Zindelijkheidstraining
maandag 18 mei 2009 om 10:37
We hebben een centraal borstvoedingtopic, misschien is het ook handig om een centraal zindelijkheidstraining-topic te hebben, waar iedereen haar vragen kan stellen - en hopelijk antwoorden krijgen.
Alles dus, over potjes, wc-verkleiners, dwars-liggende-kleuters, onderbroekenwastips, behangplaksel en ga zo maar door...
Alles dus, over potjes, wc-verkleiners, dwars-liggende-kleuters, onderbroekenwastips, behangplaksel en ga zo maar door...
vrijdag 29 mei 2009 om 11:55
vrijdag 29 mei 2009 om 12:47
O, Ainne, wat vals . Ik denk dat mijn zoon zo gaat reageren als ik de cadeautjes truc ga toepassen. Ik kan het principe best aan hem uitleggen, maar ik denk niet dat hij ermee akkoord gaat. Ik blijf maar gewoon de chocolaatjes-tactiek gebruiken, dat werkt goed. Echt, zodra dat kleine gatje boven de wc hangt, zegt hij al 'krijg ik nu een chocolaatje?' En vervolgens hebben we zo'n welles-nietes discussie: ja, maar ik wil een chocolaatje/nee, je moet eerst plassen of poepen voordat je wat krijgt. Uiteindelijk plast hij dan wel altijd.
vrijdag 29 mei 2009 om 14:31
vrijdag 29 mei 2009 om 15:08
Haha Ainne, arme dochter . Zou hier ook niet werken trouwens. Cadeautje ook niet echt denk ik. Interesseert haar niet genoeg.
Pas had ik dat ze als ze haar poepje op het potje zou doen tussen de middag een boterham met chcoladepasta mocht. Dat werkte wel goed
Gisteren 2 ongelukjes, vandaag tot nu toe droog! Gaat goed dus.
Ik moet trouwens steeds aan die foto van de reiger denken, haha.
Pas had ik dat ze als ze haar poepje op het potje zou doen tussen de middag een boterham met chcoladepasta mocht. Dat werkte wel goed
Gisteren 2 ongelukjes, vandaag tot nu toe droog! Gaat goed dus.
Ik moet trouwens steeds aan die foto van de reiger denken, haha.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
vrijdag 29 mei 2009 om 17:41
Het reigertje zat net op de wc toen ik op het kdv kwam. Hij had net iets te lang gewacht met naar de wc gaan, dus er zat ook wat poep in z'n onderbroek. Maar goed, het was voor zijn doen erg te overzien, volgens mij verandert z'n reigergedrag wel een beetje door het zindelijk worden (was bij zoon 1 namelijk ook zo). En het jufje vertelde dat hij vlak daarvoor ook al geweest was, maar zei dat hij weer terug moest. Is voor mij toch ook wel weer een teken dat hij het nu begint te 'voelen'.
Hoe is het verder bij jullie verlopen?
Hoe is het verder bij jullie verlopen?
vrijdag 29 mei 2009 om 20:29
vrijdag 29 mei 2009 om 21:41
Haha, Sylvester, hoeveel kun je bijhouden? Vriendin van me was 6 maanden in Australië en had ook opeens facebook voor alle internationale vrienden. Moest ik ook doen, maar inderdaad, na Linkedin, Hyves, Plaxo, Pulse en de rest vond ik het wel even goed....
Zoon heeft voor het naar bed gaan alleen nog geplast. Kennelijk is hij z'n reigergedrag echt aan het aanpassen, want op het kdv had hij echt nog niet zoveel gereigerd als normaal.
Benieuwd hoe het morgen gaat, want er komen kindjes spelen. Als hij het dan, met 'vreemden' erbij nog steeds in de gaten houdt, dan vind ik hem echt alweer een stap verder.
Zoon heeft voor het naar bed gaan alleen nog geplast. Kennelijk is hij z'n reigergedrag echt aan het aanpassen, want op het kdv had hij echt nog niet zoveel gereigerd als normaal.
Benieuwd hoe het morgen gaat, want er komen kindjes spelen. Als hij het dan, met 'vreemden' erbij nog steeds in de gaten houdt, dan vind ik hem echt alweer een stap verder.
zaterdag 30 mei 2009 om 22:35
zondag 31 mei 2009 om 10:04
Haha, rennend poepen, dat vind ik pas knap!
Zoon had gister ook een poepongelukje. Ik weet het, het is slecht, maar ik ben wel boos geworden. Ik had hem namelijk al 10x gevraagd of hij moest poepen, maar hij bleef maar volhouden dat het niet hoefde om het vervolgens in z'n broek te doen. Gelukkig was het een normaal drolletje, niet z'n gebruikelijk reigerhoeveelheid, dat scheelde weer. Rest van de dag helemaal droog en de 2e keer poepen ging netjes op de wc.
Zoon had gister ook een poepongelukje. Ik weet het, het is slecht, maar ik ben wel boos geworden. Ik had hem namelijk al 10x gevraagd of hij moest poepen, maar hij bleef maar volhouden dat het niet hoefde om het vervolgens in z'n broek te doen. Gelukkig was het een normaal drolletje, niet z'n gebruikelijk reigerhoeveelheid, dat scheelde weer. Rest van de dag helemaal droog en de 2e keer poepen ging netjes op de wc.
zondag 31 mei 2009 om 10:10
ik reiger
hij reigert
wij reigeren
ik reigerde
wij hebben gereigerd
Aah en armerds met de poepongelukjes (zowel de geschrokken kindjes als de zwetende mama's ).
Ainne hoe was het met je dochter op de creche gegaan?
Hier gaat het goed! Gisteren een klein ongelukje, maar zo logeert bij oma en verder droog!
hij reigert
wij reigeren
ik reigerde
wij hebben gereigerd
Aah en armerds met de poepongelukjes (zowel de geschrokken kindjes als de zwetende mama's ).
Ainne hoe was het met je dochter op de creche gegaan?
Hier gaat het goed! Gisteren een klein ongelukje, maar zo logeert bij oma en verder droog!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
zondag 31 mei 2009 om 21:26
Hier ook een prima weekend, ze heeft zelfs op de pot gepoept waarvoor ze zelf aangaf dat ze moest! Jippie, denk echt dat we er bijna zijn! Ze is al de hele week droog en nu is het zelfs goed gegaan met het poepen dus. Zonder luier in bed durf ik nog niet, maar goed, heb ik ook niet zo'n haast mee eigenlijk, ik vind het al heeeerlijk op deze manier, nu nog maar 1 in de luiers.
Vandaag ook eindelijk de zijkanten van haar bed gehaald, dus nu is ze officieel a Big Girl.
Vandaag ook eindelijk de zijkanten van haar bed gehaald, dus nu is ze officieel a Big Girl.
maandag 1 juni 2009 om 08:47
Kun je nog reigeren, reiger dan mee!
Volgens mij gaat het super met onze kinderen, ze zijn allemaal in een week zo ongeveer zindelijk! Ik had zelf nooit verwacht dat het zo snel zou gaan, maar ik durf toch ook wel te zeggen dat we er bijna zijn.
Gister weer een hele droge dag gehad, hij gaf alles netjes zelf aan, ook als hij de buren aan het spelen was. 's Nachts doe ik hem nog wel een luier aan, want dat vertrouw ik nog niet helemaal. Misschien over een maandje of zo, als de zindelijkheid gewoon echt helemaal tot hem is doorgedrongen.
Volgens mij gaat het super met onze kinderen, ze zijn allemaal in een week zo ongeveer zindelijk! Ik had zelf nooit verwacht dat het zo snel zou gaan, maar ik durf toch ook wel te zeggen dat we er bijna zijn.
Gister weer een hele droge dag gehad, hij gaf alles netjes zelf aan, ook als hij de buren aan het spelen was. 's Nachts doe ik hem nog wel een luier aan, want dat vertrouw ik nog niet helemaal. Misschien over een maandje of zo, als de zindelijkheid gewoon echt helemaal tot hem is doorgedrongen.
maandag 1 juni 2009 om 11:15
Even een vraagje tussendoor... Zoon is van februari 2006, en vandaag heb ik voor het eerst een dag met onderbroekjes en zwembroekjes. Inmiddels zijn we 2 uur verder, en zijn de eerste 3 zwembroeken al nat. Zoon wilde eigenlijk echtechtechtecht geen zwembroek of onderbroek aan, maar een luier. Overigens vertelde hij het vanmorgen wel iedere keer als hij moest plassen.
Bijkomend probleem is namelijk dat hij een aangeboren afwijking heeft waardoor zijn blaasinhoud kleiner is, en we nog niet weten in hoeverre hij controle kan hebben over zijn blaasspier.
Hoe kan ik daar nu het beste mee om gaan? Zoon weet dat hij het moet zeggen als hij moet plassen of poepen, dus daar kreeg hij nu dan ook iedere keer wel een sticker voor, helemaal als er dan ook nog wat kwam. Maar hoe dus om te gaan met het punt dat hij geen gewone onderbroek aanwil?
Bijkomend probleem is namelijk dat hij een aangeboren afwijking heeft waardoor zijn blaasinhoud kleiner is, en we nog niet weten in hoeverre hij controle kan hebben over zijn blaasspier.
Hoe kan ik daar nu het beste mee om gaan? Zoon weet dat hij het moet zeggen als hij moet plassen of poepen, dus daar kreeg hij nu dan ook iedere keer wel een sticker voor, helemaal als er dan ook nog wat kwam. Maar hoe dus om te gaan met het punt dat hij geen gewone onderbroek aanwil?
maandag 1 juni 2009 om 11:49
Tieger,
Mijn dochter was ook zo ver dat ze wist dat ze moest zeggen dat er wat aankwam. Dat deed ze ook vaak, maar ook regelmatig niet. Ik heb gemerkt dat als mijn dochter 's ochtends een onderbroek weigerde, ze ook echt niet gemotiveerd was. Na veel ongelukjes heb ik geleerd haar dan maar een luier aan te doen. We hebben haar uiteindelijk zover gekregen (omgekocht met cadeautje, zie mijn eerdere bericht) dat ze gemotiveerd werd en toen is het gelukt. En toen ze het meer dan een week volhield was het een gewoonte (en kreeg ze eindelijk haar cadeau).
In hoeverre de afwijking van je zoon een rol speelt weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee.
Succes!
Mijn dochter was ook zo ver dat ze wist dat ze moest zeggen dat er wat aankwam. Dat deed ze ook vaak, maar ook regelmatig niet. Ik heb gemerkt dat als mijn dochter 's ochtends een onderbroek weigerde, ze ook echt niet gemotiveerd was. Na veel ongelukjes heb ik geleerd haar dan maar een luier aan te doen. We hebben haar uiteindelijk zover gekregen (omgekocht met cadeautje, zie mijn eerdere bericht) dat ze gemotiveerd werd en toen is het gelukt. En toen ze het meer dan een week volhield was het een gewoonte (en kreeg ze eindelijk haar cadeau).
In hoeverre de afwijking van je zoon een rol speelt weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee.
Succes!
maandag 1 juni 2009 om 13:23
Tieger, misschien luierbroekjes? Van huggies staat winnie de pooh erop. Misschien vindt hij dat geen onderbroek en geen luier?
Of even aan een arts vragen in hoeverre zijn controle over de blaasspier goed is. Wie weet kan hij het echt niet of denk jij dat hij het niet kan oid.
Of even aan een arts vragen in hoeverre zijn controle over de blaasspier goed is. Wie weet kan hij het echt niet of denk jij dat hij het niet kan oid.
koffie, zwart graag...
maandag 1 juni 2009 om 21:38
Ja, zo doen wij dat ook Tieger, luierbroekjes. Hier staat Bob the builder erop, en dat zijn "speciale BdB onderbroeken". Op die manier vindt ze het prima (zij weigert juist luiers nu).
Hier 1 ongelukje vandaag omdat er te druk gespeeld moest worden, maar verder is alles weer op de pot en de wc gegaan, jippie!
Hier 1 ongelukje vandaag omdat er te druk gespeeld moest worden, maar verder is alles weer op de pot en de wc gegaan, jippie!