Dubai
vrijdag 30 juli 2021 om 21:53
Wat vind je zo leuk aan Dubai?Lellebel81 schreef: ↑30-07-2021 21:51Yay!!!!
Maar nog niet zo lang geleden is er een heel topic geweest over Dubai en mensenrechten enz enz enz. Veel viva lezers waren er heel er op tegen. Dus maak je borst maar nat![]()
vrijdag 30 juli 2021 om 22:07
Ik vind dat een lastige. Aan de ene kant wil ik het graag eens in het echt zien om al die bling bling gewoon eens te zien maar ik heb ook die videobeelden van Prinses Latifa gezien en dan denk ik daar moet je als vrouw niet heen willen. En als ik ooit ga dan wel niet in de zomer want dan ga je daar kapot.
vrijdag 30 juli 2021 om 22:12
Of waar als je 3 druppels alcohol drinkt als vrouw en de politie heeft zijn dagje niet ook "brute pech" hebt.Metallover schreef: ↑30-07-2021 22:10Natuurlijk niet. Je bent hartstikke gek als je als vrouw naar een land gaat waar jíj in de gevangenis wordt gezet als je verkracht wordt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 30 juli 2021 om 22:13
Nay. Bovenstaande én de bloedverzengende hitte...de protserige toestanden daar ....de door rijke sjeiks gebouwde mega hotels...alle celebs die erheen gaan om gezien te worden....kortom, voor mij genoeg redenen om er ver vandaan te blijven. Volgens mij is er niks echts aan daar. Maar kan er ontzettend naast zitten hoor.
vrijdag 30 juli 2021 om 22:17
vrijdag 30 juli 2021 om 22:17
Vreselijk ooit een keer op de luchthaven van Dubai een transfer gehad . Daar lagen de Aziatische schoonmakers in het toilet op de grond te slapen . Maar wel overal wandklokken van Rolex . Akelig contrast .Metallover schreef: ↑30-07-2021 22:14En dan hebben we het nog niet eens gehad over de moderne slavernij van arme Aziaten die zich er half doodwerken in 50 graden voor een hongerloontje.
vrijdag 30 juli 2021 om 22:23
vrijdag 30 juli 2021 om 22:31
Ik ben er geweest, twee weken, als gast van een expat. Veel gezien in die twee weken.
Heel veel gastarbeiders uit India en de phillipijnen die verschrikkelijk worden uitgebuit.
Expats die veel geld verdienen en een leuk leven hebben en uitgaan in dure hotels waar de alcohol rijkelijk vloeit en het wemelt van de russische tienerprostituees.
Stinkend rijke arabieren die op iedereen neerkijken.
En in de woestijn, waar geen toerist ooit komt de trainingsstallen van de kamelen. Kamelenraces zijn razend populair. De kamelen worden getraind door ze te laten berijden door kleuters, om ze te laten wennen. Natuurlijk kunnen kleuters zich niet voldoende vastklemmen om te blijven zitten. Dus worden hun benen vastgebonden, waardoor ze (de kleuters) kreupel worden voor de rest van hun leven. Maar goed, die kleuters komen uit een lage klasse, dus dan maakt dat niet uit.
En in de vele dure hotels toeristen die aan het strand liggen, een fourwheeldrive safari doen, goedkoop silver kopen in de souk en zich elke ochtend kunnen volproppen aan ontbijtbufetten waar je een weeshuis een week van kunt voeden.
Heel veel gastarbeiders uit India en de phillipijnen die verschrikkelijk worden uitgebuit.
Expats die veel geld verdienen en een leuk leven hebben en uitgaan in dure hotels waar de alcohol rijkelijk vloeit en het wemelt van de russische tienerprostituees.
Stinkend rijke arabieren die op iedereen neerkijken.
En in de woestijn, waar geen toerist ooit komt de trainingsstallen van de kamelen. Kamelenraces zijn razend populair. De kamelen worden getraind door ze te laten berijden door kleuters, om ze te laten wennen. Natuurlijk kunnen kleuters zich niet voldoende vastklemmen om te blijven zitten. Dus worden hun benen vastgebonden, waardoor ze (de kleuters) kreupel worden voor de rest van hun leven. Maar goed, die kleuters komen uit een lage klasse, dus dan maakt dat niet uit.
En in de vele dure hotels toeristen die aan het strand liggen, een fourwheeldrive safari doen, goedkoop silver kopen in de souk en zich elke ochtend kunnen volproppen aan ontbijtbufetten waar je een weeshuis een week van kunt voeden.
vrijdag 30 juli 2021 om 22:40
En dit.
vrijdag 30 juli 2021 om 22:44
Harderwijk2021 schreef: ↑30-07-2021 22:13Nay. Bovenstaande én de bloedverzengende hitte...de protserige toestanden daar ....de door rijke sjeiks gebouwde mega hotels...alle celebs die erheen gaan om gezien te worden....kortom, voor mij genoeg redenen om er ver vandaan te blijven. Volgens mij is er niks echts aan daar. Maar kan er ontzettend naast zitten hoor.
Dit.
Het lijkt mij afschuwelijk.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
vrijdag 30 juli 2021 om 22:52
vrijdag 30 juli 2021 om 22:54
Je mag gewoon Geesina zeggen hoor. In de derde persoon is niet nodig. Ik zat te overwegen om naar Dubai te gaan voor een weekje en wilde graag wat objectieve meningen.VanilleThee schreef: ↑30-07-2021 22:17Wat wil to nu precies met dit topic?
(Zelfs het bezoeken van sommige websites is daar verboden. Als ze echt kwaad willen kun je daarvoor zelfs de cel in gaan. Stond op een Engelse site, de "influencer" in kwestie kon nog net naar Bali vluchten)
vrijdag 30 juli 2021 om 22:56
En? Zijn de ticketten inmiddels al geboekt?
(Ik ben gewend aan forummers die ook al roept zo'n beetje iedereen "nee" toch voor "ja" gaan
Is dit nu later?
vrijdag 30 juli 2021 om 23:03
Lekker gaan. Maar dan wel in de winter. Ga je met een man of een vrouw of alleen? Dubai is erg ingericht op voordeeltjes voor vrouwen. Als je dat in de gaten houdt kun je van veel voordeel profiteren.
Ik vind het een leuke bestemming omdat er veel te doen is en je heel makkelijk in contact komt met andere mensen. Expats uiteraard. Je valt niet op als toerist namelijk. Wij hebben geweldige avonden/nachten gehad met mensen uit alle windstreken die we daar ter plekke leerden kennen. Fantastisch.
vrijdag 30 juli 2021 om 23:19
Ja de uitbuiting van gastarbeiders is verschrikkelijk daar en de wat armere mensen hebben het daar ook moeilijker maar ik vraag me of of je daar als toerist veel van ziet? Niet dat ik me ogen ervoor sluit maar ik had een collega die daar om het jaar een weekje heen ging omdat ze het er zo geweldig vond. En ik hoor van meer mensen dat het een hele leuke ervaring was.