Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Discovery, in Engeland woonden we ook op nr 13. Toen we het huis gingen bezichtigen wilde ik er niet eens naar binnen maar toen ik binnen was, wilde ik er niet meer weg. Wat voelde dat goed en wat heb ik daar met plezier gewoond. En hier in Frankrijk hebben we geen huisnummer. We hebben niet eens een straatnaam, zo klein is ons gehuchtje.

Biebeltje en SFO, ik heb sinds ik in Frankrijk woon ook een zwak voor Nederlandstalige liedjes. Maar in tegenstelling tot jullie heeft het voor mij (nog) geen emotionele waarde. Ik wil alleen lekker meeblèren in de auto.

Speculaas ben je weer helemaal opgeknapt, of nog een beetje aan het uitzieken?

Snjokorn, is de aarde uitgebeefd in IJsland?
Spannend Sarah.

Anais: ik heb ook een keer visite gehad met een heleboel negatieve energie, daar heb ik lang last van gehad. Nu wilde 1 van de 2 dit jaar weer komen. Ik heb gezegd dat ik dat niet zo'n goed idee vond (werd me niet in dank afgenomen), ben juist zo blij met/in m'n huisje.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 30 mei 2009 @ 18:37:

Anais: ik heb ook een keer visite gehad met een heleboel negatieve energie, daar heb ik lang last van gehad. Nu wilde 1 van de 2 dit jaar weer komen. Ik heb gezegd dat ik dat niet zo'n goed idee vond (werd me niet in dank afgenomen), ben juist zo blij met/in m'n huisje.

Ik kan mij dat verdomd goed voorstellen, misschien heb ik ook wel een beetje geluk dat ik verdomd ver weg woon, lol.

Disco ik heb ook niets gekregen maar heb jouw er een gestuurd via de site. Mocht het niet lukken kijk dan even op de het internet, tik exotic belize aan elkaar en plaats er een .nl achter, dan kun je mijn email adres wel vinden.

@Rubis ik heb blaire ook liever mee maar op dat moment had ik het even niet meer.
@ Rubis; ik hoorde net op het nieuws dat er weer 1 geweest is van 4,3. Ik zat in de auto en heb 'm dus gemist. We schudden gewoon nog even door hier.
dank voor de berichtjes.. ik vind het echt zooo stom dat je niet gewoon willekeurig iemand een bericht kunt sturen... rare site dit viva.. zo verouderd en traag...

anyways

@ rubis, ja gek he van dat nr 13.. volgens mij zit het allemaal tussen de oren.

@ specu owh heb je plannen om een bepaalde sfeer te creeeren?! en in welke taal had je dan gedroomd?
Voor degene die het interessant vinden om te zien hoe veel en hoe sterk de bevingen zijn (geweest): www.vedur.is

(meteorologisch instituut van ijsland). Het gebied heet Reykjanes peninsula.
Snjokorn, heel verstandig dat je die mensen niet meer in huis toelaat, het is jouw (t)huis waar jouw energie hangt en die is goed voor jou, anderen kunnen dat verknallen. Oh jee, wat klinkt dat weer onaardig!

Specu, volgens mij heb jij een heerlijk dagje achter de rug.

Nu nog even wat lekkers koken en dan daar weer van genieten.

Als we hier mensen hebben gehad met vervelende energie, zet ik deuren en ramen tegen elkaar open en Tb gaat het huis schoonmaken.

Als ik ergens ben waar een rotenergie hangt, ga ik zo snel mogelijk weer weg. Nu kan dat niet altijd natuurlijk. Ik logeer weleens ergens in NL waar een energie hangt die goedbedoeld lief en gastvrij is enzo, maar waar ik depri word binnen een half uur. Komt door de overvolle inrichting daar en het feit dat de man die er woont zwaar op de hand is en die energie is voelbaar. Dat komt ook tot uiting in de inrichting en ik probeer die zware energie wat lichter te maken.

Ik wacht tot de man in kwestie weg is of doe het in de ochtend als hij nog slaapt. Ga dan eerst opruimen en schoonmaken, verschuif zelfs de inboedel, zet dingen op een andere plek en maak zo meer ruimte/lucht (haal zelfs overtollige stoelen uit de woonkamer en parkeer die tijdelijk in de garage). Daarna voelt de sfeer al stukken lichter in zijn huis.

Hij vindt dat niet erg en moet er wel om lachen. Het is een spirituele man, een ex uit een ver verleden die mij goed kent. Als ik na een paar dagen weer wegga, zet hij alles gewoon weer terug. Ik vraag altijd netjes voor vertrek of ik alles terug moet zetten en dan zegt hij, welnee, dat doe ik zelf wel even.

In NL had ik wel vaak mensen over de vloer. Soms waren ze weg en dan kreeg ik spontaan griepverschijnselen. Dat was verkeerde energie die ik had opgezogen als een spons.

In de vakantieplaats vlakbij het hotel waar we zijn geweest, was een bepaald deel waar we weleens kwamen en waar ik me altijd rot voelde. Ik vroeg herhaaldelijk aan Tb wat daar was gebeurd. Nou niks, hield hij vol. Ik zei nog heel dramatisch, zijn daar soms mensen vermoord ofzo? Er hangt een energie die met de dood heeft te maken.

Vorige keer toen we er weer waren zei hij toen we er langs reden dat daar een oud kerkhof ligt, aan de bovenkant van de grond allang niet meer te zien maar eronder liggen dus veel mensen begraven. Bingo, dat was het dus.
@Discovery heb inmiddels je mailing gehad en ga er voor zorgen.

Ga nog even wat spullen inslaan voordat ik aanstaande woensdagavond naar Belize vertrek, helaas maar voor 4 volle dagen maar goed. Ben er in iedergeval dan even uit.
@ Anais, maar een begraafplaats is toch niet perse altijd negatieve energie... ? of wel? lijkt me erg vermoeiend als je dat altijd oppikt. of kun je de switch omzetten?

@ SFO super, bedankt. Dus je gaat toch naar Belize? Komt mn verzoek net op tijd! hahahah

voor diegene die zich afvragen waar het over gaat.. ik spaar ansichtkaarten en een land als Belize is natuurlijk erg in trek bij de postcard collecters zoals ik
Hahahaha.. niks Zuipende Ine!!! Ine zit gewoon lekker lui met haar dikke kont op de bank voor de tv met een rosebiertje (de tweede al!). We hebben onze koppen bij elkaar gestoken, de NL vriendin en ik, en besloten dat we saai en burgerlijk gaan zijn. De kids zijn allebei (zij heeft ook een zoon, zelfde naam als de mijne - toevallig, van 8) doodmoe van gisteravond en om ze dan ook nog op te zadelen met een vreemde oppas of logeerpartijtjes vonden we zielig. En wij waren ook niet heel fit na gisteren . Dus.. lekker niksen en geeeeeen nieuwe scharrels. Wel jammer, want er liepen heerlijke Italiaanse hapjes voorbij. Maar nee.. laat maar even.

Woningruil zou ook niet mijn ding zijn. Op zich wel, als je een klein huis hebt zonder al te veel bijzondere spullen, maar nee.. Ik heb in de seizoenen al genoeg vreemden over de vloer en onder mijn dak, dat ik niet ook nog in mijn privewoning mensen hoef. Gasten laat ik ook alleen binnen als ze komen betalen, verder nooit. Mijn prive is mijn prive, en dat is mij echt meer dan heilig.

Ik nodig ook nooit iemand bij mij thuis uit, eigenlijk, behalve de buurvrouw, maar ook die blijft nooit lang. Ook geen vrienden of bekenden (nou ja, soms scharrels dan, maar dat is een noodoplossing ;)).

Snjokorn, wow.. zo'n aardbeving is best heftig. Gelukkig viel deze nog wel mee, maar ik kan me voorstellen dat het heel eng is als alles om je heen echt staat te schommelen!

Gebeurd het vaak? Heb je ook wel eens schade gehad?

- sorry, ik lees net terug, want anders weet ik niet wat ik moet antwoorden en zie dat Lapin je datzelfde al vroeg, ik weet je antwoord dus al! - indrukwekkend!!

Zo'n around-the-world-ticket lijkt mij ook wel wat, trouwens. Leuk idee! Neem ik zoon ook mee, die is echt heel braaf heb ik vanmiddag gehoord .

Nymeria, spannend hoor. Maar wel heerlijk om die kant op te verhuizen. Mijn absolute favo land is Italie, ik heb er familie en heb er heel wat vakanties doorgebracht. Ik spreek zelfs een beetje Italiaans en kan redelijk wat verstaan, als het langzaam gaat en ik het onderwerp weet.

Je bericht staat op de vorige pagina, dus ik moet even teruglezen want de details zijn me nu ontgaan.. schaam.

Anais, interessant wat je schrijft over de energie die in bepaalde huizen en om mensen heen hangt. Ik vergis me nog wel eens in energie die om mensen heen hangt, ben te naief of te gemakzuchtig om me er echt in te verdiepen en mis dus wel eens de plank, zeg maar. Dat is ook wel een reden dat ik liever geen mensen uit het dorp hier binnen wil hebben.

Het is mijn plek, waar ik me veilig en fijn voel. Het huis is geweldig en heeft geen enkele plek waar ik me niet fijn voel.

Het is een heel warm huis, als je over de drempel stapt voel je je welkom en vooral thuis. Gasten komen hier graag.

Rubis, over gasten gesproken. Heb je het nog druk?
Discovery: ik ga er ook voor zorgen.
Hey Disco, heeeeel toevallig vond ik gistermiddag het topic over postcrossing. Ken je dat? Het topic staat op Overige trouwens.

Ik had het al vaker gezien en gisteren klikte ik het aan, omdat ik toch wel nieuwsgierig werd.

Heb me trouwens ook meteen aangemeld, ben wel nieuwsgierig hoe het werkt en altijd leuk om kaarten te krijgen. De eerste vijf typische tirol-kaarten liggen klaar om gefrankeerd te worden en gaan dinsdag op de bus.
Hey Ine,

zo ben ik begonnen met postcrossing. dat is het "officiele" gedeelte. Ik doe nu vooral veel aan private trades, swaps en tags... ik verstuur gemiddelt (in de zomer) zo'n 10 a 12 kaarten per week, of envelopen met meerdere kaarten... mn hele huiskamer ligt vol met ansichtkaarten...

dus...

tis heeeeel gaaf! hahahahah

dit is mn website

http://www.freewebs.com/sendingpostcards/apps/photos/

@ snjokorn! super bedankt!!!
Mmh, pasta met tonijn, cherrytomaten en verse kruiden, havermoutpap toe Heb heerlijk geluierd, en weinig gestudeerd. Vannacht droomde ik in het Armeens, dat was echt lijp.

@disco/anais ik creeer idd wel eens een speciale sfeer. Meestal ga ik dan aan de gang met speciale olie/ wierook/ soms kaarsen. Kan ook vooraf, hoeft niet op het moment zelf. Klinkt dit erg hekserig? Schoonmaken doe ik ook na negatieve energie, in geval van tijdnood symbolisch.

Een van mijn huizen in nl was niet prettig, olv mijn tante/"tweede moeder" de boel ritueel gereinigd, maar de omgeving was spiritueel zeer onfris. Dat werd een belangrijke reden om het huis te verkopen. De eerste dag dat ik in mijn huidige huis ging wonen, heb ik het gereinigd en ingewijd.

Begraafplaatsen ervaar ik ook als negatieve energie. Ik vroeg een goede vriend van mij, die ook intuitief is aangelegd, of een bezoek aan de catacomben in Rome kwaad kon. Hij zei van niet, omdat het christelijke graven waren. Ondanks mijn gevoel, ben ik toch gegaan. Vreselijk. 's Nachts last gehad, bah. Ik heb besloten voortaan toch maar naar mijn gevoel niet te negeren. Ik word er wel eens moe van. Ik heb ook besloten dat ik niet in de pyramides wil, vol met negatieve, magische energie. Zucht, is lekker zweverig verhaal geworden.

Enfin, nu ga ik bankhangen, en dan slapen. Ik ben moe en lui.
Jemig, wat zijn jullie allemaal op je privacy gesteld. Hier is het altijd een zoete inval van familie, vrienden, gasten, dieren. Ik ben blij dat ik de goede energie niet van de slechte kan onderscheiden, zou gillend gek worden denk ik. Het is nu ook weer volle bak hier met gasten.

Ine, dat jij een avondje niet gaat stappen, kan ik nog wel begrijpen maar dat jij Italiaanse hapjes aan je voorbij laat gaan... daar begrijp ik echt niks van.
Wat is er weer veel geschreven op 1 dag. Ik had vandaag even geen tijd om te forummen. Zwager met vriendin is vanmiddag aangekomen hier en we hebben heerlijk gebarbequed.

Hier is het de laatste tijd ook behoorlijk druk qua logees. Over het algemeen vind ik het wel gezellig, hoewel ik heel erg op mijn rust gesteld ben. Ik geloof ook niet dat ik veel mensen ken met negatieve energie, heb er eigenlijk ook nog nooit over nagedacht.

Wat ik wel heel erg op prijs stel als mensen hier blijven slapen is dat ze vooral hun eigen gang gaan en doen alsof ze thuis zijn. Ik heb geen zin om iedereen de hele tijd te entertainen of te verzorgen. Ik zeg waar de drankjes, hapjes en snoep liggen en dan kan je je gang gaan. Wat ik heel erg op prijs stel is dat ze mijn honden een keer uitlaten, dan heb ik ook een keertje vrij , maar dat is meestal geen probleem.

Wel heb ik een limiet gesteld van een week (uitgezonderd mijn moeder en schoonmoeder). Daarna vind ik het weer zalig om alleen te zijn.

Anais, wat ik me afvraag, heb jij ook een bepaalde opstelling van je meubels in huis? Ik heb wel eens gehoord dat je bed op een bepaalde plaats moet staan (voeteneinde naar de deur toe ofzoiets). En dat het deksel van de wc altijd (na gebruik natuurlijk ) naar beneden moet zijn om negatieve invloeden buiten te laten. Vertel eens wat meer.
Logees en visite vind ik wel ok. Mits het leuke mensen zijn natuurlijk Sinds we vanuit Londen naar het dorp verhuisd zijn hebben we wel minder aanloop. Het is nu wel een hele tocht waardoor spontane bezoekjes minder voorkomen. Hoewel nu het mooier weer wordt er vast wel weer mensen komen barbecuen

Logeren is voornamelijk familie en soms vrienden. Vind ik meestal wel gezellig.

Alleen één of twee keer wat familie te logeren gehad die ik niet zo heel goed ken en dan vind ik het soms wel wat lastiger om het langer dan een weekend gezellig te houden. Je moet dan soms echt zo zoeken naar onderwerpen om over te praten en echt de gastvrouw spelen. Terwijl bij echte vrienden het veel soepeler verloopt.

Snjokorn: eng zo'n aardbeving. Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit in IJsland ook veel voorkwam. Nu ik er over nadenk ook ergens wel logisch met al die natuurkrachten daar. Ik heb een paar jaar geleden in Italië een aardbeving meegemaakt en dat vond ik toen best heftig. Je hoort natuurlijk veel vaker van bevingen in Italië omdat daar de huizen vaak zo slecht gebouwd zijn. In IJsland is het hopelijk wat beter en bouwen ze daar meer aardbeving proof.

Ine: Niet stappen en geen leuke scharrels. Jammer maar ik kan me voorstellen dat af en toe een avondje bankhangen wel lekker is. Italië is inderdaad een prachtig land. Heerlijk eten, mooie natuur en cultuur. Jij zit er natuurlijk ook niet ver van af.

Sarah: hopelijk wordt het dan echt! Zou wel heel fijn zijn als het nu eindelijk lukt om het huis te verkopen.

Discovery: ja voor de oudste zou verhuizen denk ik niet echt leuk zijn. Hij is al één keer van school gewisseld toen we naar het dorp verhuisden en als baby is hij ook verhuisd maar dat weet hij niet meer natuurlijk. De vorige verhuizing heeft hij wel heel bewust meegekregen en dat was best indrukwekkend voor hem. Terwijl we maar 40 km verderop gingen zitten maar voor een kind is dat al de halve wereld verderop. Als we nu weg zouden gaan dan zouden de oudste twee dat wel heel bewust meemaken. Het enige voordeel is dat we wel naar een land gaan waarvan ze de taal al spreken.

Anaïs: ja, ik ga het maar over me heen laten komen op dit moment. Niks is nog beslist. Alles ligt open. Eerst hem maar laten solliciteren. Waarschijnlijk loopt het toch op niks uit gezien de crisis en zo. Mocht het nou wel lukken gaan we wel om de tafel zitten. Wel ga ik man toch subtiel duidelijk maken dat ik een verhuizing nu eigenlijk niet zie zitten.

Nederlandse muziek luister ik eigenlijk zelden. Alleen nu naar kinder cd's van Elly en Rikkert en kinderen voor kinderen en zo. Niet voor mijn lol overigens maar de kinderen vinden het leuk.
Men o mén! ik ben dood! Huisgemaakte limoncello..... nooit meer!!

Negatieve energie, meestal ben ik het zelf. Maar ik weet niet wat ik er tegen kan doen, PMS enzo...

Ooooooo wat ben ik brak.....

Disco, wil je een kaartje?
Chicha, ben je dronken nu?

Limoncello is wel heel erg lekker. Er ligt hier ook nog een flesje in de diepvries.

Ik heb vandaag een grote fles Coebergh bessengenever gekregen van zwager. Ik denk dat ik daar maar eens een glas van ga nemen.

Wil Disco kaartjes? Dat kan hoor, maar hoe kom ik aan je adres?
mn adres staat op mn FB hoor :D en erg lief allemaal... de brievenbus kan altijd voller!! bij voorkeur mapcards- kaarten met de plattegrond van land of streek :D hahaha

ik heb een zware crimenight achter de rug, de fles wijn is leeg.. t was dan ook wel heel erg lekker weer vandaag.. daar hoort een lambruscootje bij (ik weet het.. ranzig, maar ik vind het lekker)
quote:Discovery schreef op 31 mei 2009 @ 01:14:

ik heb een zware crimenight achter de rug, de fles wijn is leeg.. t was dan ook wel heel erg lekker weer vandaag.. daar hoort een lambruscootje bij (ik weet het.. ranzig, maar ik vind het lekker)

Nou Disco als je zo goedkoop bent dan ben zeker van harte welkom

Nu wat betreft het negatieve gedoe, ik bedoel energie. Wij waren een paar weken terug in Kentucky waar wij in een B&B sliepen.

De B&B is een oude kerk en tja is deze plaats haunted vroeg ik na de eerste dag aan de eigenaresse. Ze gaf er een vaag antwoord op totdat Sfo-vrouw midden in de nacht duidelijk iets waarnam.

Ik bleef nuchter en zei dat ik wel een extra glaasje wijn zou drinken, het lullige is dat ik zei de gek juist iets waarnam.

Moesten er overigens wel om lachen en hopen er volgend jaar weer te slapen.

Maar goed alle gekken op een stokkie; Leuke, positieve, zelfondernemende mensen zijn hier welkom. De rest mag gewoon in een hotel duiken.
Ik zit in het donker voor de NL,TV. Ben serieus een stuk kwijt, geen idee wat ik tussen 7 en 10 heb gedaan. In coma gelegen en geforumt

Maar nu kan ik natuurlijk niet meer slapen,shit.
Getver, alleen maar telefoonseks op TV
quote:chicha schreef op 31 mei 2009 @ 02:14:

Getver, alleen maar telefoonseks op TVDat is inderdaad een lekker afknapper zeg, kan mij toch wel iets beter voorstellen rond dat tijdstip.
SFO, zouden er echt mensen op reageren? Het is te triest voor woorden

Verder nog iemand wakker hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven