life zou kennen - wel een hartstikke tof mens vinden. Oók als je laat weten dat je je niet wilt vaccineren. Of misschien zou ik je juist niet sympathiek vinden. Geen idee, ik ken jou en alle anderen hier niet. Ieder mens is meer dan alleen maar zijn of haar vaccinatie-keuze. Dus echt, ik heb echt geen oordeel over jou als mens als ik hier laat weten dat ik niet-vaccineren een foute keuze vind.

Waarom ik dan wél ben gaan meeschrijven. Omdat ik geraakt word door het feit dat er zoveel verkeerde informatie op de social media verschijnt. Omdat daardoor mensen beïnvloed worden op een manier die schadelijk is voor onze samenleving. En door hier mee te schrijven, hoop ik daaraan een piepklein beetje tegenwicht te bieden. Ik besef heus wel dat ik hier geen enkele fanatieke anti-vaxxer van haar standpunt af zal laten wijken. Maar ik hoop - door zoveel mogelijk argumenten vóór vaccinatie te noemen - dat ik de twijfelaars die hier meelezen de streep over kan trekken.
...
Alle reacties Link kopieren
AnnaBet schreef:
20-07-2021 12:10
Dat dikgedrukte geldt in elk geval niet voor mij. Ik ben niet gaan meeschrijven op dit topic om de mensen hier te verdelen in de hokjes 'goed' en 'slecht'. Of ik iemand een goed mens of een slecht mens vind, hangt van veel meer af dan alleen van de vaccinatie-keuze. Dus misschien zou ik jou - als ik je in real life zou kennen - wel een hartstikke tof mens vinden. Oók als je laat weten dat je je niet wilt vaccineren. Of misschien zou ik je juist niet sympathiek vinden. Geen idee, ik ken jou en alle anderen hier niet. Ieder mens is meer dan alleen maar zijn of haar vaccinatie-keuze. Dus echt, ik heb echt geen oordeel over jou als mens als ik hier laat weten dat ik niet-vaccineren een foute keuze vind.

Waarom ik dan wél ben gaan meeschrijven. Omdat ik geraakt word door het feit dat er zoveel verkeerde informatie op de social media verschijnt. Omdat daardoor mensen beïnvloed worden op een manier die schadelijk is voor onze samenleving. En door hier mee te schrijven, hoop ik daaraan een piepklein beetje tegenwicht te bieden. Ik besef heus wel dat ik hier geen enkele fanatieke anti-vaxxer van haar standpunt af zal laten wijken. Maar ik hoop - door zoveel mogelijk argumenten vóór vaccinatie te noemen - dat ik de twijfelaars die hier meelezen de streep over kan trekken.
Ik lees jou dan ook graag eerlijk gezegd want jij komt inderdaad geen mensen afzeiken hier en ik vind jou reacties neutraal van aard. het anders moeten verwoorden, het dikgedrukte.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat mijn lichaam geen antistoffen aan kan maken, ik ben twee keer gevaccineerd maar door een auto immuunziekte in combinatie met medicatie ben ik dus niet beschermd. Afgelopen jaar nagenoeg in thuis isolatie gezeten, het virus is voor mij funest. Ook ik probeer toch weer een beetje het leven op te pakken, voorzichtig toch weer dingen te doen. Mijn naasten zijn gevaccineerd, evenals de meeste collega's, dat geeft een beetje rust ook al kunnen ze het nog steeds aan mij doorgeven, de kans een stuk minder groot. Ik ben tegen verplichte vaccinatie omdat ik vind dat mensen zelf over hun lichaam moeten kunnen beslissen, uiteraard hoop ik wel dat zoveel mogelijk mensen een vaccin nemen. Wat het voor mij lastig maakt is dat mensen geen afstand houden. Ik ben rolstoel gebonden, draag buitenshuis een mondkapje en nog vinden mensen het heel normaal om in mijn buurt te gaan staan/zitten/hoesten/niezen etc. Of in de supermarkt over mij heen te hangen om iets te pakken. Eigenlijk is dat het enige dat ik wel verwacht, houd afstand! Mensen die zich hevig gediscrimineerd voelen omdat ze zonder vaccinatie of test ergens niet naar binnen mogen gedragen zich zelf dus zodanig dat anderen en ik al anderhalf jaar nergens naar toe kunnen. De meest vreselijke vergelijkingen worden gemaakt en de oorlog wordt er bij betrokken maar waar ligt je eigen verantwoording naar anderen toe? Kreeg zelfs een keer een opmerking van type met een button dat ze mij wel gratis een knuffel wilde geven. Vriendelijke gezegd dat dit haar twee gebroken scheenbenen op zou leveren (stevige el. rolstoel) maar ik vraag mij wel oprecht af waar dit soort dingen vandaan komen. Respect naar elkaar toe is het grootste goed.
Alle reacties Link kopieren
Kabritu, jouw bericht geeft voor mij aan hoe belangrijk het is om te blijven zeggen dat de mensen die zich niet willen vaccineren fout zitten.

Beste niet-vaxxers..... ik weet het, ik val in herhaling. Maar toch, alsjeblieft, google eens op de term 'risico inschatten'. Dan vind je talrijke berichten, ook los van Covid, waarin je kan lezen hoe het komt dat het voor veel mensen zo moeilijk is om aan risico-inschatting te doen. En juist dat zie ik als een van de voornaamste oorzaken waarom jullie (algemeen bedoeld) verkeerde beslissingen nemen.

Stel je zelf de vraag: Hoe groot is het risico dat het vaccin nadelige langetermijn-effecten heeft (wetenschappers zeggen: bijzonder klein).
Hoe groot is het risico dat het virus blijft rondgaan (en muteren) als ongevaccineerden onderling contact houden (wetenschappers zeggen: vrij groot);
Hoe groot is het risico dat wetenschappers massaal de onderzoeksresultaten verkeerd interpreten (ik denk: vrij klein).

Alsjeblieft, ga voor jezelf na waarom het veel kleinere wel-vaccineren-risico voor jou zoveel zwaarder weegt dan het duidelijk grotere niet-vaccineren-risico. Besef dat de soms onheilspellende berichten over vaccinatie-risico's vaak uit onbetrouwbare bronnen afkomstig zijn. Besef dat jouw foutieve risico-inschatting veel nadelige gevolgen kan hebben voor andere mensen (en uiteindelijk ook voor jou zelf!)
...
Alle reacties Link kopieren
Kabritu, zowel vaccineren als inderdaad nog wel zoveel mogelijk afstand houden is belangrijk ! Ik vind het zelf heel vervelend dat mensen weer te dichtbij komen bijv. bij de bakker.
Alle reacties Link kopieren
@AnnaBet: dit zijn vragen die ik 'wappies' vaak heb gesteld de afgelopen maanden. Ik heb er een aantal op FB die elke dag meerdere berichten posten over de gevaren van de vaccinaties die volgens hen heel groot zijn. Zij worden in hun mening gesteund door een aantal wetenschappers.
En verder denken ze dat er een groter plan is... Great Reset, build back better, you will own nothing and you will be happy. En 'wij' zien dat grotere plan (nog) niet.

De mensen die ik ken maken zich oprecht zorgen om 'ons' en onze kinderen. Het zijn geen slechte mensen, absoluut niet, maar ze vertrouwen op andere bronnen.

Vragen zoals jij ze stelt in je post heb ik ook heel vaak gesteld. Ik werk in het onderwijs, mijn ervaring is dat als je vragen stelt en mensen zelf laat nadenken, ze er zelf achter komen dat hun redenatie niet klopt. In dit geval lukt dat niet want hun vertrouwen in het kleine groepje wetenschappers is enorm groot.

Op dit moment worden er veel stukjes discussie gedeeld tussen Gideon van Meijeren en Mark Rutte. En dan kijk ik er naar en denk ik: wat een onzin kraamt Gideon uit, waar gáát dit over? En dan lees je de reacties onder zo'n video en dan zijn er een paar duizend commentaren waarin Gideon helemaal de hemel in wordt geprezen en dat hij tenminste de waarheid spreekt en Rutte helemaal klem praat.

Alsof je naar twee totaal verschillende video's kijkt.

Kortom: ik ben gestopt vragen te stellen :).
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mezelf ook geen illusies, Sanne_A. Ik besef hoe enorm groot het verschil in denkwijze is tussen de fanatieke non-vaxxers en de rest van de bevolking. Ik weet dat ik echt niet tot hen door ga dringen.

Maar er zijn ook twijfelaars. Die door beide kanten van het verhaal worden beïnvloed, en het lastig vinden om zin en onzin van elkaar te scheiden. Ik vind het juist voor hen belangrijk om ook 'onze' kant van het verhaal zo zichtbaar mogelijk te houden. In de hoop dat ze niet meegetrokken worden in de Baudet- en Willem Engel-bubbel. Mijn bijdragen op dit topic zijn ook echt vooral aan hen gericht.
...
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-07-2021 09:03

:facepalm: omdat ik aan iemand vraagt of hij het boek van Klaus Schwab kent ben ik een rechts-radicale complotdenker van het zuiverste water nog wel en ik hou er een enge agenda op na :rofl:
Bedankt voor je post, was een beetje chagrijnig vandaag maar je hebt me net keihard moeten laten lachen.


:facepalm:
Kansloos.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:00

Dat ben ik dus wel aan het doen iets nuttigs met mijn tijd. Ik ben een genocide aan het voorkomen. Hard knokken is het.


:facepalm:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
20-07-2021 15:46
:facepalm:
Nouja het is dus een genocide van een bijenvolkje, dus het valt nog wel een beetje mee.
(Hoewel het woord genocide volgens mij wel altijd verwijst naar mensen, maar die smaakvolle dichterlijke vrijheid moeten we dan omarmen)
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-07-2021 11:18

Dat ben ik dus wel aan het doen iets nuttigs met mijn tijd. Ik ben een genocide aan het voorkomen. Hard knokken is het.


Je voelt je weer eens geslachtofferd begrijp ik? Nu geef je aan dat je bang bent voor een genocide, vind je dat zelf niet een tikje onsmakelijk?


De genocide van een bijenvolk in mijn spouwmuur, de buurt vindt ze vervelend en moeten daarom weg maar dat betekent dat je een heel volk moet uitmoorden terwijl bijen onze mensheid in leven houdt.

Kan je zien hoe diep jullie in deze ontzettend vervelende en giftige discussie zitten. Mijn leven bestaat echt uit meer dan corona.

Treurig hoe je hier weer alles omdraait en doet alsof wij gek zijn.
Ik verdenk jou ervan dat je het fijn vindt om eindelijk eens aandacht te krijgen via dit topic. Treurig.
Zo.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b800c3e1/

Schitterend.... ik moet de wappies in steeds meer dingen gelijk geven.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
20-07-2021 16:17
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b800c3e1/

Schitterend.... ik moet de wappies in steeds meer dingen gelijk geven.

Als je het artikel gelezen had zou je dit commentaar niet geven.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven