Mooie Kastknopjes 25mm

04-08-2021 21:06 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Die zoek ik dus! Wij hebben een kast gekocht (buffetkast?) op marktplaats, en deze van een nieuw kleurtje voorzien. De oude knopjes en lade greepjes, waren saai en lelijk. Dus ik dacht, ik bestel wel even wat knopjes op internet.... NIETS te vinden!

Alle mooie knopjes die ik vind zijn 40 mm en dat is echt te groot voor de smalle deurtjes/latjes. Dus wie heeft een gouden tip? Liefst online, maar fysieke winkel kan ook... Alleen dan iets in de buurt van Nijmegen /Arnhem /Tiel.
Ik zoek geen saaie stalen/moderne knopjes, maar wat sierlijke. Messing/koper kleurig. Of iets met een (gekleurd) werkje erin. Budget tot 10 euro per knopje ofzo

Alvast bedankt voor het helpen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er zin in hebben om een stukkie te rijden, maar voor dat soort dingen ga ik altijd naar mijn lokale ijzerboer: www.dullaertijzerwaren.nl
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Zara home?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
In de lange hezelstraat in Nijmegen zitten wel wat winkeltjes die dat soort dingen hebben. Van die kleine, charmante woonwinkels.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
04-08-2021 21:10
Zara home?
Die hebben maar 1 knop van 25 mm en laat ik die nu niet mooi vinden. Wel bedankt voor de tip, kende de site niet. Leuke spulletjes!
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
04-08-2021 21:18
In de lange hezelstraat in Nijmegen zitten wel wat winkeltjes die dat soort dingen hebben. Van die kleine, charmante woonwinkels.
Jawel hè? Ik heb in mijn hoofd dat ik zo vaak knopjes tegen kwam ergens. Dacht dan zal ik ze vast ook online kunnen vinden. Anders toch maar even de stad in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken in Enschede wel een ouderwets winkeltje met allemaal handgrepen. Hij maakt ook houten meubels (eminent)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
https://jankos.nl/shop/meubelbeslag/kn ... ns-antiek/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
30mm
Afbeelding
https://jankos.nl/shop/aanbiedingen/meubelknop-an-120/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Met rozet
Afbeelding
Afbeelding
tickel wijzigde dit bericht op 04-08-2021 21:28
29.70% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt hele mooie groen met gouden vierkante knopjes gevonden..Alleen weer 4 cm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al meerdere keren bijzondere knopjes gevonden: https://www.kidzsupplies.nl/kastknopjes/
viennas schreef:
04-08-2021 21:25
Jawel hè? Ik heb in mijn hoofd dat ik zo vaak knopjes tegen kwam ergens. Dacht dan zal ik ze vast ook online kunnen vinden. Anders toch maar even de stad in.
Ik heb een paar jaar geleden porseleinen knopjes gekocht in zo'n winkeltje, toen zag je ze overal.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja deze waren eigenlijk mijn nummer 1 momenteel. Maar ik vind ze eigenlijk nog een beetje te saai ofzo. Ik weet eigenlijk niet precies wat ik zoek. Tot ik het zie... :idee:
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een stijl is de kast? Veel versiering/houtsnijwerk of redelijk strak? En hoeveel knoppen heb je nodig?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op Ali-expres hele mooie bronzen kastknopjes gekocht voor een leuke prijs. Zijn daar in alle soorten en maten te koop. Ik had er 19 nodig en kreeg er 22 opgestuurd.. dat is toch fijn?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
04-08-2021 21:34
Wat voor een stijl is de kast? Veel versiering/houtsnijwerk of redelijk strak? En hoeveel knoppen heb je nodig?
De kast is redelijk strak, met een paar sierrandjes. Vandaar dat ik wat zoek om de kast een beetje minder stijf te maken. Er zitten vier vitrine deurtjes in, vier naar beneden klap vakjes en 8 laadjes. Dus sowieso 8 knopjes klein voor de deurtjes en vakjes. En dan nog wat bijpassend voor de lades. (die mogen groter zijn)
Alle reacties Link kopieren
En zoiets? Is wel 30mm
Afbeelding
Met deze
Afbeelding

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als je het oprekt naar 30mm dan is er zoveel meer keus.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
04-08-2021 21:53
Als je het oprekt naar 30mm dan is er zoveel meer keus.
Afbeelding
Dit vind ik ook prachtig. Maar ik denk dat het geen gezicht is qua grootte.
Maat misschien dat ik wat bestel om te kijken hoe het uitpakt.
Zit nu ook op Amazon te kijken, daar vind ik wel veel knopjes zoals Nouschi post. In de juiste maat. Maar een beetje saaiig
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
04-08-2021 21:47
De kast is redelijk strak, met een paar sierrandjes. Vandaar dat ik wat zoek om de kast een beetje minder stijf te maken. Er zitten vier vitrine deurtjes in, vier naar beneden klap vakjes en 8 laadjes. Dus sowieso 8 knopjes klein voor de deurtjes en vakjes. En dan nog wat bijpassend voor de lades. (die mogen groter zijn)
Bij H&M Home kun je ook marmeren knopjes kopen, maar geen idee hoe groot die zijn.

En leren greepjes? Daar weet ik wel een goed adresje voor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leren greepjes voor de lades zou zeker kunnen. Alleen heb ik zelf altijd het idee dat dat een beetje schmutzig word na verloop van tijd, of valt dat mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven